Οι Τούρκοι το έριξαν στο «φρου φρου και αρώματα» ξοδεύοντας 3 δισ. δολάρια

Οι Τούρκοι το έριξαν στο «φρου φρου και αρώματα» ξοδεύοντας 3 δισ. δολάρια

Σύμφωνα με έρευνα αγοράς της Ελληνικής Πρεσβείας στην Τουρκία, τα πλέον δημοφιλή προϊόντα είναι τα προϊόντα μαλλιών και αισθητικής, καθώς και τα σαπούνια, τα καθαριστικά, τα αρώματα, τα αποσμητικά, τα καλλυντικά για βρέφη και τα είδη οδοντικής περιποίησης

Οι Τούρκοι το έριξαν στο «φρου φρου και αρώματα» ξοδεύοντας 3 δισ. δολάρια
Μπορεί ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να επιχειρεί να υφαρπάξει την ελληνική υφαλοκρυπίδα και ΑΟΖ με τη στρατιωτική ισχύ όμως οι προτεραιότητες των πολιτών της γείτονα χώρας δείχνουν να είναι άλλες. Καλλυντικά, αρώματα, ροδέλαια και βιολογικά προϊόντα περιποίησης αποτελούν τη νέα μεγάλη «αδυναμία» των Τούρκων δαπανώντας 3,3 δισ. δολάρια τον χρόνο για την εμφάνιση τους. Τα εντυπωσιακά αυτά στοιχεία περιέχονται στην τελευταία μελέτη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στην Αγκυρα αναφορικά με τον κλάδο των καλλυντικών στην Τουρκία παρέχοντας λεπτομερείς πληροφορίες για τη βιομηχανία ομορφιάς, που καταγράφει αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης.

«Η κοινωνική και γενικότερη σημασία του κλάδου των καλλυντικών στην Τουρκία είναι ιδιαίτερα εμφανής σε πολλές εκφάνσεις της ζωής στην χώρα. Ταυτόχρονα με τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και την επικράτηση των δυτικών καταναλωτικών προτύπων, αυξάνεται η επιθυμία των καταναλωτών να διατηρούν νεανική και ελκυστική εμφάνιση τόσο στην εργασία όσο και στην καθημερινή ζωή ευρύτερα. Παράλληλα με την αύξηση του γυναικείου εργατικού δυναμικού και της διευρυνόμενης συμμετοχής των νεότερων ηλικιών στη δημόσια ζωή, αναπτύσσεται και η σημασία του εν λόγω κλάδου στη χώρα». Στη διαπίστωση αυτή οφείλεται το ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο, που αποκτά ο κλάδος των καλλυντικών στην τουρκική παραγωγή διευρύνοντας τη συμβολή του στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας.

Σύμφωνα με την έρευνα αγοράς της Ελληνικής Πρεσβείας, τα πλέον δημοφιλή προϊόντα είναι τα προϊόντα μαλλιών και αισθητικής, καθώς και τα σαπούνια, τα καθαριστικά, τα αρώματα, τα αποσμητικά, τα καλλυντικά για βρέφη και τα είδη οδοντικής περιποίησης.

«Τα τελευταία χρόνια η τουρκική αγορά χαρακτηρίζεται από ολοένα αυξανόμενη χρήση σύγχρονων προϊόντων όπως είναι τα βιολογικά σαπούνια και καλλυντικά, τα είδη καθαρισμού και περιποίησης μαλλιών με αμιγώς ή σχεδόν αμιγώς βιολογικά συστατικά, τα έλαια περιποίησης, οι οροί καλλυντικής χρήσης, και άλλα προϊόντα που περιέχουν σε μεγάλο ποσοστό βιολογικά συστατικά και χαρακτηρίζονται από απουσία χημικών συντηρητικών» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Οι Τούρκοι το έριξαν στο «φρου φρου και αρώματα» ξοδεύοντας 3 δισ. δολάρια
Η τουρκική αγορά καλλυντικών εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη της τάξης του 10% ετησίως. Εκτιμάται πώς πάνω από 5.000 εταιρείες δραστηριοποιούνται στον
τομέα των καλλυντικών στην Τουρκία (παραγωγοί, εξαγωγείς, εισαγωγείς και διανομείς) με τον κλάδο να απασχολεί περισσότερα από 130.000 άτομα. Με αυτή τη δυναμική, σε πολλά από τα καλλυντικά προϊόντα της Τουρκίας (σαπούνι, ροδέλαιο για καλλυντική χρήση, αρώματα, είδη μακιγιάζ κ.ά.) η παραγωγή έχει ήδη υπερκεράσει τη ζήτηση, γεγονός που ενισχύει την τάση προς εξαγωγές, οι οποίες με τη σειρά τους εμφανίζουν θετικό ισοζύγιο. Από τους 170.000 περίπου κωδικούς καλλυντικών προϊόντων, που κυκλοφορούν στην Τουρκία, περίπου 60.000 εξ αυτών παράγονται στην χώρα με τη βιομηχανία καλλυντικών να απασχολεί περίπου 15.000 εργαζόμενους σε 3000 επιχειρήσεις.

Οι περισσότερες εταιρείες παραγωγής καλλυντικών έχουν σαν έδρα την Κωνσταντινούπολη ενώ και διεθνείς φίρμες χρησιμοποιούν την Τουρκία ως έδρα παραγωγής και προμήθειας πρώτων υλών καθώς και ως κέντρο μάρκετινγκ. «Τα τελευταία πέντε έτη παρατηρείται μεγάλη είσοδος νέων εταιρειών στην παραγωγική διαδικασία. Η πλειοψηφία των νεοεισερχομένων επιλέγει –και αυτή- την Κωνσταντινούπολη ως τόπο εγκατάστασης της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, γεγονός που δικαιολογείται από την σημασία της Πόλης στη συνολική οικονομική δραστηριότητα της γείτονος (33% του ΑΕΠ) όσο και από την τεράστια πληθυσμιακή της πυκνότητα» σημειώνεται στην έκθεση.

Γενικότερα, η χώρα παράγει όλα τα είδη καλλυντικών προϊόντων και ειδών περιποίησης. «Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα ολοκληρωμένα στατιστικά στοιχεία, που μελετήθηκαν για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας, από το υπουργείο Οικονομικών και την εθνική στατιστική υπηρεσία της Τουρκίας, το συνολικό μερίδιο των καλλυντικών και ειδών προσωπικής περιποίησης στην αγορά της χώρας εκτιμάται στα περίπου 3,3 δισ. δολάρια».

Κλείσιμο
Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί σημαντικά η εγχώρια αγορά φυσικών καλλυντικών και ιδιαίτερα σαπουνιών (δάφνης, ελαιολάδου). Στην κατηγορία αυτή προϊόντων έχουν δημιουργηθεί εγχώρια brands τα οποία παρουσιάζουν και αξιόλογη εξαγωγική δραστηριότητα καθώς σχεδόν το 75% της παραγωγής σαπουνιού εξάγεται. Η παραγωγή σαπουνιών και σαμπουάν γίνεται από μικρές εταιρείες σε όλη τη χώρα.

Οσον αφορά στο διμερές εμπόριο με την Ελλάδα, την τριετία 2016-2018 οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών προς την Τουρκία διπλασιάστηκαν σε αξία. Από συναλλαγές αξίας 3 εκατ. ευρώ το 2016, η Τουρκία εισήγαγε προϊόντα των εν λόγω κατηγοριών αξίας 7,15 εκατ. ευρώ το 2017 από την Ελλάδα, ενώ το 2018 οι ελληνικές εξαγωγές
υποχώρησαν στα 6,3 εκατ. ευρώ με την κατηγορία των προϊόντων μακιγιάζ να μονοπωλεί τις ελληνικές εξαγωγές. Οι τουρκικές εξαγωγές προς την χώρα μας κινούνται σε σταθερά επίπεδα την τελευταία τριετία πέριξ των 7 εκατ.ευρώ αποτελούμενες σε ποσοστό άνω του 80% από προϊόντα μακιγιάζ και ξυρίσματος/καλλωπισμού.

Καταληκτικά, στην μελέτη της Ελληνικής Πρεσβείας και σχετικά με τις προοπτικές των ελληνικών προϊόντων στην τουρκική αγορά σημειώνεται: «Ο κλάδος των καλλυντικών κρύβει σημαντικές προοπτικές για τα συναφή ελληνικά προϊόντα και μια σειρά από λόγους. Εκ πρώτης, τα δυναμικά χαρακτηριστικά της τουρκικής αγοράς και ειδικότερα ο νεανικός και μεγάλος συνολικά σε μέγεθος πληθυσμός. Αφετέρου, ο περιορισμένος προστατευτισμός που χαρακτηρίζει τον συγκεκριμένο κλάδο, γεγονός που επιτρέπει στα ελληνικά προϊόντα να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις, Εν συνεχεία, τα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής παραγωγής, τα οποία καθίστανται ολοένα και πιο ελκυστικά λόγω της στροφής προς βιολογικά προϊόντα. Το σημαντικότερο μερίδιο στις ελληνικές εξαγωγές συνεχίζουν να καταλαμβάνουν προϊόντα περιποίησης σώματος και μαλλιών, με σαφή τάση ανόδου για τα βιολογικά – φυτικά προϊόντα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης