Καμία ευθύνη στον πλοίαρχο του ελληνόκτητου τάνκερ για τη σύγκρουση με τη νορβηγική φρεγάτα

north_sea_tanker_arthro

Τη στιγμή της σύγκρουσης, το τάνκερ Sola Ts ήταν προσδεμένο με ρυμουλκό και βρισκόταν υπό την καθοδήγηση / έλεγχο τοπικού πιλότου-πλοηγού- Κανένας από τους οκτώ τραυματίες δεν ήταν μέλος του πληρώματος του τάνκερ – Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας

Τη στιγμή της σύγκρουσης με τη νορβηγική φρεγάτα KNM HELGE INGSTAD , το ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο Sola TS, με σημαία Μάλτας «ήταν προσδεμένο με ρυμουλκό και βρισκόταν υπό την καθοδήγηση / έλεγχο τοπικού πιλότου-πλοηγού», επισημαίνει η εταιρεία Tsakos Columbia Management, σε ανακοίνωσή της για τα όσα έγιναν στη Βόρεια Θάλασσα.

Η εταιρεία του τάνκερ διευκρινίζει ότι το Sola TS υπέστη περιορισμένες και μικρής σημασίας υλικές ζημιές, ενώ δεν υπήρξε τραυματισμός κάποιου μέλους του πληρώματος. Παράλληλα, δεν αναφέρθηκε ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος.



Προς το παρόν, το ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο βρίσκεται κοντά στο σημείο που έγινε το ατύχημα, ενώ είναι προγραμματισμένο να κατευθυνθεί σε κοντινό λιμάνι, με χρήση δικής του ισχύος, για να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές επιθεωρήσεις και να συνεχίσει το ταξίδι του.


Αναλυτικά, η ανακοίνωση της εταιρείας Tsakos Columbia Management αναφέρει:

«H εταιρεία Tsakos Columbia Management (“TCM”) S.A., διαχειρίστρια του δεξαμενοπλοίου M/T SOLA TS (IMO No 9724350, σημαία Μάλτας, κλάση DNV-GL), γνωστοποιεί ότι την 8η Νοέμβριου 2018, στις 03.02 ώρα Γκρίνουϊτς περίπου, το δεξαμενόπλοιο M/T SOLA TS, έχοντας ολοκληρώσει τη διαδικασία φόρτωσης στο λιμάνι Sture της Νορβηγίας κι ενώ βρισκόταν εν πλω, ενεπλάκη σε σύγκρουση με το σκάφος KNM HELGE INGSTAD του Νορβηγικού Πολεμικού Ναυτικού. Σημειώνεται ότι κατά τη στιγμή της σύγκρουσης, το M/T SOLA TS ήταν προσδεμένο με ρυμουλκό και βρισκόταν υπό την καθοδήγηση / έλεγχο τοπικού πιλότου-πλοηγού.

Το M/T SOLA TS ανέφερε περιορισμένες, ελάσσονος έκτασης υλικές ζημιές. Ουδείς τραυματισμός μελών του πληρώματος και ουδεμία ρύπανση του θαλασσίου περιβάλλοντος αναφέρθηκαν.

Αναφέρθηκαν ζημίες στο σκάφος του Νορβηγικού Ναυτικού. Από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε για το συμβάν η διαχειρίστρια εταιρεία εστίασε τις προσπάθειές της προς την κατεύθυνση της ασφάλειας όλων των εμπλεκομένων στο περιστατικό κι εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή της προς όλα τα μέλη του πληρώματος του Νορβηγικού πολεμικού πλοίου.

Προς το παρόν το M/T SOLA TS βρίσκεται πλησίον του σημείου του ατυχήματος και είναι προγραμματισμένο να κατευθυνθεί για ελλιμενισμό σε γειτονικό λιμένα, με χρήση δικής του ισχύος, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες τεχνικές επιθεωρήσεις και να συνεχίσει το ταξίδι του.

Η TCM ενεργοποίησε αμέσως τις διαδικασίες έκτακτης ανάγκης και βρίσκεται σε διαρκή επαφή τόσο με τον Καπετάνιο του M/T SOLA TS όσο και με τις αρμόδιες τοπικές αρχές.

Η διαχειρίστρια εταιρεία θα συνδράμει με όλα τα πρόσφορα μέσα τις αρχές στο πλαίσιο της διερεύνησης των αιτίων του συγκεκριμένου περιστατικού.

Σε περίπτωση που προκύψουν περαιτέρω πληροφορίες, η TCM θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση»



norway_frigate_2




norway_frigate_3


sola_ts

norway_frigate_4

enimerwsi_tipou

ΣΧΟΛΙΑ (14)

George

Σε προηγούμενη ανάρτηση του πρώτου θέματος με τίτλο Νορβηγός αξιωματικός μοντέλο Διαβάζοντας την επιτελάρχες του ναυτικού της Νορβηγία Τον προηγαγαν σε κυβερνήτη Της φρεγατας. Απλώς τη στιγμή Της σύγκρουσης έκανε πασαρέλα!!!!!!!!!

Καπετάν Γιάννης

Η ανάρτηση ή μάλλον η ανακοίνωση της εταιρείας δεν τα λέει καλά. Ο Πλοίαρχος του κάθε εμπορικού πλοίου κατα τον είσπλου απόπλου κατάπλου σε λιμένες ή σε όρμους για αγκυροβολία , διέλευση σε στενά, ανεξάρτητα εάν υπάρχει πλοηγός επάνω στο πλοίο δεν τον απαλλάσσει της ευθύνης. Με άλλα λόγια ο κάθε Πλοίαρχος φέρει την απόλυτη ευθύνη. Ο Πλοηγός ειναι σύμβουλος του πλοιάρχου μόνο. . Μόνο στην διώρυγα του Παναμά κατά τον διάπλου αυτής εκει και μόνο ο πλοηγός έχει την απόλυτη ευθύνη. Προβλέπω η ζημιά να χρεωθεί 70% στο πολεμικό πλοίο και 30% στο δεξαμενόπλοιο. Θα ήταν 50 -50 η ευθύνη αλλά τώρα θα ειναι 70 - 30 γιατί το δεξαμενόπλοιο ηταν στην συγκεκριμένη περίπτωση πλοίο με περιορισμένη ικανότητα χειρισμών.. Ευτυχώς που δεν προέκυψε θανατηφόρο βλάβη γιατί ο Πλοίαρχος θα εκρατείτο στην Νορβηγία μέχρι να ξεκαθαρίσει η υπόθεση και γίνουν τα δικαστήρια.

Τοις πταιει?

Οταν ο πλοηγός βρισκεται στο πηδάλιο αυτός φέρει την ευθύνη, διότι ειναι υποχρεωτικός απο την ασφαλιστική του καραβιού Οταν υπάρχει και ρυμουλκό, το ρυμουλκό ευθύνεται περαιτέρω. Ο κυβερνήτης ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΥΘΥΝΗ οταν τα παραπανω ισχυουν.

Ναυτικός

Λάθος, σε όσους έχουν δουλέψει σε γέφυρες ποντοπόρων γνωρίζουν ότι πάντα μέρος της ευθύνης φέρουν και τα δύο πλοία, αφού συμφώνος ΔΚΑΣ οφείλουν χειρίσουν ανεξαρτήτως εάν το ένα από τα δύο δεν τηρεί τους κανόνες. (αν και στην συγκεκριμένη περίπτωση τα πολεμικά δεν χρειάζεται να ακολουθούν τους ΔΚΑΣ) Σε κάθε περίπτωση, εκτός Παναμά, ο πλοηγός δεν φέρει καμία εύθυνη, άλλωστε είναι και απαίτηση των τοπικών κανονισμών για να μπορούν σε περίπτωση ρύπανσης ή σοβαρής καταστροφής να επιρρίψουν την ευθύνη στον πλοιοκτήτη μέσω του πλοιάρχου, που είναι ο εκπρόσωπος του.

@

Ήταν φρεγάτα, τώρα είναι υποβρύχιο.

kk

130 ατομα πληρωμα η φρεγατα, ενας δεν ειδε το τανκερ? Κι οταν το τανκερ ειναι χτυπημενο στο πλωραιο &πλαγιο τμημα σημαινει οτι η φρεγατα μπηκε απο αριστερα αναμεσα στο τανκερ και στο ρυμουλκο... Αλλα νυχτωνει απο τις 4 μμ στη νορβηγια αυτη την εποχη. Μαλλον ειχαν δαιλειμμα για κολατσιο στη φρεγατα.

Καραβισιος

Παρ'ολο οτι εκ πρωτης οψεως το λαθος πρεπει να ειναι του κυβερνητη της φρεγατας, ο τιτλος "καμμια ευθυνη στον πλοιαρχο του Ελληνοκτητου τανκερ" δεν μπορει να λεγεται απο τους δημοσιογραφους. Μπορει αυτη να ειναι η θεση της πλοικτητριας αλλα το τελικο πορισμα με επιμερισμο των ευθυνων θα δοθει μετα απο διερευνηση απο ειδικους. Σαφως δειχνει ανθρωπινο λαθος χειρισμων.

Νικ

Για να μην μπερδεβομαστε στις μανούβρες στα λιμάνια με πιλότο η χωρίς πιλότο (πλοηγό). Την ευθύνη την έχει ο καπετάνιος πάντα.

kris7

Την ευθηνη την εχει ο πλοιαρχος ΠΑΝΤΑ. Η Μοναδικη εξαιρεση ειναι η διωρυγα του παναμα που την εχουν οι πλοηγοι. Ουσιατικα ομως εφταιγε ο Νορβηγος πλοηγος και ο Νορβηγος κυβερνητης του ΠΝ. Το βλεπω 70% ΠΝ και 30% το τανκερ.

κουζνετοφ φαν κλαμπ

να επιταχθεί από το ΠΝ άμεσα το τάνκερ και να γίνει ο φόβος κι ο τρόμος των τουρκικών φρεγατών στο Αιγαίο , η ατρόμητη SOLA!!!!!

Dexter

Το ναυτικο δικαιο προβλεπει πως ακομα και υπο την καθοδηγηση πιλοτου η τελικη ευθηνη των χειρισμων παραμενει στον πλοιαρχο. Ωστοσο το γεγονος οτι το Ελληνοκτητο δεξαμενοπλοιο ηταν υπο ρυμουλκηση εξερχομενο απο το λιμανι φορτωσης, ισως αλλαξει τα δεδομενα αφου κατα την ρυμουλκηση υπαρχουν ουσιαστικα 2 πιλοτοι, ο πιλοτος αποπλου και ο πλοιαρχος του η των ρυμουλκων που συνεργαζονται με μικρη η καθολου συμμετοχη του πλοιαρχου περα απο παρατηρηση και συνεργασια/συμμορφωση με τις εντολες πλοηγησης. Η υποθεση παντως ειναι η χαρα των δικηγορων και των ασφαλιστικων.

PSI

... ό,τι έπινε & ο κυβερνήτης της Π/Κ ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Οτι να ναι

Το Κωστακος ήταν δίπλα σε στεριά. Το λαθος ηταν που το ποσταλι ειχε βγει τοσο εξω.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

madel09

Η Μαντλίν μπορεί να είναι ζωντανή υποστηρίζει Βρετανός πρώην αξιωματικός της αστυνομίας - Απήχθη πιθανότατα από σπείρα παιδόφιλων και κρατείται αιχμάλωτη στην Πορτογαλία ή την Ισπανία

5
ploio-odiseas

Ανοιχτά των αλβανικών ακτών υπάρχουν πολλές δεκάδες αρχαία πλοία - Οι υποθαλάσσιες κλοπές έχουν γίνει μαζικό φαινόμενο και σε αυτές αναμειγνύονται αλβανικές, αλλά και διεθνείς, παράνομες οργανώσεις

el-chapo

Η προσβολή ήταν μεγάλη και ο Γκουσμάν δεν μπορούσε να την αφήσει ατιμώρητη, κατέθεσε ο λογιστής του καρτέλ Σιναλόα - Πώς αυτό το χτύπημα ξεκίνησε τον αιματηρό πόλεμο μεταξύ δύο συμμοριών

BAGIS

«Χρειάζονται δύο για να χορέψεις τανγκό. Επομένως, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να ενδιαφέρεται για την Τουρκία τουλάχιστον όσο η Τουρκία ενδιαφέρεται για την ΕΕ», δήλωσε χαρακτηριστικά 

3
there_09

Σε αναζήτηση συμμάχων βρίσκεται η Τερέζα Μέι την ώρα που οι ευρωσκεπτικιστές Brexiteers δίνουν την ύστατη μάχη για να συγκεντρώσουν 48 υπογραφές - Για «τρομερό χάος» προειδοποιεί ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών καλώντας τους «αντάρτες» να μην επαναστατήσουν κατά της πρωθυπουργού