*Γράφουν η Άρτεμις Κ. Τσίτσικα, Αναπλ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής, Ιατρική Σχολή Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστ. Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Β΄ Παιδιατρική Κλινική ΕΚΠΑ -Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού”, Διευθύντρια ΠΜΣ «Στρ. Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας», Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (ΕΕΕΙ)
και η Ελένη Παναγούλη, Παιδίατρος MSc, PhD, Ειδίκευση στην Αναπτυξιακή και Εφηβική Υγεία, Επισ. Συνεργάτις Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ
Η παγκόσμια μέρα ευαισθητοποίησης και αποδοχής του αυτισμού (2 Απριλίου) αποτελεί μια από τις επτά επίσημες μέρες που έχει ορίσει ο ΟΗΕ για την υγεία. Καθιερώθηκε για πρώτη φορά με το ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών την 1 Νοεμβρίου 2007, με στόχο να προάγει την ενημέρωση σχετικά με τον αυτισμό, αλλά και τη γενικότερη αποδοχή των αυτιστικών ατόμων.
Ο όρος «αυτισμός» ή πιο σωστά Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα σύνολο ιδιαιτεροτήτων εγκεφαλικής επεξεργασίας ερεθισμάτων/πληροφοριών με αποτέλεσμα τις δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες, την επικοινωνία και την κοινωνική προσαρμογή, τις στερεοτυπικές-επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές και ενδιαφέροντα, καθώς και άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Σημαντικό ποσοστό των παιδιών παρουσιάζουν νοητική υστέρηση και σοβαρή δυσλειτουργία, ενώ είναι αξιοσημείωτη η ποικιλία έκφρασης και πορείας της διαταραχής. Χαρακτηριστικά επίσης στην εφηβεία είναι το έλλειμμα φαντασίας, η αδυναμία κατανόησης και έκφρασης του χιούμορ και η συγκεκριμένη σκέψη με κυριολεκτικά και απόλυτα λογικά μοτίβα αναζητήσεων.
Διαβάστε περισσότερα στο
ygeiamou.gr