Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Το Πόρισμα: Σε έλλειψη μέτρων ασφαλείας οφείλεται η τραγωδία του Frinedshipgas
Τα συμπεράσματα της έκθεσης ατυχήματος του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) “FRIENDSHIPGAS” στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος στις 24 -07-2008, που διενεργήθηκαν από τρεις εξειδικευμένους και έμπειρους Τεχνικούς Επιθεωρητές Εργασίας παραδόθηκαν στον Εισαγγελέα Πειραιά έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Η έρευνα των αιτιών και των συνθηκ
Τα συμπεράσματα της έκθεσης ατυχήματος του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) “FRIENDSHIPGAS” στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος στις 24 -07-2008, που διενεργήθηκαν από τρεις εξειδικευμένους και έμπειρους Τεχνικούς Επιθεωρητές Εργασίας παραδόθηκαν στον Εισαγγελέα Πειραιά έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Η έρευνα των αιτιών και των συνθηκών του θανάτου οκτώ συνανθρώπων μας, μέλη του πληρώματος αλλά και του συνεργείου επισκευών , εκ των οποίων πέντε ήταν έλληνες καθώς και τον τραυματισμό δύο ακόμη ελλήνων εργαζομένων ολοκληρώθηκε μετά από επισκέψεις, ελέγχους των χώρων εργασίας που συνέβη το ατύχημα καθώς και αναζήτηση πληροφοριών για τις συνθήκες του ατυχήματος.
Σύμφωνα με το πόρισμα το τραγικό ατύχημα οφείλεται σε έλλειψη μέτρων ασφάλειας και συγκεκριμένα:
Την ημέρα του ατυχήματος (24-7-2008) εκτελούνταν ελασματουργικές εργασίες στο αριστερό μέρος του κενού χώρου (void space) Νο 3 – εντός του οποίου συνέβη το ατύχημα Μεταξύ 15:30 μ.μ. και 16:00 μ.μ εκδηλώθηκε φωτιά η οποία αφορούσε προπάνιο το οποίο τροφοδοτούσε εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούσαν εργαζόμενοι.
Οι πιθανές αιτίες της πρόκλησης διαρροής προπανίου είναι:
1. Διαρραγή ήδη φθαρμένων σωλήνων προπανίου. Τα υπόλοιπα τμήματα των σωλήνων που ήταν στο κατάστρωμα και δεν υπέστησαν ζημιές λόγω της φωτιάς, δείχνουν ότι δεν ήταν γενικά σε καλή κατάσταση οι ελαστικοί σωλήνες και δεν αποκλείεται σπάσιμο κάποιου από αυτούς.
2. Καταστροφή – καύση ελαστικών σωλήνων προπανίου, οι οποίοι έλιωσαν είτε,
α) λόγω του ότι αυτές διέρχονταν (εφάπτονταν) επάνω από την επιφάνεια μεταλλικών ελασμάτων κατά την εκτέλεση εργασιών φλογοκοπής ή συγκόλλησης στην από κάτω ακριβώς επιφάνεια του δαπέδου αυτού ή
β) λόγω σπινθήρων από διπλανές εργασίες φλογοκοπής.
3. Είτε από τον συνδυασμό των δύο πιο πάνω περιπτώσεων.
Έλλειψη μέτρων ασφαλείας
Λαμβάνοντας υπόψη τις μαρτυρίες καθώς και την αυτοψία - εξέταση του χώρου συμπεραίνεται από τους διερνεργήσαντες την αυτοψία ότι το ατύχημα αυτό οφείλεται σε έλλειψη μέτρων ασφαλείας. Πιο συγκεκριμένα:
1) Δεν υπήρχε ορθή επίβλεψη της εργασίας ώστε οι ελαστικοί σωλήνες οξυγόνου - προπανίου να είναι σε άριστη κατάσταση.
2) Δεν υπήρχαν κατάλληλα πυροσβεστικά μέσα τα οποία πιθανόν θα βοηθούσαν στην κατάσβεση της αρχικής εστίας ή έστω στην καθυστέρησης της φωτιάς και σε συνδυασμό με «τσάκισμα» των ελαστικών σωλήνων θα έδιναν τη δυνατότητα απομάκρυνσης των εργαζομένων
3) Δεν υπήρχε ορθή εργασιακή πρακτική κατά παράβαση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν1568/85. Συγκεκριμένα οι εργασίες στο εν λόγω πλοίο μπορούσαν να γίνουν αφού πρώτα το πλοίο είχε εισέλθει σε μόνιμη ή πλωτή δεξαμενή ή να υπήρχε πλαγιοδετημένο σε αυτό, πλωτό σκάφος ή πλατφόρμα (λάντζα, σάτι). Αυτό έδινε τη δυνατότητα να δημιουργηθούν ανοίγματα στα εξωτερικά πλαϊνά τοιχώματα του πλοίου, ικανά να λειτουργήσουν ως έξοδοι διαφυγής όπου θα υπήρχε δυνατότητα μετάβασης – διαφυγής των ευρισκόμενων εκτός του χώρου που συνέβη το ατύχημα, σε περίπτωση ανάγκης.
4) Δεν υπήρχε σχέδιο διαφυγής και διάσωσης κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 18 του Ν. 1568/85, σύμφωνα με το οποίο « ο εργοδότης οφείλει να καταρτήσει σχέδιο διαφυγής και διάσωσης από τους χώρους εργασίας, εφόσον απαιτείται από τη θέση, την έκταση και το είδος της εκμετάλλευσης».
Η Υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Φάνη Πάλλη Πετραλιά δήλωσε, «Στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, ο τομέας της επαγγελματικής ασφάλειας και υγείας έχει τεθεί σαν βασική προτεραιότητα στο γενικότερο πλαίσιο αναβάθμισης της ποιότητας στην απασχόληση, με σταθερό στόχο τη συνεχή βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Στην περίπτωση του πολύνεκρου ατυχήματος του FRIENDSHIP GAS που συνέβη στις 24/07/2008, προχωρήσαμε άμεσα στην διερεύνηση των αιτιών του ατυχήματος, ανεξάρτητα από την έρευνα των πραγματογνωμόνων που όρισε η Εισαγγελία Πειραιά.
Μετά από ενδελεχή έρευνα που συνίστατο σε επισκέψεις, αυτοψίες και περιγραφές μαρτύρων, συνέταξε Έκθεση Αυτοψίας, στην οποία επισημαίνονται σαφείς παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας εκ μέρους των εργοδοτών. Η έκθεση που μας παρέδωσε το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας διαβιβάστηκε, με μορφή μηνυτήριας αναφοράς, στον αρμόδιο Εισαγγελέα για την επιβολή ποινικών κυρώσεων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr