Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Δείτε πως άλλαξε το... χαμόγελο στις φωτογραφίες μέσα στον αιώνα που πέρασε
Δείτε πως άλλαξε το... χαμόγελο στις φωτογραφίες μέσα στον αιώνα που πέρασε
Το πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ στην Αμερική έκανε μία μεγάλη έρευνα και κατάφερε να φέρει σε μία και μόνο εικόνα τις μεταβολές που έγιναν στις πόζες και -κυρίως- το χαμόγελο στις φωτογραφίσεις πορτραίτων του 20ού αιώνα
Εκ πρώτης όψεως μοιάζει για άλλη μια από τις τυπικές εργασίες ενός «τρελού» επιστήμονα σε κάποιο πανεπιστήμιο της Αμερικής, χωρίς κάποιο προφανή στόχο πέρα από την ικανοποίηση της μεγαλοφυΐας του. Όμως το τελικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον σε ότι αφορά την περίπτωσή μας, έχει και αρκετό «ζουμί».
Πρόκειται για μία προσπάθεια ενός καθηγητή από το πασίγνωστο πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, ο οποίος είχε την φαεινή ιδέα να διαπιστώσει αν έχει και πόσο αλλάξει ο τρόπος που ποζάρουν οι άνθρωποι εμπρός στο φακό.
Για να το επιτύχει αυτό έπρεπε να βρει μία μεγάλη και αξιόπιστη βάση δεδομένων. Και αυτή δεν ήταν άλλη από τα βιβλία που εκδίδουν κάθε χρονιά τα Πανεπιστήμια της Αμερικής (τα γνωστά και yearbooks) μέσα στα οποία υπάρχουν όλοι οι φοιτητές της κάθε χρονιάς.
Καθώς τα τελευταία χρόνια όλα τα πανεπιστήμια έχουν ολοκληρώσει την ψηφιοποίηση των παλαιότερων εκδόσεων αυτών των βιβλίων, ήταν σχετικά εύκολο για τον συγκεκριμένο καθηγητή και για τους φοιτητές που συμμετείχαν στην έρευνα να συγκεντρώσουν πάνω από 949 από αυτά τα βιβλία. Μέσα τους βρίσκονταν 37.921 φωτογραφίες που εκτείνονταν από το 1905 έως το 2013 και προέρχονταν από 27 Πολιτείες των ΗΠΑ.
Χρησιμοποιώντας πολύ εξελιγμένα προγράμματα, οι συμμετέχοντες στο project κατάφεραν τελικά να δημιουργήσουν το «μέσο ποτραίτο» κάθε δεκαετίας, τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες. Στο τελικό αποτέλεσμα μέτρησαν πολλοί παράγοντες, όπως το κούρεμα της εκάστοτε εποχής, τα γυαλιά, τα πρόσωπα, αλλά κυρίως ο σχηματισμός των χειλιών και το χαμόγελο του τελικού προσώπου.
Πρόκειται για μία προσπάθεια ενός καθηγητή από το πασίγνωστο πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, ο οποίος είχε την φαεινή ιδέα να διαπιστώσει αν έχει και πόσο αλλάξει ο τρόπος που ποζάρουν οι άνθρωποι εμπρός στο φακό.
Για να το επιτύχει αυτό έπρεπε να βρει μία μεγάλη και αξιόπιστη βάση δεδομένων. Και αυτή δεν ήταν άλλη από τα βιβλία που εκδίδουν κάθε χρονιά τα Πανεπιστήμια της Αμερικής (τα γνωστά και yearbooks) μέσα στα οποία υπάρχουν όλοι οι φοιτητές της κάθε χρονιάς.
Καθώς τα τελευταία χρόνια όλα τα πανεπιστήμια έχουν ολοκληρώσει την ψηφιοποίηση των παλαιότερων εκδόσεων αυτών των βιβλίων, ήταν σχετικά εύκολο για τον συγκεκριμένο καθηγητή και για τους φοιτητές που συμμετείχαν στην έρευνα να συγκεντρώσουν πάνω από 949 από αυτά τα βιβλία. Μέσα τους βρίσκονταν 37.921 φωτογραφίες που εκτείνονταν από το 1905 έως το 2013 και προέρχονταν από 27 Πολιτείες των ΗΠΑ.
Χρησιμοποιώντας πολύ εξελιγμένα προγράμματα, οι συμμετέχοντες στο project κατάφεραν τελικά να δημιουργήσουν το «μέσο ποτραίτο» κάθε δεκαετίας, τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες. Στο τελικό αποτέλεσμα μέτρησαν πολλοί παράγοντες, όπως το κούρεμα της εκάστοτε εποχής, τα γυαλιά, τα πρόσωπα, αλλά κυρίως ο σχηματισμός των χειλιών και το χαμόγελο του τελικού προσώπου.
Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που παραθέτουμε, το τελικό αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, και αρκετά ενδιαφέρον από κοινωνιολογικής άποψης. Από την εικόνα που σχηματίστηκε είναι προφανές ότι όσο περνούν οι δεκαετίες, το χαμόγελο γίνεται πιο πλατύ και αποενοχοποιείται διαρκώς και περισσότερο. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι οι γυναίκες χαμογελούν πιο πλατιά από τους άνδρες.
Από την επιμέρους έρευνα προκύπτει ότι το χαμόγελο παρουσίασε μία μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ του 1930 και του 1950, καθώς οι ερασιτέχνες φωτογράφοι είχαν γίνει πιο δημοφιλείς (άρα οι φωτογραφίες δεν έβγαιναν από «αυστηρούς» επαγγελματίες και ήταν πιο χαλαρές) ενώ στην όλη αυτή εξέλιξη συνέβαλλαν και εξωγενείς παράγοντες, όπως μία καμπάνια της Kodak που για να προωθήσει τα φιλμ της επέμενε ότι τα πρόσωπα πρέπει πάντα να χαμογελούν στις φωτογραφίες τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα