LIVE

Κορωνοϊός

Ο πλοίαρχος του Norman Atlantic επιρρίπτει ευθύνες στην Ελλάδα

Ο πλοίαρχος του Norman Atlantic επιρρίπτει ευθύνες στην Ελλάδα

Η Ελλάδα δεν απάντησε στις εκκλήσεις για βοήθεια, η ANEK Lines επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό - «Όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε», δήλωσε ο Τζακομάτζι

Τη στιγμή οι ιταλικές αρχές περιμένουν να λάβουν απαντήσεις στα δεκάδες ερωτήματα της ναυτικής τραγωδίας από τον εντοπισμό του «μαύρου κουτιού» του «Norman Atlantic», ο πλοίαρχος Αρτζίλιο Τζακομάτζι, δίνει τη δική του εκδοχή γύρω από το δραματικό περιστατικό.

Εκτός από τις εξηγήσεις που έδωσε για το ξέσπασμα της πυρκαγιάς και τη διαδικασία εκκένωσης, ο 62χρονος καπετάνιος επέρριψε ευθύνες και στην ελληνική εταιρία ANEK Lines.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Corriere della Sera που επικαλείται δηλώσεις του, ο Τζακομάτζι ισχυρίζεται όχι μόνο ότι η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκλησή του για βοήθεια, αλλά και ότι «η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική».

Αναφερόμενος στην ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία δήλωσε πως ενδέχεται η ANEK Lines να επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό, τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν στα απαραίτητα έγγραφα του πλοίου, παρότι από τις έως τώρα έρευνες δεν προκύπτει ότι το πλοίο ταξίδευε με υπεράριθμους επιβαίνοντες.

Την ίδια ώρα, και αφού είπε ότι οι φλόγες έφτασαν ακόμα και στη δική του καμπίνα και έκαψε τα ναυτικά έγγραφα, εξήγησε πως το Norman Atlantic είχε τέσσερις σωστικές λέμβους, η καθεμία από τις οποίες μπορεί να φιλοξενήσει 150 ανθρώπους, επομένως, θεωρητικά όλοι οι επιβαίνοντες θα μπορούσαν να είχαν σωθεί.

«Αλλά όταν η υψηλή θερμοκρασία έσπασε τα φινιστρίνια, οι φλόγες βγήκαν από τη μία πλευρά και εξαιτίας του σφοδρού ανέμου δύο από τις λέμβους καταστράφηκαν», επισήμανε ο Τζακομάτζι.

Για τις δύο που απέμειναν ο πλοίαρχος έδωσε την εντολή να ετοιμαστούν, αλλά διευκρίνισε πως ποτέ δεν έδωσε εντολή για να κατέβουν στη θάλασσα.

Πριν δοθεί αυτή η εντολή έπρεπε να είναι βέβαιο πως όλοι οι επιβαίνοντες φορούσαν τα σωσίβιά τους και ότι το πλήρωμα θα είχε ορίσει ποιος θα ανέβαινε στις σωστικές λέμβους ακολουθώντας την απαιτούμενη διαδικασία: πρώτα τα παιδιά, μετά οι γυναίκες, οι ασθενείς, οι ηλικιωμένοι και στο τέλος οι άνδρες.

Η εντολή, λοιπόν, του Τζακομάτζι ήταν να ετοιμαστούν οι λέμβοι και να διανεμηθούν τα σωσίβια πριν αυτές πέσουν στη θάλασσα.

Ωστόσο, η ομάδα που είχε αναλάβει την διανομή των σωσιβίων βρισκόταν στο κατάστρωμα 5, το οποίο όμως εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας είχε θερμανθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν επέτρεπε την διεξαγωγή της διαδικασίας. Επομένως, ο κόσμος έπρεπε να μεταβεί στο κατάστρωμα 6 και εκεί να δοθούν τα σωσίβια.

«Ενώ μοιράζονταν τα σωσίβια στο κατάστρωμα 6 κάποιος κατέβασε τη σωστική λέμβο δίχως να έχω δώσει εντολή», δήλωσε ο πλοίαρχος.

Την ίδια στιγμή, το ιταλικό δημοσίευμα αναφέρει πως όποιος ανέλαβε να κατεβάσει την λέμβο χρησιμοποίησε το σύστημα χειροκίνητα, με αποτέλεσμα η λέμβος με τουλάχιστον 50 άτομα να πέσει απότομα στη θάλασσα.

Μάλιστα, ο Τζακομάτζι διευκρίνισε ότι σε εκείνη τη λέμβο υπήρχαν τουλάχιστον τρία μέλη του πληρώματος, οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις.
«Ο πλοίαρχος σε μία τέτοια κατάσταση δε μπορεί να ελέγξει τη διαδικασία αυτή γιατί πρέπει να ασχοληθεί με τη σταθερότητα του πλοίου», πρόσθεσε ο 62χρονος Ιταλός και συμπλήρωσε ότι έκανε το καθήκον του.

«Έκανα το καθήκον μου, δεν είμαι ήρωας. Με έχει πληγώσει το γεγονός ότι υπάρχουν θύματα. Αυτό που συνέβη είναι τραγωδία. Αλλά όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε, όποιος άκουσε τις οδηγίες για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε. Δυστυχώς εκείνες τις στιγμές, ο πανικός μπορεί να σε σπρώξει σε πράξεις που δεν ελέγχεις», συμπλήρωσε.

Την ίδια στιγμή, περιέγραψε και τα τελευταία λεπτά στο πλοίο, αφότου όλοι οι επιβαίνοντες είχαν αποβιβαστεί, λέγοντας: «Δεν ήθελα να εγκαταλείψω το πλοίο. Όταν αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα, παρέμεινα με κάποιους αξιωματικούς του Λιμενικού και επέμεινα να κατευθύνω το πλοίο στο λιμάνι, αλλά το Norman Atlantic ήταν ακυβέρνητο και στο τέλος ενέδωσα στην επιμονή των αξιωματικών. Έπρεπε να εγκαταλείψουμε το πλοίο. Πρόκειται για μία σκληρή απόφαση για έναν καπετάνιο».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (81)

cat

εγω παντως δεν ειδα και καμμια σοβαρη κινητικοτητα απο το ενδοξο ναυτικο και λιμενικο. Το μονο που ακουγα τις πρωτες 48 ωρες ειναι οτι ... ειναι σε ετοιμοτητα. Για μια ακομη φορα φανηκαν λιγοι.

amerikanos

ο γριμαλτις τριβει τα χερακια του θα του δωσουν τωρα καραβακι του κουτιου γι ολα φταινε οι ελληνες , ο ιταλος αρχιμαφιοζος απο την ιταλια ριχνει ροχαλες στον βραβιτσιωτη και αυτος του λεει ριξε και αλλο ... εδω στην αμερικη θα ειχανε ζητησει αμεση εκδοση του δουλεμπορα καπετανιου ..... στον ελλαδισταν ο υπουργος ξεθυμανει με την παππα ουνα φαστα ουνα ρατσα

η ευθυνη βαριανιε την εταιρεια

εφοσον το πλοιο ανηκει σε ελληνικη εταιρεια,την ευθυνη την φερει η εταιρεια..ο πλοιαρχος ενηργησε συμφωνα με τους κανονισμους δεν βλεπω κατι που δενε κανε,και κατι αλλο,οι ελληνες τα περιμενουν ολα απο το πληρωμα τους διασωστες κτλ,πρεπει να καταλαβουμε οτι σε τετοιες δυσκολες καταστασεις πρεπει να γινουμε κομμαντα για να επιβιωσουμε,κια οχι να περιμενουμε τους πεζοναυτες να ερθουν να μας σωσουνε,οι ξενοι ειχαν τα κοτσια και τη δυναμη να πηδηξουν στη λεμβο,να σκαρφαλωσουν στο ελικοπτερο,να τεξουν στο πανω καταστρωμα,αντιθετα οι ελληνες εμαστε λιγο..καλομαθημενοι

@

εσυ μονο εμας τους Ελληνες ξερεις να κατηγορεις με ευκολια. Ο πλοιαρχος εχει 100% μετα τον αποπλου.Καθυστερησε πανω απο 3 ωρεσ να ενημερωσει

Καπετάν Γιάννης

@ η ευθυνη βαριανιε την εταιρεια 03/01/2015 09:34................... Αγαπητέ μου για ποια Ελληνική εταιρεία μου λές που εννοείς φυσικά την ΑΝΕΚ. ..... Ολη η ΑΝΕΚ εχει εξαγοραστεί από τον Ιταλικό ναυτιλιακό ομιλο Γκριμάλντι. Η Ανέκ στην Ελλάδα λειτουργεί ως κεντρικός πράκτορας(ως εταιρεία πρακτόρευσης) για τα εισητήρια και για κάποιες άλλες υποθέσεις των πλοίων. Και εχει παραμείνει μόνο το όνομα Ανέκ μόνο και μόνο ότι είναι ένα γνωστό Brand name. και ετσι δεν εβαλαν το Ιταλικό ονομα .... Καλή η ωρα το ιδιο δεν εγινε π.χ με την εταιρεία των πετρελαιοειδών Bp, Shell ? . Αυτές εχουν αποχωρήσει εδώ και μια πενταετία από την Ελλάδα παραχωρώντας όλα τα δικαιώματά τους στους εδώ νέους ιδιοκτήτες. Και όμως στα βενζινάδικα βλέπεις τα σήματα της Bp Shell. Τα κράτησαν αυτά γιατί είναι πολύ αναγνωρίσιμα από τον κόσμο. Τι σημαίνει δηλαδή αν γίνει καποια σταβή σε κάποιο εδώ βενζινάδικο με τα σήματα κάποιας από αυτές τις εταιρείες θα φταίει η αρχική επώνυμη εταιρεία?. .............. Επι του θέματος τώρα. Και βέβαια φταίει η εταιρεία. Αλλά η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου που δεν είναι στην προκειμένη περίπτωση η Ανέκ. Αλλά κάποια στην Ιταλία. Και μετά ο Πλοίαρχος ως κύριος του πλοίου και εκπρόσωπος των πλοιοκτητών. Και η μεγαλύτερη ευθύνη για πάρα πολλά στραβα που εγιναν μέσα στο εν λόγω πλοίο είναι του DPA (Designated person ashore) που ως προιστάμενος του τμήματος ελέγχων ασφαλείας των πλοίων της κάθε εταιρείας, των εσωτερικών λειτουργιών, της εκπαίδευσης και του fit for Duty of seafarers του κάθε πλοίου. Ακόμα είναι υπεύθυνος ως ενδιάμεσος μεταξύ της διαχειρίστριας εταιρείας και των πλοιοκτητών εάν τηρούνται από τα γραφεία της ξηράς τα company's procedures. Και αυτός θα την πληρώσει και ποινικά μαζι με τον Πλοίαρχο.

Καπετάν Γιάννης

Ειδήμονες μου εσείς ,εδώ σχολιαστές των αναρτήσεων επί παντός επιστητού..... Eσείς ειδικά που σχολιάζετε τις αναρτήσεις για αυτό το ναυτικό ατύχημα , και δη ως φαίνεται ειστε άριστοι γνώστες των άκρως εξειδικευμένων ναυτιλιακών θεμάτων,(περί επιθεωρήσεων πλοίων, περί πραγματογνωμόνων, περί ναυτικών ατυχημάτων, περί δικαιοδοσιών της ερευνάς,στο ποια αρχή η δικαστήρια η ποιος άλλος οι άλλοι οργανισμοί είναι αρμόδιοι στην διερεύνηση και καταλογισμού ευθυνών σε αυτό το τραγικό ατύχημα, στα του τρόπου διάσωσης ναυαγών -επιβαινόντων, στα περί πότε το πλοίο ειναι αξιόπλοο , και περί πολλών ακόμα θεμάτων γύρω από τα της ναυτιλίας). Όλοι εσείς που ήσασταν τόσο καιρό κρυμμένοι? .......... Με αυτά που γράφετε ως σχόλια οι περισσότεροι αυτές τις ημέρες, σας παρακαλώ να μου επιτρέψετε να σας υποκλιθώ ταπεινά για τις τεράστιες σας γνώσεις. . Και για ένα λόγο παραπάνω υποκλίνομαι γιατί αγνοούσα πολλά οπως φαίνεται απο τα γραφόμενά σας εδω, η τα γνώριζα λανθασμένα. Και ολα αυτά και μετά από σαράντα και πλέον χρόνια που εχω στον χώρο της ναυτιλίας . .......

μεσος σχολιαστης με φραπε στο χερι

δεν το εχεις καταλαβει καπεταν γιαννη οτι ο ελληνας ειναι παντογνωστης? διαβαζοντας 2 3 απλες ειδησεις βγαζει πορισματα για θεματα πασης φυσεως και τα διατυπωνει με τοση σιγουρια και εναν τροπο που και ο καλυτερος επιστημονας επι του θεματος θα ψαρωνε με δ' αυτους. με τις γνωσεις τους καταργουν ακομη και θεμελιωμενες θεωριες. θες απο οικονομικης φυσεως? θες απο ναυτιλιακα?? θες απο πολιτικη? πολυ λιγα ειναι τα σχολια που απλα λενε την αποψη τους χωρις υπεροψια και υφος παντογνωσιας. εδω εχουν καταργησει τους κανονες του χρηματοπιστωτικου συστηματος θα μασαγαν στη ναυτιλια?? εμεις ολοι οι αλλοι ειμαστε απλα προβατα που προσκυναμε το συστημα. τελικα ο πολυς φραπες σε κανει πανεξυπνο

@

το να βριζεις και να ειρωνευεσαι ολους τους σχολιαστες ΔΕΝ σε κανει καλο ανθρωπο παντως.

ποσα ψεματα ακομα θα πεις ρε καπτεν ??

"Όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε"ΛΕΕΙ.--------,ΜΑΛΙΣΤΑ-ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΔΩΣΑΤΕ ΟΔΗΓΙΕς ΚΑΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΥ.-ΣΕ ΠΟΙΟΝ ?? ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΑΣΩΘΕΝΤΕΣ ΛΕΝΕ ΔΕΝ ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.-ΨΕΥΤΗ.

ΑΤ

Ανθρωποι χαθηκαν γιατι βρισκόντουσαν σε μερος που ηξεραν ότι δεν επρεπε να βρίσκονται και αλλοι γιατι εγκατελειψαν το πλοιο με δικη τους πρωτοβουλια, τα αποτελεσματα δικαιώνουν τον Πλοιαρχο.

Ψυχρά και Ξερά

Στην Ελληνική Ακτοπλοΐα αν ο καπετάνιος απαιτήσει να τηρηθούν όλοι οι κανόνες ασφαλείας και οι προβλεπόμενες από τους κανονισμούς διαδικασίες μεταφοράς πάει σπίτι του. Βάζουν λοιπόν οι καπεταναίοι το κεφάλι κάτω, λύνουν κάβους και παρακαλάνε να μην συμβεί τίποτε. Γιατί αν συμβεί είναι οι κατεξοχήν υπεύθυνοι σύμφωνα με το ναυτικό δίκαιο. Οι Εταιρίες και οι αντιπρόςωποι τους θα κρύβονται σαν τα ποντίκια. Ο δε λιμενικός, αν επέμβει θα τον/την μεταθέσουν εν ριπή οφθαλμού. Όταν λοιπόν συμβεί κάτι ο καπετάνιος θα κοιτάξει να "πιαστεί " και αυτός από όπου μπορεί. Θα πει λοιπόν οτι όλα έγιναν όπως πρέπει διότι έτσι μόνο ισχύει η Ασφάλεια του σκάφους και η Ναυτιλιακή Εταιρία/ες εισπράτει τη ζημιά της από την Ασφαλιστική. Ο δε καπετάνιος έχει ελπίδες να εργαστεί ξανά. Μοιραία λοιπόν θα ρίξει ευθύνες στην κακιά τύχη, στις Δημόσιες Υπηρεσίες, στο Θεό και πάει λέγοντας.

καπετανιε

ωραια τα λες μαζι σου..γιατι εφυγες ομως οταν ηξερες ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ οτι το πλοιο ηταν υπερβαρο και μαλιστα κατα πολυ;; Αυτη ειναι η ευθυνη σου..Και βεβαια και της ΑΝΕΚ και βεβαια και του λιμενικου και του ιδιου του Βαρβιτσιωτη. ΑΝτε να δουμε την δικαιοσυνη τι θα κανει τωρα.

γιατι η ΑΝΕΚ στο απυροβλητο?

την μεγαλυτερη ευθυνη εχει η ΑΝΕΚ ειδε οτι το πλοιο που ναυλωσε δεν ειχε πυρασφαλεια και ομως εβαλε ανθρωπους να ταξιδεψουν με αυτο!εφοσον το πλοιο λαμπαδιασε σε ελαχιστο χρονο τι περιθωρια υπηρχαν για καλυτερα οργανωμενη διασωση?ελαχιστα!οσο για τον καπετανιο εχει τις ιδιες ευθυνες που εχουμε ολοι που δεν μιλαμε για να μη χασουμε την δουλεια μας!για αυτη τη δουλεια αλλωστε επαιζε και ο ιδιος τη ζωη του κορωνα γραμματα με τα σαπιοκαραβα που ταξιδευε!

Ο άνθρωπος έπαψε να μετράει

Η ΑΝΕΚ απέμεινε η μόνη γραμμή που συνδέει άμεσα τον Έλληνα με την Ευρώπη. Βενετία-Πάτρα. Συνδέει τον Έλληνα με τον τόπο εργασίας του εντός ΕΕ με την πατρίδα του. Και ενώ πασχίζει η ΑΝΕΚ να τα βγάλει πέρα κάτω από την άθλια οικονομική κρίση, κανείς δεν θέλει να την βοηθήσει. Οι Ιταλοί θέλουν να της αρπάξουν τα δρομολόγια της Αδριατικής. Τότε ο ταξιδεύων έλληνας πολίτης θα ευρίσκεται κάτω υπό πλήρη ιταλική κατοχή. Παίζεται η ζωή του. Ήδη τον κατήντησαν εμπόρευμα. Cargo. Νταλίκα. Ο άνθρωπος έπαψε να μετράει. Και μη χειρότερα.

Barbis

Μην στεναχωριεσαι, ο Βαρβιτσιωτης θα το φτιαξει!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης