Σούπερ Μάρκετ : Ύφεση; Καιρός για ανάπτυξη!
Εντείνονται οι διεργασίες στον κλάδο των σούπερ μάρκετ ως αποτέλεσμα της κρίσης που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη. Με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρονται σε επαφές δύο μεγάλων ομίλων της αγοράς (ο ένας μάλιστα είχε πρόσφατα κάνει deal) και με δεδομένη την αλλαγή της φυσιογνωμίας του Ελληνα καταναλωτή, η αγορά επιχειρεί να βρει τον βηματισμό της και οι αλυσίδες ψάχνουν τρόπους να ξεφύγουν από την ύφεση.
Με προσεκτικά βήματα αλ
Εντείνονται οι διεργασίες στον κλάδο των σούπερ μάρκετ ως αποτέλεσμα της κρίσης που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη. Με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρονται σε επαφές δύο μεγάλων ομίλων της αγοράς (ο ένας μάλιστα είχε πρόσφατα κάνει deal) και με δεδομένη την αλλαγή της φυσιογνωμίας του Ελληνα καταναλωτή, η αγορά επιχειρεί να βρει τον βηματισμό της και οι αλυσίδες ψάχνουν τρόπους να ξεφύγουν από την ύφεση.
Με προσεκτικά βήματα αλλά και τη σιγουριά της πρώτης θέσης στην προτίμηση των καταναλωτών, η εταιρεία «Carrefour» επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, καθώς η Βουλγαρία και η Κύπρος είναι αγορές σε ανάπτυξη.
Βέβαια, ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας κ. Βασίλης Στασινούλιας δεν ξεχνά και την ελληνική αγορά, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι το δύσκολο περιβάλλον στο οποίο καλείται να κινηθεί. Για τον λόγο αυτό η εταιρεία δίνει έμφαση στη μάχη των τιμών και παρακολουθεί στενά το σύνολο του κλάδου.
Η εταιρεία «Σκλαβενίτης», με τη σειρά της, σε καιρούς δύσκολους ανακοίνωσε το άνοιγμα τεσσάρων νέων σημείων πώλησης μέσα στην επόμενη χρονιά, με έμφαση στην Ανατολική και στη Δυτική Αττική. Η εταιρεία με τον τρόπο αυτό θα πιάσει τα ανώτατα όρια επέκτασής της εντός του ευρύτερου λεκανοπεδίου, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί νομοτελειακά σε κάτι πρωτόγνωρο: την ανάπτυξή της εκτός Αττικής.
Την ίδια στιγμή, η αλυσίδα «Ατλάντικ» ξεκίνησε πλαίσιο επενδύσεων στην Κρήτη, την ώρα που η αλυσίδα «Μετρό» της οικογένειας Παντελιάδη ανακοινώνει πλάνο επενδύσεων αξίας 20 εκατ. ευρώ. Επενδύσεις αλλά και μια αμιγώς «φιλολαϊκή» στροφή πραγματοποιεί η αλυσίδα Βερόπουλος, η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο ανάπτυξής της εκτός από τη Σερβία και τα Σκόπια και σε μία ακόμη ξένη χώρα. Τα παραπάνω συμβαίνουν σε μια περίοδο που η εισηγμένη «Α.Β. Βασιλόπουλος» έχει μπει δυναμικά στο παιχνίδι της δημιουργίας νέων καταστημάτων (και μετά την εξαγορά της γερμανικής PLUS) κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα.
Κρίση στα non food
Γενική, πάντως, υπάρχει η πεποίθηση πως οι αγοραστικές συνήθειες του Ελληνα καταναλωτή έχουν αλλάξει εξαιτίας της κρίσης. Μια πρώτη διαπίστωση έχει να κάνει με την οριακή άνοδο των πωλήσεων στα τρόφιμα.
Όπως ανέφερε στο protothema.gr ο πρόεδρος μεγάλης επιχείρησης του κλάδου, οι Ελληνες εξαιτίας της κρίσης στρέφονται σταδιακά προς την ψυχαγωγία εντός σπιτιού, εγκαταλείποντας τα κέντρα διασκέδασης κι εστίασης.
Πρόκειται για μια ανατροπή που ήδη έχει προβληματίσει επιχειρήσεις που συνδέονται με το κύκλωμα εστίασης, οι οποίες αναγκάζονται να χαράξουν νέες στρατηγικές. Παράλληλα, προβληματισμός επικρατεί στην αγορά των σούπερ μάρκετ εξαιτίας της ραγδαίας κάμψης στα επονομαζόμενα non food προϊόντα.
Μια κάμψη η οποία ανά περίπτωση αγγίζει έως και το -20% και σταδιακά εξελίσσεται σε βρόγχο για πολύ μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις, οι οποίες πλέον δεν πιάνουν τους στόχους τους. Αναφορά σε αυτό το πρόβλημα φαίνεται να υπάρχει για κλάδους όπως τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά, ενώ κάμψη σημειώνεται και στα επώνυμα χαρτικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr