Intralot: Κερδίζει και από τις κρίσεις
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ιντραλότ κ. Κώστας Αντωνόπουλος
Νέα στρατηγική χαράζει εδώ και καιρό ο όμιλος εταιρειών της ελληνικής πολυεθνικής Intralot προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαι
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ιντραλότ κ. Κώστας Αντωνόπουλος
Νέα στρατηγική χαράζει εδώ και καιρό ο όμιλος εταιρειών της ελληνικής πολυεθνικής Intralot προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του νέου περιβάλλοντος της αγοράς τυχερών παιχνιδιών, το οποίο αναδύθηκε με την χρηματοπιστωτική κρίση και περιλαμβάνει απελευθέρωση αγορών, ιδιωτικοποιήσεις λοταριών, νομιμοποίηση τυχερών παιχνιδιών, αλλά και νέο ελεγχόμενο άνοιγμα στην αγορά του Internet.
Κορυφαίο παράδειγμα είναι το Ξυστό της Ιταλίας για το οποίο η Citigroup είχε εκτιμήσει ότι υπάρχει η δυνατότητα είτε να ανανεωθεί η άδεια προς την Lottomatica είτε να γίνει νέος διαγωνισμός. Με νεώτερη έκθεση της η Citigroup ανέφερε ότι για τον διαγωνισμό έχει λόγο το Υπουργείο Οικονομικών, αναδεικνύοντας τις προοπτικές εισόδου της ελληνικής εταιρείας στην συγκεκριμένη αγορά.
Η στρατηγική
Για να χαράξεις, όμως, στρατηγική πρέπει πρώτα να αντιλαμβάνεσαι το νέο περιβάλλον γύρω σου. Και στην Intralot, γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι, οι αυξημένες ανάγκες των κρατών για την μείωση των ελλειμμάτων τους, οδηγούν σε ταχείες απελευθερώσεις λοταριών ή εταιρειών αθλητικού στοιχήματος.
Η γνώση προκύπτει επίσης από την πολύτιμη εμπειρία της συμμετοχής σε διεθνείς διαγωνισμούς και την επικράτηση της Intralot στον παγκόσμιο κλάδο των τυχερών παιχνιδιών, καθώς έχει κερδίσει πάνω από το 65% των διαγωνισμών που έχουν προκηρυχθεί διεθνώς τα τελευταία 4 χρόνια υποσκελίζοντας ανταγωνιστές όπως η Lottomatica και η Scientific Games.
Υπό αυτά τα δεδομένα, o διευθύνων σύμβουλος της Ιντραλότ κ. Κωστής Αντωνόπουλος διαμορφώνει μια πολιτική που πηγάζει από την απελευθέρωση της αγοράς τυχερών παιχνιδιών σε επίπεδο κρατών και την ταχεία ανάπτυξη της διαδικτυακής αγοράς.
Σε ότι αφορά την απελευθέρωση των αγορών, κυρίως, σε Ευρώπη και Αυστραλία, η εταιρεία έχει αναπτύξει σε 14 χώρες το brand name Ιntralot μέσω ιδιόκτητου δικτύου σημείων πώλησης.
Κατέχοντας λοιπόν την κατάλληλη τεχνολογία την οποία αναπτύσσει σε τέσσερις υπερσύγχρονες μονάδες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και έχοντας υποστηρίξει τη λειτουργία λοταρίων και στις 5 ηπείρους, η Intralot εκμεταλλεύεται στον μέγιστο βαθμό την απελευθέρωση των αγορών.
Όπως τονίζει ο κ. Αντωνόπουλος «Τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται με το άνοιγμα σημαντικών αγορών κυρίως στην Ευρώπη, αλλά θα και άλλες περιοχές, αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την Ιντραλότ αφού το μοντέλο ανάπτυξης της επιτρέπει τη δημιουργία συνεργιών μεταξύ του retail, με την ήδη εγκατεστημένη παρουσία της εταιρείας συνολικά σε 50 χώρες παγκοσμίως και των διαδικτυακών παιχνιδιών».
Ήδη στην πρόσφατη Γενική συνέλευση των μετόχων της Intralot, η διοίκηση ανακοίνωσε την είσοδο στην διαδικτυακή αγοράτυχερών παιχνιδιών με τη δημιουργία μιας νέας θυγατρικής της Intralot Ιnteractive.
Ο στόχος της είναι μέσω της Intralot Interactive, να αξιοποιηθεί η εμπειρία της εισηγμένης στη διεθνή αγορά τυχερών παιχνιδιών εστιάζοντας σε τρεις τομείς δραστηριότητας, την παροχή τεχνολογίας σε Λοταρίες και αδειοδοτημένους οργανισμούς, την διαχείριση on line παιχνιδιών και την αναζήτηση ευκαιριών αδειοδότησης στο νέο απελευθερωμένο περιβάλλον.
Η δημιουργία της νέας διαδικτυακής εταιρείας πραγματοποιήθηκε εν όψει του κύματος απελευθέρωσης της αγοράς στην Ευρώπη, η οποία ξεκίνησε από την Ιταλία και την Ισπανία και αναμένεται να συνεχιστεί στην Γαλλία, τη Δανία, την Ελβετία και σε άλλες χώρες.
Συμφωνία- καταλύτης με την Party Gaming
Σ ’αυτήν την κατεύθυνση άλλωστε η εταιρεία υπέγραψε μια εξαιρετικά σημαντική συμφωνία συνεργασίας στην ιταλική αγορά με την αγγλική Party Gaming, κορυφαία εταιρεία παιχνιδιών στο διαδίκτυο για την διεξαγωγή τουρνουά πόκερ. Επιπλέον, η Intralot εισήλθε στην αγορά της Κροατίας υπογράφοντας συμβόλαιο για την παροχή υπηρεσιών για διαδικτυακά παιχνίδια.
Οι προοπτικές λοιπόν της Ιντραλοτ για το 2009 εστιάζονται σε τέσσερις άξονες : την οργανική ανάπτυξη, την ανάπτυξη συμμαχιών στα μεγάλα έργα ιδωτικοποιήσεων, την προτεραιότητα στο άνοιγμα νέων αγορών και στην αγορά του Internet.
Η ανάπτυξη των ανωτέρω τομέων είναι και οι απαντήσεις που δίνει η εταιρεία απέναντι στην κρίση η οποία επηρέασε αναπόδραστα την εταιρεία καθώς η ελληνική πολυεθνική διαθέτει παρουσία σε 50 χώρες και αντιμετώπισε από νωρίς ορισμένες επιπτώσεις. Παρά το γεγονός ότι, ο χώρος των τυχερών παιχνιδιών πλήττεται σε μικρότερο βαθμό από την τρέχουσα κρίση, μόνο η παρουσία της Intralot σε χώρες με διαφορετικές συναλλαγματικές ισοτιμίες προκαλεί αναπόφευκτα πιέσεις .
Ακόμη όμως κι από αυτές τις διαφορές συναλλαγματικών ισοτιμιών, η εταιρεία βρίσκει την ευκαιρία για να ξεχωρίσει μελλοντικά. Έτσι, η σημερινή διαφορά ισοτιμιών σε τέσσερις χώρες ( Τουρκία, Ρουμανία, Πολωνία, Ν. Αφρική) εκτιμάται ότι θα αποφέρει σημαντικά κέρδη μεσοπρόθεσμα.
Ήδη στα αποτελέσματα του α΄ τρίμηνου η εταιρεία ξεπέρασε τις προβλέψεις των αναλυτών καθώς τα καθαρά κέρδη μετά μειοψηφίας της Intralot διαμορφώθηκαν στα 22,1 εκατ. ευρώ.Ο δε ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου Intralot παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με αυτά του α’ τριμήνου του 2008 φθάνοντας τα 256 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 46,1 εκατ. ευρώ.
Αυτό, όμως, το οποίο είναι το καταλυτικό στοιχείο για την Intralot τη νέα χρονιά είναι το γεγονός ότι πλέον η διοίκηση της εταιρείας αισθάνεται ασφαλής σχετικά με μια ενδεχόμενη απώλεια συμβολαίων λόγω της διασποράς ρίσκου. Εξάλλου, η πρόσφατη επικαιρότητα δείχνει ότι η Intralot παραμένει ακλόνητη και ισχυρή στην διεκδίκηση των λοταριών. H Intralot κέρδισε τρεις νέους διαγωνισμούς στις ΗΠΑ( Λουιζιάνα, Οχαϊο και New Hampshire ), μια χώρα στην οποία έχει εδραιώσει ισχυρή παρουσία με εννέα συμβόλαια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr