Formula 1, GP Βελγίου: Σαρωτικός Φερστάπεν, 1-2 η Red Bull

Formula 1, GP Βελγίου: Σαρωτικός Φερστάπεν, 1-2 η Red Bull

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε μία επιβλητική νίκη στο Grand Prix της F1 στο Σπα, παρότι εκκίνησε μόλις 14ος! - Εγκατέλειψε ο Χάμιλτον και τον αποκάλεσε «ηλίθιο» ο Αλόνσο

FbQXqhhXkAA4u8a
Σε δικό της ρυθμό ήταν η Red Bull Racing στο Grand Prix Βελγίου, που αποτέλεσε τον δέκατο-τέταρτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Η αυστριακή ομάδα έκανε το επιβλητικό 1-2, με μεγάλο πρωταγωνιστή τον Μαξ Φερστάπεν που παρότι εκκίνησε από τη δέκατη-τέταρτη θέση του grid, κατάφερε όχι απλά να κερδίσει έδαφος αλλά να φέρει τον αγώνα από πολύ νωρίς στα μέτρα του.





Ο Σέρχιο Πέρεζ τον πλαισίωσε σε ένα απόγευμα κυριαρχίας των ταύρων στην καρδιά των Αρδεννών ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Κάρλος Σάινθ, παρά την pole position, σε μία ακόμα χαμηλή πτήση της Ferrari.



H ανατρεπτική σειρά εκκίνησης
Κλείσιμο
Το grid του Σπα ήταν αρκετά ασυνήθιστο. Οκτώ οδηγοί είχαν πάρει ποινές για αλλαγή υβριδικών μηχανών κι αυτό είχε φέρει τα πάνω κάτω.



Ο Σάινθ είχε για δεύτερη φορά στην καριέρα του την pole position, δίπλα του εκκινούσε ο Πέρεζ, πίσω τους δύο πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές ενώ ο Φερστάπεν, παρότι ήταν ταχύτερος όλων στις κατατακτήριες δοκιμές, εκκινούσε από την έβδομη σειρά του grid.

Ο χαοτικός πρώτος γύρος
Παρότι η εκκίνηση ήταν «καθαρή», ακολούθησαν πολλά και διάφορα. Αρχικά ο Σάινθ κράτησε τα ηνία εκμεταλλευόμενος της μαλακή γόμα που επέλεξε η Ferrari ενώ αντίθετα, ο Πέρεζ έπεσε πέμπτος, πίσω από τον Αλόνσο και τις δύο Mercedes.

Στη στροφή πέντε, είχαμε επαφή ανάμεσα στους δύο πρώην πρωταθλητές και πρώην teammates. O Ισπανός ήταν στην εσωτερική, ο Βρετανός στην εξωτερική, οι τροχοί τους συναντήθηκαν κι αυτό «απογείωσε» τη Mercedes.

Παρότι ο Χάμιλτον συνέχισε, λίγο αργότερα έλαβε εντολή από την ομάδα του να σταματήσει στην άκρη του δρόμου. Αυτή ήταν η πρώτη φετινή εγκατάλειψή του 37χρονου.

Ποιο πίσω, ο Νίκολα Λατίφι έχασε τον έλεγχο της Williams και βλέποντας την ανεξέλεγκτη πορεία του, στην προσπάθεια να τον αποφύγει βγήκε εκτός πίστας και ο Βάλτερι Μπότας της Alfa Romeo.

Αυτοκίνητο ασφαλείας
Η είσοδος του safety car ήταν αναπόφευκτη και παρέμεινε εκεί έως το τέλος του τέταρτου γύρου. Υπό το καθεστώς αυτό ο Λεκλέρ επισκέφτηκε το pit lane για να βάλει τη μέση γόμα και να απαλλαχθεί από μία ζελατίνα προσωπίδας κράνους συναδέλφου του, που είχε κολλήσει στον αεραγωγό των φρένων εμπρός δεξιά.

Εν τω μεταξύ, με όσα προηγήθηκαν, ο Πέρεζ κατάφερε να ανακτήσει τις χαμένες θέσεις να παραταχθεί δεύτερος πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όσο για τον Φερστάπεν, ήταν όγδοος, με τον Λεκλέρ να πέφτει δέκατος-έκτος.

Η αναρρίχηση του Φερστάπεν
Η επανεκκίνηση ήταν δίχως δράματα αλλά είχε σόου. Αυτό ερχόταν από τον Φερστάπεν που είχε καταιγιστικό ρυθμό και κέρδιζε συνεχώς θέσεις. Στον έκτο γύρο είχε ανέβει στην έκτη θέση, ενώ με το που ενεργοποιήθηκε το DRS κέρδισε άλλες δύο.

Στον όγδοο γύρο πέρασε και τη Ferrari του Τζορτζ Ράσελ ανεβαίνοντας τρίτος – πίσω μόνο από τον teammate του και τον πρωτοπόρο Σάινθ. Την ίδια ώρα, ο Λεκλέρ είχε κολλήσει σε ένα τρενάκι DRS και ήταν μόλις δέκατος-πέμπτος.



Η Red Bull κέρδισε και στη στρατηγική
Βλέποντας πως η Ferrari έχει άλλο ρυθμό, κάλεσε τον Σάινθ για αλλαγή ελαστικών στον γύρο 12. Η Red Bull δεν «τσίμπησε» και άφησε τους οδηγούς της στην πίστα, με τον Φερστάπεν να περνάει πρώτος και να συνεχίζει για 4 ακόμα γύρους.

Παρότι όταν τελικά μπήκε για να βάλει τη μέση γόμα, έπεσε δεύτερος, 4 δευτερόλεπτα πιο πίσω, ο Ολλανδός δεν άργησε να αναλάβει ξανά το ρόλο του αφεντικού. Πλησίασε γρήγορα τον Ισπανό και τον πέρασε στον γύρο 18. Από εκεί και πέρα, είχε να φοβηθεί μόνο την αξιοπιστία.



Στον γύρο 21 πέρασε και ο Πέρεζ τον Σάινθ, έτσι η Red Bull βρέθηκε στο 1-2, την ώρα που ο τέταρτος Ράσελ, είχε αρκετά καλό ρυθμό και πλησίαζε με τη σειρά του τον Σάινθ.

Ένα ακόμα βήμα προς τον τίτλο
Από εκείνο το σημείο και μετά, οι Red Bull έκαναν βόλτα στο δάσος των Αρδεννών. Δεν άλλαξε τίποτα στα δεύτερα pit stop και οι Φερστάπεν-Πέρεζ άνοιξαν διαφορές έναντι των επόμενων.

Το δεύτερο μισό του αγώνα ήταν διαδικαστική υπόθεση για την αυστριακή ομάδα και τελικά έκαναν το 1-2 με άνεση. Αποτέλεσμα που επέτρεψε στον παγκόσμιο πρωταθλητή να επεκτείνει το βαθμολογικό του προβάδισμα έναντι του έκτου στον τερματισμό Λεκλέρ και στην ομάδα του, να ανεβάσει τη διαφορά από τη Ferrari στους κατασκευαστές σε τριψήφιο αριθμό.




Αυτή ήταν η ένατη φετινή νίκη του Φερστάπεν, ένατη φετινή και συνολικά το 21ο 1-2 της Red Bull στην F1.

Την ίδια ώρα η Ferrari έκανε πειράματα με τις στρατηγικές και κατάφερε να εξασφαλίσει έστω το βάθρο με τον Σάινθ, έχοντας διαρκή απειλή από τη Mercedes του Ράσελ. Η γερμανική ομάδα είχε καλό ρυθμό στον αγώνα και δεν υστερούσε των κόκκινων.

Η «θάλασσα» της Ferrari
Ο Λεκλέρ θα έπαιρνε έστω την πέμπτη θέση, όμως εκεί η Ferrari βρήκε ένα νέο τρόπο να χάσει έδαφος. Τον κάλεσε για ένα pit stop της τελευταίας στιγμής, ώστε με φρέσκο σετ ελαστικών να πάρει τον ένα βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Αλόνσο, ταλαιπωρήθηκε και τελικά πήρε και ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί υπερέβη το όριο ταχύτητας στο pit lane. Έτσι ο Ισπανός τερμάτισε πέμπτος και ο Μονεγάσκος έκτος.

Ακολούθησαν ο Έστεμπαν Όκον που έδωσε πολύτιμους βαθμούς στην Alpine στη μάχη της τέταρτης θέσης, ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την Aston Martin στην τελευταία εμφάνισή του στο Σπα, ο Πιερ Γκασλί που επανέφερε την Scuderia AlphaTauri στους βαθμούς και ο Άλεξ Άλμπον της Williams.

Η επόμενη μάχη
Η συνέχεια έρχεται δίχως ανάσα, με το Grand Prix Ολλανδίας να διεξάγεται την προσεχή Κυριακή.

Χάμιλτον για σύγκρουση με Αλόνσο: «Ήταν δικό μου το λάθος, δεν τον είδα»

Ο Λιούις Χάμιλτον όχι μόνο δεν έδωσε συνέχεια στους χαρακτηρισμούς του Φερνάντο Αλόνσο προς το πρόσωπό του, αλλά ανέλαβε την ευθύνη για τη σύγκρουση των δύο στον εναρκτήριο γύρο του αγώνα στο Σπα. «Δεν έχει σημασία τι είπε ο Αλόνσο, δεν με ενδιαφέρει. Βλέποντας τα πλάνα, ήταν στο τυφλό μου σημείο και δεν του άφησε αρκετό χώρο. Ήμουν μπροστά από αυτόν, αλλά το λάθος ήταν δικό μου».



Μιλώντας προς τους μηχανικούς του αμέσως μετά το συμβάν, ο Αλόνσο χαρακτήρισε «ηλίθιο» τον Χάμιλτον, αναφέροντας μάλιστα για τον επτάκις πρωταθλητή της Formula 1 ότι «ξέρει να οδηγάει μόνο όταν είναι πρώτος».

Οι αγωνοδίκες πάντως δεν τιμώρησαν κάποιον από τους δύο οδηγούς για το συμβάν.
 
Αλόνσο για Χάμιλτον: «Τι ηλίθιος. Ξέρει να οδηγάει μόνο όταν είναι πρώτος»

Με σκληρά λόγια μίλησε ο Ισπανός για τον Βρετανό μετά την επαφή που είχαν οι δυο τους στον πρώτο γύρο.

Λίγα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση στο Grand Prix Βελγίου και ενώ οι Φερνάντο Αλόνσο και Λιούις Χάμιλτον πέρασαν τον Σέρχιο Πέρεζ, η κόντρα τους είχε άσχημη εξέλιξη. Ο Βρετανός προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική τον Ισπανό, με αποτέλεσμα να ακουμπήσουν οι τροχοί τους.

Ο μεν Χάμιλτον αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, ο δε Αλόνσο υποχώρησε στην 4η θέση. Μιλώντας προς τους μηχανικούς του, ο Ισπανός αναφέρθηκε με σκληρά λόγια για τον Βρετανό, αποκαλώντας τον "ηλίθιο"! «Τι ηλίθιος. Μου έκλεισε την πόρτα από την εξωτερική. Θέλω να πω ότι κάναμε και οι δύο εξαιρετική εκκίνηση αλλά αυτός ο τύπος ξέρει μόνο πώς να οδηγεί και να εκκινεί από την πρώτη θέση».




Πηγή: www.gazzetta.gr 




Ειδήσεις σήμερα:

Επιμένει η Τουρκία στο σκηνικό έντασης: Ελληνικοί S-300 «λόκαραν» τουρκικά F-16 πάνω από το Αιγαίο

Τραγωδία στη Χαλκιδική: Νεκρός 15χρονος που έκανε μπάνιο στα Νέα Φλογητά

Πλήρωσαν €30.000 για να ακούσουν τον dj Black Coffee στη Μύκονο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης