ΕΜΠ: Πώς πρέπει να αντληθούν τα καύσιμα από το Sea Diamond

ΕΜΠ: Πώς πρέπει να αντληθούν τα καύσιμα από το Sea Diamond

Την αξιολόγηση από το ΕΜΠ για τις λεπτομέρειες εφαρμογής και εργασιών του σχεδίου απάντλησης και του σχεδίου έκτακτης ανάγκης αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης και περιβαλλοντικής προστασίας κατά τις εργασίες απάντλησης πετρελαιοειδών και άλλων ρυπογόνων ουσιών από το ναυάγιο του Κ/Ζ «Sea Diamond» έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την αξιολόγηση:

«1. Οι υπηρεσίες

ΕΜΠ: Πώς πρέπει να αντληθούν τα καύσιμα από το Sea Diamond

Την αξιολόγηση από το ΕΜΠ για τις λεπτομέρειες εφαρμογής και εργασιών του σχεδίου απάντλησης και του σχεδίου έκτακτης ανάγκης αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης και περιβαλλοντικής προστασίας κατά τις εργασίες απάντλησης πετρελαιοειδών και άλλων ρυπογόνων ουσιών από το ναυάγιο του Κ/Ζ «Sea Diamond» έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την αξιολόγηση:

«1. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου συμφωνούν με την πρόταση του ΕΜΠ, όπως υιοθετείται από το ΔΛΤ Θήρας, για καταρχήν έγκριση του υποβληθέντος σχεδίου όπως συμπληρώθηκε με τις υποβληθείσες λεπτομέρειες εφαρμογής και εργασιών, καθώς και τη συνέχιση της διαδικασίας υπό τη ρητή αίρεση της άμεσης υποβολής στο ΕΜΠ της τελικής τοποθέτησης των συντελεστών της απάντλησης επί των παρατηρήσεων-επισημάνσεων που περιλαμβάνονται στην αξιολόγηση του ΕΜΠ για την ακριβή και λεπτομερή διαδικασία των εργασιών απάντλησης και υπό τη ρητή αίρεση της από μέρους της διαχειρίστριας εταιρείας “CORE MARINE LTD”, επιβεβαίωσης σαφούς χρονοδιαγράμματος διενέργειας των εργασιών αυτών.

2. Επισημαίνεται η σημασία καθορισμού, το συντομότερο δυνατό, των ελάχιστων ποσοτικών στόχων από πλευράς του ξένου οίκου “DRONIK MARITIME CONSULTANS LTD”, που αφορούν στην απάντληση και στον ακριβέστερο υπολογισμό της ποσότητας πετρελαίου που υπάρχει στο ναυάγιο, έχοντας ως σκοπό αφενός την απομάκρυνση της μέγιστης δυνατής ποσότητας από τα εγκλωβισμένα πετρελαιοειδή και αφετέρου τη στεγανοποίηση των ανοιγμάτων του πλοίου για την περιβαλλοντική θωράκιση της Σαντορίνης στο μέλλον.

3. Επιπρόσθετα, υπογραμμίζεται η αναγκαιότητα της προτεινόμενης από πλευράς του ξένου οίκου και υιοθετούμενης από πλευράς του ΕΜΠ επιτόπιας τελικής επιθεώρησης του ναυαγίου, προ της εκτέλεσης των εργασιών απάντλησης. Ευνόητο είναι και επισημαίνεται στην αξιολόγηση του ΕΜΠ ότι ο προτεινόμενος τελικός έλεγχος του ναυαγίου πρέπει να γίνει αφού σχεδιασθεί πρώτα πολύ προσεκτικά και υπάρχει η δυνατότητα για εμπεριστατωμένη αξιολόγηση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του, συνυπολογίζοντας ότι ανάλογα με τα αποτελέσματα της τελικής αυτής επιθεώρησης μπορούν να αναθεωρηθούν οι υπόλοιπες λεπτομέρειες του υποβληθέντος σχεδίου.

4. Οι ανωτέρω παρατηρήσεις-επισημάνσεις δεν είναι ούτε δεσμευτικές ούτε περιοριστικές και δύνανται να εμπλουτιστούν στην πορεία από το ΕΜΠ ως τεχνικό σύμβουλο του ΔΛΤ Θήρας, ανάλογα με τις εξελίξεις.

Κλείσιμο

5. Η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου έχει ήδη κληθεί να αποστείλει, το συντομότερο δυνατό, τα πρόσθετα στοιχεία και όλες τις απαραίτητες τεχνικές - περιβαλλοντικές - επιστημονικές - οικονομικές λεπτομέρειες στο ΕΜΠ για την έγκαιρη αξιολόγηση και προετοιμασία όλων των κρίσιμων παραμέτρων που θα πρέπει να εξεταστούν για την ασφαλή και εντός του χρονοδιαγράμματος εκτέλεση αυτού του πολύπλοκου από κάθε άποψη εγχειρήματος.

Η αξιολόγηση, τέλος, στέκεται ιδιαίτερα στην σημασία της λήψης των αναγκαίων μέτρων για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων, καθώς και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης