Google για ελληνικό τουρισμό: Tο digital transformation μπορεί να προσφέρει θέσεις εργασίας και ανάπτυξη

ellinikos_tourismos

Η Διευθύντρια Marketing της Google Ελλάδας, Ρουμανίας και Ουκρανίας, Μαρία Φουντά , μιλάει στο protothema.gr για την πρόοδο του τουριστικού κλάδου στη χώρα μας και τις ευκαιρίες που δημιουργεί το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online

«Κλειδί» για την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου χαρακτηρίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, η Διευθύντρια Marketing της Google Ελλάδος, Ρουμανίας και Ουκρανίας, Μαρία Φουντά. Μιλώντας στο protothema.gr για το πόσο έχει προοδεύσει η χώρα μας στο digital transformation, τονίζει το ρόλο που διαδραματίζουν ως προς αυτή την κατεύθυνση τα τεχνολογικά εργαλεία και εξηγεί γιατί οι επιχειρηματίες χρειάζονται εκπαίδευση για την ψηφιακή ανάπτυξη της εταιρείας τους.

Μαρια-Φουντα-Marketing-Manager-Google
H Διευθύντρια Marketing της Google Ελλάδας, Ρουμανίας και Ουκρανίας, Μαρία Φουντά

«Στη Google πιστεύουμε ότι οι μικρές και μεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου στην Ελλάδα, δημιουργώντας εισόδημα για τη χώρα και, κυρίως, θέσεις εργασίας. Καθώς το μέλλον του τουρισμού θα εξελίσσεται όλο και περισσότερο σε ψηφιακό περιβάλλον, είναι σημαντικό η κάθε μικρομεσαία τουριστική επιχείρηση να έχει την υποστήριξη και τη γνώση που χρειάζεται, ώστε να επωφεληθεί από το διαδίκτυο στο μέγιστο δυνατόν» υπογραμμίζει η κυρία Φουντά.

«Για τον λόγο αυτό, στην Google, σχεδιάσαμε το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online, με το οποίο οι επιχειρηματίες έχουν πρόσβαση σε αποτελεσματικά εργαλεία και συμβουλές, προκειμένου να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους».

Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη της Διευθύντριας Marketing της Google Ελλάδος, Ρουμανίας και Ουκρανίας στο protothema.gr.

O τουριστικός κλάδος παγκοσμίως βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων του ψηφιακού μετασχηματισμού, αποτελώντας μια κάθετη αγορά που ενσωματώνει σε μεγάλο βαθμό όλες τις αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις. Πώς σχολιάζετε την κατάσταση του κλάδου στην Ελλάδα; Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει;

Όταν έρχεται η στιγμή να σχεδιάσουμε τις διακοπές μας, το διαδίκτυο είναι ένα βασικό ερευνητικό εργαλείο. Είτε για να επιλέξουμε έναν προορισμό, είτε για να βρούμε ένα ξενοδοχείο ή για να εντοπίσουμε τοπικά αξιοθέατα, το online περιεχόμενο είναι απαραίτητο για να βοηθήσει τους περισσότερους από εμάς να κάνουμε τον προγραμματισμό μας. Και γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό οι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, και όσοι επιδιώκουν να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες, να έχουν υψηλής ποιότητας online περιεχόμενο. Μια πρόσφατη μελέτη του Kantar TNS, διαπίστωσε ότι το 95% των παραθεριστών που κάνουν κράτηση για ταξίδια στην Ελλάδα έκαναν πρώτα έρευνα στο διαδίκτυο. Το 62% του συνόλου των τουριστών έκανε κράτηση online και από τις υπόλοιπες κρατήσεις που έγιναν offline, το 36% έκανε προηγουμένως έρευνα στο διαδίκτυο, ενώ μόλις το 2% των τουριστών πραγματοποιούν τόσο την έρευνα όσο και την αγορά offline.

Επιπλέον, μια νέα έρευνα του Oxford Economics δείχνει ακριβώς πόσο σημαντικό είναι αυτό το online περιεχόμενο τόσο για τους τουριστικούς προορισμούς, όσο και για την ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα 12% της πρόσφατης ανόδου στην απασχόληση στον τουριστικό τομέα οφείλεται στην αύξηση δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου, ενώ υπολογίζεται ότι μπορούν να δημιουργηθούν 170.000 επιπλέον νέες θέσεις εργασίας από την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου. Εμείς ως Google θέλουμε να είμαστε μέρος αυτής της προσπάθειας.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, συνεργαστήκαμε με πολλούς εταίρους (την Εθνική Συμμαχία για Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση, την οποία συντονίζει το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, τον ΣΕΤΕ και τον EOT) για να ενθαρρύνουμε περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις και πολιτιστικούς οργανισμούς να βελτιώσουν το περιεχόμενό τους στο διαδίκτυο, με στόχο την αύξηση των επισκεπτών. Το πρόγραμμα της Google, Grow Greek Tourism Online, έχει βοηθήσει πάνω από 100.000 Έλληνες να εκπαιδευτούν σε ψηφιακές δεξιότητες για τον τουρισμό. Έχουμε εκπαιδεύσει επίσης μία ομάδα ειδικών συμβούλων της Google, τους Οnline Advisors, που, εντελώς δωρεάν, πραγματοποιούν συμβουλευτικές συναντήσεις για επιχειρήσεις σε διάφορες πόλεις σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Σε ποιους απευθύνεται το Grow Greek Tourism Online;

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες: Φοιτητές, νέους, επιχειρηματίες τουριστικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεις που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό και γενικά σε οποιονδήποτε θέλει να αναπτύξει την επιχείρησή του ή την καριέρα του. Εφαρμόζεται με δωρεάν ομαδικά σεμινάρια που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με πανεπιστήμια σε όλη τη χώρα, και απευθύνονται σε φοιτητές και νέους αλλά και με σεμινάρια προς επιχειρηματίες, ενώ υπάρχει και η οnline πλατφόρμα του προγράμματος (g.co/greektourism) όπου ο καθένας μπορεί επίσης δωρεάν να παρακολουθήσει τις θεματικές ενότητες που παρέχονται, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και το περιεχόμενο της εκμάθησης ανάλογα με τις ανάγκες και το επίπεδό του.

Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τόσο τις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις να βελτιώσουν την ψηφιακή παρουσία τους, όσο και τους μελλοντικούς επαγγελματίες του τουρισμού να αναπτύξουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους και να ενισχύσουν την καριέρα τους, δείχνοντας τον δρόμο προς μία νέα ευκαιρία ανάπτυξης μέσω της κατανόησης και αξιοποίησης του διαδικτύου.

Αναφέρετέ μας τα χαρακτηριστικά του. Tι ακριβώς παρακολουθεί ο χρήστης, ποια skills αποκτά με την ολοκλήρωση του προγράμματος τους και πώς βοηθά στη μεταμόρφωση της ξενοδοχειακής/πελατειακής εξυπηρέτησης;

Το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online της Google έχει σχεδιαστεί ώστε να παρέχει βασικές ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία - όχι μόνον της Google, αλλά και άλλων εταιρειών του χώρου, σε κάθε ενδιαφερόμενο. Ο χρήστης έχει την επιλογή να παρακολουθήσει είτε κάποιο φυσικό σεμινάριο είτε τα μαθήματα στη διαδικτυακή πλατφόρμα του προγράμματος. Η διάρκεια των φυσικών σεμιναρίων ποικίλει, από 1 έως 3 ώρες.

Στη διάρκεια αυτών οι συμμετέχοντες μαθαίνουν μεταξύ άλλων τις ενέργειες που πρέπει να κάνει μία επιχείρηση ώστε να δημιουργήσει τη διαδικτυακή της παρουσία, πώς να βελτιώσει ή να δημιουργήσει εκ νέου μία ιστοσελίδα, πώς να προσελκύσει τους κατάλληλους χρήστες, πώς να χρησιμοποιεί βασικές τεχνικές και εργαλεία διαδικτυακού μάρκετινγκ, όπως επαναληπτικό μάρκετινγκ, αναλυτικά στοιχεία, τις μηχανές αναζήτησης, τα κοινωνικά δίκτυα και άλλα, και συνολικά πώς να αξιοποιήσουν στο έπακρο το διαδίκτυο για την επίτευξη των στόχων τους.
Αντίστοιχα, στην διαδικτυακή πλατφόρμα καλύπτονται συνολικά 27 θεματικές ενότητες, που καλύπτουν όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα, με τη μορφή σύντομων βίντεο, και τις οποίες ο χρήστης μπορεί να παρακολουθήσει και να ολοκληρώσει σε δικό του χρόνο και με δικό του ρυθμό.

Στην πραγματικότητα, από το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό του Grow Greek Tourism Online ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος μπορεί να επωφεληθεί με διάφορους τρόπους, είτε έχει μια επιχείρηση και αναζητά τρόπους να την αναπτύξει, είτε ενδιαφέρεται απλώς να βελτιώσει τις γνώσεις και τις ικανότητές του στο ψηφιακό marketing.

Σύμφωνα με έρευνα, το 68% των εκπαιδευμένων επιχειρηματιών βεβαιώνουν ότι, μετά την εκπαίδευση που έλαβαν, είδαν συγκεκριμένα εμπορικά αποτελέσματα, ενώ το 81% ανέφερε ότι άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.

Ποιες είναι οι τάσεις στα site και στο digital marketing το 2019;

Αυτό που κυρίως καταγράφεται στην έρευνα της Kantar TNS για τις τάσεις στον τομέα του τουρισμού είναι η συντριπτική επικράτηση της διαδικτυακής έρευνας αγοράς των υποψήφιων επισκεπτών μιας χώρας. Για παράδειγμα, το 98%(!) όσων σχεδίαζαν διακοπές στην Ελλάδα έκαναν προηγουμένως έρευνα στο διαδίκτυο σχετικά με τον προορισμό τους. Από αυτούς, το 62% συνέχισε διαδικτυακά τη διαδικασία κράτησης εισιτηρίων, ξενοδοχείων κλπ, το 36% έκανε τις κρατήσεις εκτός διαδικτύου και μόνο το 2% δεν έκανε ούτε έρευνα ούτε άλλη χρήση του διαδικτύου προκειμένου για τις διακοπές του.

Πόσο σπουδαίο είναι το responsive design στη digital εποχή που διανύουμε;

Είναι πολύ σημαντικό! Το κινητό τηλέφωνο είναι η κυρίαρχη συσκευή με το 75% των ξένων τουριστών που ταξιδεύουν στη χώρα να το χρησιμοποιεί για να κάνει έρευνα σχετικά με τον προορισμό του. Σχεδόν διψήφιο είναι και το ποσοστό όσων χρησιμοποιούν τη συσκευή του κινητού για να πραγματοποιήσουν τόσο έρευνα, όσο και την τελική κράτηση. Ο ρυθμός ανάπτυξης αυτής της χρήσης των κινητών είναι 45% το 2017 σε σχέση με το 2016. Αν το συνδυάσει κανείς με τις ραγδαίες εξελίξεις στο κομμάτι των ψηφιακών βοηθών, τότε είναι εύκολο να προβλέψουμε ότι σύντομα η κράτηση μέσω φωνητικής εντολής και digital assistants κινητών τηλεφώνων θα είναι κοινός τόπος στον τουρισμό.

Υπάρχουν «χρυσοί» κανόνες για να επιτύχει κανείς στον ψηφιακό κόσμο και δη στον κλάδο του τουρισμού;

Οι κανόνες που έχει αποδειχθεί ότι ενισχύουν σημαντικά την παρουσία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο είναι οι εξής:

• Να είναι βέβαιο ότι οι πελάτες μπορούν να τη βρουν στο διαδίκτυο
• Να υπάρχει σύνδεση με τους πελάτες μέσω κινητού τηλεφώνου
• Να προωθείται η επιχείρηση μέσω της δημιουργίας περιεχομένου
• Να είναι κατανοητές οι ανάγκες των πελατών και η συμπεριφορά τους στο διαδίκτυο

ΣΧΟΛΙΑ (3)

Άνω Ραχουλιώτης!

Αντε να εξηγήσεις στο βλάχο Ελληναρα, τι είναι το "digital transformation"... 😂 Που στο εξωτερικό, βλέπεις γέρους 80-90 χρονών να έχουν Facebook σε λαπτοπ και smartphone και στην Ελλάδα άτομα 40-50 χρονών, που δεν ξέρουν καν πως ανοίγει ο υπολογιστής...

...

Εμπρός όλοι με πτυχία, θέσεις για γκαρσόνια και καμαριέρες! Φοβερές καριέρες στο Ελλαδιστάν των τουρκαλβανόφωνων ψευτοελλήνων...

χαχα

Άλλους κλάδους εκτός από τον τουρισμό δεν βλέπει η Google-Γελλάδας;

Τι να δει

η Γούγλ; Η πρόσβαση στο Ίντερνετ είναι 100 χρόνια πίσω από τις γελάδες, η αγορά εργασίας έχει πεθάνει με τις εργασιακές παρεμβάσεις του φίλου κράτους. Και ο τουρισμός πάλι καλά να λες που κρατάει κάπως την κατάσταση. Και για να είμαστε ακριβείς ο εισερχόμενος τουρισμός. Όλα τα άλλα είναι ανακυκλωση της μιζέριας.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ksenodoxoi-pic-ena

Η Αθήνα έχει ανάγκη να εμπλουτίζει διαρκώς την προσφορά της με δρώμενα προς τους ξένους επισκέπτες, αλλά και προς τους κατοίκους της, με ποιοτικές δράσεις, τόνισαν οι διοργανωτές

asteria-hotels

Μέχρι σήμερα τα ξενοδοχεία ανά την Ευρώπη δεν ακολουθούν παντού τα ίδια κριτήρια πιστοποίησης για να λάβουν τα περίφημα αστέρια, από ένα έως πέντε - Σύντομα ενδέχεται να υιοθετηθούν κοινά κριτήρια από πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα 

2