Το πορνό ταιριάζει στον Λαρς Φον Τρίερ

Το πορνό ταιριάζει στον Λαρς Φον Τρίερ

Αφού ανάγκασε τις Κάννες να τον πετάξουν έξω λόγω φιλοναζιστικών δηλώσεων, ο γνωστός βραβευμένος δημιουργός του σινεμά Λαρς Φον Τρίερ αποφάσισε, απενοχοποιημένος πλέον, να το γυρίσει στο πορνό. Και όπως απαιτούν οι νόμοι ενός καλού σεξ σόου, φροντίζει να ικανοποιεί τους θεατές του με το μαρτύριο της σταγόνας: κυκλοφορώντας σταδιακά αποσπάσματα από την ταινία «Nymphomaniac» εξάπτει ακόμη περισσότερο την περιέργεια και τα άγρια ένστικτα.

Το πορνό ταιριάζει στον Λαρς Φον Τρίερ
Στις αρθρώσεις των δακτύλων του είναι γραμμένη η λέξη «FUCK», την οποία συνηθίζει να επιδεικνύει υψώνοντας τη γροθιά του και σίγουρα εσκεμμένα - όπως κάνει με οτιδήποτε μπορεί να προκαλέσει ή να σοκάρει. Το έχει καταφέρει πολλές φορές στο παρελθόν - πότε σφάζοντας γαϊδάρους στο πλατό κι αναγκάζοντας τον πρωταγωνιστή του να παραιτηθεί, πότε υποχρεώνοντας πρωταγωνίστριά του σε σεξουαλικά παιχνίδια με τον παρτενέρ της, πότε πετώντας μπροστά σε μια σεμνότυφη ηθοποιό -και μάλιστα στη Νικόλ Κίντμαν- ντάνες από πορνοπεριοδικά. Το σαδιστικά παιχνιδιάρικο σύμπαν του Λαρς Φον Τρίερ δεν γίνεται εύκολα κατανοητό, αν και πολλοί οφείλουν να παραδεχτούν ότι τα πάντα επιτρέπονται όταν πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες στον κόσμο. Τα πάντα -ακόμη και το να κόβει η πρωταγωνίστριά του το αιδοίο της με ένα μαχαίρι στη θρυλική σκηνή από τον «Αντίχριστο»- εκτός από ένα: το να δηλώνει ο ίδιος δημόσια θαυμαστής του Χίτλερ.

Κλείσιμο


Παλεύοντας με την κατάθλιψη

Τουλάχιστον αυτό συνέβη στην τελευταία, όπως έμελλε, να αποδειχθεί συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε ο Δανός δημιουργός στους δημοσιογράφους στις Κάννες, όταν σε κάποια δύσκολη στιγμή έσπευσε να παραδεχτεί πως «ναι, καταλαβαίνω τον Χίτλερ». Εκ των υστέρων βέβαια δήλωσε ότι πρόκειται για αστείο, για ένα από αυτά που συνηθίζει να κάνει όταν βρίσκεται σε δύσκολη θέση, ανάμεσα σε ανθρώπους που εκ των προτέρων θεωρεί κουραστικούς ή βαρετούς ή σε αμήχανες στιγμές που θίγουν την αξιοθαύμαστη -όντως- ευφυΐα του. Η ευφυΐα όμως ενίοτε οδηγεί στην ασέλγεια - γι’ αυτό και στον Τρίερ πάντα δινόταν μια δεύτερη ευκαιρία: ως ευφυής άνθρωπος ο ίδιος συνηθίζει να παίζει με την τέχνη αγνοώντας τις απόψεις των πολλών, με όλη την απερισκεψία και το μεθύσι μιας ανοιχτής πληγής που είναι γι’ αυτόν η μόνιμη κατάθλιψή του, με όλη την απόγνωση ενός σπουδαίου καλλιτέχνη. Από απελπισία έφτασε να δημιουργήσει μια κινηματογραφικο-θεατρική αλληγορία για την ανθρώπινη φύση όπως το «Dogville» και να σκηνοθετήσει τη σπουδαιότερη, ίσως, ταινία που έχει γίνει ποτέ για την απόγνωση και την ομορφιά: το «Melancholia». Ταινίες που έχουν αποτυπωθεί με χρυσά γράμματα στην ιστορία του κινηματογράφου και που επιτρέπουν στον ίδιο τον δημιουργό τους να γυρίσει -επιτέλους!- αυτή που ήθελε πάντα: μια ταινία πορνό με τον χαρακτηριστικότατο τίτλο «Nymphomaniac».



Αμετανόητος λάτρης του πορνό

Εννοείται, βέβαια, ότι το εγχείρημα του Φον Τρίερ δεν μπορεί να είναι το ίδιο με οποιουδήποτε θα γύριζε μια πορνό ταινία - ήδη το υλικό έχει αγγίξει τις 8 ώρες, είναι πολύ πιο ακραίο απ’ ό,τι θα ήθελε ένας δημιουργός φτηνής βιντεοκασέτας, ενώ φυσικά περιλαμβάνει πολλή, μα πολλή φιλοσοφία. Σε αντίστοιχη αφθονία πάντως με τις φιλοσοφικές σκέψεις θα προβάλλονται και στιγμές διείσδυσης, σεξουαλικής αποχαλίνωσης, ακόμη και σοδομισμού ή σαδομαζοχισμού. Δεν υπάρχει τίποτε που δεν θα δείχνει η hardcore εκδοχή του «Nymphomaniac», και όσοι δεν αντέχουν τις τόσο σκληρές εκδοχές ή, εν πάση περιπτώσει, δεν είναι λάτρεις του πορνό, μπορούν να αρκεστούν στην πιο κουλτουριάρικη mainstream version που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα στις αίθουσες (όπως υπολογίζεται, τον προσεχή Δεκέμβριο). Για την ώρα, πάντως, και θέλοντας να προκαλέσει το κοινό του με τον αντίστοιχα σαδομαζοχιστικό τρόπο που διεγείρει τον εραστή της μια αυθεντική μετρέσα, ο Φον Τρίερ καταφεύγει στο μαρτύριο της σταγόνας. Ανά τακτά διαστήματα κυκλοφορεί βιντεάκια με στιγμιότυπα της ταινίας ή αφήνει να διαρρεύσουν φωτογραφίες που δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας για το ότι όντως το «Nymphomaniac» είναι αυθεντικό πορνό - με τις απαραίτητες δόσεις διανόησης.




Το σενάριο της ταινίας θέλει την Τζο -την οποία υποδύεται η Σαρλότ Γκενσμπούργκ- να σώζεται από τον μεσήλικα εργένη Σέλιγκμαν, ο οποίος τη βρίσκει τραυματισμένη και μισολιπόθυμη σε ένα στενό. Προκειμένου να ανταμείψει τον σωτήρα της ή για να βοηθήσει να ξεδιπλωθεί η αφήγηση η Τζο αρχίζει να διηγείται την ιστορία της ζωής της, που μοιράζεται σε οχτώ κεφάλαια, πλούσια σε ερωτικές παρεκτροπές και παρεκκλίσεις. Σε κάποια από τις συνεντεύξεις της η πρωταγωνίστρια Σαρλότ Γκενσμπούργκ, μία από τις ελάχιστες γυναίκες που έχουν καταφέρει να συνεργαστούν με τον βραβευμένο σκηνοθέτη σε πάνω από δύο ταινίες, δήλωνε στην «Γκάρντιαν»: «Το μόνο που ξέρω για την ταινία είναι πως ο Τρίερ θα χρησιμοποιήσει άλλους ηθοποιούς για τις πορνογραφικές σκηνές, όπως συνέβη και στον “Αντίχριστο”, και εμείς θα κάνουμε τα υπόλοιπα. Δεν ξέρω μέχρι ποιο σημείο, αλλά ξέρω σίγουρα ότι έχω όρια. Είχα όρια στον “Αντίχριστο”. Θυμάμαι ότι μου είπε να ικανοποιήσω με το χέρι μου τον ηθοποιό που θα έκανε τη σκηνή του σεξ και τότε είπα ότι δεν θα το κάνω. Τώρα θα δούμε πού ακριβώς βρίσκονται τα όριά μου».



Δίπλα στις σεξουαλικές της παρεκτροπές βρίσκεται ένας ηθοποιός που σίγουρα δεν γέμιζε το μάτι για τέτοιου είδους ταινία -ο Σία Λεμπέφ-, αλλά και η πάντοτε ερωτική Ούμα Θέρμαν, ενώ σε παράλληλες ανάρμοστες εκδηλώσεις θα συμμετάσχει ένας παλιός γνώριμος του Φον Τρίερ και βασικός πρωταγωνιστής του, ο Γουίλεμ Νταφόε. Και είναι τα προσόντα του τελευταίου που είχε εξυμνήσει ο ίδιος ο σκηνοθέτης σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στον δημοσιογράφο Γιώργο Κρασσακόπουλο: «Ο Νταφόε δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα να δείξει τον π…ο του. Τον δείχνει συνέχεια γιατί, πιστέψτε με, έχει τον μεγαλύτερο που έχετε δει ποτέ στη ζωή σας. Τον δείχνει σε όλους, συνέχεια. Νόμιζα ότι θα ήταν δύσκολο να τον πείσω, αλλά κυκλοφορούσε συνέχεια με το πουλί του έξω κουνώντας το δεξιά και αριστερά. Δεν νομίζω ότι θα είχε κανένα απολύτως πρόβλημα να παίξει στην καινούρια μου ταινία, θα μπορούσα να τηλεφωνήσω τώρα και να τον προσλάβω για ψίχουλα», δήλωνε με το γνωστό του χιούμορ ο Δανός δημιουργός: αυτό που μπορεί να του στέρησε την κραταιά θέση που ανέκαθεν είχε στο Φεστιβάλ των Καννών, αλλά και που του επιτρέπει ακόμη να κλείνει το μάτι στον υποψιασμένο θεατή επιτρέποντας ένα χαμόγελο όταν επικρατεί για τα καλά η «Μελαγχολία». Αρκεί ο θεατής να αντέξει - ακόμη κι αν πρόκειται για μια αμιγώς πορνοταινία όπως το «Nymphomaniac». Αλλωστε, ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα δίνει το στίγμα: η Τζο και η έμπειρη φίλη της B. επιβιβάζονται σε ένα τρένο και στοιχηματίζουν πόσους άνδρες μπορούν να αποπλανήσουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Επαθλο; Ενα κουτί σοκολατάκια…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης