LIVE

Κορωνοϊός

Πυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση για «εξυπηρετήσεις» με «βιομηχανία» τροπολογιών

Πυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση για «εξυπηρετήσεις» με «βιομηχανία» τροπολογιών

Σε κύρωση για τις σχέσεις ΕΕ-Μογγολίας φέρνουν αλλαγές στον υπαλληλικό κώδικα - Οι φορολογούμενοι και όχι ο εργολάβος θα πληρώνουν τυχόν ζημίες σε αυτοκινητόδρομο

«Βιομηχανία» ρουσφετολογικών ρυθμίσεων ή πρωτοφανής νομοθετική προχειρότητα; Παρά τις κυβερνητικές και κοινοβουλευτικές δεσμεύσεις για πλήρη σεβασμό των κανόνων διαφανούς νομοθέτησης οι υπουργοί συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό να «βομβαρδίζουν» την Βουλή
με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. Στο «παρά πέντε» της ψήφισης νομοσχεδίων ή στα «μαύρα μεσάνυχτα» περνούν σχεδόν «εν κρυπτώ» ακόμα και από τους δικούς τους βουλευτές, διατάξεις «αμφιβόλου ποιότητας» ή σε αρκετές περιπτώσεις για την εξυπηρέτηση «φίλων», «κολλητών» και «ημέτερων».

Πρακτική που στοχεύει στον αιφνιδιασμό της εθνικής αντιπροσωπείας και της αντιπολίτευσης καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων ισχύει το ρητό «ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την αποχώρηση από το ταμείο».

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας που ψηφίστηκε χθες από την Ολομέλεια προστέθηκαν συνολικά 18 τροπολογίες (16 υπουργικές – 2 βουλευτικές) με άσχετο αντικείμενο και ελλιπή τεκμηρίωση κοστολόγησης καθώς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναφέρει σε ορισμένες περιπτώσεις πως δεν παρασχέθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία από τα αρμόδια υπουργεία. Μεταξύ άλλων, οι ρυθμίσεις προβλέπουν την μείωση των τελών ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των περιφερειακών αεροδρομίων, την δυνατότητα σύναψης ειδικών συμφωνιών «συμπαραγωγής και συνδιαφήμισης του ΕΟΤ, που δεν μπορούν εκ της φύσης και της ιδιαιτερότητάς τους να αποτελούν αντικείμενο διαγωνιστικών διαδικασιών», την καταβολή επιδόματος στον Συντονιστή της ΕΕΔΑ κ.α.
 

Ρουσφέτι σε εργολάβους
Επίσης, τροπολογία που κατατέθηκε στο παρά πέντε της ψήφισης του νομοσχεδίου μετακυλύει από τις εταιρείες διαχείρισης στους φορολογούμενους την ζημιογόνο χρήση του οδικού άξονα «Τρίπολη – Κόρινθος – Καλαμάτα»! Ειδικότερα, προβλέπει πως η λειτουργία του έργου το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία «Μορέας», θα επιδοτείται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα καλύπτει με χρήματα των ελλήνων φορολογούμενων τις ζημιές, εφόσον ο δρόμος δεν βγάζει τα έξοδά του ή δεν έχει κέρδος με βάση τον όγκο διελεύσεων των οχημάτων.

Το θέμα προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης με τον κ. Νίκο Δένδια (ΝΔ) να μιλά για «ρουσφέτι» στους εργολάβους. Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Χρήστος Μαντάς υποστήριξε ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει τον ισχύοντα νόμο προκαλώντας ωστόσο απορίες καθώς αν υπάρχει νόμος για ποιο λόγο χρειάζεται η τροπολογία, ενώ ο κ. Γιώργος Αμυράς (Ποτάμι) ανταπάντησε: «Τι έγινε κ. Μαντά; Εσείς ως ΣΥΡΙΖΑ είχατε καταγγείλει στη σύμβαση παραχώρησης αυτή τη διάταξη ως χαριστική. Λέγατε φτιάχνουν τους δρόμους για να κερδίζει ο κάθε Μπόμπολας, κι όταν θα χάνουν λεφτά το δημόσιο κι οι φορολογούμενοι θα τσοντάρουν στον κ. Μπόμπολα κ. Μαντά;».

Η συζήτηση ωστόσο επεκτάθηκε και στην γενικότερη πρακτική της κυβέρνησης να «βομβαρδίζει» το κοινοβούλιο με άσχετες και προβληματικές τροπολογίες με αποτέλεσμα η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου να πει πως «η μεγάλη πλειοψηφία αφορά ρυθμίσεις με θετικό κοινωνικό πρόσημο»! 

Παράλληλα, επιχείρησε να δείξει ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν «παραβιάζει» τον ρυθμό κατάθεσης τροπολογιών των τελευταίων ετών λέγοντας ότι το 2015 κατατέθηκαν 130 τροπολογίες σε 24 νομοσχέδια, το 2016 ψηφίστηκαν 303 τροπολογίες σε 91 νομοσχέδια όταν το 2014 σε 48 νομοσχέδια κατατέθηκαν 267.


Προχειρότητα
Εκτός των παραπάνω, αρκετές τροπολογίες αποκαλύπτουν και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν ορισμένα υπουργεία το νομοθετικό έργο. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές από τις ρυθμίσεις που καταφθάνουν το τελευταίο διάστημα στην Βουλή έρχονται να διορθώσουν πρόσφατα ψηφισμένους νόμους. Το «ρεκόρ» διορθώσεων κατέχει ο νόμος δια χειρός Γιώργου Καρτρούγκαλου για το νέο ασφαλιστικό σύστημα ενώ ακολουθούν οι νόμοι που εισηγήθηκε το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. 

Προκειμένου δε να κρύψουν την απαράμιλλη προχειρότητα σκαρφίζονται μεθόδους που ξεπερνούν τα όρια της νομοθετικής γραφικότητας. Για παράδειγμα θέτουν ως τίτλο «τροποποίηση διατάξεων» νόμου του 2007 προσθέτοντας στην συνέχεια και με «ψιλά» γράμματα «όπως αντικαταστάθηκαν (σ.σ. οι διατάξεις του 2007) με νόμο του 2016»!.


Αλλάζει ξανά ο υπαλληλικός κώδικας
Την συγκεκριμένη «λογική» ακολουθεί και νέα τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ στην Βουλή, σε κύρωση που καθορίζει την εταιρική σχέση Ε.Ε. και της Μογγολίας και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα. Η νέα 17σέλιδη ρύθμιση με υπόνοιες εξυπηρέτησης και τακτοποίησης «των δικών μας παιδιών» αλλάζει εκ νέου βασικές αρχές του υπαλληλικού κώδικα για την επιλογή προϊσταμένων που ψηφίστηκε το 2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. 

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες εβδομάδες ο κ. Γιάννης Κουτσούκος (Δημ. Συμπαράταξη) με ερώτηση που κατέθεσε προς την κυρία Όλγα Γεροβασίλη κατήγγειλε πως «η κυβέρνηση γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της, τις προβλέψεις του υπαλληλικού κώδικα για τις διαδικασίες, τα κριτήρια και τα όργανα επιλογής των προϊσταμένων προκειμένου να οικοδομήσει τους κομματικούς της μηχανισμούς στην απέλπιδα προσπάθειά της για παραμονή στην εξουσία»
 
Με την νέα τροπολογία, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι για την επιλογή προϊσταμένων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) επιλέγονται υπάλληλοι με τουλάχιστον 3ετή εμπειρία σε θέματα οικονομικής διαχείρισης ή με 2ετή αν δεν υπάρχουν αντί 5ετούς εμπειρίας που απαιτεί το ισχύον καθεστώς.  

Άλλη παράγραφος καταργεί τις διατάξεις που προέβλεπαν ότι για την επιλογή προϊστάμενου μετράται η προϋπηρεσία των αποσπασμένων υπαλλήλων που διανύθηκε στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. ή σε όργανά της ή σε διεθνείς οργανισμούς, σε Ανεξάρτητες Αρχές ή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Πηγές μάλιστα από την αντιπολίτευση αναγνωρίζουν «εκδικητικά» στοιχεία που στοχεύουν και στην παράκαμψη υπαλλήλων που στο παρελθόν είχαν αιρετή θέση (βουλευτές, δήμαρχοι, περιφερειάρχες) καθώς πλέον δεν θα λογίζεται εκείνη η θητεία στον υπολογισμό της προϋπηρεσίας.  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (4)

Άγγελος

Το τρίγωνο της διαπλοκής, Συριζανεληστές, Πήγασος εκδοτική και Οικογένεια Μπόμπολα. Βαριά (σαν τσιμέντο) κι ευέλικτη (σαν κανάλι). Ταυτίστηκε με τον χαρακτηρισμό εθνικός εργολάβος. Πρόκειται για τον όμιλο που αναλαμβάνει με καταιγιστική ταχύτητα να χτίζει δρόμους, σήραγγες, κτίρια, ενώ καθοριστική ήταν και η εμπλοκή του με τα ΜΜΕ. Το πιο σημαντικό προσόν του, όμως, ήταν ότι έχτιζε γέφυρες. Πολιτικές και οικονομικές. Παρότι ο όμιλος Μπόμπολα βρέθηκε συχνά στο στόχαστρο της πολεμικής τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και των ΑΝΕΛ, όταν βέβαια ήταν ακόμη στην αντιπολίτευση, φαίνεται πως η επιλογή του από τη μια να αποσυρθεί από τα τηλεοπτικά πράγματα δίνοντας στην κυβέρνηση τη δυνατότητα να επαίρεται πως έκλεισε το ΜΕΓΚΑ και από την άλλη να στρέψει έγκαιρα το Έθνος σε κατεύθυνση υπεράσπισης της κυβερνητικής πολιτικής, του έχουν εξασφαλίσει την απρόσκοπτη συνέχιση των αναθέσεων δημόσιων έργων, από τους δρόμους μέχρι τη διαχείριση των απορριμμάτων, ως σήμερα.

αυτοι δεν ηταν που ......................

δεν πληρωναν διοδια και ξεσηκωνανε τον κοσμο , θα επαναδιαπραγματευοταν τις συμβάσεις με ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ , το Αεροδρόμια των Σπατων , τα διοδια Ε.Ο-Θεσσαλονικης-Πατρων κλπ , που λεγανε για διαπλεκομενους μεγαλοεργολαβους συστημικους και τους κατανομαζαν . Τωρα μουγγα δουλιτσες μαζι τους και στις ζημιες να πληρωνει ο λαος , στα κερδη τοσων χρονων της Αττικης Οδου τι γινεται ? ποιος ξερει οτι η συμβαση αεναη της Α.Ο. περιλαμβανει εσοδα-εξοδα = κερδη ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ με χρι να επιτευχθει συγκεκριμένο κέρδοσ-αποσβεση των μετοχων , ποιος προσδιοριζει τα έξοδα και τα ελέγχει ?

αλλα ελεγα και αλλα κανω ..........

ΑΠΟΨΗ Θ. Μαυρίδης Ποιος κυβερνάει αυτό τον τόπο; Άντε καλέ... Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017, 00:01 Δεν μπορώ να ξεχάσω τους έμμισθους τρωγλοδύτες του διαδικτύου που έλουζαν με κοσμητικά επίθετα και κατηγορούσαν ως υπαλλήλους του Μπόμπολα όλους εκείνους που δήλωναν την αντίθεσή τους με το κίνημα δεν πληρώνω. Από τότε συνέβησαν πολλά. Οι αγανακτισμένοι έγιναν κυβέρνηση και τα τρολς κυβερνητικοί αξιωματούχοι. Κι έτσι κάνουν, πλέον, τροπολογίες για τον Μπόμπολα. Ποιος κυβερνάει; Να μην κάνουμε χαζές ερωτήσεις, παρακαλώ! Ο κ. υπουργός των υποδομών κατέθεσε μία τροπολογία, καμαρωτός καμαρωτός, με την οποία προβλέπεται ότι η εταιρεία του κ. Μπόμπολα, η οποία και διαχειρίζεται τον δρόμο Κορίνθου-Τριπόλεως, θα επιχορηγείται από τα δημόσια ταμεία, σε περίπτωση που έχει μειωμένα έσοδα λόγω μικρής διέλευσης. Μάλιστα! Εκείνοι που θα έκαιγαν στο τζάκι τις χαριστικές συμβάσεις προς τους εργολάβους, κάνουν το ένα χατίρι μετά απ το άλλο στον ηγέτη του κλάδου. Εκείνοι που θα ανέτρεπαν την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων, τρέχουν να προσφέρουν πρώτοι τα πιάτα του γεύματος στο τραπέζι του κάθε Μπόμπολα. Μα, λένε, η διάταξη αυτή προβλεπότανε από τις αρχικές συμβάσεις! Δίκιο έχουν. Όπως κι ότι στο γραφείο του κάθε κατασκευαστή υπάρχει το εικόνισμα του κ. Σουφλιά! Μαζί με εκείνο των αγίων και ο υπουργός προστάτης των απανταχού κατασκευαστών. Αλλά αυτά τα πράγματα ήσαν γνωστά από το παρελθόν. Από τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αντιπολίτευση και καλούσε τον κόσμο σε πολιτική ανυπακοή. Σήμερα εκείνοι που σήκωναν τις μπάρες καλούνται από την εφορία να σηκώσουν το δυσβάστακτο ύψος των προστίμων. Αλλά αυτή είναι μία άλλη ιστορία. Το ότι ο κ. Μπόμπολας, όμως, είναι και με αυτή την κυβέρνηση ο απόλυτος κυρίαρχος του παιγνιδιού, αυτό είναι κάτι που είναι η ίδια ιστορία. Με εκείνη, δηλαδή, του παρελθόντος. Ο κ. Μπόμπολας δεν μπορεί να έχει παράπονο από την ελληνική Πολιτεία. Αυτή αντιστάθηκε σθεναρά στο αίτημα της έκδοσής του στην Κύπρο. Αλλά εκεί που η κυβέρνηση αυτή έβαλε μπόλικο νερό στο κρασί της είναι στην υπόθεση της Αττικής Οδού. Μιας σύμβασης που όμοιά της δεν πρόκειται να δούμε άλλη φορά. Όχι στην Ελλάδα, αλλά στον πλανήτη ολόκληρο. Η ιδιαιτερότητά της είναι ότι προσδιορίζει το τελικό όφελος του εργολάβου από το έργο μετά από την αφαίρεση των εξόδων. Κάτι δηλαδή που θα θέλαμε όλοι οι Έλληνες να συμβαίνει στην σχέση μας με την εφορία και δεν συμβαίνει: Έσοδα μείον έξοδα, προκύπτει φόρος τόσος.

sos

Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ.... ΤΟΥ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ..... ΛΕΕΙ ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΜΑΚΑΚΕΣ ΤΙΣ ΜΑΚΑΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ....ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΛΑΟΠΡΟΒΛΗΤΟ ΛΑΟΦΙΛΗ "ΗΓΕΤΗ"

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης