Liberation: Τα καταστήματα με σουβενίρ στην Αθήνα πεθαίνουν

Liberation: Τα καταστήματα με σουβενίρ στην Αθήνα πεθαίνουν

Με τίτλο «Αθήνα, η μελαγχολία των εμπόρων σουβενίρ της Πλάκας», η γαλλική Liberation σε δημοσίευμά της περιγράφει με μελανά χρώματα την εμπορική κίνηση στους πρόποδες της Ακρόπολης.

Liberation: Τα καταστήματα με σουβενίρ στην Αθήνα πεθαίνουν
Liberation: Τα καταστήματα με σουβενίρ στην Αθήνα πεθαίνουν
Με τίτλο «Αθήνα, η μελαγχολία των εμπόρων σουβενίρ της Πλάκας», η γαλλική Liberation σε δημοσίευμά της περιγράφει με μελανά χρώματα την εμπορική κίνηση στα ιστορικά καταστήματα στους πρόποδες της Ακρόπολης.

«Η συνοικία θα μπορούσε να συγκριθεί με την Σεν Μισέλ του Παρισιού. Στην Πλάκα έχουν σημειώσει επιτυχία τα καταστήματα με σουβενίρ και τα οικονομικά εστιατόρια που αραδιάζονται σε πεζόδρομους. Εδώ, σχεδόν το σύνολο της εμπορικής δραστηριότητας εντοπίζεται στον τουρισμό και θα πίστευε κανείς ότι τα καταστήματα έχουν γλιτώσει από την κρίση. Δεν είναι όμως έτσι», γράφει ο Γάλλος δημοσιογράφος που επισκέφθηκε την περιοχή.

Στο ρεπορτάζ του μάλιστα ένας καταστηματάρχης ονόματι Χρόνης δηλώνει ότι «πήρα το μαγαζί πριν από 3 μήνες. Ο προηγούμενος ενοικιαστής έφυγε γιατί ο ιδιοκτήτης δεν ήθελε να μειώσει το ενοίκιο. Ελπίζω να τα καταφέρω αλλά είναι δύσκολο. Ο πατέρας μου έχει κατάστημα με κοσμήματα και οι πωλήσεις έχουν μειωθεί κατά 60% τα τελευταία τρία χρόνια». Στην βόλτα του ανάμεσα σε προβληματισμένους επαγγελματίες ο Ντομινίκ Αλμπερτίνι συναντά και την Αλεξία η οποία δείχνει απελπισμένη όπως σχολιάζει ο δημοσιογράφος. «Αλλοτε οι τουρίστες έφευγαν με γεμάτα χέρια. Σήμερα ακούω φράσεις όπως “θα το σκεφτώ”, «θα ξανάρθω”. Οι Αμερικανοί τουρίστες κάνουν υπολογισμό σε δολάρια πριν αγοράσουν» λέει.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ παντού επικρατεί η ίδια κακή πρόγνωση ότι ο τουρισμός που απασχολεί το 20% του ενεργού πληθυσμού και φέρνει έσοδα στη χώρα θα υποστεί μείωση. Το 2011 είχε διατηρηθεί σε ένα καλό επίπεδο με 16 εκατομμύρια επισκέπτες, όμως, οι επαγγελματίες αναμένουν απότομη πτώση το τρέχον έτος.
«Πίσω από τον γκισέ ενός μικρού ξενοδοχείου που εργάζεται με τον αδερφό της η Γιώτα, συμβουλεύεται το πελατολόγιο. “Είμαστε πλήρεις μόνο για τις δύο επόμενες ημέρες. Κανονικά όλα τα δωμάτια έπρεπε να είναι γεμάτα για το καλοκαίρι. Παρότι χαμηλώσαμε τις τιμές, από 70 ευρώ στα 50 ευρώ, δυσκολευόμαστε να επιβιώσουμε”, λέει», αναφέρει το κείμενο.

Κλείσιμο
Στο ίδιο μοτίβο και ο κοσμηματοπώλης και πρόεδρος του συλλόγου καταστηματαρχών με τουριστικά Χρήστος Κουργιάς σχολιάζει ότι «αν είχαμε επενδύσει στον τομέα του τουρισμού τα τελευταία τριάντα χρόνια, που είναι η εθνική μας βιομηχανία, θα είχαμε μηδενική ανεργία και μηδενικό πληθωρισμό. Έχουμε μόνο 15 εκατομμύρια τουρίστες, κυρίως το καλοκαίρι, όταν θα μπορούσαμε να φτάσουμε τα 30 εκατομμύρια κάθε έτος. Χρειαζόμαστε μια νέα στρατηγική για να αναδείξει καλύτερα τον τουρισμό μας», δηλώνει.

Ένας πιο αισιόδοξος καταστηματάρχης από την άλλη λέει ότι αυτό που είναι απαραίτητο είναι η ηρεμία και προβλέπει ότι «τώρα που αποκτήσαμε κυβέρνηση θα ξαναβρούμε τη σταθερότητα».


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης