Τα συναισθήματα στο Facebook είναι άκρως κολλητικά (ειδικά τα θετικά)

Τα συναισθήματα στο Facebook είναι άκρως κολλητικά (ειδικά τα θετικά)

Διαβάστε τι βρήκε μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, στην οποία συμμετείχε ο ελληνο-αμερικανός κοινωνικός ερευνητής Νικόλας Χρηστάκης του πανεπιστημίου Yale

Τα συναισθήματα στο Facebook είναι άκρως κολλητικά (ειδικά τα θετικά)
Δεν μπορεί κάποιος να κολλήσει επιγραμμικό (online) κρυολόγημα από ένα φίλο του μέσω του Facebook, μπορεί όμως να «κολλήσει» τα συναισθήματα και τις απόψεις του, αρνητικές ή θετικές (ιδίως τις τελευταίες), σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, με τη συμμετοχή του ελληνο-αμερικανού κοινωνικού ερευνητή Νικόλα Χρηστάκη του πανεπιστημίου Γιέηλ.

Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι τα θετικά μηνύματα «γεννούν» άλλα θετικά μηνύματα και τα αρνητικά μηνύματα γεννούν άλλα αρνητικά μηνύματα, με την «κολλητική» επίδραση των θετικών να είναι συγκριτικά μεγαλύτερη. Κάθε αρνητικό μήνυμα γεννά 1,29 περισσότερα αρνητικά μηνύματα από τους φίλους κάποιου, ενώ κάθε θετικό μήνυμα ‘πυροδοτεί' 1,75 πρόσθετα θετικά μηνύματα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον τακτικό συνεργάτη του Χρηστάκη, καθηγητή Τζέημς Φάουλερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σαν Ντιέγκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "PLoS One", ανέλυσαν πάνω από ένα δισεκατομμύριο αναρτήσεις στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, που έκαναν περισσότεροι από 100 εκατ. χρήστες μεταξύ 2009-2012.

Κλείσιμο
Η ανάλυση -που φρόντισε να προφυλάξει την ανωνυμία των χρηστών- έγινε με τη βοήθεια ενός λογισμικού αυτόματης ανάλυσης κειμένου, του «Liguistic Inquiry Word Count», που μετρά το συναισθηματικό περιεχόμενο κάθε δημοσίευσης.

«Η μελέτη μας δείχνει ότι οι άνθρωποι δεν επιλέγουν απλώς άλλους ανθρώπους που τους μοιάζουν, για να σχετιστούν, αλλά επιπλέον προκαλούν πραγματικές αλλαγές στην έκφραση των συναισθημάτων και των απόψεων των φίλων τους. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι οι θετικές συναιθηματικές εκφράσεις εξαπλώνονται περισσότερο από τις αρνητικές», δήλωσε ο Φάουλερ.

Στον ψηφιακά διασυνδεμένο σύγχρονο κόσμο, σύμφωνα με τους αμερικανούς ερευνητές, η συναισθηματική «μόλυνση» είναι μια πραγματικότητα μέσω της αλυσιδωτικής επίδρασης των κοινωνικών δικτύων.

Μεταξύ άλλων, η έρευνα έδειξε ότι όταν βρέχει, αυξάνεται κατά 1,16% ο αριθμός των μηνυμάτων με αρνητική συναισθηματική φόρτιση και μειώνεται ο αριθμός των θετικών κατά 1,19%, πράγμα που δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς ακόμα και στις μεταβολές του καιρού, όσον αφορά τα συναισθήματά τους.

Ο Φάουλερ μάλιστα εκτίμησε ότι η νέα έρευνα μάλλον υποεκτιμά το πόσο πολύ τα συναισθήματα εξαπλώνονται με «κολλητικό» τρόπο μέσω των κοινωνικών δικτύων. «Είναι πιθανό ότι η επιγραμμική συναισθηματική μόλυνση είναι ακόμη πιο έντονη από αυτή που μπορέσαμε να μετρήσουμε», όπως είπε.

Έτσι, το Facebook μπορεί να συμβάλει είτε σε μια παγκόσμια «επιδημία» αισθήματος ευημερίας, είτε αισθήματος δυστυχίας. Οι άνθρωποι που ζουν πιο κοντά μεταξύ τους, π.χ. στις ίδιες γειτονιές ή πόλεις, ασκούν μεγαλύτερη επιγραμμική επιρροή μεταξύ τους.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτή η «μόλυνση» έχει μεγάλες κοινωνικές συνέπειες, καθώς τα συναισθήματα εξαπλώνονται με συγχρονισμένο τρόπο σε μεγάλη κλίμακα μέσω των κοινωνικών δικτύων, οδηγώντας έτσι στη δημιουργία μεγάλων ομάδων ανθρώπων, που γίνονται από κοινού πότε χαρούμενοι και πότε δυστυχισμένοι, ανάλογα με τις επιγραμμικές επιδράσεις που δέχονται. Αυτό, τονίζουν οι κοινωνικοί επιστήμονες, «μπορεί να δημιουργήσει αυξανόμενη αστάθεια στα πάντα, από τα πολιτικά συστήματα έως τις χρηματοοικονομικές αγορές». 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης