Κεραμέως: Η αξιολόγηση ίσως το αποτελεσματικότερο εργαλείο για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος

keramews_pa

Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι έχει προβλεφθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία – Το επόμενο διάστημα ξεκινά και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς

«Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος» τόνισε, μεταξύ άλλων, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας σήμερα στο 8ο αναπτυξιακό συνέδριο, που συνδιοργανώνουν στην Πάτρα η εφημερίδα «Πελοπόννησος» και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Ειδικότερα, η υπουργός Παιδείας είπε ότι «δεν μπορώ να κατανοήσω κανένα χώρο εργασίας που δεν έχει αξιολόγηση, διότι είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του οποιουδήποτε συστήματος, και εν προκειμένω του εκπαιδευτικού συστήματος».

Αρχικά η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου

Στη συνέχεια, ανέφερε ότι «όπως ακριβώς είχαμε πει και προεκλογικά κινούμαστε σε δύο χρόνους» και προσέθεσε:

«Ο πρώτος χρόνος έχει ήδη νομοθετηθεί και είναι η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου. Δηλαδή αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση. Κάτι που προκαλεί αντιδράσεις, αλλά εμείς το θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό και γι' αυτό και υλοποιήθηκε. Άρα, αξιολόγηση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που θέτουν στόχους και βάσει του νομοθετήματος, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, αυτοί οι στόχοι πρέπει να επαναπροσδιορίζονται και να εξετάζονται τουλάχιστον ανά δίμηνο. Όμως υπάρχει ένα δεύτερο πολύ σημαντικό κομμάτι, που έχει να κάνει με την εξωτερική αξιολόγηση από την αρχή πιστοποίησης ποιότητας των σχολείων, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από στελέχη εκπαίδευσης και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής».

Κατόπιν, η Νίκη Κεραμέως ανέφερε ότι «θα υπάρχει μία δημοσιοποίηση όλων αυτών, γι' αυτό και έχουμε προβλέψει ανάρτηση αποτελεσμάτων αξιολόγησης, διότι θεωρούμε ότι όλο αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι δηλαδή μία κινητήριος δύναμη στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία, αφού όλοι έχουν να κερδίσουν από την ίδια την αξιολόγηση». Αναφερόμενη στους εκπαιδευτικούς, είπε ότι «έρχονται διαρκώς όλο και περισσότεροι και μας λένε θέλουν να αξιολογηθούν, διότι καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες και αυτό θέλουν να φανεί». «Άλλωστε», όπως σημείωσε, «δεν υπάρχει σύστημα το οποίο να μπορεί να προοδεύσει, αν δεν αξιολογείται».

Αρχικά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε πρότυπα και πειραματικά

Στη συνέχεια επισήμανε ότι «έχει ήδη προβλεφθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, και το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε και το κομμάτι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς». Οι διαδικασίες, προσέθεσε, «ξεκινούν από το Σεπτέμβριο του 2020 με τη θεσμοθέτηση του πλαισίου σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και θα εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά».

Σχετικά με το ζήτημα της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, είπε ότι «βρισκόμαστε στην τελική φάση του εγχειρήματος και είναι ελάχιστοι οι δήμοι οι οποίοι δεν έχουν μπορέσει να έχουν τις απαραίτητες υποδομές, αλλά μπορώ να πω ότι έχει διανυθεί πάρα πολύ μεγάλη απόσταση».

«Η κοινωνία αγκαλιάζει» τα πρότυπα σχολεία

Όσον αφορά τα πρότυπα σχολεία, η Νίκη Κεραμέως είπε ότι «εμείς θεωρούμε πως είναι η κατεξοχήν έκφραση της αρχής της ισότητας των ευκαιριών, δηλαδή να έχουν όλοι την ευκαιρία να φοιτήσουν σε εξαιρετικά δημόσια σχολεία, που είναι πραγματικές νησίδες αριστείας και καινοτομίας». Από τον Σεπτέμβριο, όπως είπε, «θα έχουμε 28 πρότυπα σχολεία και 34 πειραματικά», προσθέτοντας ότι «είχαμε ρεκόρ αιτήσεων, και αυτό σημαίνει ότι η κοινωνία αγκαλιάζει αυτό το θεσμό».

Ακόμα, είπε ότι «το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα εκδοθεί υπουργική απόφαση, που θα προβλέπει τη δυνατότητα μετατροπής και άλλων δημόσιων σχολείων, βάσει κριτηρίων, σε πρότυπα και πειραματικά, και ήδη πολλά σχολεία θέλουν να μετατραπούν σε πρότυπα και πειραματικά».

Μιλώντας στη συνέχεια για την επαγγελματική εκπαίδευση, η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι «είναι σε διαβούλευση σχέδιο νόμου για την εκ βάθρων αλλαγή του τοπίου της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης» η οποία, όπως είπε, «προϋποθέτει μία βασική αλλαγή, δηλαδή την αλλαγή νοοτροπίας».

Νέο σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης

Παράλληλα, τόνισε ότι «σχεδιάζουμε ένα νέο σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, με το οποίο θα έχουμε για πρώτη φορά ίδρυση πρότυπων επαγγελματικών λυκείων, γιατί η αριστεία έχει θέση και στην επαγγελματική εκπαίδευση». Σε αυτά τα πρότυπα σχολεία, όπως εξήγησε, οι μαθητές θα εισάγονται με βάση τους βαθμούς του απολυτηρίου από το Γυμνάσιο, ενώ επισήμανε ότι οι κοινωνικοί εταίροι θα έχουν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Σχετικά με την καθιέρωση εργαστηρίων δεξιοτήτων στα σχολεία, είπε ότι είναι μία νέα προσέγγιση, που σηματοδοτεί τη στροφή του σχολείου στο σύγχρονο σχολείο, αφού βασική αποστολή του είναι να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις στα παιδιά και παράλληλα να βγάλει στην κοινωνία πολίτες που θα ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται σε ένα κοινωνικό σύνολο, να σέβονται το περιβάλλον, να σέβονται τη διαφορετικότητα και να προστατεύονται από κινδύνους, όπως είναι οι εξαρτήσεις.

Όσον αφορά στην ξενόγλωσση εκπαίδευση, η υπουργός Παιδείας είπε ότι «η διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης προσφέρει εξαιρετικά πολύτιμα εφόδια στους πολίτες του αύριο και παράλληλα είναι η ικανοποίηση του χρέους μας να δώσουμε αυτά τα εξαιρετικά πολύτιμα εφόδια σε όλα τα παιδιά».

Σχετικά με τα ιδιωτικά σχολεία, ανέφερε ότι «πρέπει να έχουν μία μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία, και σε αυτήν την κατεύθυνση κινούμαστε με νομοσχέδιο που θα έρθει πολύ γρήγορα στη Βουλή», και συμπλήρωσε: «Είμαστε σε συζητήσεις με φορείς και θα γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις, ώστε στη γραμμή των όσων είχαμε δεσμευτεί και προεκλογικά, να δοθεί η απαραίτητη ελευθερία και αυτονομία και σε αυτά τα σχολεία, πάντοτε στο πλαίσιο της συνολικής εποπτείας του κράτους και στο πλαίσιο της συνολικής εκπαιδευτικής πολιτικής».


Ειδήσεις σήμερα:

Βρετανία: Χωρίς καραντίνα οι ταξιδιώτες από την Ελλάδα από τις 10 Ιουλίου

Θρίλερ με τη σύντροφο του Ντόναλντ Τραμπ Τζούνιορ!

Bloomberg: Το νέο κύμα κορωνοϊού στην Ευρώπη «χτυπά» πιο φτωχές περιοχές
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (14)

jef

Λατινικά μόνο για τις φιλολογικές, νομικές, κ.λπ., σχετικές με αυτά σχολές. Στα ΑΕΙ κοινωνικών επιστημών κοινωνιολογία για την είσοδο σε αυτά τα τμήματα. Άμεσες κινητοποιήσεις ΤΩΡΑ σε γυμνάσια, Λύκεια, ΑΕΙ. ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΤΩΡΑ Η ΑΣΧΕΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΣ (ΠΟΥ ΘΑ ΚΟΣΤΙΣΕΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΣΤΗ ΝΔ) ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΑΘΛΙΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Τάσος

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΔΙΩΞΕ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΑΘΛΙΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ. ΤΩΡΑ!

Nick

Κάπου διάβασα τα εξής: Με ποιους τρόπους μέσα από τη συνεχώς αυξανόμενη κλασικοποίηση της παιδείας μας, περιμένουμε οι μαθητές μας να σταθούν όρθιοι σε ένα ανταγωνιστικό οικονομικοκοινωνικό περιβάλλον στο οποίο θα κληθούν να συμμετέχουν στο μέλλον; Με πια επιχειρηματική και οικονομική κουλτούρα περιμένει η Κυβέρνηση ότι θα οικοδομήσει την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην χώρα; Πώς περιμένουμε οι αυριανοί πολίτες της χώρας και της Ευρώπης να διαμορφώσουν ώριμη πολιτική σκέψη, όταν δεν τους δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσουν επαρκείς γνώσεις στα ζητήματα αυτά; Όταν το βασικό ζητούμενο σε μια χώρα εδώ και δεκαετίες είναι η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη και ευημερία, πλεον για μένα προσωπικά ΔΕΝ είναι άξιον απορίας γιατί σε αυτή την χώρα η "ανάπτυξη" ΔΕΝ επιτυγχάνεται, εφόσον εδώ και δεκαετίες τα ωρολόγια προγράμματα ΔΕΝ ταυτίζονται με τους οικονομικούς στόχους της χώρας μας. Γιατί δεν υπάρχει σύνδεση της εκπαίδευσης με την διοίκηση και την οικονομία στη χώρα μας; Αυτές δεν είναι μεταρρυθμίσεις ουσίας, δυστυχώς.. Πόσες φορές ακόμη θα δούμε την ιστορία να επαναλαμβάνεται άραγε και να γίνεται μια από τα ίδια; Η αξιολόγηση θα πρέπει πρώτα να ξεκινήσει από τις επιλογές της Κεντρικής Διοίκησης στο Υπουργείο Παιδείας, γιατί το καράβι το κυβερνά ο καπετάνιος. Οπότε καλό είναι να ξεκινήσει από εκεί. Ο,τιδηποτε άλλο είναι για να "διώξω από πάνω μου την κυρία ευθύνη".

Νεοδημοκράτης

Κ Πρωθυπουργέ Επιτέλους στείλε σπίτι της την ανεκδιήγητη, άσχετη και επικίνδυνη υπουργό. Χειρότερη δε γίνεται. Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και φροντιστηρίων πανηγυρίζουν. Είναι τόσο φανερές οι προθέσεις της που θίγουν και τον πρωθυπουργό, ο οποίος προς μεγάλη απογοήτευση αδρανεί. Μητσοτάκη μην κάνεις τα λάθη του Αλέξη, για να μην έχεις την κατάληξή του. Αυτή και κανά δυο άλλοι με την απόδος τους τους θα μας φέρουν το ΣΥΡΙΖΑ. ΟΧΙ άλλο ΣΥΡΙΖΑ.

exzaios

Κυρία Κεραμέως να αλλάξετε το εξεταστικό σύστημα. Σύμφωνα με διαρροές Φαρισαίων του υπουργείου Σας, για να κοστίζει λιγότερο και επειδή βαριούνται να διορθώνουν. Το ιδανικό είναι να εξετάζονται τα παιδιά σε ένα μάθημα και να ρίχνουν μία ζαριά με τρία ζάρια.

Δεν μπορούν και δεν θέλουν να επιβάλουν την αξιολόγηση

Αξιολόγηση στο δημόσιο, την αρνούνται πεισματικά οι ντενεκέδες και αγράμματοι συνδικαλιστές. Λόγω του εναγκαλισμού τους με τα πολιτικά κόμματα, αυτοί καβαλικέψαν όλες τις θέσεις ευθύνης. Οπότε, προχωρούν σε απεργιακές κινήσεις. Συνήθως, σε ανώτατο συνδικαλιστικό επίπεδο, χωρίς να πάρουν τη γνώμη του πόπολου. Όσο για τα πολιτικά πρόσωπα που διορίζονται από την κυβέρνηση, έως και το αξίωμα του υπουργού, είναι στελέχη δεύτερης και τρίτης κατηγορίας, ή αποτυχόντες βουλευτές. Άρα, για να επιβιώσουν χρησιμοποιούν ως μαγκούρα τους ντενεκέδες του συνδικακαλισμού και έτσι το χάος στο δημόσιο συνεχίζεται.

😈🎸 blackster ⸸ 666 ⛧

Ναι ρε φίλε. Όπως κόβεις τον μαθητή, έτσι κι ο μάπας ο δάσκαλος να τρώει πόδι. Μερικοί διάβαζαν μόνο στη σχολή, και μετά έλιωσαν στο Netflix. Κάθε βόιδι γίνεται δάσκαλος. Να γίνουν οδοκαθαριστές και φουρνάρηδες.

Μαρία

Θέλουν να προσεταιριστούν και τους ακροδεξιούς ψηφοφόρους. Τουλάχιστον για την κοινωνιολογία αυτό συμβαίνει. Βέβαια οι άνθρωποι είναι άσχετοι. Αν ήταν σχετικοί μάλλον θα την ήθελαν. Θέλω να πω ότι στην κοινωνιολογία του 20ου δεν κυριαρχεί ο μαρξισμός, αλλά ο δομολειτουργισμός, που είναι ένα πολύ δεξιό πράγμα. Μάλιστα πολλοί στοχαστές έχουν κατηγορήσει, εξαιτίας αυτού του λόγου, την κοινωνιολογία ως ένα πολύ συντηρητικό αντικείμενο. Αλλά αν είσαι βλάκας και άσχετος τι περιμένεις;

Kleon

Είσαι εκτός θέματος.

ΤΤ

Παίζει να είναι και η πιο εμετική υπουργός παιδείας που πέρασε ποτέ

Nick

Δεν ξέρω για τα οικονομικά μαθήματα, αλλά για την κοινωνιολογία ξέρω ότι οι ίδιοι οι καθηγητές κοινωνικών επιστημών της πρότειναν εγγράφως και επισήμως οι μαθητές που ενδιαφέρονται για φιλολογικές, νομικές, κ.λπ. σχολές να εξετάζονται στα λατινικά και όσοι ενδιαφέρονται για κοινωνικές και άλλες σχολές να εξετάζονται στην κοινωνιολογία. Αυτό πρακτικά δεν είναι καθόλου δύσκολο να γίνει, αλλά η ίδια επίμονα αρνήθηκε. Τώρα θα δρέψει τους καρπούς της. Προβλέπω χαμό από τον Σεπτέμβριο, τόσο στα λύκεια και γυμνάσια, όσο και στα ΑΕΙ. Ας πρόσεχαν.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης