Πλήθος Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων παρακολούθησε την «Αντιγόνη» στα κατεχόμενα
Πλήθος Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων παρακολούθησε την «Αντιγόνη» στα κατεχόμενα
Mικρή η συμμετοχή σε διαμαρτυρία στην ελληνική πρεσβεία
Ισχνή ήταν η προσέλευση στην ειρηνική διαμαρτυρία πολιτών που πραγματοποιήθηκε έξω από την ελληνική πρεσβεία στη Λευκωσία με αφορμή την παράσταση τραγωδίας του Σοφοκλή «Αντιγόνη» στο αρχαίο θέατρο της Σαλαμίνας στα κατεχόμενα, την οποία ανέβασαν χθες βράδυ ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου (ΘΟΚ), το Εθνικό Θέατρο Ελλάδος (ΕΘΕ) και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο της Εντός των Τειχών Πόλης της Αμμοχώστου (MASDER).
Σύμφωνα με την αστυνομία στην πρεσβεία, τα άτομα, που συγκεντρώθηκαν στην Πρεσβεία δεν ξεπερνούσαν τα ογδόντα.
Την πρωτοβουλία της εκδήλωσης ανέλαβε ο Σύλλογος Ελλαδιτών Λεμεσού. Οι διαμαρτυρόμενοι κρατούσαν ελληνικές σημαίες και επέδωσαν ψήφισμα στην πρεσβεία το οποίο είναι διατυπωμένο με ιδιαίτερα καταγγελτικό λόγο κατά της ελληνικής κυβέρνησης, κάνοντας αναφορά σε «ξεπούλημα» της Κύπρου και «τραγωδία» του ελληνισμού.
Ο πρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος εξέφρασε τη θλίψη του, γιατί, όπως είπε, "Η Ελλάδα - ο μεγαλύτερός μας σύμμαχος στις προσπάθειες δικαίωσης του κυπριακού Ελληνισμού - απόψε για πρώτη φορά αναγνωρίζει τις αρχές του ψευδοκράτους".
Ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος είπε ότι "η αποψινή νύχτα είναι μια τραγωδία για τον κυπριακό Ελληνισμό και την Ελλάδα", για να προσθέσει ότι "είναι μια τραγωδία για τη δίκαιη λύση του Κυπριακού".
Στο ίδιο πνεύμα μίλησε προηγουμένως ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλαδιτών Κύπρου, πατήρ Παναγιώτης Μπουρούτης, ο οποίος χαρακτήρισε «ανάξιους» τους σημερινούς ηγέτες της Ελλάδας.
Σύμφωνα με την αστυνομία στην πρεσβεία, τα άτομα, που συγκεντρώθηκαν στην Πρεσβεία δεν ξεπερνούσαν τα ογδόντα.
Την πρωτοβουλία της εκδήλωσης ανέλαβε ο Σύλλογος Ελλαδιτών Λεμεσού. Οι διαμαρτυρόμενοι κρατούσαν ελληνικές σημαίες και επέδωσαν ψήφισμα στην πρεσβεία το οποίο είναι διατυπωμένο με ιδιαίτερα καταγγελτικό λόγο κατά της ελληνικής κυβέρνησης, κάνοντας αναφορά σε «ξεπούλημα» της Κύπρου και «τραγωδία» του ελληνισμού.
Ο πρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος εξέφρασε τη θλίψη του, γιατί, όπως είπε, "Η Ελλάδα - ο μεγαλύτερός μας σύμμαχος στις προσπάθειες δικαίωσης του κυπριακού Ελληνισμού - απόψε για πρώτη φορά αναγνωρίζει τις αρχές του ψευδοκράτους".
Ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος είπε ότι "η αποψινή νύχτα είναι μια τραγωδία για τον κυπριακό Ελληνισμό και την Ελλάδα", για να προσθέσει ότι "είναι μια τραγωδία για τη δίκαιη λύση του Κυπριακού".
Στο ίδιο πνεύμα μίλησε προηγουμένως ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλαδιτών Κύπρου, πατήρ Παναγιώτης Μπουρούτης, ο οποίος χαρακτήρισε «ανάξιους» τους σημερινούς ηγέτες της Ελλάδας.
Ο αντιπρόεδρος του Κινήματος «Αλληλεγγύη» είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι είναι απαράδεκτο τα κρατικά θέατρα της Ελλάδος να έρχονται στα κατεχόμενα με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και επέκρινε δριμύτατα την ελληνική κυβέρνηση για την στάση της. Σε ερώτηση, γιατί δεν έγινε η εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από το προεδρικό μέγαρο, το Κυπριακό ΥΠΕΞ, ή τον ΘΟΚ, είπε ότι ίσως έπρεπε να γινόταν και εκεί παρόμοιες εκδηλώσεις. Πρόσθεσε ότι αγνοήθηκαν εκκλήσεις προς την ελληνική κυβέρνηση για να μην γίνει παράσταση στο αρχαίο θέατρο στην κατεχόμενη Σαλαμίνα.
Πάντως, την παράσταση παρακολούθησαν, ύστερα από άδεια των κατοχικών αρχών, πολλοί Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι. Η είσοδος, σε αντίθεση με τις παραστάσεις στις περιοχές ελέγχου της Κυπριακής Δημοκρατίας, ήταν δωρεάν, ενώ υπήρχαν υπέρτιτλοι στα τουρκικά και
αγγλικά.
Για την εξυπηρέτηση των Ελληνοκυπρίων ο ΘΟΚ διέθεσε ένδεκα πούλμαν, ενώ πολλοί πήγαν με τα ιδιωτικά αυτοκίνητα τους.
Την παράσταση παρακολούθησαν ξένοι διπλωμάτες, πλην των Ελλήνων, και προσωπικότητες από τον πολιτικό και καλλιτεχνικό χώρο των δύο κοινοτήτων.
Ο γνωστός σκηνοθέτης Φώτος Φωτιάδης δήλωσε ότι η παράσταση του Σοφόκλειου έργου στη Σαλαμίνα «είναι ύβρις στο πνεύμα και στο νόημα της 'Αντιγόνης'", όπου η ηρωίδα θέλει να τιμήσει τον νεκρό Πολυνείκη σύμφωνα με τους νόμους του Δία και όχι με τον νόμο του Κρέοντα.
Τα βασικά νοήματα της «Αντιγόνης», είπε απόψε στην Καθημερινή Κύπρου ο κ. Φωτιάδης είναι η αγάπη και η ελευθερία, τα οποία θεωρεί ότι «καταπατούνται παράφορα, αφού ούτε η ελευθερία υπάρχει, μιας και το θέατρο και η παράσταση εν γένει είναι σε διαρκή αστυνομική/στρατιωτική επιτήρηση, αλλά ούτε η αγάπη, όταν αυτοί που κατέχουν τον τόπο μας δεν έχουν δείξει σεβασμό ούτε για τους νεκρούς ούτε και για τους αγνοούμενους της κυπριακής τραγωδίας».
Ο κ. Φωτιάδης θεωρεί ότι το όλο ζήτημα της παράστασης παρουσιάζεται «ψευδεπίγραφα ως επαναπροσέγγιση».
Ο σκηνοθέτης έθεσε και το ζήτημα της αναβάθμισης του παράνομου κατοχικού καθεστώτος, όταν, όπως είπε, "δεν ζητάς την άδεια από την επίσημη δημόσια αρχή της Κυπριακής Δημοκρατίας, που είναι το Τμήμα Αρχαιοτήτων, αλλά από το κατοχικό καθεστώς».
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου Γιάννης Τουμαζής υποστήριξε ότι «δεν πάρθηκε καμία άδεια από τις κατοχικές αρχές, και όλα όσα ακούγονται περί άδειας και αναβάθμισης των κατοχικών αρχών είναι ψευδή». Η παράσταση, είπε, ανέβηκε μέσω του MASDER.
Ωστόσο, δεν έχει απαντηθεί με σαφήνεια το ερώτημα πώς ο Σύνδεσμος εξασφάλισε την άδεια χωρίς έστω συνεννόηση με τις αρχές της ούτω καλούμενης «Τουρκικής Δημοκρατίας Βορείου Κύπρου», της οποίας η σημερινή ακροδεξιά « κυβέρνηση», προσπαθεί να δημιουργεί συνεχώς εμπόδια στις διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό.
Ο Τάκης Χατζηδημητρίου, επικεφαλής της ελληνοκυπριακής αντιπροσωπείας στην μεικτή επιτροπή για την συντήρηση μνημείων, ανέφερε ότι η απόφαση που πάρθηκε «ήταν εξ αρχής παρακινδυνευμένη, και για ακόμη μία φορά τίθεται το ερώτημα, νομιμοποιείται ή όχι ο εισβολέας με μία τέτοια ενέργεια; Πέρυσι στο αρχαίο θέατρο της Σαλαμίνας παρουσιάστηκε η τραγωδία του Ευριπίδη «Ιππόλυτος» από τον ΘΟΚ, μία παράσταση η οποία ειδώθηκε μέσα από διαφορετικά πρίσματα και αναγνώστηκε κατά το δοκούν».
Από πέρυσι έως σήμερα, είπε, δεν άλλαξε κάτι στο Κυπριακό, και εξέφρασε την γνώμη ότι και αυτή τη φορά θα γίνει το ίδιο. «Η τέχνη δεν είναι καρτοκινητή τηλεφωνία, και δεν πρέπει να τη μεταχειριζόμαστε ως τέτοια, την τέχνη πρέπει να την αφουγκραζόμαστε, αν θέλουμε να διδασκόμαστε», κατέληξε ο κ. Χατζηδημητρίου.
Φωτογραφίες από την παράσταση και το κοινό
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφίες: philenews
Πάντως, την παράσταση παρακολούθησαν, ύστερα από άδεια των κατοχικών αρχών, πολλοί Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι. Η είσοδος, σε αντίθεση με τις παραστάσεις στις περιοχές ελέγχου της Κυπριακής Δημοκρατίας, ήταν δωρεάν, ενώ υπήρχαν υπέρτιτλοι στα τουρκικά και
αγγλικά.
Για την εξυπηρέτηση των Ελληνοκυπρίων ο ΘΟΚ διέθεσε ένδεκα πούλμαν, ενώ πολλοί πήγαν με τα ιδιωτικά αυτοκίνητα τους.
Την παράσταση παρακολούθησαν ξένοι διπλωμάτες, πλην των Ελλήνων, και προσωπικότητες από τον πολιτικό και καλλιτεχνικό χώρο των δύο κοινοτήτων.
Ο γνωστός σκηνοθέτης Φώτος Φωτιάδης δήλωσε ότι η παράσταση του Σοφόκλειου έργου στη Σαλαμίνα «είναι ύβρις στο πνεύμα και στο νόημα της 'Αντιγόνης'", όπου η ηρωίδα θέλει να τιμήσει τον νεκρό Πολυνείκη σύμφωνα με τους νόμους του Δία και όχι με τον νόμο του Κρέοντα.
Τα βασικά νοήματα της «Αντιγόνης», είπε απόψε στην Καθημερινή Κύπρου ο κ. Φωτιάδης είναι η αγάπη και η ελευθερία, τα οποία θεωρεί ότι «καταπατούνται παράφορα, αφού ούτε η ελευθερία υπάρχει, μιας και το θέατρο και η παράσταση εν γένει είναι σε διαρκή αστυνομική/στρατιωτική επιτήρηση, αλλά ούτε η αγάπη, όταν αυτοί που κατέχουν τον τόπο μας δεν έχουν δείξει σεβασμό ούτε για τους νεκρούς ούτε και για τους αγνοούμενους της κυπριακής τραγωδίας».
Ο κ. Φωτιάδης θεωρεί ότι το όλο ζήτημα της παράστασης παρουσιάζεται «ψευδεπίγραφα ως επαναπροσέγγιση».
Ο σκηνοθέτης έθεσε και το ζήτημα της αναβάθμισης του παράνομου κατοχικού καθεστώτος, όταν, όπως είπε, "δεν ζητάς την άδεια από την επίσημη δημόσια αρχή της Κυπριακής Δημοκρατίας, που είναι το Τμήμα Αρχαιοτήτων, αλλά από το κατοχικό καθεστώς».
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου Γιάννης Τουμαζής υποστήριξε ότι «δεν πάρθηκε καμία άδεια από τις κατοχικές αρχές, και όλα όσα ακούγονται περί άδειας και αναβάθμισης των κατοχικών αρχών είναι ψευδή». Η παράσταση, είπε, ανέβηκε μέσω του MASDER.
Ωστόσο, δεν έχει απαντηθεί με σαφήνεια το ερώτημα πώς ο Σύνδεσμος εξασφάλισε την άδεια χωρίς έστω συνεννόηση με τις αρχές της ούτω καλούμενης «Τουρκικής Δημοκρατίας Βορείου Κύπρου», της οποίας η σημερινή ακροδεξιά « κυβέρνηση», προσπαθεί να δημιουργεί συνεχώς εμπόδια στις διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό.
Ο Τάκης Χατζηδημητρίου, επικεφαλής της ελληνοκυπριακής αντιπροσωπείας στην μεικτή επιτροπή για την συντήρηση μνημείων, ανέφερε ότι η απόφαση που πάρθηκε «ήταν εξ αρχής παρακινδυνευμένη, και για ακόμη μία φορά τίθεται το ερώτημα, νομιμοποιείται ή όχι ο εισβολέας με μία τέτοια ενέργεια; Πέρυσι στο αρχαίο θέατρο της Σαλαμίνας παρουσιάστηκε η τραγωδία του Ευριπίδη «Ιππόλυτος» από τον ΘΟΚ, μία παράσταση η οποία ειδώθηκε μέσα από διαφορετικά πρίσματα και αναγνώστηκε κατά το δοκούν».
Από πέρυσι έως σήμερα, είπε, δεν άλλαξε κάτι στο Κυπριακό, και εξέφρασε την γνώμη ότι και αυτή τη φορά θα γίνει το ίδιο. «Η τέχνη δεν είναι καρτοκινητή τηλεφωνία, και δεν πρέπει να τη μεταχειριζόμαστε ως τέτοια, την τέχνη πρέπει να την αφουγκραζόμαστε, αν θέλουμε να διδασκόμαστε», κατέληξε ο κ. Χατζηδημητρίου.
Φωτογραφίες από την παράσταση και το κοινό
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφίες: philenews
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα