Κομφούζιο στους δρόμους, αλλά οι απεργοί συνεχίζουν
Κομφούζιο στους δρόμους, αλλά οι απεργοί συνεχίζουν
Η μειοψηφία των εργαζομένων απεργεί, η πλειοψηφία πληρώνεται - Ελέγχονται, μετά από ρεπορτάζ του protothema.gr, από τη Δικαιοσύνη όσοι ενώ απεργούσαν, λάμβαναν κανονικά τις αμοιβές τους
UPD:
68
ΣΧΟΛΙΑ
Μεγάλη ταλαιπωρία και σήμερα για οδηγούς και επιβατικό κοινό, καθώς η απεργία στο μετρό συνεχίζεται παρά
H διοίκηση των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) προσέφυγε και σήμερα στα δικαστήρια για τις απεργιακές κινητοποιήσεις σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ, με τη σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων να φτάνει στα άκρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εφόσον οι εργαζόμενοι εμμείνουν στις κινητοποιήσεις, οι οποίες κρίθηκαν χθες παράνομες, ορατό είναι πλέον το ενδεχόμενο της επίταξης.
Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, οι εργαζόμενοι στο μετρό, που είναι συγκεντρωμένοι στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια, απαντούν: «Στον αγώνα μας έχουμε τη συμπαράσταση από εκπροσώπους 150 και πάνω σωματείων τόσο από το δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα. Η κυβέρνηση με τις αποφάσεις της και τις επιλογές της βιάζει το λαό».
Εκτός από την 24ωρη στο Μετρό, ηλεκτρικός και τραμ δεν θα κινηθούν από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα, ενώ χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ θα είναι η πρωτεύουσα από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα, λόγω στάσης εργασίας των εργαζομένων, που διαμαρτύρονται για την ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο.
τη δικαστική απόφαση ότι είναι παράνομη.H διοίκηση των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) προσέφυγε και σήμερα στα δικαστήρια για τις απεργιακές κινητοποιήσεις σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ, με τη σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων να φτάνει στα άκρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εφόσον οι εργαζόμενοι εμμείνουν στις κινητοποιήσεις, οι οποίες κρίθηκαν χθες παράνομες, ορατό είναι πλέον το ενδεχόμενο της επίταξης.
Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, οι εργαζόμενοι στο μετρό, που είναι συγκεντρωμένοι στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια, απαντούν: «Στον αγώνα μας έχουμε τη συμπαράσταση από εκπροσώπους 150 και πάνω σωματείων τόσο από το δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα. Η κυβέρνηση με τις αποφάσεις της και τις επιλογές της βιάζει το λαό».
Εκτός από την 24ωρη στο Μετρό, ηλεκτρικός και τραμ δεν θα κινηθούν από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα, ενώ χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ θα είναι η πρωτεύουσα από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα, λόγω στάσης εργασίας των εργαζομένων, που διαμαρτύρονται για την ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο.
Σήμερα πραγματοποιείται κοινή σύσκεψη όλων των σωματείων
των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΣΤΑΣΥ-ΟΣΥ-ΟΣΕ) στα γραφεία της Πανελλήνιας
Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω
στάση τους.
Λόγω της απεργίας από το πρωί στους δρόμους της Αθήνας
επικρατεί το αδιαχώρητο, με την κίνηση να είναι πολύ αυξημένη σε όλες τις οδικές αρτηρίες.
Ντέρμπι κυβέρνησης – απεργών στο Μετρό
Σε μια άνευ προηγουμένου κόντρα κυβέρνησης κι απεργών οδήγησαν οι απανωτές στάσεις εργασίας στην Αττικό Μετρό Α.Ε. αλλά και οι αποκαλύψεις εχθές το πρωί από το protothema.gr αναφορικά με τους απεργούς που πληρώνονταν κανονικά τους μισθούς τους παρά τις κινητοποιήσεις. Με το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών να κάνει δεκτή την προσφυγή της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ) κατά της απεργίας των εργαζομένων στο μετρό και τα υπόλοιπα μέσα σταθερής τροχιάς (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ) και τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη να δηλώνει έτοιμος να στείλει στη Δικαιοσύνη όσους παράνομα πληρώνονταν, όλα δείχνουν πως η κόντρα οξύνεται. Κι αυτό διότι οι εργαζόμενοι δηλώνουν ανυποχώρητοι.
«Υπάρχουν όροι και όρια στην απεργία, τα οποία φοβάμαι ότι έχουν καταπατηθεί» δήλωνε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, αναφερόμενος στην απεργία.
Από την πλευρά τους, αναφορικά με την προσφυγή της ΣΤΑΣΥ στη Δικαιοσύνη, τα σωματεία ΣΕΛΜΑ (εργαζομένων λειτουργίας μετρό) και ΣΗΑΜ (ηλεκτροδηγών) υποστηρίζουν ότι το αίτημά τους να μην περικοπούν οι αποδοχές τους είναι καθ’ όλα νόμιμο και ψάχνουν τρόπους συνέχισης των δράσεων τους.
Η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών αφορά στην 24ωρη απεργία στο μετρό την Δευτέρα, αλλά και σε αυτήν που ανακοινώθηκε νωρίτερα από τους εργαζομένους για σήμερα Τρίτη. Αφορά επίσης στις στάσεις εργασίας που έχουν ανακοινώσει για τις επόμενες ημέρες τα υπόλοιπα μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το τραμ.
Βάσει στοιχείων επίσης που έδωσε ο κ. Χατζηδάκης, η συμμετοχή στις απεργίες κυμαίνεται σε χαμηλά ποσοστά καθώς στις 17 Ιανουαρίου το ποσοστό των εργαζομένων που απήργησαν στο μετρό ανήλθε στο 33%, ενώ την επόμενη μέρα, που απεργούσαν όλα τα μέσα των αστικών συγκοινωνιών, συμμετείχε το 48% των εργαζόμενων στο μετρό, το 44% των εργαζόμενων του ΗΣΑΠ και μόλις το 4% των εργαζόμενων στο τραμ.«Ενώ για μέρες δεν λειτουργούσαν και δεν λειτουργούν το Μετρό, ο Ηλεκτρικός και το Τραμ, την ίδια στιγμή από τα στοιχεία τα οποία μου έδωσε η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, για την περασμένη εβδομάδα προκύπτει ότι μόνο μειοψηφία των εργαζομένων απεργεί και η πλειοψηφία πληρώνεται. Αυτό θα ελεγχθεί» δήλωσε ο υπουργός.
«Έχω δώσει εντολή στη Διοίκηση να προχωρήσει και να δει ποιες μεθόδους μετέρχονται όλοι αυτοί που πληρώνονται ενώ θεωρητικώς απεργούν, θα γίνει σχετική αναφορά στη Δικαιοσύνη και αν χρειαστεί θα υπάρξει και τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου.
Όμως η κυβέρνηση τέτοιου είδους αθέμιτες πρακτικές που προσβάλλουν την κοινωνία, δεν πρόκειται να τις δεχτεί» συμπλήρωσε ο κ. Χατζηδάκης.
UPD:
68
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα