Στυλιανίδης: Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις

Στυλιανίδης: Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις

Ανοίγει ο διάλογος για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δήλωσε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης. Οι μαθητές δεν είναι μηχανές, γίνεται προσπάθεια αποσύνδεσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τον τρόπο εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με έμφαση στα μαθήματα επαγγελματικού προσανατολισμού.

Αμεσος στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η ολοκλήρωση πανευρωπαϊκής, περιφερειακής και εθνικής μελέτης για τις ανάγκες της εκπαίδευσης, αλλά

Στυλιανίδης: Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις

Ανοίγει ο διάλογος για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δήλωσε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης. Οι μαθητές δεν είναι μηχανές, γίνεται προσπάθεια αποσύνδεσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τον τρόπο εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με έμφαση στα μαθήματα επαγγελματικού προσανατολισμού.

Αμεσος στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η ολοκλήρωση πανευρωπαϊκής, περιφερειακής και εθνικής μελέτης για τις ανάγκες της εκπαίδευσης, αλλά και για τη σκιαγράφηση των επαγγελμάτων του μέλλοντος που θα προκύψουν στην ελληνική και βαλκανική αγορά. Οι αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση απαιτούν υπεύθυνη προετοιμασία τόνισε ο κ. Στυλιανίδης, επεξηγώντας «είμαστε ανοικτοί, βεβαίως θα εξετάσουμε τις προτάσεις του προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Βερεμή, αλλά και οποιουδήποτε άλλου επιστήμονα, ερευνητικής ομάδας ή προτάσεις των κομμάτων. Οποιες αλλαγές και αν γίνουν θα είναι εναρμονισμένες με την πολιτική της Ε.Ε.». Απαραίτητο κρίνεται σύμφωνα με τα σχέδια του υπουργείου να καθιερωθεί ο επαγγελματικός προσανατολισμός σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.

Οι περισσότεροι νέοι συμπληρώνουν τα μηχανογραφικά δελτία έχοντας κατά νου τη δυνατότητα πρόσληψης στο Δημόσιο, σχολίασε ο κ. Στυλιανίδης, «το 85% των σχολών των ΑΕΙ έχουν κύριο επαγγελματικό δικαίωμα την πρόσληψη στο Δημόσιο, μόνο όμως το 5% των αποφοίτων απορροφάται τελικά. Γι’ αυτό οι μαθητές θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι και να στραφούν σε νέους προσανατολισμούς, όπως στην επιχειρηματικότητα και στην αυτοαπασχόληση που θα προωθήσει το υπουργείο Παιδείας». Παράλληλα, ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2008 αναμένεται να κατοχυρωθούν επαγγελματικά τριάντα δύο ειδικότητες των ΤΕΙ.

Με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή για την έρευνα, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι το νομοσχέδιο δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις ώστε τα πανεπιστήμια να συνδεθούν με την αγορά εργασίας και την κοινωνία. Επίσης, δεν απέφυγε να σχολιάσει και την 24ωρη απεργία των πανεπιστημιακών (που εξήγγειλε για σήμερα το πανελλήνιο συνδικαλιστικό τους όργανο, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο για την έρευνα), «η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να λειτουργεί αποκομμένο από την αγορά εργασίας. Κανένα πανεπιστήμιο δεν μπορεί να επιβιώσει στο σύγχρονο κόσμο, όταν λειτουργήσει ως ένα ελιτίστικο γκέτο κάποιων ανθρώπων, που επειδή αποκτούν πτυχίο θεωρούν όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους β΄ κατηγορίας», ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι εντός του 2008 θα προχωρήσει σε νομοθετική πρωτοβουλία η οποία θα επιτρέπει στο υπουργείο να ελέγχει τις δομές των ιδιωτικών σχολών που λειτουργούν στη χώρα μας. Ο κ. Στυλιανίδης συμμετείχε σε συνέδριο του CEDEFOP για τις μελλοντικές ανάγκες σε επαγγελματικές δεξιότητες στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης