Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Δύο από τα κορυφαία στελέχη της Google μιλούν αποκλειστικά στο protothema.gr
Δύο από τα κορυφαία στελέχη της Google μιλούν αποκλειστικά στο protothema.gr
Μετά την πρόσφατη συνεργασία της εφημερίδας ΠΡΩΤΟ Θέμα με την Google πριν από δυο χρόνια, έρχεται να προστεθεί ακόμη μια σπουδαία συνάντηση στην Αθήνα.
Το μεσημέρι της Τρίτης δύο από τα κορυφαία στελέχη της Google, o Eero Korhonen επικεφαλής στρατηγικής επικοινωνίας και ειδήσεων και ο Ludovic Blecher επικεφαλής του DNI (Ιnovation Fund), μίλησαν αποκλειστικά με το protothema.gr στο πλαίσιο του DNI Athens.
Η Google μέσω του προγράμματος DNI (πρωτοβουλία για ψηφιακά νέα) συνεργάζεται με τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς οργανισμούς έχοντας ως στο στόχο την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας μέσω της τεχνολογίας και της καινοτομίας αλλά και την ανάπτυξη ενός βιώσιμου οικοσυστήματος ειδήσεων.
Το DNI event έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Αθήνα με διοργανωτές τους Eero Korhonen και Πάνο Παχατουρίδη της Google.
Ποιες είναι οι ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία στην Ελλάδα δεδομένου ότι η χώρα αντιμετωπίζει μεγάλη οικονομική κρίση;
Eero Korhonen: Τουλάχιστον στον τομέα των ψηφιακών ειδήσεων δεν βλέπω την κρίση να επηρεάζει τη συνεργασία και το διάλογό μας με το οικοσύστημα των ειδήσεων, οπότε στο δικό μας πλαίσιο εργαζόμαστε στην ανάπτυξη προϊόντων, καλούμε ιστοσελίδες από αγορές κάθε μεγέθους, παρέχουμε εκπαίδευση και προγράμματα έρευνας και πληροφορίες για τα news rooms και τα κεφάλαια καινοτομίας (innovation fund) που διαθέτουμε, για τα οποία ο συνάδελφός μου μπορεί να σας πει περισσότερα, είναι διαθέσιμα για όλους ώστε να δώσουν ένα κίνητρο ακόμη και σε Έλληνες εκδότες, οπότε δεν βλέπω καμία διαφορά στο πώς προσεγγίζουμε την Ελλάδα σε σχέση με άλλες αγορές.
Η Google μέσω του προγράμματος DNI (πρωτοβουλία για ψηφιακά νέα) συνεργάζεται με τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς οργανισμούς έχοντας ως στο στόχο την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας μέσω της τεχνολογίας και της καινοτομίας αλλά και την ανάπτυξη ενός βιώσιμου οικοσυστήματος ειδήσεων.
Το DNI event έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Αθήνα με διοργανωτές τους Eero Korhonen και Πάνο Παχατουρίδη της Google.
Ποιες είναι οι ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία στην Ελλάδα δεδομένου ότι η χώρα αντιμετωπίζει μεγάλη οικονομική κρίση;
Eero Korhonen: Τουλάχιστον στον τομέα των ψηφιακών ειδήσεων δεν βλέπω την κρίση να επηρεάζει τη συνεργασία και το διάλογό μας με το οικοσύστημα των ειδήσεων, οπότε στο δικό μας πλαίσιο εργαζόμαστε στην ανάπτυξη προϊόντων, καλούμε ιστοσελίδες από αγορές κάθε μεγέθους, παρέχουμε εκπαίδευση και προγράμματα έρευνας και πληροφορίες για τα news rooms και τα κεφάλαια καινοτομίας (innovation fund) που διαθέτουμε, για τα οποία ο συνάδελφός μου μπορεί να σας πει περισσότερα, είναι διαθέσιμα για όλους ώστε να δώσουν ένα κίνητρο ακόμη και σε Έλληνες εκδότες, οπότε δεν βλέπω καμία διαφορά στο πώς προσεγγίζουμε την Ελλάδα σε σχέση με άλλες αγορές.
Ludovic Blecher: Με αυτό τον τρόπο δίνεται μια ευκαιρία σε οποιονδήποτε στην Ευρώπη να δοκιμάσει ιδέες και είναι πραγματικά ευκαιρία να βρει χρόνο να συζητήσει και να ανταλλάξει απόψεις μέσα σε ομάδες και να επινοήσει νέες ιδέες. Ο σκοπός είναι η παρακίνηση όλων, συμπεριλαμβανομένων και των Ελλήνων και πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό φόρουμ, άρα οι Έλληνες εκδότες είναι ευπρόσδεκτοι να συμμετέχουν και φυσικά υπάρχει θέση και για αυτούς.
Τι γνώμη έχετε για το «machine learning»; Σε τι βαθμό μπορεί να επηρεάσει το χώρο των εκδόσεων αλλά και τις δουλειές μελλοντικά;
Eero Korhonen: Το «machine learning» ήταν μεγάλη τάση στον πρώτο κύκλο του innovation fund και άρα πολλοί δημοσιογράφοι και newsrooms το διερευνούν, αλλά πιθανώς από τη διαφορετική οπτική γωνία που αντιμετωπίζεται όπως για παράδειγμα πώς να βελτιώσει την ποιότητα της αφήγησης, να υποστηρίξει τη σύγχρονη αφήγηση. Αυτός ήταν ένα από τους στόχους.
Ludovic Blecher: Είναι τεχνολογία σε αρχικό στάδιο, μπορεί να έχει αντίκτυπο στη δημοσιογραφία αλλά το θέμα είναι να αντιληφθούμε τι μπορεί να γίνει με το «machine learning» στον τομέα των ειδήσεων και βλέπουμε ενδιαφερόμενους να προσπαθούν να διευρύνουν σε αυτό, να κάνουν έρευνα και να πειραματιστούν. Όταν θα το έχουμε μάθει καλύτερα ίσως να μπορούμε καλύτερα να διακρίνουμε τις ευκαιρίες ή ίσως δεν υπάρχουν καθόλου ευκαιρίες, είμαστε όμως στο στάδιο που γίνονται πειραματισμοί και αυτό είναι ενδιαφέρον.
Πέρσι η Google επένδυσε σε εκδότες περισσότερα από 150 εκατομμύρια μέσω του innovation fund. Ποια είναι η μέχρι σήμερα πρόοδος αυτού του προγράμματος; Είστε ευχαριστημένοι από αυτήν;
Ludovic Blecher: Δεν έχουμε επενδύσει 150 εκατομμύρια μέχρι στιγμής. Έχουμε δεσμευθεί να επενδύσουμε 27 εκατομμύρια ευρώ σε 128 προγράμματα που έχουν επιλεγεί στο πλαίσιο του πρώτου γύρου του innovation fund, είμαστε στη διαδικασία να πραγματοποιήσουμε το δεύτερο γύρο, οπότε μέχρι στιγμής έχουμε επιλέξει ξανά 128 προγράμματα σε 23 χώρες σε όλη την Ευρώπη για 27 εκατομμύρια ευρώ και έχουμε μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων, μικρών, μεσαίων, μεγάλων, από διάφορες χώρες και διάφορους εκδότες και ποικίλους συμμετέχοντες, άρα είναι πολύ ευρεία και ανοιχτή διαδικασία και θα διαρκέσει τα επόμενα τρία χρόνια. Είμαστε λοιπόν στη μέση του δεύτερου γύρου και αναμένονται και επόμενοι.
Η Google σκοπεύει να επενδύσει σε παρόμοια προγράμματα ώστε να βοηθήσει τους εκδότες να εφαρμόσουν νέες και πρωτότυπες ιδέες;
Ludovic Blecher: Και πάλι, βρισκόμαστε σε αρχικό στάδιο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι θέλουμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση και τη συνεργασία. Η πρωτοβουλία ψηφιακών ειδήσεων δεν είναι απλά μια χρηματοδότηση. Είναι ένα πλαίσιο, μια πλατφόρμα για διάλογο. Αυτός ο διάλογος πρέπει να συνεχιστεί ούτως ή άλλως.
Eero Korhonen: Αυτή η εκδήλωση έχει να κάνει με το διάλογο και αυτό που επιθυμούμε είναι να ακούσουμε σχόλια από τους εκδότες, ώστε να κάνουμε συνεχείς βελτιώσεις, οπότε είμαστε δεσμευμένοι να εργαζόμαστε συνεχώς με το σύστημα των νέων/ειδήσεων.
1. Εξέλιξη των προϊόντων:
Η Google και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί θα δημιουργήσουν μια ομάδα εργασίας που μέσα από διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο θα διερευνά την εξέλιξη των προϊόντων με σκοπό την αύξηση των εσόδων, την επισκεψιμότητα και τη συμμετοχή του κοινού.
H ομάδα εργασίας θα αποτελείται από μεγάλους και μικρούς Ευρωπαίους εκδότες, που εκπροσωπούν τις προτεραιότητες της ειδησεογραφικής βιομηχανίας και θα λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για τις διαφημίσεις, τα βίντεο, τις εφαρμογές, τις ιδέες δεδομένων της επί πληρωμή δημοσιογραφίας και των Google news.
Η Google και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί έχουν αρχίσει να ερευνούν μια σειρά από ιδέες για προϊόντα και αναμένουν περαιτέρω προτάσεις από την ομάδα εργασίας καθώς αναπτύσσεται αυτή η πρωτοβουλία.
Η πρόθεση μας είναι ο διάλογος αυτός να οδηγήσει σε εξέλιξη των προϊόντων η οποία θα ωφελήσει το ειδησεογραφικό οικοσύστημα σε παγκόσμιο επίπεδο.
2. Υποστηρίζοντας την καινοτομία:
Η Google θα υποστηρίξει την καινοτομία στην ψηφιακή ειδησεογραφική δημοσιογραφία σε διάστημα τριών ετών.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Google θα διαθέσει 150εκ. ευρώ για έργα που προβάλλουν ένα νέο τρόπο σκέψης στην άσκηση της ψηφιακής δημοσιογραφίας
Όποιος εργάζεται για την καινοτομία στις διαδικτυακές ειδήσεις θα μπορεί να υποβάλει αίτηση, συμπεριλαμβανομένων των ήδη καταξιωμένων εκδοτών, αλλά και εκείνων που δραστηριοποιούνται μόνο διαδικτυακά καθώς και ψηφιακά ειδησεογραφικά start-ups.
Το DNI θα καθορίσει τα κριτήρια και τις διαδικασίες σε συνεργασία με μια συμβουλευτική ομάδα εκδοτών και οργανισμών με εμπειρία στις χρηματοδοτήσεις δημοσιογραφικών οργανισμών.H αξιολόγηση των αιτήσεων θα λάβει υπ' όψιν της την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τα προσδοκώμενα οφέλη για τους συμμετέχοντες.
3. Εκπαίδευση & Έρευνα:
Η Google θα επενδύσει στην κατάρτιση και σε πόρους ανάπτυξης για δημοσιογράφους και ειδησεογραφικά πρακτορεία σε όλη την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων:
Ειδικό προσωπικό με έδρα το Παρίσι, το Αμβούργο και το Λονδίνο ώστε να συνεργάζεται με ειδησεογραφικά πρακτορεία πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες.
Συνεργασίες εκπαιδευτικού σκοπού με δημοσιογραφικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δημοσιογραφίας INMA, GEN, the Center for Investigative Reporting and Hacks/Hackers και μια οργάνωση η οποία φέρνει σε επαφή τους δημοσιογράφους με τεχνολόγους.
Ενίσχυση των δημοσιογραφικών διαδικτυακών πόρων και εργαλείων
Η Google θα χρηματοδοτήσει έρευνα για την αλλαγή του τοπίου στα μέσα ενημέρωσης, αρχικά στα εξής:
Ένα διευρυμένο "Reuters Institute Digital News Report" για την κατανάλωση ειδήσεων και τη συμπεριφορά των χρηστών σε 20 Ευρωπαϊκές χώρες.
Επιχορηγήσεις για ακαδημαϊκή έρευνα σε ψηφιακή δημοσιογραφία, συμπεριλαμβανομένου του ρεπορτάζ με τη βοήθεια υπολογιστών, αναζήτηση πληροφοριών μέσω crowd-sourcing και συμπερασμάτων που βασίζονται σε δεδομένα ("data-driven insights")
Επέκταση του προγράμματος Δημοσιογραφικών Υποτροφιών Google ("Google Journalism Fellowships"), στην Ευρώπη της Google.
.
O Eero Korhonen, Head of Strategic Relationships,News and Publishers
Πάνος Παχατουρίδης, Strategic Partnerships Manager
Δείτε το βίντεο
Τι γνώμη έχετε για το «machine learning»; Σε τι βαθμό μπορεί να επηρεάσει το χώρο των εκδόσεων αλλά και τις δουλειές μελλοντικά;
Eero Korhonen: Το «machine learning» ήταν μεγάλη τάση στον πρώτο κύκλο του innovation fund και άρα πολλοί δημοσιογράφοι και newsrooms το διερευνούν, αλλά πιθανώς από τη διαφορετική οπτική γωνία που αντιμετωπίζεται όπως για παράδειγμα πώς να βελτιώσει την ποιότητα της αφήγησης, να υποστηρίξει τη σύγχρονη αφήγηση. Αυτός ήταν ένα από τους στόχους.
Ludovic Blecher: Είναι τεχνολογία σε αρχικό στάδιο, μπορεί να έχει αντίκτυπο στη δημοσιογραφία αλλά το θέμα είναι να αντιληφθούμε τι μπορεί να γίνει με το «machine learning» στον τομέα των ειδήσεων και βλέπουμε ενδιαφερόμενους να προσπαθούν να διευρύνουν σε αυτό, να κάνουν έρευνα και να πειραματιστούν. Όταν θα το έχουμε μάθει καλύτερα ίσως να μπορούμε καλύτερα να διακρίνουμε τις ευκαιρίες ή ίσως δεν υπάρχουν καθόλου ευκαιρίες, είμαστε όμως στο στάδιο που γίνονται πειραματισμοί και αυτό είναι ενδιαφέρον.
Πέρσι η Google επένδυσε σε εκδότες περισσότερα από 150 εκατομμύρια μέσω του innovation fund. Ποια είναι η μέχρι σήμερα πρόοδος αυτού του προγράμματος; Είστε ευχαριστημένοι από αυτήν;
Ludovic Blecher: Δεν έχουμε επενδύσει 150 εκατομμύρια μέχρι στιγμής. Έχουμε δεσμευθεί να επενδύσουμε 27 εκατομμύρια ευρώ σε 128 προγράμματα που έχουν επιλεγεί στο πλαίσιο του πρώτου γύρου του innovation fund, είμαστε στη διαδικασία να πραγματοποιήσουμε το δεύτερο γύρο, οπότε μέχρι στιγμής έχουμε επιλέξει ξανά 128 προγράμματα σε 23 χώρες σε όλη την Ευρώπη για 27 εκατομμύρια ευρώ και έχουμε μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων, μικρών, μεσαίων, μεγάλων, από διάφορες χώρες και διάφορους εκδότες και ποικίλους συμμετέχοντες, άρα είναι πολύ ευρεία και ανοιχτή διαδικασία και θα διαρκέσει τα επόμενα τρία χρόνια. Είμαστε λοιπόν στη μέση του δεύτερου γύρου και αναμένονται και επόμενοι.
Η Google σκοπεύει να επενδύσει σε παρόμοια προγράμματα ώστε να βοηθήσει τους εκδότες να εφαρμόσουν νέες και πρωτότυπες ιδέες;
Ludovic Blecher: Και πάλι, βρισκόμαστε σε αρχικό στάδιο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι θέλουμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση και τη συνεργασία. Η πρωτοβουλία ψηφιακών ειδήσεων δεν είναι απλά μια χρηματοδότηση. Είναι ένα πλαίσιο, μια πλατφόρμα για διάλογο. Αυτός ο διάλογος πρέπει να συνεχιστεί ούτως ή άλλως.
Eero Korhonen: Αυτή η εκδήλωση έχει να κάνει με το διάλογο και αυτό που επιθυμούμε είναι να ακούσουμε σχόλια από τους εκδότες, ώστε να κάνουμε συνεχείς βελτιώσεις, οπότε είμαστε δεσμευμένοι να εργαζόμαστε συνεχώς με το σύστημα των νέων/ειδήσεων.
Το DNI θα επικεντρωθεί σε τρεις βασικούς τομείς:
1. Εξέλιξη των προϊόντων:
Η Google και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί θα δημιουργήσουν μια ομάδα εργασίας που μέσα από διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο θα διερευνά την εξέλιξη των προϊόντων με σκοπό την αύξηση των εσόδων, την επισκεψιμότητα και τη συμμετοχή του κοινού.
H ομάδα εργασίας θα αποτελείται από μεγάλους και μικρούς Ευρωπαίους εκδότες, που εκπροσωπούν τις προτεραιότητες της ειδησεογραφικής βιομηχανίας και θα λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για τις διαφημίσεις, τα βίντεο, τις εφαρμογές, τις ιδέες δεδομένων της επί πληρωμή δημοσιογραφίας και των Google news.
Η Google και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί έχουν αρχίσει να ερευνούν μια σειρά από ιδέες για προϊόντα και αναμένουν περαιτέρω προτάσεις από την ομάδα εργασίας καθώς αναπτύσσεται αυτή η πρωτοβουλία.
Η πρόθεση μας είναι ο διάλογος αυτός να οδηγήσει σε εξέλιξη των προϊόντων η οποία θα ωφελήσει το ειδησεογραφικό οικοσύστημα σε παγκόσμιο επίπεδο.
2. Υποστηρίζοντας την καινοτομία:
Η Google θα υποστηρίξει την καινοτομία στην ψηφιακή ειδησεογραφική δημοσιογραφία σε διάστημα τριών ετών.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Google θα διαθέσει 150εκ. ευρώ για έργα που προβάλλουν ένα νέο τρόπο σκέψης στην άσκηση της ψηφιακής δημοσιογραφίας
Όποιος εργάζεται για την καινοτομία στις διαδικτυακές ειδήσεις θα μπορεί να υποβάλει αίτηση, συμπεριλαμβανομένων των ήδη καταξιωμένων εκδοτών, αλλά και εκείνων που δραστηριοποιούνται μόνο διαδικτυακά καθώς και ψηφιακά ειδησεογραφικά start-ups.
Το DNI θα καθορίσει τα κριτήρια και τις διαδικασίες σε συνεργασία με μια συμβουλευτική ομάδα εκδοτών και οργανισμών με εμπειρία στις χρηματοδοτήσεις δημοσιογραφικών οργανισμών.H αξιολόγηση των αιτήσεων θα λάβει υπ' όψιν της την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τα προσδοκώμενα οφέλη για τους συμμετέχοντες.
3. Εκπαίδευση & Έρευνα:
Η Google θα επενδύσει στην κατάρτιση και σε πόρους ανάπτυξης για δημοσιογράφους και ειδησεογραφικά πρακτορεία σε όλη την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων:
Ειδικό προσωπικό με έδρα το Παρίσι, το Αμβούργο και το Λονδίνο ώστε να συνεργάζεται με ειδησεογραφικά πρακτορεία πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες.
Συνεργασίες εκπαιδευτικού σκοπού με δημοσιογραφικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δημοσιογραφίας INMA, GEN, the Center for Investigative Reporting and Hacks/Hackers και μια οργάνωση η οποία φέρνει σε επαφή τους δημοσιογράφους με τεχνολόγους.
Ενίσχυση των δημοσιογραφικών διαδικτυακών πόρων και εργαλείων
Η Google θα χρηματοδοτήσει έρευνα για την αλλαγή του τοπίου στα μέσα ενημέρωσης, αρχικά στα εξής:
Ένα διευρυμένο "Reuters Institute Digital News Report" για την κατανάλωση ειδήσεων και τη συμπεριφορά των χρηστών σε 20 Ευρωπαϊκές χώρες.
Επιχορηγήσεις για ακαδημαϊκή έρευνα σε ψηφιακή δημοσιογραφία, συμπεριλαμβανομένου του ρεπορτάζ με τη βοήθεια υπολογιστών, αναζήτηση πληροφοριών μέσω crowd-sourcing και συμπερασμάτων που βασίζονται σε δεδομένα ("data-driven insights")
Επέκταση του προγράμματος Δημοσιογραφικών Υποτροφιών Google ("Google Journalism Fellowships"), στην Ευρώπη της Google.
.
O Eero Korhonen, Head of Strategic Relationships,News and Publishers
Πάνος Παχατουρίδης, Strategic Partnerships Manager
Δείτε το βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα