Αποκάλυψη: Η βρετανική κυβέρνηση χρηματοδοτούσε μυστικά το Reuters

main_reutes_bbc

Για να κάνει προπαγάνδα κατά των Σοβιετικών, τις δεκαετίες του 1960 και του 1970 - Ποιος ο ρόλος του BBC

Μυστική χρηματοδότηση του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters από την βρετανική κυβέρνηση στις δεκαετίες του 1960 και του 1970, στο πλαίσιο της... αντι-σοβιετικής προπαγάνδας, αποκαλύπτουν αποχαρακτηρισμένα κυβερνητικά έγγραφα.

Τα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν για τη διεύρυνση της δημοσιογραφικής κάλυψης του Reuters στη Μέση Ανατολή και την Λατινική Αμερική και δίνονταν μέσω αυξημένων πληρωμών συνδρομών στο πρακτορείο από το BBC.

«Είμαστε πλέον στη θέση να συνάψουμε μια συμφωνία παροχής διακριτικής κυβερνητικής στήριξης στις υπηρεσίες του Reuters στη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική» υπογραμμίζει ένα διαβαθμισμένο κυβερνητικό έγγραφο του 1969, με σήμανση «Απόρρητο» και με τίτλο «Χρηματοδότηση του Reuters από την HMG (σ.σ. Η Κυβέρνηση της Αυτής Μεγαλειότητος)».

Το μέγεθος της επιρροής που η κυβέρνηση ήταν σε θέση να ασκήσει στις ειδήσεις του πρακτορείου, σε αντάλλαγμα για τη χρηματοδότηση, δεν είναι αποσαφηνίζεται στα έγγραφα, που περιγράφουν μια μυστική συμφωνία χρηματοδότησης της βρετανικής κυβέρνησης για το Reuters. Ωστόσο, τα έγγραφα αποτυπώνουν το επίπεδο της εμπλοκής της κυβέρνησης που είχε στις υποθέσεις του Reuters και τη ρητή συμφωνία, για να αποκρύψει τη χρηματοδότηση.

Και το ίδιο το BBC δημοσίευσε ένα άρθρο γι' αυτή την κυβερνητική χρηματοδότηση του πρακτορείου. «Πολλοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί λάμβαναν κάποιας μορφής κρατική επιχορήγηση μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο» τόνισε ο Ντέιβιντ Κρούντγουελ, εκπρόσωπος του πρακτορείου ειδήσεων Reuters. «Αλλά η συμφωνία του 1969 δεν ήταν σε εναρμόνιση με τις Αρχές Εμπιστοσύνης μας και δεν θα το κάναμε αυτό σήμερα» συμπλήρωσε, αναφερόμενος στις Αρχές Εμπιστοσύνης του Reuters, που σκοπό έχουν τη διατήρηση της αξιοπιστίας, της ανεξαρτησίας και της αντικειμενικότητας του πρακτορείου.

Τα έγγραφα περιγράφουν πώς το Τμήμα Πληροφοριών και Ερευνών (IRD), μια βρετανική μονάδα αντισοβιετικής προπαγάνδας με στενές σχέσεις με τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες πληροφοριών, ηγήθηκε των διαπραγματεύσεων με το Reuters. Το 1969, το Reuters χρειαζόταν χρήματα για να επεκταθεί στην Μέση Ανατολή και σε δυτικές δυνάμεις, καθώς η Βρετανία επιθυμούσε να ενισχύσει την επιρροή της ενάντια στην Σοβιετική Ένωση, διευρύνοντας τις ειδησεογραφικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τα κυβερνητικά έγγραφα.

Το ύψος της κρυφής χρηματοδότησης ήταν 245.000 λίρες ετησίως πριν το 1969, αλλά έπειτα μειώθηκε σε 100.000 λίρες ετησίως το 1969-1970.

ΣΧΟΛΙΑ (3)

ΑΔ

Κρίμα! Συκοφάντησαν τον πατερούλη μας!

dim

ιδια τακτικη για το brexit απο τον φασιστα μεθυστακα και ψυχοπαθη....

diiphovos

να μας πουν επισης με ποσα δισεκατομμυρια δολαρια χρηματοδοτουσε η σοβιετικη ενωση τις πεμπτες φαλαγγες που διατηρουσε σε ολες τις δημοκρατιες, οπως το κκε στην ελλαδα??? η διαφορα ειναι οτι για το ενα δεν αναφερεται τιποτα, ενω για 250Κ λιρες στην αγγλια γραφονται αρθρα...

Εεελα

Μη μου πείς. Και γω τους ειχα για αντικειμενικούς.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης