Tι Django, τι Jumbo ο τιμωρός! Στα παρασκήνια των γυρισμάτων του πολυσυζητημένου σποτ

Tι Django, τι Jumbo ο τιμωρός! Στα παρασκήνια των γυρισμάτων του πολυσυζητημένου σποτ

Πόσα μέτρα συνδετήρων χρειάστηκαν για να αλυσοδεθούν οι γονείς του διαφημιστικού σποτ των Jumbo; Ποιος είναι ο μυστηριώδης έφιππος τιμωρός; Πού βρέθηκε σκηνικό Αγριας Δύσης στην Αθήνα; Ποιος τραγουδά το νέο έπος του Django του τιμωρού; Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της διαφημιστικής εταιρείας Pollen μάς έλυσε όλες τις απορίες για τη νέα καμπάνια που εμπνεύστηκε και υλοποίησε 

Tι Django, τι Jumbo ο τιμωρός! Στα παρασκήνια των γυρισμάτων του πολυσυζητημένου σποτ
Tι Django, τι Jumbo ο τιμωρός! Στα παρασκήνια των γυρισμάτων του πολυσυζητημένου σποτ
Είτε τις λατρεύεις, είτε λατρεύεις να τις μισείς, οι διαφημίσεις των πολυκαταστημάτων Jumbo τείνουν να αντικαταστήσουν τα φυσικά φαινόμενα που κάποτε σήμαιναν την αλλαγή των εποχών. Ετσι, λόγου χάρη αντί να αντιλαμβάνεσαι το φθινόπωρο -που συμπίπτει χρονικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς- από τα κιτρινισμένα έως σέπια φύλλα των δέντρων, την «οσμίζεσαι» από την εμφάνιση του καθ’ όλα υπερβατικού έφιππου ήρωα με τη στολή σε απόχρωση ματζέντα «Jumbo, του τιμωρού των λιστών». Αν μη τι άλλο η ομάδα της διαφημιστικής εταιρείας Pollen, η οποία είναι υπεύθυνη για όλα τα διαφημιστικά -τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά- του πολυκαταστήματος διακρίνεται από χιούμορ. Και φαντασία. Ισως κι από μια καλώς εννοούμενη διαστροφή. Σίγουρα έχει κότσια.

Διότι θέλει μπόλικο θάρρος να διαγράψεις μονοκοντυλιά από το συλλογικό ασυνείδητο του κοινού την πασχαλινή πρέσβειρά σου (βλ. νονά/Κατερίνα Στανίση) και να αναδείξεις το νέο πρόσωπο της καμπάνιας σου, αποδομώντας και ανασυνθέτοντας αρχέτυπα από το κινηματογραφικό σύμπαν του Κουέντιν Ταραντίνο (βλ. «Django, ο τιμωρός»), ο οποίος είχε προηγουμένως συνδιαλλαγεί με τη μυθολογία του σπαγγέτι γούεστερν και τον θρύλο Στέφανο Κορμπούτσι, τον πατέρα του αγέλαστου πιστολέρο Django που ενσάρκωσε ο Φράνκο Νέρο εν έτει 1966.
 
Ψυχή και αυτής της καμπάνιας είναι ο κ. Πολύκαρπος Ζαλώνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pollen, η οποία από το 2008 «χτίζει» το επικοινωνιακό προφίλ των Jumbo. Ο άνθρωπος που δημιουργεί διαφημίσεις, οι οποίες ξεπερνούν κατά πολύ τον σκοπό τους, αφού ανάγονται σε κεντρικά θέματα συζήτησης κάθε σεζόν, δεν θέλησε -παρά την επιμονή μας- να μας παραχωρήσει συνέντευξη. Ισως να φταίει το γεγονός πως διαχρονικά επιδεικνύει χαμηλό προφίλ, πράγμα που μαρτυρά και απόσπασμα παλαιότερης συνέντευξής του στο εβδομαδιαίο free press «LiFo». «Ενα πράγμα που σιχαίνομαι σε αυτό τον χώρο είναι ότι είναι γεμάτος ψώνια.

Πάρα πολλοί άνθρωποι που είναι στον χώρο της διαφήμισης προσπαθούν να πάρουν περισσότερη δόξα από αυτή που τους αξίζει. Εχω επίγνωση της δουλειάς που κάνω και πόσο δεν νοιάζει τον κόσμο. Μια διαφήμιση είναι, αυτό και τίποτα παραπάνω. Ο Καζαντζίδης, ας πούμε, έδωσε αιτία ύπαρξης και ζωής σε ανθρώπους. Το επάγγελμα που έχω επιλέξει είναι ένα ταπεινό επάγγελμα. Εγώ προσπαθώ να κάνω όσο πιο καλά και πιο ηθικά μπορώ, στα μέτρα που το χωρά μια διαφήμιση, τη δουλειά μου. Να δώσεις μια αισθητική που να αποκτά από μόνη της μια αξία κάπου στον προθάλαμο της τέχνης». 

Κλείσιμο


Ευτυχώς, ο διαφημιστής που θα μπορούσε να αποτελέσει περίφημο case study από μόνος του ήταν περισσότερο γενναιόδωρος στην «αποκάλυψη» μερικών στοιχείων με ξεχωριστό ενδιαφέρον, βάζοντάς μας έστω και νοητά στα παρασκήνια του περιλάλητου πλέον τηλεοπτικού διαφημιστικού σποτ με τον μαύρο καβαλάρη που έρχεται να κατατροπώσει τις τιμές. Ο γενειοφόρος κύριος Jumbo με τον πελώριο λευκό φιόγκο γύρω από τον λαιμό ονομάζεται Καρλ Ράιτ και κατάγεται από τη Μεγάλη Βρετανία. Τα γυρίσματα, όπως εξηγεί ο κ. Ζαλώνης, έγιναν στα «αφιλόξενα και ακριτικά Τουρκοβούνια - σύνορα Γαλατσίου - Φιλοθέης. Είχαμε μάλιστα την τύχη το γύρισμα να συμπέσει χρονικά με τον μοναδικό καύσωνα του φετινού καλοκαιριού, την Τρίτη, 23 Ιουλίου». Παρότι στην καρδιά του θέρους, τα «μπάνια του λαού» δεν είχαν ξεκινήσει για τους βοηθητικούς ηθοποιούς (aka κομπάρσους) που αλυσοδέθηκαν και υπέμειναν τον καυτό ήλιο και τη ζέστη περί τις 12 ώρες, όσο δηλαδή διήρκεσαν τα γυρίσματα. Γι’ αυτό και ο κ. Ζαλώνης πιστεύει πως τα περισσότερα «μπράβο» αξίζουν σε αυτούς. Οχι, δηλαδή, ότι ο Geniu δεν αξίζει συγχαρητηρίων και βαθιάς υπόκλισης. Ποιος είναι ο Geniu; Το περήφανο άλογο του Jumbo του τιμωρού, ράτσας Minorcino, το οποίο, όπως προδίδει και το όνομά του, προέρχεται από τη Μινόρκα της Ισπανίας. Είναι μάλιστα το μοναδικό στην Ελλάδα άλογο που μπορεί να εκτελέσει σούζες, τις οποίες δεν αποπειράθηκε ο Βρετανός πρωταγωνιστής αλλά ειδικός κασκαντέρ που χρησιμοποίησε ανάλογη σέλα. 



Οι ηθοποιοί που συμμετείχαν στο διαφημιστικό σποτ φέροντας βαριές λίστες με σχολικά στην πλάτη δέθηκαν με περίπου 100 μέτρα αλυσίδας από συνδετήρες, κατασκευασμένους από αλουμίνιο. Η εκσφενδόνιση του ανθρώπου-κόλλα, η στιγμή με το γρήγορο πιστολίδι δηλαδή, από τον πυροβολισμό του Django-Jumbo έγινε ρεαλιστικά και δεν είναι εφέ post-production. Αντίθετα, post-production είναι το σύνθημα «Γονιέ, κάτσε κάτω από τη λίστα», αφού οι άνθρωποι της Pollen απέφυγαν να ρυπάνουν το φυσικό περιβάλλον στο δικό τους Φαρ ουέστ, εκείνο που ανακάλυψαν στα Τουρκοβούνια. Το τραγούδι, το οποίο είναι διασκευή της σύνθεσης των Λουί Ενρίκε Μπακάλοφ και Μπρούνο Νικολάι από το «Django» του 1966, ερμήνευσε ο ηθοποιός Βασίλης Αξιώτης ενώ την εκτέλεση της παραγωγής ανέλαβε η εταιρεία Stefi. Το αποτέλεσμα φαίνεται να δικαιώνει απολύτως τον κ. Ζαλώνη. Ο ίδιος άλλωστε συνηθίζει να συμπυκνώνει τη συνταγή της επιτυχίας του σε μια φράση: «Οταν δημιουργείς μια εικόνα, δεν σκέφτεσαι μόνο να πουλήσει, αλλά να δέσεις τον τηλεθεατή συναισθηματικά με τη μάρκα». Αυτή τη φορά το «δέσιμο» το έκανε με συνδετήρα. 







Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης