Διάσημη εκστρατεία κατά της πειρατείας ταινιών χρησιμοποίησε... κλεμμένη γραμματοσειρά
Η εκστρατεία συνέκρινε την πειρατεία ταινιών με την κλοπή αυτοκινήτων, τσαντών και τηλεοράσεων - «Ήξερα ότι χρησιμοποίησαν τη γραμματοσειρά μου, αλλά δεν ήξερα ότι δεν πήραν την αυθεντική», είπε ο σχεδιαστής της - Δείτε το βίντεο της καμπάνιας
Μια διάσημη εκστρατεία κατά της πειρατείας ταινιών στο διαδίκτυο από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής, αφού πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε στις διαφημίσεις ήταν...πειρατική.
Η εκστρατεία συνέκρινε την πειρατεία ταινιών με την κλοπή αυτοκινήτων, τσαντών και τηλεοράσεων, λέγοντας στους θεατές: «Δεν θα κλέβατε ένα αυτοκίνητο...Το κατέβασμα πειρατικών ταινιών είναι έγκλημα. Η πειρατεία είναι έγκλημα».
Δείτε το βίντεο από την εκστρατεία:
Η διαφήμιση εμφανίστηκε σε κινηματογράφους και σε DVD σε όλο τον κόσμο από το 2004, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Με τα χρόνια, η συγκεκριμένη εκστρατεία έγινε μέρος της ποπ κουλτούρας και προκάλεσε ακόμα και την εμφάνιση παρωδιών, με χαρακτηριστικότερη την παρωδία της επιτυχημένης βρετανικής σειράς, IT Crowd.
Δείτε την παρωδία της σειράς:
Ωστόσο, πρόσφατα χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης νακάλυψαν ότι η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε στην εκστρατεία ήταν και η ίδια προϊόν πειρατείας και μάλιστα αποτελούσε μία γραμματοσειρά που δημιούργησε ο σχεδιαστής Just van Rossum.
Έρευνα που πραγματοποίησαν ορισμένοι χρήστες των social media, αλλά και το ειδησεογραφικό μέσο Sky News, κατάφεραν να επιβεβαιώσουν το γεγονός αυτό. Βέβαια, παραμένει άγνωστο εάν οι δημιουργοί της καμπάνιας γνώριζαν ότι και οι ίδιοι χρησιμοποιούσαν πειρατικά κατεβασμένη γραμματοσειρά, καθώς αντίγραφα της κυκλοφορούσαν ευρέως στο διαδίκτυο εκείνη την εποχή.
Κλείσιμο
Ωστόσο, ο δημιουργός της αρχικής γραμματοσειράς, μιλώντας στον ιστότοπο τεχνολογικών ειδήσεων TorrentFreak, αντιμετώπισε με χιούμορ το γεγονός.
«Ήξερα ότι η γραμματοσειρά μου χρησιμοποιήθηκε για την εκστρατεία και ότι υπήρχε ένα πειρατικό αντίγραφο με το όνομα Xband-Rough. Δεν ήξερα όμως ότι η εκστρατεία χρησιμοποίησε το XBand-Rough και όχι το FF Confidential. Αυτή η πληροφορία είναι νέα για μένα και τη βρίσκω πολύ αστεία», είπε.
Το νέο φεστιβάλ τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας Panathēnea ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα τριήμερο εκδηλώσεων πλούσιων σε εμπειρίες, διασυνδέσεις, γνώση και συζητήσεις