Χατζιδάκης: Επιμένει στο ντίζελ ενώ Ευρώπη και Αμερική αγοράζουν «οικολογικά» λεωφορεία

Χατζιδάκης: Επιμένει στο ντίζελ ενώ Ευρώπη και Αμερική αγοράζουν «οικολογικά» λεωφορεία

Επιμένει να ρυπαίνει και να επιβαρύνει το περιβάλλον με τις ενέργειές του ο κατά τα άλλα… «οικολόγος» υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Χατζηδάκης. 

Την ώρα που όλες οι ευρωπαϊκές χώρες στρέφονται προς την αγορά υβριδικών λεωφορείων καθώς και οχήματα υδρογόνου, ο κ. Χατζηδάκης, αν και έχει ταχθεί επανειλημμένως υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, επιμένει σθεναρά στην προμήθεια παλαιάς τεχνολογίας λεωφορείων που δεν είναι άλλα από τα ντιζελοκίνητα οχήματα. Η τελευταία αγορά ντ

Χατζιδάκης: Επιμένει στο ντίζελ ενώ Ευρώπη και Αμερική αγοράζουν «οικολογικά» λεωφορεία

Επιμένει να ρυπαίνει και να επιβαρύνει το περιβάλλον με τις ενέργειές του ο κατά τα άλλα… «οικολόγος» υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Χατζηδάκης. 

Την ώρα που όλες οι ευρωπαϊκές χώρες στρέφονται προς την αγορά υβριδικών λεωφορείων καθώς και οχήματα υδρογόνου, ο κ. Χατζηδάκης, αν και έχει ταχθεί επανειλημμένως υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, επιμένει σθεναρά στην προμήθεια παλαιάς τεχνολογίας λεωφορείων που δεν είναι άλλα από τα ντιζελοκίνητα οχήματα. Η τελευταία αγορά ντιζελοκίνητων οχημάτων από το υπουργείο Μεταφορών αφορά σε 320 οχήματα τα οποία θα διοχετευτούν στην ελληνική αγορά από την εταιρεία «Solaris bus» εντός του έτους.

Στην Ευρώπη, βέβαια, φαίνεται να ισχύει ακριβώς το αντίθετο καθεστώς που συμβαδίζει με τις εξελίξεις στην τεχνολογία, έχοντας ως κύριο στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Τα ντιζελοκίνητα οχήματα αποσύρονται στις αποθήκες τους και στους δρόμους και εμφανίζονται ολοένα και περισσότερα οχήματα «οικολογικού τύπου».

Υβριδικά λεωφορεία και οχήματα υδρογόνου

Ευρωπαϊκές μελέτες αποδεικνύουν ότι η χρήση των υβριδικών μέσων μεταφοράς μειώνουν κατά 89% την εκπομπή νιτρικού οξύ, κατά 83% το μονοξείδιο του άνθρακα, 40% τη χρήση καυσίμου και 38% του διοξειδίου του άνθρακα.

Στη Γερμανία και πιο συγκεκριμένα στη Νυρεμβέργη κυκλοφορούν ήδη 1.000 υβριδικά λεωφορεία. Σκοπός τους είναι μέχρι το 2010 να κατακλύσουν την αγορά με οικολογικά οχήματα. 
Στην Ιταλία υπάρχουν ήδη 47 υβριδικά λεωφορεία.
Στην πρωτεύουσα της Ολλανδίας κινούνται 10 μέχρι στιγμής οχήματα υδρογόνου, ο αριθμός των οποίων πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.    

Στις πόλεις Λουξεμβούργο, Αμστερνταμ, Βαρκελώνη, Πόρτο, Στουτγάρδη, Αμβούργο, Λονδίνο, Μαδρίτη, Στοκχόλμη από το 2003 εντάχθηκαν στην αγορά 30 λεωφορεία υδρογόνου, τρία σε κάθε πόλη, τα οποία αρχικά βρίσκονταν στο στάδιο της δοκιμής με σκοπό στη συνέχεια να αυξηθεί ο αριθμός τους ανάλογα με τις ανάγκες καθεμιάς από τις παραπάνω πόλεις.

Την ίδια ώρα το κορεατικό υπουργείο Περιβάλλοντος, εκτός από την αγορά υβριδικών λεωφορείων, εντάσσει 3.390 υβριδικά οχήματα.

Επίσης, οι πωλήσεις υβριδικών λεωφορείων σαρώνουν στις ΗΠΑ. Στο Montebello της Καλιφόρνια έχουν αγοραστεί 150 υβριδικά λεωφορεία βενζίνης πλήρους μεγέθους. Μέχρι το τέλος του 2010 στην Αμερική θα μιλάνε μόνο για υβριδικά οχήματα.

Σύμφωνα με ευρωπαϊκές έρευνες, η ενέργεια υδρογόνου θα μπορούσε να μειώσει τη συνολική κατανάλωση πετρελαίου στις οδικές μεταφορές κατά 40% από τώρα και μέχρι το 2050. Το υδρογόνο θεωρείται μια από τις ρεαλιστικότερες επιλογές για την περιβαλλοντική και οικονομική ικανότητα υποστήριξης στον τομέα των μεταφορών, ειδικότερα στη μεταφορά των επιβατών, καθώς αυτά τα λεωφορεία είναι πιο ελαφρά από τα ντιζελοκίνητα οχήματα. Πρόκειται για μια μεταβατική περίοδο στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς που θα συμβάλει στην παγκόσμια ανάπτυξη της τεχνολογίας κυττάρων υδρογόνου και καυσίμων και των απαιτήσεών της στον ανεφοδιασμό μεταφορών και ενέργειας.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης