Βραβεύτηκαν εκπαιδευτικοί που έσωσαν τη ζωή των μαθητών τους - Πιερρακάκης: Δίνουν παράδειγμα σε όλους μας!

Βραβεύτηκαν εκπαιδευτικοί που έσωσαν τη ζωή των μαθητών τους - Πιερρακάκης: Δίνουν παράδειγμα σε όλους μας!

Και οι τρεις εκπαιδευτικοί τόνισαν τη σημασία και την ανάγκη εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στις πρώτες βοήθειες, ώστε τα παιδιά -και οι γονείς τους- να αισθάνονται επιπλέον ασφάλεια στον χώρο του σχολείου

pierrakakis-ekpaideftikoi-5
Στην απονομή επαίνου σε τρεις εκπαιδευτικούς, ως ηθική αμοιβή για εξαιρετικές πράξεις κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους, προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, σε μια συγκινητική τελετή που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα, στο κτίριο του υπουργείου Παιδείας.

«Στα πρόσωπά τους επιβραβεύουμε τη γνώση, την ετοιμότητα και το γνήσιο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τα παιδιά μας», τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη διάρκεια της τελετής και πρόσθεσε: «Τους ευχαριστούμε από καρδιάς για το σπουδαίο παράδειγμα που δίνουν σε όλους μας».

Σήμερα είναι μια πραγματικά ξεχωριστή ημέρα για το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθώς απονείμαμε σε...

Posted by Kyriakos Pierrakakis on Tuesday, April 23, 2024


Κλείσιμο
Ο Γεώργιος Παπαδαντωνάκης, διευθυντής του 41ου γυμνασίου Αθηνών, κλήθηκε να δώσει τις πρώτες βοήθειες σε μαθητή του, ο οποίος είχε δεχθεί επίθεση με σφυρί από εξωσχολικό που είχε εισβάλει στον χώρο του σχολείου. Όταν αντιλήφθηκε τον δράστη, έτρεξε να τον προλάβει και δέχθηκε ο ίδιος μια μαχαιριά στην κοιλιακή χώρα.

Υπενθυμίζεται πως σε συνέντευξή του στο Πρώτο Θέμα ο κ. Παπαδαντωνάκης είπε: «Αυτό που συνέβη ήταν ένα ατυχές γεγονός. Πράγματι, θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί πολύ χειρότερα για μένα, αλλά αυτό δεν έγινε. Με λένε ήρωα. Δεν είμαι. Με ρωτούν αν φοβάμαι. Οχι, δεν φοβάμαι. Νιώθω ότι οι μαθητές και οι συνάδελφοί μου με αγαπούν» είπε 


«Δεν νιώθω ήρωας. Νιώθω συγκινημένος και πλημμυρισμένος από αγάπη από τους συναδέλφους και τα παιδιά μου, τους μαθητές μου», δήλωσε ο κ. Παπαδαντωνάκης, πλαισιωμένος από δεκάδες μαθητές του γυμνασίου που παρευρέθησαν για να τον τιμήσουν με την παρουσία τους. Το περιστατικό, που συνέβη περίπου έναν μήνα, είχε συγκλονίσει την τοπική κοινωνία της Κυψέλης, αλλά και την κοινή γνώμη. Ο κ. Παπαδαντωνάκης δεν έχει επιστρέψει ακόμα στα καθήκοντά του, καθώς εκκρεμεί ακόμη ένα χειρουργείο.

Τα περιστατικά

«Κυρία, πνίγεται!», φωνάζουν τα παιδιά τη δασκάλα τους, Αντωνία Βαγενά. Ένα κομμάτι κρέας στάθηκε στο λαιμό μαθητή της β’τάξης με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αναπνεύσει.
Ήταν 13.45’, μεσημέρι της Πέμπτης 21 Σεπτεμβρίου 2023, στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών «Κωνσταντίνος Καραμανλής», κατά την ώρα της σίτισης. Κάθε στιγμή που περνούσε, ήταν κρίσιμη. Η κ.Βαγενά, υπεύθυνη του ολοήμερου με πτυχίο νοσηλεύτριας, πλησίασε το παιδί και έβαλε σε εφαρμογή το πρωτόκολλο των απαραίτητων ενεργειών: τον υποβάσταξε, τον σήκωσε σκυφτό προς τα εμπρός, έπλεξε τα χέρια της σε γροθιά στο στέρνο και πάνω από την κοιλιά και άσκησε πέντε πιέσεις - εφάρμοσε τη λαβή Χάιμλιχ. Ο μαθητής αντέδρασε. Έκανε εμετό κι ο λαιμός του ελευθερώθηκε. «Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να γνωρίζουν πρώτες βοήθειες. Σώζουν ζωές», είναι το πρώτο πράγμα που θα πει η κ.Βαγενά. Σχετικά με τα συναισθήματά της, αναφέρει «είναι κάτι πολύ δύσκολο, επειδή τη στιγμή, που είναι να αντιμετωπίσεις ένα περιστατικό, δεν ξέρεις πως θα αντιδράσεις. Αν θα έχεις το σθένος… Προσωπικά, δεν ένιωσα περηφάνεια μετά, ανακούφιση μόνο. Σκεφτόμουν ‘Παναγία μου, τί θα γινόταν αν κάτι πήγαινε στραβά;’», καταλήγει.

Στο 3ο Γυμνάσιο στην Κω, μία δωδεκάχρονη μαθήτρια καταρρέει. Τα παιδιά σπεύδουν να φωνάξουν τον καθηγητή τους, Έρρίκο Τρουμούλη, μουσικό, που υπηρετεί ως αναπληρωτής και είναι εθελοντής διασώστης. Ήταν Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023.

Ο καθηγητής αντικρίζει μελανιασμένο το παιδί, προσπαθεί να της ανοίξει τον αεραγωγό. Ταυτόχρονα, φωνάζει να του φέρουν τον απινιδωτή του σχολείου - στην Κω, όπου ζει και διδάσκει, κάθε σχολείο έχει έναν απινιδωτή χάρη σε ιδιωτική δωρεά. Ο κ.Τρουμούλης εφαρμόζοντας ΚΑΡΠΑ και με τη βοήθεια του απινιδωτή, επαναφέρει το κορίτσι για να το παραδώσει, στη συνέχεια, στο ΕΚΑΒ, που το διακόμισε στο νοσοκομείο. Δεν ήταν η πρώτη φορά που έσωζε κάποιον. «Είναι διαφορετικό όμως όταν είναι παιδί και μάλιστα ένα παιδί που ξέρεις», δηλώνει ο ίδιος για να προσθέσει «τα συναισθήματα είναι πάντα ανάμικτα – είναι η δεύτερη φορά που μου συμβαίνει. Σώζουμε ζωές και κάνουμε να κοιμηθούμε βράδια. Η χαρά ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν γύρισε το παιδί στο σχολείο.

Θα ήθελα να είμαστε όλοι μας πιο προετοιμασμένοι. Να εκπαιδευτεί ο κόσμος για να επανέρχονται οι άνθρωποι στη ζωή. Οι γονείς νιώθουν τυχεροί γιατί έγιναν όλα την κατάλληλη στιγμή για το παιδί. Ήταν μία σειρά συγκυριών που βοήθησαν». Παραλαμβάνοντας το βραβείο του, ο ίδιος πρόσθεσε συγκινημένος «Επειδή είμαι κι εγώ νέος μπαμπάς, θα ήθελα να ξέρω ότι στα σχολεία, που θα πάει η κόρη μου, υπάρχει κάποιος, που θα μπορεί να τη βοηθήσει, ώστε να ξέρω ότι θα είναι ασφαλής».

Ο κ. Γιώργος Παπαδαντωνάκης, διευθυντής στο 41ο Γυμνάσιο Αθήνας εξιστόρησε πρόσφατα λεπτομερώς στο protothema.gr την περιπέτειά του.
Ήταν Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, όταν μετά την πρωινή συγκέντρωση των μαθητών και κατά την είσοδό τους στις τάξεις, ένα εξωσχολικό άτομο, αδελφός μαθητή του σχολείου, επιτέθηκε με σφυρί σε ένα μαθητή του σχολείου, ο οποίος προ ημερών είχε έρθει με τον αδερφό του δράστη σε διένεξη για ασήμαντη αφορμή. Ο διευθυντής, ο οποίος έσπευσε να βοηθήσει το μαθητή του – «ένα αγαθό γίγαντα από τη Νιγηρία, που δεν είχε δώσει ποτέ αφορμή στο σχολείο» - βλέποντας το θύτη να διαφεύγει, προσπάθησε να τον αποτρέψει, πιάνοντας τον από το πίσω μέρος του μπουφάν. «Γύρισε τότε με ψυχρό βλέμμα και με κάρφωσε στην κοιλιά με το μαχαίρι», θα πει ο ίδιος και προσθέτει: «Κατάλαβα τί έγινε όταν ένιωσα το μαχαίρι να βγαίνει. Ο δράστης απομακρύνθηκε και συνελήφθη αργότερα». Ο κ.Παπαδαντωνάκης διεκομίσθη στο Γεννηματάς, υπεβλήθη σε χειρουργική επέμβαση στην κοιλιακή χώρα. «Δεν νιώθω ακόμη τόσο καλά, πρέπει να γίνει και δεύτερο χειρουργείο», λέει ευχαριστώντας το γιατρό του, κ.Τζιρέκη και την ομάδα του.
«Να αγαπάνε τους εκπαιδευτικούς σαν γονείς τους τα παιδιά», συμβουλεύει ο κ.Παπαδαντωνάκης τους μαθητές «Και να θεωρούν το σχολείο δεύτερο σπίτι τους, επειδή μέσα από το σχολείο θα πάνε μπροστά. Να ξέρουν πως όσα τους λέμε είναι από αγάπη», σημειώνει. Αναφερόμενος στην επιθετικότητα των ανηλίκων, ο ίδιος την αποδίδει αφενός στις σημερινές συνθήκες της οικογένειας, αφετέρου στην εκτεταμένη χρήση κινητών: «Όταν έχω γονείς που δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ, όταν υπάρχουν μονογονεϊκές οικογένειες… δεν υπάρχει επαρκής επίβλεψη στα παιδιά. Φεύγουν από το σχολείο τα παιδιά κι είναι ανεξέλεγκτα. Ο άλλος παράγοντας, είναι η εισβολή των κινητών, τα οποία δεν τα χρησιμοποιούν για το σωστό σκοπό. Μακάρι να γίνει αυτό που είπε ο υπουργός, να καταργηθούν μία και καλή». Θεωρεί ο ίδιος πως θα λειτουργήσει θετικά η πλατφόρμα για το μπούλινγκ; «Θέλω να πιστεύω πως ναι. Γιατί και στον ψυχολόγο που ήταν στο σχολείο, πήγαιναν πάρα πολλά παιδιά. Τώρα μετά το γεγονός στο σχολείο μου, έφεραν δύο ψυχολόγους. Πρέπει όμως να βρεθούν τρόποι, κονδύλια, όλα αυτά να είναι μόνιμα στα σχολεία».
Υποβασταζόμενους από τους δύο γιους του, Άρη και Μάνο, ο κ.Παπαδαντωνάκης δήλωσε συγκινημένος όταν παρέλαβε το βραβείο του: «Θα το ξανάκανα. Αυτό που θα έκανα για τα δικά μου παιδιά, θα το έκανα και για τα άλλα παιδιά – τα θεωρώ όλα παιδιά μου!».
Οι γιοί του διευθυντή, είπαν: «Θα θέλαμε να μην είχε ζήσει αυτό που έζησε κι ας μην ήταν σήμερα ήρωας – είναι τυχερός που ζει αυτή τη στιγμή», «Είμαστε περήφανοι και χαρούμενοι, φυσικά».

Τί δήλωσε ο υπουργός Παιδείας

Με συγχαρητήρια και ευχαριστίες ξεκίνησε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης την ομιλία του. Η υπερηφάνεια και η τιμή του υπουργού είναι οι προφανείς σκέψεις κάποιου για την περίσταση, όπως είπε ο κ.Πιερρακάκης. Ωστόσο, όπως δήλωσε «μιλώντας μέσα από την καρδιά μου, δεν αισθάνομαι ότι είμαι σε θέση να σας βραβεύσω. Το μεγαλύτερο βραβείο είναι αυτό, το οποίο κάνατε». Όπως πρόσθεσε δε, «για τους δασκάλους ισχύει απόλυτα αυτό που είπε ο Ουμπέρτο Έκο: γινόμαστε αυτό που οι γονείς μας μας διδάσκουν όταν δεν θέλουν να μας διδάξουν. Είστε παραδείγματα ανθρώπων που σαν εκπαιδευτικοί μεταδίδουν όχι μόνο γνώση αλλά στάση ζωής. Στάση ζωής που σώζει ζωές».
Όσο για τη σημερινή τιμητική διάκριση, ο κ.Πιερρακάκης υπογράμμισε πως πρόκειται για «το ελάχιστο χρέος της Πολιτείας απέναντί σας.Τη στάση σας η Πολιτεία οφείλει να την αναδείξει και ως πρότυπο και ως παράδειγμα προς μίμηση. Αυτές είναι οι αξίες, που για μας οφείλουν να διαπνέουν την εκπαίδευση για την Ελλάδα του αύριο. Σας συγχαίρω και από καρδιάς σας ευχαριστώ», κατέληξε.


Στη σημερινή τιμητική εκδήλωση παρέστη, επίσης, ο κ.Γιώργος Κατσαρός Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, ο οποίος δήλωσε, μεταξύ άλλων : «Οι άνθρωποι αυτοί υπερέβησαν ότι προβλέπεται από το καθήκον τους. Έκαναν την υπέρβαση και προέβησαν σε ιερές πράξεις. Για όλους αυτούς τους λόγους τους αποδίδουμε σήμερα την οφειλόμενη τιμή».

Προς τιμήν των εκπαιδευτικών, χαιρετισμό απηύθυναν ακόμη οι περιφερειακοί διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των περιφερειών, στις οποίες ανήκουν οι διακριθέντες εκπαιδευτικοί.
Ο κ.Ιωάννης Ψαχούλας, από την περιφέρεια Αττικής για τον κ.Παπαδαντωνάκη, ο κ. Ιωάννης Παπαδομαρκάκης, από την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για τον κ.Τρουμούλη και ο κ. Αλέξανδρος Κόπτσης από την περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας για την κ.Βαγενά.

Στην εκδήλωση, η οποία ολοκληρώθηκε με μουσική παρουσίαση από το Μουσικό Σχολείο Αλίμου, παρέστη πλήθος εκπαιδευτικών και μαθητών.




Ειδήσεις σήμερα:

Μητσοτάκης για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας: Η ΝΔ αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα


Η σφαγή στα Βορίζια και οι άλλες 30 βεντέτες που συγκλόνισαν την Ελλάδα


Μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης σε κλοιό αφρικανικής σκόνης η χώρα - Πώς επηρεάζει το αναπνευστικό και την καρδιά
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης