Ο τουρισμός στην Κρήτη: Tι θέλουν οι Κρητικοί για τα επόμενα χρόνια

Ο τουρισμός στην Κρήτη: Tι θέλουν οι Κρητικοί για τα επόμενα χρόνια

Οι πολίτες φαίνεται να εστιάζουν κυρίως στην αύξηση του τουρισμού και την ταυτόχρονη βελτίωση των υποδομών (40,2%), αλλά και στον πρωτογενή τομέα (32,7%)

Θετικές επιπτώσεις στον τουρισμό της Κρήτης θα έχει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος, σύμφωνα με το 81,3% των ερωτηθέντων σε Παγκρήτια δημοσκόπηση με θέμα την ανάπτυξη, που διενεργήθηκε υπό την εποπτεία του Γιώργου. I. Ματαλλιωτάκη, Διδάκτορα στην Ανάλυση Δεδομένων και του Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη Καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης και της Audencia Business School. 

Σε ερώτηση σχετικά με τις τουριστικές υποδομές στην Κρήτη η πλειοψηφία των πολιτών (44,5%) διατύπωσε την άποψη ότι αυτές επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των επισκεπτών του νησιού. Ένα ποσοστό της τάξης του 12,8% δήλωσε ότι πρέπει να κατασκευασθούν καινούργια ξενοδοχεία στην Κρήτη ώστε να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν, δύο στους δέκα πολίτες υποστηρίζουν ότι θα ήταν καλύτερο να υπάρχουν πολλά μικρά ξενοδοχεία στο νησί, ενώ αντίθετη άποψη φαίνεται να έχει το 18,7% των ερωτηθέντων, οι οποίοι επιθυμούν μεγάλα ξενοδοχεία στο νησί. Τέλος ένα  μικρό ποσοστό μόλις 3,5% δήλωσε ότι πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των ξενοδοχείων και των κλινών στην Κρήτη.

Αναφορικά με την άποψη των πολιτών για τους σημαντικότερους τομείς στους οποίους πρέπει η Κρήτη να δώσει έμφαση για να πετύχει ανάπτυξη, οι πολίτες φαίνεται να εστιάζουν κυρίως στην αύξηση του τουρισμού και την ταυτόχρονη βελτίωση των υποδομών (40,2%), αλλά και στον πρωτογενή τομέα (32,7%). Ακολουθούν οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (11,1%), η ανάπτυξη και ανάδειξη πολιτισμικών και παραδοσιακών στοιχείων (7,7%) και η ανάπτυξη της μεταποίησης-βιοτεχνίας (5%). Δεν έλειψαν και εκείνοι που πρότειναν το εμπόριο, τις ασφαλιστικές, τις ιατρικές και τραπεζικές υπηρεσίες (2,7%).

Ξεκάθαρη θέση διατυπώνεται από την κοινή γνώμη στο θέμα των δυνατοτήτων του κράτους, αφού σε ποσοστό (62,1%) δηλώνουν ότι το κράτος μπορεί να επιτύχει την ανάπτυξη και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Στην ερώτηση αυτή αντίθετη γνώμη διατύπωσε ένα ποσοστό ύψους 37,4%.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται από την ανάλυση των δεδομένων η γνώμη των πολιτών για το μέγεθος των επιχειρήσεων που θέλουν να αναπτυχθούν στην Κρήτη παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Σε ποσοστό 39,6% δηλώνουν ότι προτιμούν να αναπτυχθούν επιχειρήσεις οι οποίες να απασχολούν έως 50 άτομα. Το 28,1% του δείγματος επιθυμεί να δημιουργηθούν μεγάλες επιχειρήσεις και να απασχολούν περισσότερα από 250 άτομα η καθεμία. Μεσαίες επιχειρήσεις έως 250 εργαζομένων προτιμά το 23,8% του δείγματος, ενώ το 7,8% θα ήθελε οι νέες επιχειρήσεις να είναι πολύ μικρές και να απασχολούν έως 10 άτομα η καθεμία.

Από την έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης για την ανάπτυξη του νησιού μας, δεν θα μπορούσε να λείπει και η ερώτηση για το ΒΟΑΚ, που συχνά συμβαίνουν σοβαρά τροχαία ή θανατηφόρα ατυχήματα. Οι πολίτες ερωτήθηκαν αν είναι εφικτή μέσα στα επόμενα χρόνια η κατασκευή του νέου, σύγχρονου και ασφαλούς Βορείου Οδικού Άξονα από την πολιτεία χωρίς διόδια ή θα πρέπει οι πολίτες να πληρώνουν διόδια ώστε να εξασφαλίσουμε τη γρήγορη και αποτελεσματική κατασκευή του. Και στην περίπτωση αυτή οι Κρητικοί τοποθετούνται με μεγάλη πλειοψηφία (68,2%) κατά των διοδίων και δηλώνουν ότι είναι δυνατό να κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ χωρίς διόδια. Να μπουν διόδια γιατί αλλιώς δεν πιστεύουν ότι θα γίνει μέσα στα επόμενα χρόνια δηλώνει το 9,7%, ενώ υπέρ των διοδίων τάχθηκε και το 19,7% γιατί πιστεύουν ότι έτσι θα κατασκευαστεί γρηγορότερα και καλύτερα ο ΒΟΑΚ.

Η δημοσκόπηση εξέτασε τη γνώμη των πολιτών για την ανάπτυξη της Νότιας πλευράς της Κρήτης με την κατασκευή  νοτίου οδικού άξονα, όπου  κάποιες περιοχές θα αναπτυχθούν σημαντικά, ενώ άλλες θα κρατήσουν το χαρακτήρα τους. Η συντριπτική πλειοψηφία των Κρητικών (81,8%) εξέφρασαν θετική γνώμη για την ανάπτυξη του Νότου, ενώ το 15,4% του δείγματος τάχθηκε κατά μίας τέτοιας προοπτικής.

Η Παγκρήτια αυτή έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 12-16 Δεκεμβρίου του 2016. Το δείγμα ήταν τυχαίο, στρωματοποιημένο και αντιπροσωπευτικό του σχετικού πληθυσμού, περιελάμβανε 907 νοικοκυριά της Κρήτης και επιλέχθηκε βάσει των σχετικών αναλογιών του πραγματικού πληθυσμού της απογραφής του 2011. Βασίσθηκε σε δομημένο ερωτηματολόγιο και πραγματοποιήθηκαν προσωπικές τηλεφωνικές συνεντεύξεις. Ηλικίες: από 18 ετών έως 60 +

ΣΧΟΛΙΑ (8)

Αλλος

Στη Κρήτη δεν ταξιδεύεις για να συναντήσεις το ... Μονακό, ούτε τη ... Μύκονο! Ταξιδεύεις για τις φυσικές ομορφιές, το καλό φαγητό, τη βαθειά καθαρή θάλασσα και το πανέμορφο τοπίο στο Λυβικό Πέλαγος. Μην καταστρέψετε την Κρήτη. Φυσικά, ο βόρειος οδικός άξονας χριεάζεται βελτιώσεις. Το νησί μπορεί να αναπτυχθέι και με λιγότερο τουρισμό, τύπου Μυκόνου. Όσον αφορά τους φόρους, ας προσέχουν οι φίλοι μας στη Κρήτη τι ψηφίζουν!

CRETAN REPUBLIC

Από τις συνολικές μετακινήσεις στα αεροδρόμια της Ελλάδας το έτος που μας πέρασε οι συνολικές αφίξεις άγγιξαν το προηγούμενο έτος τα 53.000.000 εκ των οποίων τα 10.000.000 ήταν στα 3 αεροδρόμια της Κρήτης (κυρίως Ηράκλειο και Χανιά αλλά και στην Σητεία) κι όμως τα κονδύλια για υποδομές στο πιο τουριστικό νησί της χώρας είναι μηδαμινα. Εν τέλει η μόνη λύση είναι η ανεξαρτησία στα πρότυπα της Μάλτας της Κύπρου.

Christos

Tρία (3) πουλάκια κάθονταν...

Επενδυτής

Ετοιμαστείτε να παραλάβετε τους καλοκαιρινούς επενδυτές απο Λιβύη μεριά & αφήστε τα όνειρα!

@Είσαι πολύ μικρός να πιάνεις την Κρήτη....

Δεν θα σου...βγεί όσο και να το παλεύεις...Η Κρήτη είναι γή της επαγγελίας και έχει άλλους "προστάτες" οπότε ας χαρούμε τα δικά μας λαθροεποίκια τώρα....πληρώνοντας και υπέρογκους φόρους στο Τσυριζοσουλτανάτο...!

αλεξ20

Ισως αν γινουν πολλες αλλαγες στην Κρητη να μην ειναι και πολλες θετικες οι επιπτωσεις. Πολλο,ι και εγω μαζι τους ,παμε στην Κρητη για να βρουμε φυσικα τοπια και οχι πολυτελειες και τσιμεντα παντου. Θελει προσοχη η αναπτυξη του πανεμορφου νησιου μας.

ΧΑΝΙΩΤΗΣ

Η Κρήτη έχει γεμίσει μικρά κακής ποιότητας ξενοδοχεία κοτέτσια, της πλάκας. Ο κάθε γυφτουλας χτίζει δυο παράνομα δωμάτια και το παίζει ..ξενοδόχος. Αν μας έλειπε η χούντα δεν θα είχαμε δει ακόμα εθνική οδό. Από το 70 που φτιάχτηκε αυτός ο δρόμος δεν έχει αλλάξει κάτι, όπως τον άφησαν οι συνταγματάρχες έτσι έμεινε. Ξέρουν όμως να έρχονται οι ΒΟΛΕΥΤΕΣ της μεταπολίτευσης να ζητούν ψηφαλάκια

Έτσι-έτσι

Και τα ταξικά-σοσιαληστικά γίδια να τους ψηφίζουν!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης