«Brain drain» και λόγω έλλειψης ψηφιακών δεξιοτήτων

«Brain drain» και λόγω έλλειψης ψηφιακών δεξιοτήτων

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας έχει αυξηθεί τα τελευταία 5 χρόνια σε ποσοστό άνω του 90% των επιχειρήσεων και 15% αυτών αναφέρει πως οι υπάλληλοι έχουν έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων

Υπό τον τίτλο οι «Οι ψηφιακές δεξιότητες θα πρέπει να γίνουν απαραίτητο κομμάτι της εκπαίδευσης» ξεκινά το 4ο Coding Bootcamp στις 5 Μαρτίου, μία δράση που οργανώνεται στο πλαίσιο της Συμμαχίας για την Ψηφιακή Απασχολησιμότητα και την επιστημονική επίβλεψη του Οικονομικού Πανεπιστημίου για εντατική εκπαίδευση 12 εβδομάδων (Μάρτιος-Ιούνιος) με τους συμμετέχοντες να εκπαιδεύονται στον προγραμματισμό και να πιστοποιούνται για αυτές τις γνώσεις.

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής («ICT for Work: Digital Skills in the Workplace») η χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) έχει αυξηθεί τα τελευταία 5 χρόνια σε ποσοστό άνω του 90% των επιχειρήσεων και 15% αυτών αναφέρει πως οι υπάλληλοι έχουν έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων. Εδώ και 2 χρόνια, έχουν ξεκινήσει στην Ελλάδα τα Coding Bootcamps από την Alliance For Digital Employability (AFDEmp), ταχύρρυθμα σεμινάρια προγραμματισμού με σκοπό τη δημιουργία 500.000 νέων θέσεων εργασίας στον τομέα της Πληροφορικής. Η κ. Ελένη Νικολαΐδου, υπεύθυνη των προγραμμάτων μιλώντας στο «protothema.gr» είπε: «Όλοι ξέρουμε πως το ψηφιακό περιβάλλον αλλάζει δραματικά τον τρόπο που οι νέοι σκέφτονται και επεξεργάζονται την πληροφορία. Αυτό που δεν ξέρουμε όμως, είναι πως συχνά νομίζουμε πως η έκθεσή μας αυτή στην τεχνολογία σημαίνει απαραίτητα και ότι έχουμε την ικανότητα να τη χρησιμοποιούμε σωστά. Πολλές έρευνες έχουν αναδείξει το πρόβλημα έλλειψης δεξιοτήτων ΤΠΕ στους νέους στην Ευρώπη, ενώ δυστυχώς πολλοί νέοι φαίνεται πως συχνά υπερεκτιμούν τις δυνατότητές τους. Η Ελλάδα εξακολουθεί να πάσχει από «διαρροή εγκεφάλων», αλλά η αντιμετώπιση της έλλειψης ψηφιακών δεξιοτήτων παραμένει κρίσιμης σημασίας για τη στήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως η ουσιαστική «ψηφιακή εξοικείωση» είναι αναγκαία για τη χώρα μας. Αν δεν αναπτυχθούν οι ψηφιακές δεξιότητες των νέων, ίσως και να μιλάμε στο μέλλον για μια χαμένη γενιά.

Στην ερώτηση αν υπάρχει πρόβλημα με τις ΤΠΕ που προσφέρει η επίσημη εκπαίδευση η κ. Νικαολαίδου τόνισε: « Διαπιστώνεται μια αναντιστοιχία ανάμεσα στις δεξιότητες ΤΠΕ που προσφέρει η επίσημη εκπαίδευση και στις δεξιότητες που έχει ανάγκη η σύγχρονη βιομηχανία των ΤΠΕ. Κι αυτό αποτελεί χρόνιο φαινόμενο. Μια πρωτοβουλία, όπως αυτή των Coding Bootcamps που έχουμε ξεκινήσει, θα μπορούσε, σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα στο χώρο της εκπαίδευσης, να φανεί τρομερά ωφέλιμη τόσο στην κάλυψη του κενού των ψηφιακών δεξιοτήτων, όσο και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.


ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

panneladikes_arthrooo

Αύξηση 5% των θέσεων των εισακτέων λόγω του νέου ΑΕΙ Δυτικής Αττικής - Τυχεροί οι υποψήφιοι για Νομική και Πληροφορική - Σφαγή για τις Ιατρικές Σχολές - Πώς διαμορφώνεται το παζλ των φετινών εξετάσεων που ξεκινούν στις 8 Ιουνίου

Elas-592x330

Οι αστυνομικοί πέρασαν χειροπέδες στον αλλοδαπό όταν διαπίστωσαν ότι σε βάρος του είχε εκδοθεί ένταλμα βίαιης προσαγωγής από τον τακτικό ανακριτή Πρωτοδικών Άμφισσας για παράβαση του νόμου περί όπλων