«Όταν η Ελλάδα υιοθέτησε το ευρώ, ξόδεψε δισεκατομμύρια για να εκσυγχρονίσει τις υποδομές της, κατασκευάζοντας θεαματικές γέφυρες, αυτοκινητόδρομους και ένα καινούριο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Αθήνα. Τώρα, εγκλωβισμένοι στην κρίση και διαλυμένοι από το χρέος, οι Έλληνες βάζουν στόχο αυτά τα έργα, κλέβοντας το μέταλλο και πουλώντας το ως σκραπ στη διψασμένη αγορά της Κίνας και της Ινδίας», κάπως έτσι ξεκινά το κείμενο που ανήρτησε στην ιστοσελίδα της η τουρκική εφημερίδα Today's Zaman, στο οποίο γίνεται αναφορά στο φαινόμενο κλοπών μετάλλου που σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη στην Ελλάδα της κρίσης.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η αστυνομία πλέον συλλαμβάνει καθημερινά κατά μέσο όρο τέσσερις κλέφτες σκραπ, ενώ μέχρι το 2009 τα κρούσματα ήταν ελάχιστα κάθε μήνα, ενώ συνολικά από το 2010 μέχρι και τον Αύγουστο του 2012 έχουν συλληφθεί 3.635 άνθρωποι με την κατηγορία κλοπής μετάλλου.
Σύμφωνα με το κείμενο πάντως το προφίλ του κλέφτη μετάλλων αλλάζει. Έτσι, «από αθίγγανους και μετανάστες που ζουν στο περιθώριο της ελληνικής κοινωνίας, τώρα και ο μέσος Έλληνας κλέβει», από εναέρια και επίγεια χάλκινα καλώδια ηλεκτροκίνησης, καλώδια μετασχηματιστών και άλλα, ώστε να καταφέρει να επιβιώσει.
Κλείσιμο
«Το σιδηροδρομικό σύστημα της πρωτεύουσας καλεί σαν μαγνήτης τους κλέφτες, με τουλάχιστον πέντε αναφορές για αφαίρεση σημαντικού τμήματος καλωδίων», συνεχίζει το δημοσίευμα, κάνοντας μάλιστα αναφορά και στον άτυχο 35χρονο ο οποίος έπεσε νεκρός από ηλεκτροπληξία όταν επιχείρησε να κόψει καλώδια του Προαστιακού, στις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου.
«Σχάρες από το δρόμο, πόρτες εργοστασίων, καθώς και εξοπλισμοί εξόρυξης, μηχανήματα άρδευσης, ακόμα και μεταλλικές πλάκες από νεκροταφεία εξαφανίστηκαν από την Θεσσαλονίκη, εν μέσω ανησυχιών ότι ακόμα κι οι άλλοτε νομοταγείς πολίτες στρέφονται στο έγκλημα», γράφει η Zaman.
Στη συνέχεια δε, γίνεται αναφορά και στην κλοπή καλωδίων μήκους περίπου 300 μέτρων από νεαρούς, κοντά στα σύνορα με την Τουρκία όπως και στον εντοπισμό από τις αρχές καλωδίων στο ίδιο μήκος που βρέθηκαν σε επιβάτη λεωφορείου με προορισμό την Αλβανία.
Όπως γράφει το δημοσίευμα, οι έρευνες της αστυνομίας για εντοπισμό κλεμμένου μετάλλου αποτελούν προτεραιότητα στα δώδεκα κύρια συνοριακά σημεία της χώρας. Σχετικά με αυτό μεταφέρονται και οι δηλώσεις του επικεφαλής της υποδιεύθυνσης δίωξης εγκλημάτων κατά ζωής και ιδιοκτησίας Αντώνη Τζιτζή, ο οποίος φέρεται πως είπε: «είχαμε κρούσματα κλοπής μετάλλων στο παρελθόν αλλά υπάρχει έξαρση πρόσφατα, με έναν μεγαλύτερο αριθμό συμμοριών να εμπλέκονται […] Πριν την κρίση είχαμε λίγες υποθέσεις κλοπής μετάλλων. Τώρα πολλαπλασιάζονται. Τα στοιχεία μας δείχνουν ότι πολλοί Έλληνες που κατηγορούνται για συμμετοχή τους σε τέτοιες υποθέσεις δεν είχαν καμία εγκληματική συμπεριφορά στο παρελθόν».
Όπως ερμηνεύει η τουρκική εφημερίδα, «η οικονομική κρίση των τριών τελευταίων ετών στην Ελλάδα και τα μέτρα λιτότητας, οδήγησαν την ανεργία στο 27% […] Η βόρεια Ελλάδα έχει χτυπηθεί περισσότερο από την ύφεση. Οι περιοχές της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας έχουν ποσοστό ανεργίας πάνω από 28%. Η κλοπή μετάλλου, κυρίως χάλκινων καλωδίων, έρχεται να προστεθεί στα προβλήματα της χώρας και στην ζημιογόνα κρατική σιδηροδρομική εταιρεία και άλλες δημόσιες υπηρεσίες».
Με κάθε συλλογή, με κάθε κομμάτι, με κάθε πρωτοβουλία, η H&M αλλάζει το παρόν και το μέλλον της μόδας, σταθερά, αποφασιστικά και εμπνευσμένα, εδώ και 78 χρόνια.
Με τη νέα της πρωτοβουλία, η Κωτσόβολος εξασφαλίζει για δύο ώρες ένα ήρεμο και φιλικό περιβάλλον αγορών, ειδικά διαμορφωμένο για άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού καθώς και με προβλήματα αισθητηριακής επεξεργασίας.
Με ανάμεικτες αντιδράσεις έγιναν δεκτά τα δύο νέα σχέδια δράσης της Κομισιόν για τη μείωση του ενεργειακού κόστους και την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας.