Μπισερό: Πιθανή βλάβη στους καταγραφείς του Airbus
Η γαλλική κυβέρνηση «δεν πριμοδοτεί απολύτως κανένα σκέλος των ερευνών για την εξιχνίαση του μυστηρίου με την εξαφάνιση του επιβατικού αεροπλάνου Airbus» δήλωσε μιλώντας σήμερα στο γαλλικό ραδιόφωνο ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Ντομινίκ Μπισερό, σημείωσε όμως «την ελαττωματική λειτουργία των καταγραφέων της ταχύτητας του αεριωθούμενου», οι οποίοι με λάθος ενδείξεις κάλλιστα μπορεί να οδήγησαν σε απώλεια ύψους ή ακόμα και στην αποσύνθεση της ατράκτου του αεροπλάνου, όπως αμέσως θα «εξηγηθεί».
Η γαλλική κυβέρνηση «δεν πριμοδοτεί απολύτως κανένα σκέλος των ερευνών για την εξιχνίαση του μυστηρίου με την εξαφάνιση του επιβατικού αεροπλάνου Airbus» δήλωσε μιλώντας σήμερα στο γαλλικό ραδιόφωνο ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Ντομινίκ Μπισερό, σημείωσε όμως «την ελαττωματική λειτουργία των καταγραφέων της ταχύτητας του αεριωθούμενου», οι οποίοι με λάθος ενδείξεις κάλλιστα μπορεί να οδήγησαν σε απώλεια ύψους ή ακόμα και στην αποσύνθεση της ατράκτου του αεροπλάνου, όπως αμέσως θα «εξηγηθεί».
«Αποσύνθεση της ατράκτου εν πτήσει, ή συντριβή στην επιφάνεια του Ατλαντικού ωκεανού, δεν έχουμε προς το παρόν τις ενδείξεις, ούτε για το πρώτο ούτε για το δεύτερο, δεν πριμοδοτούμε δε καμία απολύτως υπόθεση των ερευνών αυτών», δήλωσε ο Γάλλος υφυπουργός Μεταφορών.
Ο κυβερνητικός αξιωματούχος επισήμανε, πάντως, ότι μόνη η ελαττωματική λειτουργία του καταγραφέα της ταχύτητας «δεν μπορεί να παράσχει την ικανοποιητική εξήγηση γι αυτό το δυστύχημα».
Ο καταγραφέας της ταχύτητας σε ένα αεροπλάνο «μετρά» την ταχύτητα πτήσης. Οι άνεμοι μετρώνται από το ανεμόμετρο (αερόμετρο) του αεροπλάνου, σημειώνεται.
Ούτως ή άλλως, μέσα σε περιοχή πολύ χαμηλού βαρομετρικού, όπως αυτή στην οποία βρέθηκε η μοιραία πτήση AF447, «τα εποπτικά της πτήσης όργανα δεν παρέχουν τις ακριβείς ενδείξεις», σημείωσε ο κ. Μπισερό.
Όμως ακριβώς αυτό, ακόμα και για έναν πολύ καλό πιλότο, οδηγεί στο να πετά το αεροπλάνο με ταχύτητα μικρότερη της ενδεδειγμένης -ή, πάλι, με ανώτερη της επιτρεπομένης, κάτι όμως που μπορεί ακόμα και να αποσυνθέσει, σε οποιοδήποτε σημείο της, την άτρακτο του αεροπλάνου του, εάν αυτό προσεγγίσει την ταχύτητα του ήχου για παράδειγμα.
«Είμαι κατηγορηματικός σε αυτό: Η «μεμβράνη» της ατράκτου των υποηχητικών αεριωθουμένων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντέξει, σε ταχύτητες παραπλήσιες της ταχύτητας του ήχου», υπογράμμισε ο κ. Μπισερό.
Στο μεταξύ διέρρευσε ότι μετά από το φοβερό δυστύχημα στη μέση του Ατλαντικού, τόσο η Airbus όσο και η Air France επιταχύνουν τα προγράμματα του εφοδιασμού τους με βελτιωμένα «ανεμόμετρα», όσο και με αποτελεσματικότερους καταγραφείς ταχυτήτων, σημειώνεται τέλος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr