Οι επεκτάσεις του μετρό κρατούν ζωντανά τα δημόσια έργα

Οι επεκτάσεις του μετρό κρατούν ζωντανά τα δημόσια έργα

Τα έργα πάνω στις ράγες, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ, είναι και τα μόνα που δίνουν ελπίδα στον τεχνικό κόσμο της χώρας, απασχολώντας εκατοντάδες μηχανικούς και μεγάλες ελληνικές και ευρωπαϊκές κατασκευαστικές


Οι επεκτάσεις του μετρό κρατούν ζωντανά τα δημόσια έργα
Ενα ευρύτατο δίκτυο μετρό, συνολικού μήκους 34,5 χιλιομέτρων, με 39 νέους σταθμούς θα προσθέσουν στα μέσα σταθερής τροχιάς τα τέσσερα εν εξελίξει έργα μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οποία κρατούν ολοζώντανα τα εργοτάξια μετά το σφύριγμα της λήξης των οδικών έργων.

Τα έργα πάνω στις ράγες, συνολικού ύψους που προσεγγίζει τα 4 δισ. ευρώ, είναι αυτή τη στιγμή και τα μόνα που δίνουν ελπίδα στον τεχνικό κόσμο της χώρας, απασχολώντας εκατοντάδες μηχανικούς από μεγάλες ελληνικές και ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες. Πρόκειται για τις επεκτάσεις του μετρό προς Πειραιά, τα έργα της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης μαζί με την επέκταση της Καλαμαριάς, αλλά και τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, από το Αλσος Βεΐκου έως το Γουδί, που προκηρύχθηκε τον Αύγουστο. Ακολουθεί μιας πλήρης καταγραφή της πορείας τους, από την οποία εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα για το κόστος αλλά και για τον χρόνο που θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό.

Κλείσιμο
Αλσος Βεΐκου - Γουδί

Στα μέσα Σεπτεμβρίου αναμένεται να επισκεφτεί κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) την Αττικό Μετρό προκειμένου να επισημοποιηθεί η συμφωνία χρηματοδότησης για τη Γραμμή 4. Η ΕΤΕπ προτίθεται να χρηματοδοτήσει έως και το 70% του έργου συνεισφέροντας 1 δισ. ευρώ από τα συνολικά 1,45 δισ. που θα κοστίσει η νέα γραμμή. Προς τα τέλη του έτους, δε, αναμένεται να υποβληθεί στις Βρυξέλλες και ο φάκελος μεγάλου έργου για τη χρηματοδότηση με 400 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, αφού η διαδικασία προϋποθέτει την ολοκλήρωση της μελέτης κόστους-οφέλους, την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κ.ά.

Το μεγάλο βήμα για την έναρξη του γιγαντιαίου έργου έγινε, πάντως, πριν από έναν μήνα, όταν ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση, που ήταν η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τέσσερα ισχυρά σχήματα (ΤΕΡΝΑ - Vinci -Siemens, J&P Αβαξ - Ghella SpA - Alstom Transport, Ακτωρ - Ansaldo - Hitachi Rail, FCC - Archirodon - Μυτιληναίος). Στόχος της διοίκησης της Αττικό Μετρό είναι η προεπιλογή να ολοκληρωθεί προς το τέλος του χρόνου, ωστόσο ανάδοχος δεν αναμένεται να υπάρξει νωρίτερα από τα τέλη του 2018. Αμεσα, ωστόσο, αναμένεται να οριστικοποιηθούν δύο εκκρεμότητες για τη νέα γραμμή. Η πρώτη συνδέεται με την προσθήκη ενός νέου σταθμού στην Κυψέλη (οδό Πάρνηθος), για τον οποίο υπάρχει θερμή υποστήριξη τόσο από τον πρωθυπουργό όσο και από την Αττικό Μετρό.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θεόδωρος Παπαδόπουλος αναφέρει ότι απόφαση από το διοικητικό συμβούλιο δεν έχει ληφθεί ακόμη (μάλλον είναι θέμα χρόνου). «Ωστόσο, η τεχνική λύση έχει βρεθεί και το κόστος του έργου δεν θα επηρεαστεί, καθώς ο σταθμός θα γίνει μικρότερος και σε σημείο να μη χρειάζεται μεγάλο βάθος». Για τον σταθμό που υπάρχει θετική γνωμοδότηση από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής αλλά και από τους Δήμους Αθηναίων και Γαλατσίου. Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να προκηρυχθούν και οι προκαταρκτικές εργασίες της Γραμμής 4, οι οποίες θα αποτελέσουν ξεχωριστή εργολαβία και θα αφορούν τα αρχαιολογικά και τη μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας.

Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης