Αλλαγές στις Πανελλαδικές: Το επίσημο «τελικό» σχέδιο του υπουργείου Παιδείας - Τι αλλάζει στο Λύκειο

panelladikes_main01

Μείωση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας - Περιορισμός των μαθημάτων Ομάδων προσανατολισμού - Αύξηση της ύλης - Οι Ομάδες Προσανατολισμού αλλάζουν - Τι αλλάζει στα εσπερινά Λύκεια

Το τελικό κείμενο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Γαβρόγλου.

Η μείωση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας

«Το νέο σύστημα μειώνει δραστικά τα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Τα μαθήματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα), Φυσική Αγωγή (2 ώρες) και ένα μάθημα επιλογής (2 ώρες) γίνονται υποχρεωτικά για όλους. Ο λόγος αυτής της αλλαγής είναι ότι, παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, τα μαθήματα Γενικής Παιδείας προσκρούουν σήμερα στην απόλυτη αδιαφορία των μαθητών. Συνεπώς η μόνη λύση με βάση τα σημερινά δεδομένα είναι να δώσουμε επιτέλους στη Γ΄ Λυκείου έναν στόχο (και όχι δύο στόχους αντιφατικούς μεταξύ τους), ώστε να ανακτήσει τη λειτουργικότητά της και την αξία της μέσα στο συνολικό σύστημα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από την άλλη, από το 2020-21, θα εξορθολογιστεί το πρόγραμμα της Α΄και Β΄ Λυκείου και θα καταργηθεί ο διαχωρισμός σε Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου, που υποχρεώνει σήμερα τους μαθητές να αποφασίζουν πρόωρα για το επαγγελματικό τους μέλλον. Οι μαθητές πλέον να κάνουν την επιλογή τους με την προαγωγή τους στη Γ΄ ΓΕΛ, σύμφωνα με τις κλίσεις και τις προτιμήσεις τους».

Ο περιορισμός των μαθημάτων Ομάδων προσανατολισμού

«Σήμερα κάθε Ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές αλλά και μαθήματα που δεν εξετάζονται. Το νέο σύστημα κρατάει μόνο αυτά που εξετάζονται. Έχει έτσι τη δυνατότητα να προσφέρει στους μαθητές/υποψηφίους μια λιτή δομή που τους επιτρέπει να ασχολούνται αποκλειστικά με τα μαθήματα με τα οποία στην πραγματικότητα ασχολούνται λόγω των πανελλαδικών. Και να ασχολούνται περισσότερες ώρες».

Η αύξηση της ύλης

«Σε μαθήματα προσανατολισμού στα οποία οι ώρες διδασκαλίας αυξάνονται σημαντικά υπάρχει και σχετική αύξηση της ύλης. Η αύξηση αυτή σε καμία περίπτωση δεν είναι αναλογική. Στην ουσία λοιπόν, αν κάποιος συνυπολογίσει τη μείωση των αντικειμένων με την αύξηση της ύλης, ο τελικός φόρτος του μαθητή/υποψήφιου της Γ΄ Λυκείου μειώνεται και, το κυριότερο, εστιάζεται σε αυτά που πραγματικά απασχολούν τους μαθητές.

Δηλαδή τα σχολεία προσπαθούν να γίνουν φροντιστήρια;

Σε καμία περίπτωση. Το φροντιστήριο μαθαίνει τον μαθητή/πελάτη πώς να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις πανελλαδικές. Αυτή είναι η αποστολή του και την εκπληρώνει λιγότερο ή περισσότερο καλά. Η δουλειά του σχολείου είναι εντελώς διαφορετική. Με πέντε χρόνια δευτεροβάθμιας που έχουν προηγηθεί, ο μαθητής έχει αποκτήσει τη γνώση που χρειάζεται ως μελλοντικός πολίτης, κοινωνός κοινωνίας. Στην Γ΄ Λυκείου έχει την ευκαιρία να σκεφθεί και να εμβαθύνει πάνω στη γνώση. Όμως ούτε η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας ούτε η δυνατότητα εμβάθυνσης της γνώσης μπορούν να γίνουν εν κενώ ή γενικά και αφηρημένα. Με το νέο σύστημα δίνεται στον κάθε μαθητή η δυνατότητα να μάθει να εμβαθύνει και να κρίνει τη γνώση και την επιστήμη στα αντικείμενα τα οποία θα τον απασχολήσουν στη συνέχεια της σταδιοδρομίας του».

Οι Ομάδες Προσανατολισμού αλλάζουν

«Σήμερα έχουμε τρεις ομάδες Προσανατολισμού και τέσσερα επιστημονικά πεδία. Το νέο σύστημα προτείνει τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού, κάθε μία σε απόλυτη αντιστοίχιση με ένα επιστημονικό πεδίο. Φυσικά υπάρχουν Πανεπιστημιακά Τμήματα η πρόσβαση στα οποία μπορεί να γίνει από περισσότερες της μιας Ομάδες Προσανατολισμού, από περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία. Αυτό που καταργείται είναι η δυνατότητα με ένα μάθημα Γενικής Παιδείας να ανοίγει η πρόσβαση σε άλλο επιστημονικό πεδίο. Σήμερα, μόνο το 30% των υποψηφίων σπουδάζει αυτό που θα ήθελε, όπως αυτό αντανακλάται στις προτιμήσεις στα μηχανογραφικά δελτία, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος αριθμός φοιτητών που, καθώς σπουδάζουν κάτι που δεν θέλουν, λιμνάζουν και δεν παίρνουν πτυχίο για πολλά χρόνια. Το νέο σύστημα προτρέπει τους υποψηφίους να κατευθυνθούν στα τμήματα που πραγματικά θέλουν και όχι απλά να «πετύχουν κάπου». Αντίληψη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. είναι ότι το σημαντικό δεν είναι να γίνει κάποιος φοιτητής όπου να 'ναι αλλά να σκεφθεί ότι η επιλογή του θα καθορίσει όλη την υπόλοιπη επαγγελματική του ζωή».

Η ενίσχυση της αξίας του απολυτηρίου

«Με το νέο σύστημα το απολυτήριο Λυκείου αποκτά τη σοβαρότητα που του αξίζει. Το απολυτήριο έχει σήμερα απαξιωθεί, ακριβώς γιατί θεωρείται μια απλή διαδικαστική υπόθεση. Όμως η απαξίωση αυτή είναι τελικά βλαπτική για τους ίδιους τους μαθητές. Με το απολυτήριο αυτό κάποιοι θα αναζητήσουν μια θέση στο Δημόσιο ή και στον ιδιωτικό τομέα. Δεν μπορεί να αποκτάται με τρόπο που το μειώνει ως τίτλο. Σήμερα οι μαθητές εξετάζονται για το απολυτήριο σε τέσσερα μαθήματα, εντελώς διαφορετικά από εκείνα στα οποία θα εξεταστούν αμέσως μετά στις πανελλαδικές. Αυτό σημαίνει διπλή προετοιμασία, εκτός κι αν κάποιοι θεωρούν δεδομένο ότι οι μαθητές δε χρειάζεται να προετοιμαστούν για το απολυτήριο, επειδή οι σημερινές εξετάσεις είναι εικονικές. Αν είναι έτσι, ας το πουν ευθέως. Αν ωστόσο η σημασία των απολυτηρίων εξετάσεων δεν αμφισβητείται, με το νέο σχέδιο οι εξετάσεις για το απολυτήριο απλοποιούνται, αφού οι μαθητές θα εξεταστούν ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ τόσο για το απολυτήριο όσο και για τις πανελλαδικές.

Συγκεκριμένα:

Για την αναβάθμιση των ενδοσχολικών εξετάσεων, προκρίνεται η λύση της συνεργατικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, η οποία όχι μόνο δεν αποστερεί από τα σχολεία την αυτονομία τους για τις ενδοσχολικές εξετάσεις, αλλά αποτελεί και ένα πρώτο στάδιο για την εμπέδωση πνεύματος συνεργασίας των σχολικών μονάδων, το οποίο δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στο ζήτημα των εξετάσεων.

Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας στις 10:30 και οι μαθητές θα ξεκινούν στις 11:00 τη δίωρη γραπτή εξέταση. Επιτηρητές θα είναι καθηγητές άλλων σχολείων και διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το Δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο. Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου».

Σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωση του βαθμού του απολυτηρίου, με το νέο σύστημα ισχύουν τα εξής:

«Βαθμός προαγωγής παραμένει το 9,5

Για τα μαθήματα που εξετάζονται και γραπτά, ο Μ.Ο. διαμορφώνεται κατά 60% από τον Μ.Ο. των δύο τετραμήνων και κατά 40% από τον βαθμό της γραπτής απολυτήριας εξέτασης

Για τα υπόλοιπα μαθήματα, ο βαθμός είναι ο Μ.Ο. των δύο τετραμήνων

Στη διαμόρφωση του Γενικού Μ.Ο. (τελικού βαθμού) συμμετέχουν ισότιμα όλα τα μαθήματα πλην της Φυσικής Αγωγής.

Εξάλλου, οι απολυτήριες εξετάσεις σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ. Εκτός από το ότι τα θέματα θα είναι από εκπαιδευτικούς της περιοχής τους, το σημαντικότερο είναι ότι οι απολυτήριες εξετάσεις δεν είναι ανταγωνιστικές· δεν περνάει όποιος πήρε καλύτερο βαθμό από ανθυποψηφίους του αλλά απλά όποιος πήρε βαθμό απόλυσης (9,5). Σε επόμενα σχολικά έτη ο βαθμός απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται και στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης των πανελλαδικών εξετάσεων.

Με την ενίσχυση της αξιοπιστίας του απολυτηρίου επιτυγχάνεται και η ισότιμη αντιμετώπιση των αποφοίτων των ΓΕΛ στην αγορά εργασίας, αφού είναι προσόν διορισμού μέσω ΑΣΕΠ».

Τι θα γίνει με τα εσπερινά Γενικά Λύκεια;

«Σήμερα οι απόφοιτοι των εσπερινών ΓΕΛ έχουν ένα επιπλέον ποσοστό 1% για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Για να το εξασφαλίσουν πρέπει να έχουν κάνει συγκεκριμένο χρόνο σε εσπερινά λύκεια (διετία στο παλιό τετραετές, τριετία στο νέο τριετές). Σε διαφορετική περίπτωση, δεν έχουν καν το δικαίωμα να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις ούτε καν με τους αποφοίτους των ημερησίων ΓΕΛ, διότι δεν έχουν την ίδια ύλη. Με το νέο σύστημα, η Δ΄ Λυκείου τετραετούς και η Γ΄ Λυκείου τριετούς εσπερινού ΓΕΛ διατηρούν το δικαίωμα του 1%, με τους ίδιους όρους που ισχύει και σήμερα. Το πρόγραμμά τους προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, δηλαδή: 6 ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 1 ώρα Θρησκευτικά και τρία μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολισμού, καθένα με 6 ώρες. Η ύλη θα εξομοιωθεί με εκείνη των ημερησίων λυκείων και όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για το 1% θα έχουν το δικαίωμα να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις την ίδια χρονιά, μαζί με τους αποφοίτους των ημερησίων ΓΕΛ».

Στόχος η αντιμετώπιση των προβλημάτων της Γ' Λυκείου, λέει ο Γαβρόγλου

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στόχος της προτεινόμενης αναμόρφωσης είναι η αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, που οφείλονται κυρίως στη διττή ιδιότητα όσων φοιτούν σε αυτή την τάξη, δηλαδή αφενός του μαθητή Λυκείου και αφετέρου του υποψήφιου φοιτητή ΑΕΙ. «Αυτή η πραγματικότητα οδήγησε στην αδιαφορία των μαθητών για όσα μαθήματα δεν εμπλέκονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, την αντιμετώπιση γενικά του σχολείου ως πάρεργου με αντίστοιχη προσήλωση στην παραπαιδεία, την υποβάθμιση του απολυτήριου και, βεβαίως, την άσκηση ασφυκτικής καθημερινής πίεσης στους νέους αλλά και στις οικογένειές τους που αναγκάζονται να δαπανούν για κάθε "φουρνιά" υποψηφίων 2,5 δισ. ευρώ για την προετοιμασία προς τις πανελλαδικές».

Με την πρόταση του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τονίζεται πως δημιουργείται παρέμβαση στη δομή και το πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου, στον τρόπο κτήσης του απολυτηρίου αλλά και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην προοπτική σταδιακής καθιέρωσης της ελεύθερης πρόσβασης. «Η πρόταση αυτή διαμορφώθηκε με βάση τη φιλοσοφία της προσέγγισης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, των προτάσεων που διατυπώθηκαν στη διάρκεια του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία στην περίοδο 2015-2016, τα πορίσματα των συζητήσεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την ίδια περίοδο, καθώς και μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και διάφορους εκπαιδευτικούς και επιστημονικούς φορείς, ιδιαίτερα μετά τις εξαγγελίες της 3ης Σεπτεμβρίου 2018.»

Όπως σημειώνει το ΥΠΠΕΘ, «οι αλλαγές εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ευρείας μεταρρύθμισης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα ενισχύει τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου με ολοκλήρωση της βασικής μόρφωσης στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης αλλά συγχρόνως είναι και στενά συνυφασμένες με τις μεταρρυθμίσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός είναι να εξασφαλιστεί για την ελληνική νεολαία μια παιδεία σύγχρονη και ελκυστική που να ανταποκρίνεται στις πολύπλοκες απαιτήσεις μιας σύγχρονης κοινωνίας, τόσο σε απόκτηση γνώσεων όσο και στην καλλιέργεια των αξιών. Στόχος είναι η συγκρότηση ελεύθερων, δημοκρατικών και υπεύθυνων αυριανών πολιτών, αλλά και η ορθή προετοιμασία των αυριανών επιστημόνων, με τρόπο παιδαγωγικά ορθό, με εμβάθυνση στα διάφορα γνωστικά πεδία με ουσιαστική εμπλοκή εκπαιδευτικών και μαθητών μέσα στο σχολείο και όχι αποστήθιση, και με ακόμη μεγαλύτερη μείωση των κοινωνικών και γεωγραφικών ανισοτήτων που υπάρχουν σήμερα».


Διαβάστε ΕΔΩ το τελικό κείμενο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΣΧΟΛΙΑ (25)

Κακοπροαίρετος

Ξέρω μια με πτυχίο αει βρήκε δουλειά πωλήτρια με 300 ευρώ .... δυστυχώς ο τύπος είχε και απαιτήσεις έπρεπε να σκοτώνεται στην δουλειά μια μέρα του λέει βρήκα αλλού δουλειά μου δίνουν περισσότερα για να κάθομαι, που τη ρωτάει στο ταμείο ανεργίας του λέει ρε μαλάκα και τον αφήνει σύξυλο

ΙΕΚ ΠΑΣΟΚ - ΙΕΚ ΡΟΖ ΠΑΣΟΚ (ΤΣΙΡΙΖΑ)

Είναι να σπας πλάκα με τους γονείς που ψάχνουν καλές σχολές. Η καλύτερη σχολή για επαγγελματική αποκατάσταση είναι τα ΙΕΚ "ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΠΑΣΟΚ" και οι νέες ΙΕΚ "ΤΣΙΡΙΖΑ", ταχεία εκπαίδευση και άριστη κατάρτιση, διορισμός σε όλο το δημόσιο τομέα (από υπουργός μέχρι κλητήρας). Ξεκινάς από καταληψίας και φτάνεις και πρωθυπουργός.

ΦΑΣΙΣΤΕΡΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

η εισαγωγή να γίνεται με κλήρωση ΛΑΧΝΩΝ, θα αγοράζει ο γονιός μέχρι 10 λαχνούς και ανάλογα με τη σχολή και η αξία των λαχνών δηλαδή ΙΑΤΡΙΚΗ ο ένας λαχνός 5.000 ευρώ, ΝΟΜΙΚΗ ο ένας λαχνός 5.000 ευρώ κλπ. Θα γίνεται κλήρωση, όπως το λόττο, τζόκερ, μόκερ, πόκερ κλπ. και οι νικητές θα κερδίζουν πανεπιστημιακές θέσεις ως φοιτητές. Οι λήγοντες θα κερδίζουν μια θέση τιμής ένεκεν, Σε περίπτωση ΤΖΑΚ ΠΟΤ οι λαχνοί θα ισχύουν για μια ακόμη κλήρωση. Οι 10 πρώτοι σε κάθε σχολή θα κερδίζουν και ένα 2ήμερο ταξίδι στην ΚΟΥΒΑ για φασιστερή επιμόρφωση και ένα στα ΓΚΟΥΛΑΚ.

Ostrich

Αν δεν συνδέσουν τις αμοιβές των εκπαιδευτικών με τους βαθμούς που επιτυγχάνουν οι μαθητές του σε κοινές αδιάβλητες εξετάσεις σε επίπεδο περιφέρειας και άνω, οποιαδήποτε δαπάνη είναι πεταμένα λεφτά και οποιοσδήποτε ρυθμίσεις είναι ασκήσεις επί χάρτου. Βλέπετε κάθε μέρα τα παιδιά να πηγαινοέρχονται κάθε πρωί με τα βιβλία σε αυτά τα τσιμεντένια κουτάκια και νομίζεται ότι το σύστημα λειτουργεί. Στην πραγματικότητα πρόκειται για οφθαλμαπάτη. Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια είναι μόνο για διακόσμηση. Ότι μάθεις στα φροντιστήρια και στην πράξη είναι η εκπαίδευση των Ελλήνων.

Γονιος 1

Ελληνοπουλα χωρις στατιστικη εν ετει 2019.η πιο χρησιμη επιστημη(ιατρικη,ψυχολογια,εμποριο,κλπ).βλακας η εχθρος της ελλαδας;η και τα δυο.ειναι κι αυτη η ατιμη η καταληξη(ογλου) που με βαζει σε σκεψεις.παροτι οσους ξερω σε ογλου ειναι ολοσωστοι εκτος απ τον υπουργο

tasosrallis

οποιο συστημα και να γινει οι θεσεις στις καλες σχολες ειναι περιορισμενες οποτε δεν αλλαζει τιποτα οποιοι εχουν λεφτα οπως παντα θα πανε εξωτερικο οσο για το σχολειο 11 χρονια και οι μαθητες δεν μαθαινουν τιποτα που θα τους χρησιμευσει πχ φορολογικρς δηλωσεις ιδ συμφωνητικα βασικες αρχες δικαιου πχ για κληρονομικα και τελος τιποτα για επενδθσεις αποδοσεις χρηματιστηριο και μετα αναρωτιομαστε για τα χαλια μας κλπ

Gekatof

Ίσως καλύτερο θα ήταν αντί να αλλάζουν συνέχεια τη διαδικασία των εξετάσεων (ενδοσχολικων-πανελληνιων) να δώσουν κίνητρο στους μαθητές για γνώση μέσω της ποιοτικής διδασκαλίας συνεπικουρούμενης από τα τεχνολογικά μέσα και εκπαιδευτικά πρότζεκτ ώστε οι γνώσεις να γίνονται βίωμα και να κάνουν τον μαθητή να ενδιαφερεται και όχι να γίνεται ακομα μια αγχωτική διαδικασία. Θεωρώ πως το να δημιουργείς ένα σύστημα δύο μίνι πανελλαδικών εξετάσεων συν μιας μεγάλης στο τέλος οδηγεί κυρίως σε ψυχολογικη υπερφόρτωση των υποψηφίων. Τέλος τα μαθηματικά που είναι ρε παιδιά? Δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας?

Καταργήστε Τα φροντιστήρια.

Όποιος ειναι εκπαιδευτικός να ψάχνει να βρει δουλειά σε δημόσιο σχολείο ή πανεπιστήμιο. Δε χωράει κέρδος στη δημόσια παιδεία και εκπαίδευση.

Epic

Τα μάθατε τα νέα; Στην Αμερική λαδωνεις και μπαίνεις στο Στάνφορντ και το Χάρβαρντ. Είναι δυνατό να μην μπορείς να λαδωσεις στην Ελλάδα με τις κωλοπανελληνιες; Βάλτε κανένα παραθυράκι για τους γόνους πλούσιων.

Οχι επειδή...

..όπως αποδείχτηκε, αν πας να κάνεις κάτι τέτοιο, μπαίνει στη μέση το FBI οπότε τέτοια περιστατικά είναι σπάνια. Εξάλλου γιατί να δώσεις λεφτά εδώ στην Ελλάδα; Aρκεί να παρουσιαστείς ως συριζαίος/(ακρο)αριστερός/Κομμουνιστής/κνίτης/αντιεξουσιαστής/ρουβίκωνας/παιδί εργατοπατέρων/εγγόνι εαμιτών που πολέμησαν με τον Βελουχιώτη και θα σου δωσουν πτυχίο (και μη σου πω και μεταπτυχιακο) σε χρυσό πιάτο χωρίς δεύτερη κουβέντα. Δες Τσίπρας. Οι ομοιδεάτες αλληλουποστηρίζονται στη δημόσια εκπαιδευση.

Γαβρό Τζεπέτο

Δεν μπορεί να δεσμεύσει την Κυβέρνηση, η οποία θα προκύψει από τις εντός ολίγου εκλογές, με το κουρελούργημα του ποδαριού που παρουσίασε, αγνοώντας την βούληση μαθητών, Γονέων και Καθηγητών. Στη Δημοκρατία δεν δημιουργείς τετελεσμένα (πχ Μακεδονία, Πανελλήνιες, Αφορολόγητο) ενώ είσαι υπ ατμόν να αποχωρήσεις... Τι ζούμε; Ολοκληρωτισμό;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mmm

Ακινητοποιημένα λεωφορεία και τρόλεϊ  - Τι θα ισχύσει για μετρό και τραμ - Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια - Και τα δικαστήρια κλειστά, «λουκέτο» και στις τράπεζες - Διαβάστε ποιοι απεργούν αναλυτικά, αντιδρώντας στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο

pas

Την επιχείρηση συνέδραμαν αστυνομικοί της Ο.Π.Κ.Ε., της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πειραιά και του Τμήματος Τροχαίας Πειραιά, συνεπικουρούμενοι από προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας Πειραιά καθώς και οχήματα της Διεύθυνσης Καθαριότητας του Δήμου