LIVE

Κορωνοϊός

Μαρία Κάλλας: Αγνώριστη σε φωτογραφία, λίγους μήνες πριν φύγει από τη ζωή

callas-cover-summer

Ένα σπάνιο στιγμιότυπο της ντίβας της όπερας έξω από το διαμέρισμά της στο Παρίσι 

Η Μαρία Κάλλας έζησε μια έντονη ζωή, γεμάτη δόξα αλλά και δύσκολες στιγμές. Το όνομά της και η αξεπέραστη μέχρι και σήμερα φωνή της θα μείνουν στην αιωνιότητα.

Ο συλλέκτης Άρης Λουπάσης δημοσίευσε σήμερα μια σπάνια φωτογραφία της ντίβας της όπερας, λίγους μήνες πριν φύγει από τη ζωή, έξω από το διαμέρισμά της στο Παρίσι, όπου φαίνεται η αλλαγή στην εικόνα της αλλά και η μεγάλη θλίψη στα μάτια της.

Ο Άρης Λουπάσης γράφει: Η Μαρία Κάλλας σε μία από τις τελευταίες και σπάνιες φωτογραφίες λίγους μήνες πριν φύγει από την ζωή το 1977 στην είσοδο του κτιρίου που βρίσκεται το διαμέρισμα της στην Avenue Georges-Mandel 36 στο Παρίσι με έντονη την αλλαγή στην εικόνα και την βαθιά μελαγχολία στα μάτια της. Η είδηση του γάμου του Αριστοτέλη Ωνάση με την Τζάκι Κένεντι το 1968 θα αποτελέσει και το γεγονός που θα επηρεάσει καταλυτικά τόσο την προσωπική όσο και την επαγγελματική πορεία της με εμφανή την φθορά στην φωνή και την εικόνα στις μετέπειτα εμφανίσεις της. Παρά τον χωρισμό της με τον Έλληνα μεγιστάνα, οι συναντήσεις τους τα επόμενα χρόνια θα είναι για εκείνη μικρές δόσεις ευτυχίας μέχρι τον χαμό του το 1975 που θα επιδεινώσει την ήδη κλονισμένη υγεία της.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης θα “φύγει” στην αγκαλιά της στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται στο Παρίσι με την ίδια να δηλώνει σε δημ/φο περιοδικού: “Είμαστε κοντά ο ένας στον άλλο μέχρι το τέλος. Ο Αρίστος πέθανε στην αγκαλιά μου και σε παρακαλώ μην το ξεχάσεις αυτό”. Ο μοναδικός άντρας που θα αγαπήσει με όλη την δύναμη της ψυχής της σε μια περίοδο όπου κυριαρχεί απόλυτα στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου αποτελώντας ένα παγκόσμιο μουσικό φαινόμενο αξεπέραστο κυριολεκτικά μέχρι και σήμερα. Τα δύο τελευταία χρόνια της ζωής της απομονώνεται στο διαμέρισμα της στο Παρίσι και επιλέγει την μοναχικότητα αναπολώντας τις αναμνήσεις μιας ολόκληρης ζωής με συντροφιά τα δύο αγαπημένα της σκυλιά και την πιστή από το 1955 οικονόμο της Μπρούνα. Τον Σεπτέμβριο του 1977 θα φύγει από τη ζωή από καρδιακή προσβολή βυθίζοντας σε θλίψη εκατομμύρια θαυμαστές σε όλο τον κόσμο με την παγκόσμια Όπερα να θρηνεί την απόλυτη Θεά της. Δυό χρόνια αργότερα, η αγαπημένη της φίλη μουσικός Βάσω Δεβετζή μεταφέρει αεροπορικώς την τέφρα της απο το Παρίσι και με συνοδεία Κυβερνητικών Εκπροσώπων, μελών του Πολεμικού Ναυτικού και του Αλέξη Μινωτή θα την σκορπίσει ανοιχτά του Σαρωνικού, μένοντας για πάντα στην καρδιά ενός ολόκληρου πλανήτη που υποκλίθηκε στο μεγαλειώδες ταλέντο και την ανεπανάληπτη προσωπικότητα της
.

136353745_452691359224979_1487168649271828587_n


Ειδήσεις σήμερα:

Κλέλια Ρένεση: Το καινούργιο της τραγούδι είναι εμπνευσμένο από τη Γαύδο - Δείτε video

Κορωνοϊός: Αποφασίζουν σήμερα οι λοιμωξιολόγοι για λιανεμπόριο, γυμνάσια, λύκεια και click away


Σχολεία: Τηλεκπαίδευση σε Γυμνάσια-Λύκεια από σήμερα - Με ποιο κωδικό θα γίνεται η μετάβαση στα Δημοτικά
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (19)

Γεγονός είναι πως έριξε μαύρη πέτρα πίσω της

Η όπερα και γενικώς η δυτική μουσική παιδεία ποτέ δεν είχαν ούτε έχουν ευρύ κοινό στην Ελλάδα. Η μοναδικότητα της φωνής της δε θα μπορούσε να έχει ανθίσει εδώ. Άκρως επιτυχημένη ως καλλιτέχνης, αλλά άκρως αποτυχημένη στην προσωπική της ζωή.

@23:42

Tελαμώνα, είμαι ελληνίδα φαν της όπερας και γνωρίζω τα πάντα για την Κάλλας μιας και εχω μαζέψει αρκετά ντοκυμαντέρ για τη ζωή της. Έχω τις περισσότερες ηχογραφήσεις της σε CD και έχω δει αμέτρητες φορές τις ερμηνείες της στη δεύτερη πράξη της Τόσκα στα δυο DVD που έχω. Και γνωρίζω επίσης πως η Κάλλας σκόπιμα απαρνήθηκε την αμερικάνικη υπηκοότητά της επειδή ήθελε να είναι Ελληνίδα. Ο λόγος φυσικά ήτανε για να μπορεί να θεωρείται διαζευγμένη από τον Μενεγκίνι, όπως δήλωσε και η ίδια (μιας και εκείνη την περίοδο, όποιος Έλληνας δεν είχε κάνει θρησκευτικό γάμο στην Ελλάδα, δεν θεωρούνταν παντρεμένος) αλλά παρόλα αυτά dεν πάει να παραμένει ελληνίδα. Kαι η επιστροφή της στην Αμερική το 1945 εν είχε καμιά σχέση με απογοήτευση με την Ελλάδα. Έφυγε για να πάει να δει το πατέρα της. Πολλοί από εμάς έχουμε μεταναστέυσει στο εζωτερικό και ερχόμαστε στην Ελλάδα για διακοπες και ναι,πολλές φορές νιώθουμε απογοητευμένοι από τη χώρα μας σε διάφορα θέματα αλλά δεν παύουμε να θεωρούμε τους εαυτους μας Eλληνες. Και το γεγονός πως οι Eλληνες καμαρώνουν που η Κάλλας είναι Eλληνίδα είναι για τον ίδιο λόγο π.χ. που οι ιταλοί καμαρώνουν επειδή ο Παβαρότι είναι ιταλός: Eπειδή έτσι είναι και σε όλες τis χώρες νιώθουν περηφανεια για τα επιτευγματα κάποιου από τη χώρα τους. Δε θέλουν να κλεψουν τη δόξα τους,θέλουν να τη προβάλουν.Και το ότι η Κάλας ήταv διεθνής καλλιτeχνης ισχύει για όλους τους διάσημους καλλιτέχνες. Μη μιλάς για πρaγματα που ούτε γνωρίζεις, ούτε καταλαβαίνεις και κράτα τις κακεντρεχείς, ανθελληνικές απόψεις σου για τον εαυτό σου.

Τελαμώνας

Το ότι περιέγραψα αντικειμενικά μια κατάσταση, για την οποία η ίδια η ντίβα με τη ζωή της ενσάρκωσε, που εσύ θεωρείς ως κακεντρεχες σχόλιο υποδηλώνει την αδυναμία σου να εμβαθύνεις στα γεγονότα. Όσον δε τη φυγή της από την Ελλάδα το 1945 αυτό έγινε για διάφορους λόγους : 1. Για τον πόλεμο που δεχόταν εδώ από τους συναδέλφους της της, οι οποίοι την αποκαλούσαν η "ξένη" "η Αμερικάνα" και δεν θα την άφηναν σε χλωρό κλαρί. 2. Η Κάλλας ως μέγιστη καλλιτέχνις τραγουδούσε για τον καθένα. Ακόμα δηλ. Και για τους Γερμανούς στην κατοχή. Επειδή λοιπόν είχε προηγηθεί η ανήθικη κατηγορία της Ελένης Παπαδάκη από συναδέλφους της αριστερους και τελικά η δολοφονία της, η Κάλλας πανικοβλήθηκε, κατάλαβε ότι εδώ δεν αστειεύονται και έφυγε. 3. Ήταν φιλόδοξη και η Ελλάδα δεν προσέφερε τίποτα στα όνειρά της. Όταν το 1957 ήρθε στο Ηρώδειο όλοι οι συνάδελφοί της που έβγαζαν χολή παλιά, τώρα συνωστίζονταν για να φωτογραφηθουν μαζί της. Εννοείται ότι είχε τα χαρακτηριστικά της φυλής της και στηρίχτηκε σ αυτά για να υποστηρίξει το παίξιμό της όταν είχε πια χάσει τη φωνή της. Τελοσπάντων συμφωνώ γενικώς μ αυτά που λες, αυτό δεν σημαίνει ότι θα μου απαγορεύσεις να σχολιάσω, με αυστηρό τρόπο όπως αρμόζει σε μια ντίβα, κάποιες εκφάνσεις της προσωπικότητας της και του δημοσίου βίου της. Και μην τα παίρνεις προσωπικά.

92200

Η φωτογραφια δεν ειναι τραβηγμενη στην εισοδο της 36 avenue Georges-Mandel

Ζ.

Πέρα από τη μοναδικότητα της καλλιτεχνικής της παρουσίας, δεν έδινε & δεν έδωσε (στην κυριολεξία) δεκάρα τσακιστή για την πατρίδα και τους ανθρώπους της. Έστω μια δωρεά για την Εθνική Λυρική Σκηνή από όπου ξεκίνησε...

ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ

Η απόλυτη ΝΤΙΒΑ. Η μεγαλύτερη Ελληνίδα τραγουδίστρια όλων των εποχών (και αυτών που πέρασαν και αυτών που θα έρθουν). Κι όμως, ούτε ένας δρόμος στην Αθήνα δεν έχει το όνομα της. Αντιθέτως, υπάρχουν προτομές της Μελίνας Μερκούρη στην Αθήνα και του Βασίλη Τσιτσάνη στα Τρικάλα... Τα συμπεράσματα δικά σας...

#

Στη Θεσσαλονίκη πάντως υπάρχει.

kyriakos

Σωστά. Δεν μπορούν καλύτερα οι παρακμιακοι μπουμπουνες που έχουν ΜΑΓΑΡΙΣΕΙ το όνομα των Ελλήνων.

έχετε δικιο

τι πιο ωραίο από το να ονομαστεί η Πατησίων σε Μαρία Κάλλας. από την Ομόνοια μέχρι τα άνω Πατήσια

Τελαμώνας

Η Κάλλας πέρα από την καταγωγή της ποτέ δεν είχε καλή σχέση με την Ελλάδα και τους Έλληνες. Εμείς κοιτάμε να πάρουμε τη δόξα της για να γεμίσουμε εθνική περηφάνια. Ρώτα κάποιον Έλληνα τι ξέρει από την Κάλλας: εαν έχει ακούσει ολοκληρωμένες τις όπερες της Κάλλας. Εαν έχει ακούσει τα ρεσιτάλ της και τι γνώμη έχει για τη φωνή της, τις κολορατούρες, τις φιοριτούρες, το πορταμέντο κλπ. Τι γνωρίζει για τους συνεργάτες της, τους μαέστρους, τις ορχήστρες και τα τα θέατρα που εξαφανίστηκε. Απολύτως τίποτα, δεν παίρνει κανένας χαμπάρι. Η Κάλλας εγκατέλειψε πικραμένη την Ελλάδα οριστικά το 1945 και ήρθε για ένα ρεσιτάλ το 1957 και 2 παραστάσεις το 1960 και το 1961. Εάν δεν τα είχε φτιάξει με τον Ωνάση δεν θα εδεινε φραγκο για εδώ παρά μόνο για διακοπές. Η βάση της ήταν η Ιταλία και τελευταία το Παρίσι. Η Κάλλας ήταν μια διεθνής καλλιτέχνις, μια οραματίστρια, μια ανανεωτής της οπερατικής τέχνης και δεν είχε καμία σχέση με την ελληνική μίζερη πραγματικότητα, τότε και τώρα.

Γιώργος

Σωστός. Μόνο των απατεώνων έχουν. 🤔🤔 Σε κάθε πόλη οι ίδιοι απατεώνες. 😁 Ξέρουμε όλοι μας.

Οκ

Σωστή παρατήρηση αλλά ο Τσιτσάνης ήταν σε πολύ ψηλά επίπεδα συνθέτης και η μελέτη του ακόμα αγγίζει πολλά όρια στον υψηλότερο βαθμό, στη μουσική τέχνη.

Telis

Όχι ότι υποτιμώ την Κάλλας, αλλά συγκρίνεται η προσφορά της στην Ελλάδα με αυτή του Τσιτσάνη; μην τα ισοπεδώνουμε όλα.

Τι μαθαίνουμε σήμερα...

Οι Έλληνες ψυχαγωγούνται δεκαετίες ολόκληρες και θα συνεχίσουν να ψυχαγωγούνται ες αει με τα τραγούδια του Τσιτσάνη κι όχι με τις τσιρίδες της Κάλλας. Προς τι η τόση υποτίμηση-περιφρόνηση προς την τεράστια πολιτιστική προσφορά του τιτανοτεράστιου αρχοντορεμπέτη προς την πατρίδα του; Αν η Κάλλας αξίζει ένα δρόμο στ όνομά της κι αυτό μόνο λόγω της καταγωγής της, ο Τσιτσάνης αξίζει ένα δρόμο σε κάθε ελληνική πόλη.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης