Πορνό: Απολιθωμένα έντομα έδωσαν τα πρώτα δείγματα

Οι  μακρυπόδαρες μύγες που διατηρήθηκαν με τα αναπαραγωγικά τους όργανα μπλεγμένα, δεν αποτελούν απλώς δείγμα «πορνό» που χρονολογείται προ 50 εκατ. ετών - Εμμέσως συνιστούν εργαλείο κατανόησης της καταγωγής όλων μας

Sex_flies
Σύμφωνα με το επιστημονικό περιοδικό Nature, κομμάτι κεχριμπάρι μέσα στο οποίο διακρίνονται σε στάση ζευγαρώματος δύο ιπτάμενα έντομα με μακριά, ενδέχεται να είναι και το παλαιότερο εύρημα που έχει ανακαλυφθεί έως σήμερα στην Αυστραλία.

Μια ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο της Μελβούρνης και συγκεκριμένα από το τμήμα σπουδών Γης, Ατμόσφαιρας και Περιβάλλοντος, έφεραν στο φως διάφορα προϊστορικά έντομα, τα οποία παγιδεύτηκαν και στερεοποιήθηκαν μαζί με το, πάλαι ποτέ ρευστό, κεχριμπάρι.

Χάρη στη φυσική διαύγεια του εν λόγω υλικού, οι επιστήμονες μπορούν να περιεργαστούν ολόπλευρα τα οργανικά απολιθώματα.

Βέβαια, ευρήματα όπως αυτό με τα δύο έντομα που απολιθώθηκαν ακριβώς τη στιγμή της συνεύρεσής τους, προκαλούν μια κάποια αμηχανία. Από την άλλη όμως, η πολυεθνική ομάδα των ερευνητών, με επιστήμονες από την Αυστραλία, τη Βρετανία, την Ιταλία, την Ισπανία κ.α. ανιχνεύουν εξονυχιστικά διάφορα σημεία της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας, αναζητώντας απαντήσεις για τα θεμελιώδη υπαρξιακά ερωτήματα της ανθρωπότητας.

Οπότε, είτε κάνουν σεξ είτε όχι, οι μακρυπόδαρες μύγες που διατηρήθηκαν με τα αναπαραγωγικά τους όργανα μπλεγμένα, δεν αποτελούν απλώς δείγμα «πορνό» που χρονολογείται προ 50 εκατ. ετών. Εμμέσως συνιστούν εργαλείο κατανόησης της καταγωγής όλων μας.

Φυσικά, εάν υποτεθεί ότι τα έντομα εγκλωβίστηκαν κατά τη διάρκεια μιας βίαιης και κοσμογονικής έκρηξης, θα μπορούσε ίσως να συγχωρεθεί μια νότα ελαφρότητας. Του τύπου «όταν το κάνουμε εμείς τα δύο (έντομα), μωρό μου, χαλάει ο κόσμος».

Ή έστω «δακρύζουν και τα δέντρα», μιας και το κεχριμπάρι είναι στερεοποιημένο ρετσίνι.

Κορωνοϊός: Εμβόλιο-δερματικό επίθεμα δοκιμάστηκε με επιτυχία σε ποντίκια - Εξουδετερώνει τον Covid-19