«Βροχή» μετεωριτών θα φωτίσει τον ουρανό τις επόμενες ημέρες (βίντεο)

Άκρως εντυπωσιακή η «βροχή» διαττόντων - Συνήθως δημιουργεί 15 «πεφταστέρια» ανά ώρα - Πώς θα μπορεί να δει κανείς το φαινόμενο σύμφωνα με τη NASA

leonid
Όλα μοιάζουν να έχουν παγώσει σε μια περίοδο που ο πλανήτης έχει εγκλωβιστεί στο καθεστώς του lockdown. Παρόλο που η παγκόσμια κοινότητα βρίσκετα στη δίνη του δεύτερου κύματος της πανδημίας, που επελαύνει σαρωτικά σε κάθε ήπειρο, η φετινή φθινοπωρινή «βροχή» των διαττόντων αστέρων Λεοντιδών, σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητη.

Και πώς να περάσει απαρατήρητη αφού πρόκειται για ένα εντυπωσιακό θέαμα που γίνεται ορατό σε ετήσια βάση.

✅  Stunning Leonid meteor shower to light up the night sky next week

Στην κορύφωσή του αναμένεται να φτάσει το φαινόμενο στις 16-17 Νοεμβρίου, ενώ ένα ειδικό στοιχείο θα προσδώσει ακόμη μεγαλύτερη αξία στο συμβάν.

Όπως διατείνονται οι επιστήμονες, η «βροχή» θα γίνει περισσότερο ορατή φέτος.

Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ότι εκτιμάται πως μεγάλος αριθμός μετεωριτών, συγκεκριμένα 10-15, θα περάσουν από τον ουρανό σε διάστημα μόλις μίας ώρας.

Οι Λεοντίδες, σύμφωνα με τη NASA, είναι φωτεινοί μετεωρίτες. Μπορούν όμως να είναι πολύχρωμοι.

Κινούνται με ταχύτητα περίπου 44 μιλίων ανά δευτερόλεπτο και θεωρούνται «από τους πιο γρήγορους» στο διάστημα.

Η βροχή των διαττόντων εκτυλίσσεται κάθε Νοέμβριο. Ουσιαστικά πρόκειται για τα σωματίδια της σκόνης που έχει αφήσει πίσω της η ουρά του κομήτη 55Ρ/Τέμπλ-Τατλ, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1865 και κάθε Νοέμβριο τα απομεινάριά του διασταυρώνονται με την τροχιά της Γης.

Η πρώτη «βροχή» καταγράφηκε το 1833, γεγονός που οδήγησε στην ανακάλυψη του Τέμπλ-Τατλ, το 1865.

Σύμφωνα με τη NASA, ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσει κανείς το θέαμα είναι να σταθεί μακριά από τα φώτα του δρόμου.

«Τοποθετήστε τον εαυτό σας με τα πόδια προς τα ανατολικά και κοιτάξτε ψηλά, παίρνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο ουρανό», προτείνει η αμερικανική διαστημική υπηρεσία.

«Σε λιγότερο από 30 λεπτά στο σκοτάδι, τα μάτια σας θα προσαρμοστούν σε αυτήν κατάσταση και θα αρχίσετε να βλέπετε μετεωρίτες. Να είστε υπομονετικοί, το θέαμα θα διαρκέσει μέχρι την αυγή», συμπληρώνουν οι επιστήμονες.

Έχει αξία να επισημανθεί ότι κάθε 33 χρόνια η βροχή των διαττόντων αστέρων Λεοντιδών φτάνει σαν καταιγίδα μετεωριτών, με πάνω από 1.000 «πεφταστέρια» την ώρα.

Όπως διατείνονται, πάντως, οι επιστήμονες, το 2034 ενδέχεται να περνούν από τον ουρανό ακόμη και 2.000 μετεωρίτες την ώρα.

Ειδήσεις σήμερα