F1 in Schools: Η προσπάθεια στο Ώστιν!

F1 in Schools: Η προσπάθεια στο Ώστιν!

Τα μέλη της ελληνικής ομάδας GFP περιγράφουν με τα δικά τους λόγια την προσπάθεια που κατέβαλλαν στον τελικό του F1 in Schools στο Ώστιν.

F1 in Schools: Η προσπάθεια στο Ώστιν!
 Η χώρα μας εκπροσωπήθηκε από δυο ομάδες και η GFP
πέτυχε την υψηλότερη βαθμολογία καταλαμβάνοντας την 11η θέση στην παγκόσμια κατάταξη. Τόπος διεξαγωγής του τελικού το Ώστιν του Τέξας, οι τελικοί του F1 in Schools συνδυάστηκαν με το GP των Ηνωμένων Πολιτειών!

Κλείσιμο
 Την Ελλάδα εκπροσώπησαν η πρωταθλήτρια ομάδα στην Ελλάδα των «Speed Deamons»
από τα εκπαιδευτήρια της Ελληνογερμανικής Αγωγής στη Παλλήνη και η δευτεραθλήτρια ομάδα «Ground Force Project» από τη σχολή Σ. Αυγουλέα – Λιναρδάτου στο Περιστέρι. Η Ground Force Project, η ομάδα των Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα-Λιναρδάτου με μέλη τους Γρηγορόπουλο Ιάσονα, Μεϊμέτη Νίκο, Νικολόπουλο Γρηγόρη και Ανδριτσάκη Νατάσσα κατέβαλε αξιόλογη προσπάθεια όλη τη χρονιά υπό το συντονισμό της καθηγήτριας Σοφίας Μπασιάκου.

Τα μέλη της ομάδας που ασχολήθηκαν με την κατασκευή του αμαξιδίου, την εξεύρεση χορηγών, την υλοποίηση του ταξιδιού και άλλα περιγράφουν την εμπειρία τους…

Νατάσσα Ανδριτσάκη
Μηχανικός Κατασκευής και Υπεύθυνη Marketing


Πριν δέκα περίπου μήνες, όταν άκουγα στο σχολείο για την Ground Force Project και την μεγάλη επιτυχία της στα World Finals '12, δεν μπορούσα να φανταστώ με τίποτα τον εαυτό μου ως μέλος της. Η F1 άλλωστε, η μηχανολογία, ο τεχνικός σχεδιασμός ήταν έννοιες άγνωστες για μία μαθήτρια της Α' Λυκείου. Μέχρι που μία σειρά από γεγονότα με οδήγησε να συμμετάσχω σε αυτή και μάλιστα στο ρόλο της Μηχανικού Κατασκευής. Από τότε και μετά ξεκίνησε ένα μαγικό ταξίδι που σημάδεψε τη ζωή μου τόσο με τις ευχάριστες, όσο και με τις δυσάρεστες στιγμές του. Ήρθα σε επαφή με τα προγράμματα CAD και CAM, χρησιμοποίησα εργαλεία και έμαθα να ερευνώ τα σωστότερα υλικά. Γνώρισα από σπουδαίους επιστήμονες ως και απλούς τεχνίτες, κερδίζοντας από τον καθένα τους ξεχωριστά πολύτιμες γνώσεις που ακόμα κι αν δεν μου χρειαστούν άμεσα, θα είναι εμπειρίες που θα με συντροφεύουν για μια ζωή. Αναλαμβάνοντας αργότερα και τον τομέα του Marketing, ξεπέρασα τις αδυναμίες μου, έμαθα να παρουσιάζω τη δουλειά μου και να διεκδικώ αυτό που μου ανήκει. Αποκορύφωμα αυτού του ταξιδιού ήταν η συμμετοχή μου στα World Finals και η γνωριμία μου με ανθρώπους της F1. Εκεί έζησα την αγωνία και το δημιουργικό άγχος ενός διαγωνισμού, γνώρισα παιδιά από κάθε άκρη της γης κάνοντας  πολλούς νέους φίλους. Επιπλέον χάρηκα πολύ, που τόσο η προσωπική μου δουλειά αλλά και ολόκληρης της ομάδας ξεχώρισε και κέρδισε τις καλύτερες κριτικές από κριτές και παρευρισκόμενους. Επίσης ενθουσιάστηκα  με το γεγονός ότι επισκέφτηκα τα pit των ομάδων της F1, συζήτησα με οδηγούς και μηχανικούς και μου δόθηκε η δυνατότητα να επέμβω κι εγώ στα μονοθέσια προσθέτοντας κυριολεκτικά την πινελιά μου! Τέλος αισθάνθηκα υπερήφανη και ευτυχισμένη που μαζί με τα αγόρια κατακτήσαμε την 11η θέση για την Ελλάδα. Εξίσου σημαντικό είναι να έχεις δίπλα σου και άξιους συνεργάτες, καθώς τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχε συμβεί χωρίς την πολύτιμη στήριξη των χορηγών μας, του σχολείου μας και της καθηγήτριάς μας κας Σοφίας  Μπασιάκου στην οποία οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ!




Γρήγορης Νικολόπουλος
Υπεύθυνος IT και Δημόσιας Εικόνας


Μέσω του διαγωνισμού “F1 in schools” μου δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ με την πληροφορική που με ενθουσίαζε από τα πρώτα γυμνασιακά μου χρόνια, αναλαμβάνοντας στην ομάδα την θέση  του IT manager και της  Δημόσιας Εικόνας.
Με το κάλεσμα για τη συμμετοχή μου στο διαγωνισμό έβαλα υψηλούς στόχους ώστε  να διακριθεί η ομάδα μας ,η Ground Force Project  πανελλαδικά  και να μας δοθεί η ευκαιρία   να εκπροσωπήσουμε την χώρα μας στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό. Οι εμπειρίες που απέκτησα από την συμμετοχή μου ήταν πολλές και ποικίλες. Έμαθα να δουλεύω ομαδικά, να συνεργάζομαι με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, να οργανώνω σωστά τον χρόνο μου ώστε να περισσεύει και για τα μαθήματά μου. Συνεργάστηκα με έμπειρους επαγγελματίες στην πληροφορική, έμαθα νέες τεχνολογίες, αντάλλαξα απόψεις με κριτές, γνώρισα και επικοινώνησα με συνομήλικα παιδιά από άλλες χώρες, δέχθηκα συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα που δημιούργησα και είμαι περήφανος για αυτό.Όλα αυτά δεν θα είχαν πραγματοποιηθεί χωρίς την βοήθεια και υποστήριξη των χορηγών μας  και χωρίς την συνεχή και αδιάκοπη βοήθεια του διευθυντή μας  καθώς και της καθηγήτριάς μας  που με την επιμονή της και ενθάρρυνσή της  μας όπλιζε με κουράγιο και δύναμη.



Ιάσων Γρηγορόπουλος
Υπεύθυνος Σχεδιασμού – Αρχηγός ομάδας GFP


Πολλοί ήταν αυτοί που εξεπλάγησαν όταν τους ανέφερα ότι ήθελα να συμμετάσχω για δεύτερη χρονιά στον διαγωνισμό. «Μα δεν έχεις κουραστεί;», «είσαι σίγουρος ότι θέλεις να αφιερώσεις ξανά τόσο χρόνο;». Ναι, θέλω. Είναι πολλοί οι λόγοι για να πάρει κάποιος μια τέτοια απόφαση. Έχεις την ευκαιρία να αναπτύξεις ακόμα περισσότερο τις ικανότητές σου στο CAD, να δεις την έρευνα που είχες κάνει την προηγούμενη χρονιά να επεκτείνεται σε περισσότερους τομείς για να μην αφήσεις τίποτα στην τύχη. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την περσινή σου βαθμολογία ως βάση για να βελτιωθείς σε όλους τους τομείς του διαγωνισμού και τέλος να έχεις μια σημαντική προσθήκη στο βιογραφικό σου. Ωστόσο, όλοι αυτοί οι λόγοι ίσως να μην είχαν τόση σημασία, καθώς υπήρξε ακόμα ένας, τον οποίο μπορεί να αντιληφθεί κανείς μόνο μετά το τέλος του διαγωνισμού: Να βλέπεις τρία νεαρά μυαλά να παθιάζονται με κάτι που μέχρι πριν από δέκα μήνες δεν περίμεναν ποτέ ότι θα τους αλλάξει τη ζωή και να είσαι εσύ αυτός που θα τα καθοδηγήσει, θα μεταδώσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες και θα τα κάνει να αγαπήσουν το αντικείμενό τους. Δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό. Καταφέραμε να προταθούμε στις τρείς καλύτερες ομάδες για το βραβείο Έρευνας και Ανάπτυξης, το βραβείο Χορηγιών και Marketing και να αποσπάσουμε κάποιες από τις υψηλότερες βαθμολογίες του διαγωνισμού. Αποτέλεσμα όλων αυτών των επιτυχιών ήταν να βρεθούμε στις 11 καλύτερες ομάδες του κόσμου. Τα νούμερα όμως μπορεί να ξεχαστούν μέσα στο χρόνο. Θα έρθουν ομάδες που θα ανεβάσουν ακόμα περισσότερο το επίπεδο, που θα φτιάξουν ένα καλύτερο σύστημα τροχών, που θα έχουν πιο πρωτότυπες ιδέες και θα αποκτήσουν μεγαλύτερες χορηγίες. Τα νούμερα ξεχνιούνται, και στο τέλος μένουν μόνο οι αναμνήσεις από ένα ταξίδι, η ικανοποίηση ότι ξεπερνάς τον εαυτό σου, οι άνθρωποι που γνώρισες από όλο τον κόσμο, αλλά και αυτοί που σε έφεραν μέχρι εδώ. Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» σε όλους αυτούς τους ανθρώπους.

Νίκος Μεϊμέτης
Υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης

Οι παγκόσμιοι τελικοί του “F1 in Schools” είναι μια αξέχαστη εμπειρία. Πρώτα από όλα μέσα από τον διαγωνισμό ήρθα σε επαφή με ανθρώπους που εργάζονται ή έχουν εργασθεί στο παρελθόν για την Formula 1 και έμαθα περισσότερα για το πώς λειτουργεί μια επαγγελματική ομάδα της. Ακόμη γνώρισα  άτομα της ηλικίας μου με τα ίδια ενδιαφέροντα, ανταλλάξαμε απόψεις, παρατήρησα τη δουλειά ομάδων από διάφορες χώρες και έμαθα νέες μεθόδους έρευνας και κατασκευής  εμπλουτίζοντας τις γνώσεις μου. Παράλληλα με το διαγωνισμό κάναμε φίλους, γνωρίσαμε το Austin και είδαμε από κοντά ομάδες της Formula 1 να προετοιμάζονται για το Grand Prix. Το πιο σημαντικό από όλα ήταν ότι όλη αυτή η εμπειρία συνδύαζε γνώσεις και διασκέδαση. Με άλλα λόγια παρά τον απαιτητικό του χαρακτήρα ο διαγωνισμός ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστικός!

Οι χορηγοί που υποστήριξαν την προσπάθεια της GFP είναι:

Χορηγοί GFP 2013

Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος Α.Ε.

DHL Express Ελλάς Α.Ε.

KLM Royal Dutch Airlines

Alpha Bank Α.Ε.

EPSON

Λουξ

ΕΛΙΝΟΙΛ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ Α.Ε.

LMC

Παπαδόπουλος Κοσμάς-Επεξεργασία Ξύλου

Microsoft

OffsetCards

THE WESTIN RESORT COSTA NAVARINO

Drawlab

Triple O performance solution

SETApps

Symscape

BOCA BEARINGS

 
Το πρόγραμμα F1 in Schools υλοποιείται σε περισσότερες από 30 χώρες παγκοσμίως
, με την συμμετοχή 17.000 και πλέον μαθητών, ηλικίας 9-19 ετών. Είναι μία διεθνής πρωτοβουλία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που υποστηρίζεται από τα Υπουργεία Παιδείας χωρών, όπως οι Αγγλία, Ιρλανδία, Γερμανία, Αυστραλίας, Κύπρος. Σkοπός του προγράμματος είναι να οδηγήσει τους μαθητές, μέσα από τον σχεδιασμό και την κατασκευή μικρών μοντέλων από ξύλο balsa, στην εμπειρική απόκτηση βασικών γνώσεων πάνω στις Φυσικές Επιστήμες, Νέες Τεχνολογίες, Μηχανική και Μαθηματικά (STEM Education), καθώς και στην ανάπτυξη πολύτιμων δεξιοτήτων και ικανοτήτων (προσωπικών και επαγγελματικών), χρησιμοποιώντας ένα ελκυστικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο f1inschools.gr



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης