LIVE

Κορωνοϊός

«Παράθυρο» ελπίδας ο διάλογος

«Παράθυρο» ελπίδας ο διάλογος

Θετικοί οι συνδικαλιστές των μέσων μεταφοράς στην πρόσκληση Ρέππα - Σκέφτονται να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις κατά τη διάρκεια του διαλόγου

Πρόσκληση στους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και στους συγκοινωνιακούς φορείς, απηύθυνε ο κ. Ρέππας, για να προσέλθουν σε διάλογο και να συμβάλουν στην αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.

Σε δήλωσή του, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι η κυβέρνηση αναλαμβάνει την αναγκαία και χρήσιμη πρωτοβουλία για τη μεταρρύθμιση των αστικών συγκοινωνιών, η οποία θα οδηγήσει σε σύγχρονες και ποιοτικές συγκοινωνίες που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη, αλλά η διαδικασία αυτή απαιτεί τη συνεργασία όλων.

Ο υπουργός επανέλαβε ακόμη ότι η κυβέρνηση στηρίζει το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιακών φορέων και περιφρουρεί το δικαίωμα στην εργασία του συνόλου των εργαζομένων. Ο σκοπός είναι κοινός, κοινή είναι και η ευθύνη, καταλήγει η δήλωσή του.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι φέρονται αποφασισμένοι να απαντήσουν θετικά στην πρόσκληση για διάλογο που απηύθυνε ο κ. Ρέππας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη οι συνδικαλιστές στα Λεωφορεία και τα Τρόλεϊ δήλωσαν ότι δεν θα αφήσουν καμία ευκαιρία να πάει χαμένη και θα προσέλθουν στο διάλογο, εφόσον υπάρξει επίσημη πρόσκληση, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι συνάδελφοί τους στις άλλες εταιρείες.

Το ζητούμενο, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, είναι η ατζέντα των θεμάτων που θα συζητηθούν στο διάλογο, καθώς, όπως τόνιζαν, δεν είναι μόνο τα ζητήματα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, αφού έχουν ήδη προηγηθεί και άλλες ρυθμίσεις, όπως μειώσεις μισθών, κατάργηση των δώρων και άλλα.

Την Παρασκευή συνεδριάζει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, προκειμένου να λάβει αποφάσεις για το μέλλον των κινητοποιήσεων, μέσα από το τοπίο που διαμορφώνεται με τις συνεχείς δικαστικές αποφάσεις, με τις οποίες κηρύσσονται παράνομες οι απεργίες και τις προειδοποιήσεις της ηγεσίας του υπουργείου ΥΜΔ ότι οι παραβάτες θα υποστούν τις όποιες πειθαρχικές και άλλες κυρώσεις και ότι θα πρέπει να τηρηθεί η νομιμότητα.

Μιλώντας την Τετάρτη, σε δημοσιογραφικό «πηγαδάκι», αμέσως μετά την παρουσίαση του σχεδίου εξυγίανσης των αστικών  συγκοινωνιών, ο υπουργός Υποδομών, επισήμανε την προσπάθεια της  κυβέρνησης να διασφαλίσει τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών αλλά και τις θέσεις των εργαζομένων. 

Όπως είπε οι 1.500 μετατάξεις (στην ουσία 1.200 αφού υπολογίζεται ότι  περί τα 300 άτομα θα συνταξιοδοτηθούν), υπολογίζονται ως κανονικές προσλήψεις που «στερούν το δικαίωμα πρόσληψης στο δημόσιο άλλων πολιτών αλλά και την επιλογή άλλων υπουργείων να στελεχώσουν όπως θα ήθελαν τις υπηρεσίες τους». 

 

Ο κ. Ρέππας επισήμανε  ότι εάν δεν υπάρξει συναίνεση  τότε η πόρτα για την είσοδο ιδιωτών είναι ανοικτή, κάτι άλλωστε  που έχει ξαναπεί τους τελευταίους μήνες, παρουσιάζοντάς το ως ύστατο σενάριο σε περίπτωση που αποτύχει το μοντέλο εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών. 

Παραδέχτηκε μάλιστα  ότι υπάρχουν σε υπουργικά γραφεία  σενάρια ιδιωτικοποιήσεων εννοώντας  προφανώς το υπουργείο Οικονομικών, που έχει επεξεργαστεί ανάλογα σχέδια.              

Μαστίγιο  και καρότο

 







Ο υπουργός έδειξε να προσπαθεί να ρίξει τους υψηλούς  τόνους με τους εργαζόμενους, λέγοντας ότι «η εικόνα σύγκρουσης δεν είναι στην επιλογή μας» ωστόσο όπως τόνισε εάν οι εργαζόμενοι επιμείνουν σε απεργίες που έχουν κηρυχθεί παράνομες, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι δεν τηρούν την νομιμότητα.   

Με βάση το σχέδιο που παρουσιάστηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο και αναμένεται να κυρωθεί από τη βουλή τον επόμενο μήνα, από τις πέντε εταιρείες που σήμερα παρέχουν συγκοινωνιακό έργο στην  πρωτεύουσα θα δημιουργηθούν δύο νέοι φορείς. Ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες (ΟΣΥ), στον οποίο λεωφορεία και τρόλεϊ θα γίνουν μία εταιρεία και ένας για Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) όπου το Μετρό θα είναι ο φορέας που θα απορρόφηση την Τραμ και τον  ΗΣΑΠ.

Οι αρμοδιότητες του  ΟΑΣΑ για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου, θα καλύπτουν όλη την Περιφέρεια Αττικής. Το σχέδιο προβλέπει ότι θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις με τις δημοτικές επιχειρήσεις συγκοινωνίας και τα ΚΤΕΛ, ώστε οι φορείς αυτές να καλύπτουν δημόσιο συγκοινωνιακό έργο έναντι ελκυστικής τιμολογιακής πολιτικής που θα καθορίζεται μεταξύ των δύο πλευρών. 

Το νομοσχέδιο προβλέπει  μοντέλο ΟΣΕ στον τομέα των  συλλογικών συμβάσεων, οι οποίες θα καταγγελθούν και θα υπάρξει διαπραγμάτευση με τις διοικήσεις των φορέων, η οποία  μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 30 μέρες. Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο αυτό τερματίζεται το καθεστώς των αποσπάσεων και όλοι οι υπάλληλοι επιστρέφουν στους συγκοινωνιακούς φορείς που εργάζονται. 

Για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής που στα  λεωφορεία φτάνει το 40%, το υπουργείο προγραμματίζει την σύσταση Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων. Απώτερος σκοπός είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο, για το οποίο ο ανάδοχος εκτιμάται να έχει βγει ως τα τέλη του χρόνου. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (3)

Νιψκ

 @Γιαννηs Π. Σου υπογράφω οτι αν δεν μειωθούν τα ελλείματα του χρόνου τέτοια μέρα οι 'εργαζόμενοι' στα ΜΜΜ θα είναι άνεργοι ή με μισό μισθό. Όσο για μάς τ' ανθρωπάκια το συνηθίσαμε. Πόδια στην πλάτη , ταξί ρεφενέ , αυτοκίνητο ρεφενέ και οι 'εργαζόμενοι' στον καφενέ. Υπομονή του χρόνου θα μιλάμε σε άλλη βάση. Πήξαμε στους ψευτόμαγκες εδώ και ένα μήνα και μάλιστα με τα λεφτά του κράτους

St.S.

Για τα ψέματα περί υπερβολικής μισθοδοσίας θα πληρώσει άραγε κανείς; Ή σκάνδαλα βρίσκουν μόνο στο βατοπέδι; Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων δεν παίρνει πάνω από 1300-1500€ καθαρά. Μια απλή έρευνα από κάθε ενδιαφερόμενο στις μισθοδοσίες αρκεί για να φανεί η αλήθεια. Τους μισθούς των 60.000 ή 70.000 που βομβάρδιζαν καθημερινά τον κόσμο για να προκαταλάβουν την κοινή γνώμη που τα βρήκαν; Μήπως μιλάνε για τους εαυτούς τους; Γιατί δεν λένε ότι επιδοτούν τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ της Θεσσαλονίκης των 600 λεωφορείων με περισσότερα από την ΕΘΕΛ των 2500; Αυτό θέλουν; Να ξεπουλήσουν τα πάντα σε όποιν βρουν μπροστά τους; Ποιοί; Αυτοί που έβαζαν τους συνδικαλιστές να καίνε την Αθήνα όταν ιδιωτικοποιήθηκαν επί Μητσοτάκη. Έφαγαν ότι βρήκαν και τώρα βρήκαν νέα κόλπα να πάνε να φάνε ότι απέμεινε. Και σας πειράζει σήμερα 1 μέρα 24ωρης απεργίας τη βδομάδα, ως διαμαρτυρία για την κατάργηση των κλαδικών συμβάσεων. .... Α ρε @@@ που είστε. Να δούμε όταν έρθει πρωτομαγιά (αν έρθει γιατί δυστυχώς είναι πολύ μακριά....και τότε θα'χει άλλο όνομα) τι δηλώσεις θα κάνετε και τι θα γιορτάσετε... Και πως θα φύγετε....

Γιαννηs Π.

Το σχεδιο ειναι απο την αρχη γνωστο. Τα πασοκια θελουν να απαξιωσουν τιs συγκοινωνιεs και να τιs χαρισουν σε ιδιωτεs τσαμπα. Τα δικαστηρια φυσικα ειναι τα δεκανικια των πολιτικων.Σιγα μην εκριναν τιs απεργιεs νομιμεs. Ρεππα απο τωρα σου υπογραφω οτι θα κανειs μια τρυπα στο νερο με τη δηθεν εξυγιανση. Με αυξησειs-φωτια- ανοητε ποτε δεν μειωνειs ελλειματα. Απλα θα ωθησειs περισσοτερουs να μην χτυπανε εισιτηρια αλλα αυτο το ξερειs ηδη! Θεs να ελεγξειs τουs λαθραιουs? Ξανα εισπρακτορεs η' εισιτηριο απο τον οδηγο μπροστα οπωs στην Αγγλια. Κανεναs τσαμπατζηs πλεον. Θεs να παταξειs τα κυκλωματα με τα μαιμου εισιτηρια? Το ιδιο. H' απο τουs οδηγουs η' μονο απο κιοσκια του ΟΑΣΑ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης