ΟΛΠ - Κάθισε στο τραπέζι με την Cosco
Αρχισαν χθες οι συζητήσεις μεταξύ της Διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ και της Cosco προκειμένου να καταλήξουν στην τελική συμφωνία για την υπογραφή της σύμβασης. Η πρώτη φάση των συζητήσεων θα αφορά την περίοδο που θα είναι και οι δύο στην προβλήτα ΙΙ, δηλαδή για 12+6 μήνες, όμως τη διαχείριση θα την έχει ο ΟΛΠ.
Η δεύτερη φάση θα είναι για τα έργα που αφορούν την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ και τη σύμβαση με την MSC.
Θέμα σκληρής διαπραγμάτευσης θα είναι η διάρκεια της σύμβασης, και αυτό γι
Αρχισαν χθες οι συζητήσεις μεταξύ της Διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ και της Cosco προκειμένου να καταλήξουν στην τελική συμφωνία για την υπογραφή της σύμβασης. Η πρώτη φάση των συζητήσεων θα αφορά την περίοδο που θα είναι και οι δύο στην προβλήτα ΙΙ, δηλαδή για 12+6 μήνες, όμως τη διαχείριση θα την έχει ο ΟΛΠ.
Η δεύτερη φάση θα είναι για τα έργα που αφορούν την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ και τη σύμβαση με την MSC.
Θέμα σκληρής διαπραγμάτευσης θα είναι η διάρκεια της σύμβασης, και αυτό γιατί υπάρχει η προσφυγή του Δήμου Περάματος στο ΣτΕ.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, η διάρκεια της παραχώρησης προσδιορίζεται σε 30 συν πέντε έτη. Τα πέντε χρόνια αφού γίνει η προβλήτα ΙΙΙ. Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι Κινέζοι της Cosco εξετάζουν το ενδεχόμενο να μην καταστεί δυνατή η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Και αυτό γιατί το Δήμος Περάματος έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ κατά της συγκεκριμένης κατασκευής για περιβαλλοντικούς όρους.
Οι Κινέζοι λοιπόν αναμένεται να ζητήσουν από τη Διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ να περιληφθεί στο κείμενο της τελικής σύμβασης ξεκάθαρος όρος ο οποίος να αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί το έργο ανέγερσης της προβλήτας ΙΙΙ χωρίς υπαιτιότητα της αναδόχου εταιρείας, να μη μειωθεί στα 30 χρόνια η συνολική διάρκεια της σύμβασης.
Απόφαση για τις ενστάσεις
Mέσα στην εβδομάδα αυτή η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ θα έχει αποφασίσει για τα ενστάσεις που έχει καταθέσει η Dubai σε βάρος της Hutschison και η Hutschison σε βάρος της Dubai και της Cosco.
Επειδή οι ενστάσεις αφορούν τα δικαιολογητικά, δηλαδή πιστοποιούν ποια είναι η κάθε εταιρεία, είναι τυπικά και αναμένεται, όπως συνέβη και με την ΟΛΠ ΑΕ, να απορριφθούν και οι τρεις.
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν πέντε ημέρες να υποβάλουν προσφυγή. Αν δεν συμβεί αυτό, τότε θα ανοίξουν οι φάκελοι με τις οικονομικές προσφορές. Στη φάση αυτή μπορούν να καταθέσουν νέες ενστάσεις.
Ο πλειοδότης, και εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικές προστριβές ανάμεσα στους τρεις διεκδικητές, Dubai Ports World, Cosco και Hutchison, υπολογίζεται ότι θα κριθεί με αντάλλαγμα σε καθαρά παρούσα αξία πάνω από 400 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα ενοίκια και η προκαταβολή των 40 εκατ. ευρώ.
Και αυτό παρόλο που η δυναμικότητα της Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα είναι στο ένα τρίτο της αντίστοιχης του Πειραιά.
Σύσκεψη για τους λιμένες
Πραγματοποιήθηκε χθες, στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής υπό την προεδρεία του Γιώργου Βουλγαράκη και με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Γιώργου Βλάχου, και υπηρεσιακών παραγόντων, σύσκεψη στην οποία συζητήθηκαν το παρόν και το μέλλον των ελληνικών λιμένων.
Εγινε ευρεία ανασκόπηση όλων των εξελίξεων μετά τους διαγωνισμούς στους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης και τέθηκαν οι προτεραιότητες της λιμενικής πολιτικής που θα υλοποιηθεί τους επόμενους μήνες.
Στη διάρκεια της σύσκεψης ο κ. Βλάχος ανέλυσε τα οικονομικά αποτελέσματα των τελευταίων ετών για τους δώδεκα (12) λιμένες που είναι ανώνυμες εταιρείες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr