Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
«Εφιάλτης» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία
«Εφιάλτης» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία
Η Νορβηγία μπορεί να είναι μεγάλος εξαγωγέας πετρελαίου, ωστόσο με γρήγορους ρυθμούς μεταβάλλεται σε υπόδειγμα καθαρής ενέργειας καθώς οι πολίτες της έχουν τρελαθεί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον μπελά τους έχουν βρει οι Νορβηγοί με την ραγδαία άνοδο στις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Οι συναρμόδιοι υπουργοί της χώρας ψάχνουν να βρουν λύση σε μία σειρά από προβλήματα που πηγάζουν από το γεγονός ότι στην πλούσια σε πετρέλαιο Νορβηγία, όλο και περισσότεροι πολίτες, αποφασίζουν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
"Έχει γίνει πρόβλημα", λέει ο Erik Haugstad, οδηγός λεωφορείου στο Όσλο, όπου μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων "μποτιλιάρονται" στις λεωφορειογραμμές, όπου και νόμιμα μπορούν να κυκλοφορήσουν.
Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και αστικά διόδια, αφού κυκλοφορούν με μπαταρίες, ενώ πάνω απ 'όλα, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως αυτά τα αυτοκίνητα απαλλάσσονται από τους υψηλούς φόρους πωλήσεων της Νορβηγίας και του ΦΠΑ.
Η Νορβηγία στην προσπάθειά της να δώσει κίνητρα για την περικοπή των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την κυκλοφορία των οχημάτων, η οποία αντιπροσωπεύει το 10% των συνολικών εκπομπών στη σκανδιναβική χώρα, οδήγησε σε άλλο αρνητικό αποτέλεσμα.
Οι Νορβηγοί αγόρασαν μαζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι αυτή την στιγμή κυκλοφορούν στο Όσλο 32.000 από αυτά, με την Νορβηγία να είναι η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα επί του πληθυσμού.
"Είμαι οδηγός λεωφορείου και αυτό που θέλω είναι να μεταφέρω τους επιβάτες όσο το δυνατό πιο γρήγορα. Έτσι δεν θέλω να παραμείνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις λεωφορειοδρόμους και να τα βρίσκω μπροστά μου", λέει ο Haugstad.
"Έχει γίνει πρόβλημα", λέει ο Erik Haugstad, οδηγός λεωφορείου στο Όσλο, όπου μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων "μποτιλιάρονται" στις λεωφορειογραμμές, όπου και νόμιμα μπορούν να κυκλοφορήσουν.
Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και αστικά διόδια, αφού κυκλοφορούν με μπαταρίες, ενώ πάνω απ 'όλα, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως αυτά τα αυτοκίνητα απαλλάσσονται από τους υψηλούς φόρους πωλήσεων της Νορβηγίας και του ΦΠΑ.
Η Νορβηγία στην προσπάθειά της να δώσει κίνητρα για την περικοπή των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την κυκλοφορία των οχημάτων, η οποία αντιπροσωπεύει το 10% των συνολικών εκπομπών στη σκανδιναβική χώρα, οδήγησε σε άλλο αρνητικό αποτέλεσμα.
Οι Νορβηγοί αγόρασαν μαζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι αυτή την στιγμή κυκλοφορούν στο Όσλο 32.000 από αυτά, με την Νορβηγία να είναι η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα επί του πληθυσμού.
"Είμαι οδηγός λεωφορείου και αυτό που θέλω είναι να μεταφέρω τους επιβάτες όσο το δυνατό πιο γρήγορα. Έτσι δεν θέλω να παραμείνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις λεωφορειοδρόμους και να τα βρίσκω μπροστά μου", λέει ο Haugstad.
"Αυτές οι καθυστερήσεις έχουν κόστος στην κοινωνία. Εκατοντάδες επιβάτες καθυστερούν στην κίνηση για να ευνοηθούν μερικές δεκάδες οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων", σημειώνει.
Έτσι οι Νορβηγοί μπαίνουν σ' έναν φαύλο κύκλο, αφού μη θέλοντας να καθυστερούν με τα ΜΜΜ, αγοράζουν και αυτοί με την σειρά τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και το πρόβλημα γίνεται χειρότερο.
Πάντως για την ώρα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται. Από την Nissan έως την Tesla, η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει φτάσει το 13%.
Ένα βασικό μοντέλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου κοστίζει 79.000 ευρώ ενώ λόγω της δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (αφού θα παραμείνουν τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου έως και το 2017) αναμένεται να φτάσουν τις 50.000.
Από τις φορολογικές ελαφρύνσεις το κράτος θα χάσει περί τα 500 εκατ. ευρώ, με την πρωθυπουργό της Νορβηγίας, Erna Solberg, να λέει: "δεν μπορώ να υποσχεθώ στους οδηγούς ότι θα συνεχίζουν να απολαμβάνουν τις φοροελαφρύνσεις για τα προνόμια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στο μέλλον".
Πηγή: newmoney.gr
Έτσι οι Νορβηγοί μπαίνουν σ' έναν φαύλο κύκλο, αφού μη θέλοντας να καθυστερούν με τα ΜΜΜ, αγοράζουν και αυτοί με την σειρά τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και το πρόβλημα γίνεται χειρότερο.
Πάντως για την ώρα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται. Από την Nissan έως την Tesla, η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει φτάσει το 13%.
Ένα βασικό μοντέλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου κοστίζει 79.000 ευρώ ενώ λόγω της δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (αφού θα παραμείνουν τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου έως και το 2017) αναμένεται να φτάσουν τις 50.000.
Από τις φορολογικές ελαφρύνσεις το κράτος θα χάσει περί τα 500 εκατ. ευρώ, με την πρωθυπουργό της Νορβηγίας, Erna Solberg, να λέει: "δεν μπορώ να υποσχεθώ στους οδηγούς ότι θα συνεχίζουν να απολαμβάνουν τις φοροελαφρύνσεις για τα προνόμια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στο μέλλον".
Πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα