Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Κινητά φέρετρα στους ελληνικούς δρόμους
Ο πιο γερασμένος στόλος φορτηγών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους!
Είναι παμπάλαια, ρυπογόνα και επικίνδυνα. Κι όμως κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Πρόκειται για 30 χιλιάδες φορτηγά δημόσιας χρήσης, τα οποία ξεπερνούν τα 20 χρόνια ζωής και διανύουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Την ώρα που γίνονται προσπάθειες για την απόσυρση όλων των παλιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους με καινούρια, για τα φορτηγά δημόσιας χρήσης δεν γίνεται καμία κουβέντα. Οι π
Ο πιο γερασμένος στόλος φορτηγών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους!
Είναι παμπάλαια, ρυπογόνα και επικίνδυνα. Κι όμως κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Πρόκειται για 30 χιλιάδες φορτηγά δημόσιας χρήσης, τα οποία ξεπερνούν τα 20 χρόνια ζωής και διανύουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Την ώρα που γίνονται προσπάθειες για την απόσυρση όλων των παλιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους με καινούρια, για τα φορτηγά δημόσιας χρήσης δεν γίνεται καμία κουβέντα. Οι πιέσεις είναι πολλές και προέρχονται κυρίως από τους ιδιοκτήτες φορτηγών, οι οποίοι στην ουσία θέλουν να τους επιδοτήσει το κράτος την αντικατάσταση των οχημάτων τους. Προς το παρόν, οι ίδιοι αγοράζουν τα φορτηγά αυτοκίνητα που «πετάνε» οι Ευρωπαίοι συνάδελφοί τους σε τιμές εξευτελιστικές, προσπαθώντας να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δηλώνουν ότι «είναι οικονομικά ασύμφορο να κάνει κάποιος μια τέτοια επένδυση, αφού, όπως υποστηρίζουν, δεν θα μπορέσει να κάνει απόσβεση ποτέ».
Ομως, το παράδοξο με τα φορτηγά στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι, πέρα από τους ιδιοκτήτες, ακόμα και οι μεγάλες εταιρείες οι οποίες υποτίθεται ότι νοιάζονται για το κοινωνικό σύνολο θεωρούν περιττή πολυτέλεια να ανανεώσουν τον στόλο των οχημάτων τους με τα οποία γίνεται διακίνηση των εμπορευμάτων τους.
Εν τω μεταξύ τα πρόστιμα της Ε.Ε. «πέφτουν» βροχή για τη μείωση των ρύπων στη χώρα μας, αλλά το υπουργείο Μεταφορών έχει σοβαρότερα θέματα, προφανώς να ασχοληθεί έχοντας κατατάξει τα ζητήματα οδικής ασφάλειας και περιβάλλοντος σε δεύτερη μοίρα. Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Κολιούση, γενικό γραμματέα Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, τα φορτηγά αυτά επιβαρύνουν και το περιβάλλον και την οικονομία. «Είναι τα πιο ρυπογόνα οχήματα. Αίτημά μας δεν είναι η 5% αύξηση των κομίστρων που δίνει το υπουργείο Μεταφορών, αλλά η απόσυρση αυτών των οχημάτων. Ζητάμε από την κυβέρνηση να μας βοηθήσει να αντικαταστήσουμε τα φορτηγά με νέας τεχνολογίας οχήματα».
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ έχουν όριο ζωής τα 23 χρόνια. Αντίθετα, στα φορτηγά δημόσιας χρήσης δεν υπάρχει όριο. Απαραίτητη προϋπόθεση για να κρατήσει ένας ιδιοκτήτης στη ζωή ένα παμπάλαιο φορτηγό είναι η αντικατάσταση των φθαρμένων ανταλλακτικών και οι «πατέντες» των συνεργείων για να περνούν τα ΚΤΕΟ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr