Προσφυγή Χ.Α. στο ΣτΕ κατά της αναστολής της χρηματοδότησής της
Προσφυγή Χ.Α. στο ΣτΕ κατά της αναστολής της χρηματοδότησής της
Είναι αντισυνταγματική, παράνομη και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, υποστηρίζει η Χρυσή Αυγή
Η αναστολή χρηματοδότησης της Χρυσής Αυγής είναι αντισυνταγματική, παράνομη και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ). Αυτό υποστηρίζει η Χρυσή Αυγή σε προσφυγή της που κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ζητάει να ανασταλεί και να ακυρωθεί η από 23.12.2013 απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, με την οποία αποφασίστηκε η αναστολή καταβολή κάθε είδους κρατικής χρηματοδότησης και οικονομικής ενίσχυσης της (η επίμαχη υπουργική απόφαση εκδόθηκε κατ΄ επιταγή του νόμου 4203/2013). Ακόμη, ζητεί να δοθεί προσωρινή διαταγή από το ΣτΕ που να διατάσσει την αναστολή της επίμαχης υπουργικής απόφασης.
Η υπόθεση ήδη προσδιορίστηκε από τον πρόεδρο του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου Σωτήρη Ρίζο να συζητηθεί στην Ολομέλεια την 4η Απριλίου 2014 με εισηγήτρια τη σύμβουλο Επικρατείας Μαρία Καραμανώφ.
Κατ΄ αρχάς στην προσφυγή γίνεται ιστορική αναδρομή, όπου αναφέρεται ότι η Χρυσή Αυγή στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές έλαβε ποσοστό 6,92% (425.990 σταυρούς) και εκλέχτηκαν 18 βουλευτές της.
Μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα στην περιοχή της Αμφιάλης από άτομο που φέρεται να είναι οπαδός της Χρυσής Αυγής, το κόμμα του Νίκου Μιχαλολιάκου έσπευσε και καταδίκασε το γεγονός της δολοφονίας, σημειώνεται ακόμη στην προσφυγή.
Όμως από το γεγονός αυτό και μετά ξεκίνησε μια πρωτοφανής προσπάθεια διασύνδεσης του κόμματος με τη δολοφονία και τρομοκράτηση των στελεχών, μελών, υποστηρικτών και ψηφοφόρων της Χρυσής Αυγής, επισημαίνεται. Η προσπάθεια αυτή, υπογραμμίζεται στην προσφυγή, είχε ως κύριο ενορχηστρωτή την κυβέρνηση και εκφραζόταν μέσω των υπουργών Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, ενώ ενεργό ρόλο στην προσπάθεια αυτή έπαιξε σχεδόν το σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία υιοθετούσαν άκριτα όλες τις κατηγορίες κατά της Χρυσής Αυγής, χωρίς να δίνουν τη δυνατότητα αντίκρουσης.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την προσφυγή, στις 27.9.2013 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των υπουργών Δημόσια Τάξης, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών και με τη συμμετοχή του βουλευτή της ΝΔ Μάκη Βορίδη για το θέμα της Χρυσής Αυγής. Κατά τη σύσκεψη αυτή ουσιαστικά προανήγγειλαν τις διώξεις και όλα τα γεγονότα που ακολούθησαν, ενώ εξήγγειλαν και την κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή για την αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης σε πολιτικά κόμματα των οποίων η ηγεσία διώκεται για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
Η υπόθεση ήδη προσδιορίστηκε από τον πρόεδρο του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου Σωτήρη Ρίζο να συζητηθεί στην Ολομέλεια την 4η Απριλίου 2014 με εισηγήτρια τη σύμβουλο Επικρατείας Μαρία Καραμανώφ.
Κατ΄ αρχάς στην προσφυγή γίνεται ιστορική αναδρομή, όπου αναφέρεται ότι η Χρυσή Αυγή στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές έλαβε ποσοστό 6,92% (425.990 σταυρούς) και εκλέχτηκαν 18 βουλευτές της.
Μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα στην περιοχή της Αμφιάλης από άτομο που φέρεται να είναι οπαδός της Χρυσής Αυγής, το κόμμα του Νίκου Μιχαλολιάκου έσπευσε και καταδίκασε το γεγονός της δολοφονίας, σημειώνεται ακόμη στην προσφυγή.
Όμως από το γεγονός αυτό και μετά ξεκίνησε μια πρωτοφανής προσπάθεια διασύνδεσης του κόμματος με τη δολοφονία και τρομοκράτηση των στελεχών, μελών, υποστηρικτών και ψηφοφόρων της Χρυσής Αυγής, επισημαίνεται. Η προσπάθεια αυτή, υπογραμμίζεται στην προσφυγή, είχε ως κύριο ενορχηστρωτή την κυβέρνηση και εκφραζόταν μέσω των υπουργών Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, ενώ ενεργό ρόλο στην προσπάθεια αυτή έπαιξε σχεδόν το σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία υιοθετούσαν άκριτα όλες τις κατηγορίες κατά της Χρυσής Αυγής, χωρίς να δίνουν τη δυνατότητα αντίκρουσης.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την προσφυγή, στις 27.9.2013 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των υπουργών Δημόσια Τάξης, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών και με τη συμμετοχή του βουλευτή της ΝΔ Μάκη Βορίδη για το θέμα της Χρυσής Αυγής. Κατά τη σύσκεψη αυτή ουσιαστικά προανήγγειλαν τις διώξεις και όλα τα γεγονότα που ακολούθησαν, ενώ εξήγγειλαν και την κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή για την αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης σε πολιτικά κόμματα των οποίων η ηγεσία διώκεται για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
Αποκορύφωμα της συντονισμένης κυβερνητικής προσπάθειας για τη φυσική και πολιτική εξόντωση της Χρυσής Αυγής και των βουλευτών της - υπογραμμίζεται στην προσφυγή- ήταν η σύλληψη του γενικού γραμματέα του κόμματος Νίκο Μιχαλολιάκου και άλλων βουλευτών της.
Στη συνέχεια η κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση στη Βουλή την προαναγγελθείσα φωτογραφική τροπολογία για τη αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης σε πολιτικά κόμματα των οποίων η ηγεσία διώκεται για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
Η Χρυσή Αυγή τονίζει ότι από την αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης υφίσταται μείζονα οικονομική ζημιά, καθώς δεν θα λάβει τη χρηματοδότηση για το 2013 που ανέρχεται σε 873.114 ευρώ, όπως επίσης δεν θα λάβει την αντίστοιχη του 2014, ούτε θα λάβει τη χρηματοδότηση για τις Ευρωεκλογές της 25ης Μαρτίου 2014. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, σε περίπτωση που υπάρξουν αμετάκλητα απαλλακτικά βουλεύματα ή αμετάκλητη αθωωτική απόφαση τα χρήματα των χρηματοδοτήσεων θα δοθούν άτοκα στην Χρυσή Αυγή.
Λόγω της αναστολής της χρηματοδότησης υπάρχει αδυναμία καταβολής των αποδοχών και των ασφαλιστικών εισφορών των υπαλλήλων της Χρυσής Αυγής, των μισθωμάτων των γραφείων του κόμματος ανά την Ελλάδα.
Ερχόμενη στους νομικούς ισχυρισμούς της, η Χρυσή Αυγή αναφέρει ότι η επίμαχη ρύθμιση που προβλέπει την αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης είναι αντισυνταγματική καθώς είναι «φωτογραφική». Ο νόμος, αναφέρεται στην προσφυγή, πρέπει να θεσπίζει κανόνες οι οποίοι να είναι γενικοί και απρόσωποι και να ρυθμίζουν γενικά μια κατάσταση.
Όμως, στην επίμαχη σύσκεψη των συναρμοδίων «κορυφαίων», όπως χαρακτηρίζονται, υπουργών της 27ης Σεπτεμβρίου 2013 υπήρξε προαναγγελία της νομοθετικής ρύθμισης για τη χρηματοδότηση, ενώ κατά τη συζήτηση στη Βουλή, όλοι οι βουλευτές που μίλησαν ομολόγησαν «κυνικά» ότι η συγκεκριμένη διάταξη αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στη Χρυσή Αυγή.
Παράλληλα, παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της διάκρισης των λειτουργιών. Και αυτό γιατί δεν μπορεί η Βουλή από τη μία να ψηφίζει το νόμο για αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης και στη συνέχεια να έρχεται πάλι η ίδια να ελέγξει αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του νόμου.
Επίσης, σύμφωνα με τη Χ.Α. παραβιάζεται το άρθρο 5 του Συντάγματος που θεσπίζει την ελευθερία ανάπτυξης της προσωπικότητας, καθώς η αναστολή της χρηματοδότησης αποτελεί «βίαιη κρατική παρέμβαση στην ακώλυτη συμμετοχή στην πολιτική και οικονομική ζωή», αφού στερεί στη Χρυσή Αυγή το δικαίωμα να εισπράξει τη χρηματοδότηση και άρα να ασκήσει το νόμιμο πολιτικό της αγώνα. Και η συνταγματική αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 του Συντάγματος) παραβιάζεται, σύμφωνα με την προσφυγή, όπως παραβιάζεται και το άρθρο 29 του Συνταγματικού χάρτη, που ορίζει ότι τα κόμματα έχουν δικαίωμα στην οικονομική τους ενίσχυση από το κράτος για τις εκλογικές στους δαπάνες.
Η αναστολή της χρηματοδότησης προσκρούει και στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, το οποίο προστατεύει την περιουσία. Στην έννοια της περιουσίας ενός κόμματος, τονίζεται στην προσφυγή, περιλαμβάνεται και η κρατική ενίσχυση.
Βάναυσα όμως παραβιάζεται και το τεκμήριο της αθωότητας, καθώς για την αναστολή της χρηματοδότησης, σύμφωνα με το νόμο, αρκεί και μόνο η άσκηση δίωξης ή επιβολή προσωρινής κράτησης, ενώ αντίθετα για την άρση της αναστολής της χρηματοδότησης απαιτείται αμετάκλητο απαλλακτικό βούλευμα ή αμετάκλητη αθωωτική απόφαση.
Στη συνέχεια η κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση στη Βουλή την προαναγγελθείσα φωτογραφική τροπολογία για τη αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης σε πολιτικά κόμματα των οποίων η ηγεσία διώκεται για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
Η Χρυσή Αυγή τονίζει ότι από την αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης υφίσταται μείζονα οικονομική ζημιά, καθώς δεν θα λάβει τη χρηματοδότηση για το 2013 που ανέρχεται σε 873.114 ευρώ, όπως επίσης δεν θα λάβει την αντίστοιχη του 2014, ούτε θα λάβει τη χρηματοδότηση για τις Ευρωεκλογές της 25ης Μαρτίου 2014. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, σε περίπτωση που υπάρξουν αμετάκλητα απαλλακτικά βουλεύματα ή αμετάκλητη αθωωτική απόφαση τα χρήματα των χρηματοδοτήσεων θα δοθούν άτοκα στην Χρυσή Αυγή.
Λόγω της αναστολής της χρηματοδότησης υπάρχει αδυναμία καταβολής των αποδοχών και των ασφαλιστικών εισφορών των υπαλλήλων της Χρυσής Αυγής, των μισθωμάτων των γραφείων του κόμματος ανά την Ελλάδα.
Ερχόμενη στους νομικούς ισχυρισμούς της, η Χρυσή Αυγή αναφέρει ότι η επίμαχη ρύθμιση που προβλέπει την αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης είναι αντισυνταγματική καθώς είναι «φωτογραφική». Ο νόμος, αναφέρεται στην προσφυγή, πρέπει να θεσπίζει κανόνες οι οποίοι να είναι γενικοί και απρόσωποι και να ρυθμίζουν γενικά μια κατάσταση.
Όμως, στην επίμαχη σύσκεψη των συναρμοδίων «κορυφαίων», όπως χαρακτηρίζονται, υπουργών της 27ης Σεπτεμβρίου 2013 υπήρξε προαναγγελία της νομοθετικής ρύθμισης για τη χρηματοδότηση, ενώ κατά τη συζήτηση στη Βουλή, όλοι οι βουλευτές που μίλησαν ομολόγησαν «κυνικά» ότι η συγκεκριμένη διάταξη αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στη Χρυσή Αυγή.
Παράλληλα, παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της διάκρισης των λειτουργιών. Και αυτό γιατί δεν μπορεί η Βουλή από τη μία να ψηφίζει το νόμο για αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης και στη συνέχεια να έρχεται πάλι η ίδια να ελέγξει αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του νόμου.
Επίσης, σύμφωνα με τη Χ.Α. παραβιάζεται το άρθρο 5 του Συντάγματος που θεσπίζει την ελευθερία ανάπτυξης της προσωπικότητας, καθώς η αναστολή της χρηματοδότησης αποτελεί «βίαιη κρατική παρέμβαση στην ακώλυτη συμμετοχή στην πολιτική και οικονομική ζωή», αφού στερεί στη Χρυσή Αυγή το δικαίωμα να εισπράξει τη χρηματοδότηση και άρα να ασκήσει το νόμιμο πολιτικό της αγώνα. Και η συνταγματική αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 του Συντάγματος) παραβιάζεται, σύμφωνα με την προσφυγή, όπως παραβιάζεται και το άρθρο 29 του Συνταγματικού χάρτη, που ορίζει ότι τα κόμματα έχουν δικαίωμα στην οικονομική τους ενίσχυση από το κράτος για τις εκλογικές στους δαπάνες.
Η αναστολή της χρηματοδότησης προσκρούει και στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, το οποίο προστατεύει την περιουσία. Στην έννοια της περιουσίας ενός κόμματος, τονίζεται στην προσφυγή, περιλαμβάνεται και η κρατική ενίσχυση.
Βάναυσα όμως παραβιάζεται και το τεκμήριο της αθωότητας, καθώς για την αναστολή της χρηματοδότησης, σύμφωνα με το νόμο, αρκεί και μόνο η άσκηση δίωξης ή επιβολή προσωρινής κράτησης, ενώ αντίθετα για την άρση της αναστολής της χρηματοδότησης απαιτείται αμετάκλητο απαλλακτικό βούλευμα ή αμετάκλητη αθωωτική απόφαση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα