Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
«Διαφυγή εσόδων για το δημόσιο από την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού»
«Διαφυγή εσόδων για το δημόσιο από την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού»
Μεγάλα προβλήματα και σημαντική διαφυγή εσόδων για το δημόσιο, θα σηματοδοτήσει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη, σύμφωνα με τους εργαζόμενους
Μεγάλα προβλήματα και σημαντική διαφυγή εσόδων για το ελληνικό δημόσιο, της τάξης των 2 δισ. ευρώ την επόμενη 30ετία, από τα διόδια, θα σηματοδοτήσει η «μνημονιακή παραχώρηση» του άξονα της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη, όπως υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων στην ομώνυμη εταιρεία, Παναγιώτης Πανέτσος.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου τη Δευτέρα, ο κ. Πανέτσος ισχυρίστηκε ότι στη διάρκεια συναντήσεων με στελέχη του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), αντιλήφθηκε ότι τα δάνεια, που βαρύνουν το έργο, δεν θα τα αναλάβει ο παραχωρησιούχος.
«Ελπίζουμε τουλάχιστον να μη γίνει η Εγνατία Οδός εταιρεία ''κουφάρι'', που θα πληρώνει μόνο τα δάνεια», είπε χαρακτηριστικά, ενώ υποστήριξε ότι τεχνηέντως διογκώνεται το κόστος της λεγόμενης «βαριάς» συντήρησης της οδού, ώστε ο ιδιώτης να πετύχει καλύτερη συμφωνία, αν και η Εγνατία -που έχει σχεδιαστεί να έχει διάρκεια ζωής 120 χρόνων- δεν πρόκειται να χρειαστεί τέτοιες εργασίες, πριν την παρέλευση 40ετίας.
Παράλληλα, υπενθύμισε ότι ήδη έχουν γίνει προσφυγές, αφενός στο Συμβούλιο της Επικρατείας (κατά της απόφασης της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής για τη μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων περιουσιακών στοιχείων της Εγνατίας) και αφετέρου στην ΕΕ (για το θέμα των διοδίων). Παράλληλα, επίκεινται νέες, αμέσως μόλις προκηρυχθεί ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός.
Όπως είπε, η εταιρεία έχει μεγάλες προοπτικές, καθώς το δυνητικό ανεκτέλεστο έργο για την επόμενη πενταετία (κάθετοι άξονες, έργα στα νησιά, εσωτερική περιφερειακή και άλλοι οδικοί άξονες κτλ) υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ (με διασφαλισμένη χρηματοδότηση 1,2 δισ. από το ΕΣΠΑ). Ωστόσο, υποστήριξε, το δημόσιο την οδηγεί, μεταξύ άλλων, σε οικονομικό στραγγαλισμό, αφού τής οφείλει 550 εκατ. ευρώ από επιστροφή ΦΠΑ (σχεδόν 250 εκατ.), από επείγουσες απαλλοτριώσεις και από την ολοκλήρωση έργων αποκατάστασης φυσικών καταστροφών στις Κυκλάδες.
«Πληγή» για την εταιρεία, αλλά και ζημιογόνα επιλογή για το δημόσιο συμφέρον, είναι, σύμφωνα με τον κ.Πανέτσο, και η αφαίρεση, από την Εγνατία Οδό Α.Ε., της εποπτείας των δύο μεγάλων έργων παραχώρησης, του τμήματος «Μαλιακός-Κλειδί» και του άξονα Ε65.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου τη Δευτέρα, ο κ. Πανέτσος ισχυρίστηκε ότι στη διάρκεια συναντήσεων με στελέχη του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), αντιλήφθηκε ότι τα δάνεια, που βαρύνουν το έργο, δεν θα τα αναλάβει ο παραχωρησιούχος.
«Ελπίζουμε τουλάχιστον να μη γίνει η Εγνατία Οδός εταιρεία ''κουφάρι'', που θα πληρώνει μόνο τα δάνεια», είπε χαρακτηριστικά, ενώ υποστήριξε ότι τεχνηέντως διογκώνεται το κόστος της λεγόμενης «βαριάς» συντήρησης της οδού, ώστε ο ιδιώτης να πετύχει καλύτερη συμφωνία, αν και η Εγνατία -που έχει σχεδιαστεί να έχει διάρκεια ζωής 120 χρόνων- δεν πρόκειται να χρειαστεί τέτοιες εργασίες, πριν την παρέλευση 40ετίας.
Παράλληλα, υπενθύμισε ότι ήδη έχουν γίνει προσφυγές, αφενός στο Συμβούλιο της Επικρατείας (κατά της απόφασης της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής για τη μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων περιουσιακών στοιχείων της Εγνατίας) και αφετέρου στην ΕΕ (για το θέμα των διοδίων). Παράλληλα, επίκεινται νέες, αμέσως μόλις προκηρυχθεί ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός.
Όπως είπε, η εταιρεία έχει μεγάλες προοπτικές, καθώς το δυνητικό ανεκτέλεστο έργο για την επόμενη πενταετία (κάθετοι άξονες, έργα στα νησιά, εσωτερική περιφερειακή και άλλοι οδικοί άξονες κτλ) υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ (με διασφαλισμένη χρηματοδότηση 1,2 δισ. από το ΕΣΠΑ). Ωστόσο, υποστήριξε, το δημόσιο την οδηγεί, μεταξύ άλλων, σε οικονομικό στραγγαλισμό, αφού τής οφείλει 550 εκατ. ευρώ από επιστροφή ΦΠΑ (σχεδόν 250 εκατ.), από επείγουσες απαλλοτριώσεις και από την ολοκλήρωση έργων αποκατάστασης φυσικών καταστροφών στις Κυκλάδες.
«Πληγή» για την εταιρεία, αλλά και ζημιογόνα επιλογή για το δημόσιο συμφέρον, είναι, σύμφωνα με τον κ.Πανέτσο, και η αφαίρεση, από την Εγνατία Οδό Α.Ε., της εποπτείας των δύο μεγάλων έργων παραχώρησης, του τμήματος «Μαλιακός-Κλειδί» και του άξονα Ε65.
«Η αφαίρεση είναι αναιτιολόγητη μετά από πέντε χρόνια επιτυχούς δραστηριότητας, ενώ παράλληλα γίνεται στην κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων. Επιπρόσθετα, θα προκληθεί καθυστέρηση στα έργα, λόγω ανακοπής του ρυθμούς διαχείρισης πλήθους θεμάτων (πχ, απαλλοτριώσεις, δίκτυα κοινής ωφέλειας κτλ)», ισχυρίστηκε.
Θεσμικό ρόλο στην εποπτεία των έργων σε Μαλιακό και Ε65 πρέπει να έχει η Εγνατία Οδός
Θεσμικά κατοχυρωμένο ρόλο στην εποπτεία των δύο έργων (Μαλιακός-Κλειδί και Ε65) θα πρέπει να έχει η Εγνατία Οδός, καθώς μεταξύ άλλων, η αρμόδια δημόσια υπηρεσία είναι δύσκολο να διαχειριστεί άμεσα τους 2.700 φακέλους, που έφτασαν σε αυτή, μετά την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων από την εταιρεία, όπως σημείωσε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Πάρις Σαββαΐδης.
Επισήμανε ότι η εταιρεία έχει αξιόλογη δραστηριότητα, μεταξύ άλλων στο εξωτερικό (Σερβία, Ρουμανία και Αλβανία), αλλά και στα νησιά, όπου, σημειωτέον, έχει την ευθύνη ωρίμανσης/υλοποίησης 33 έργων σε 26 νησιά του Νοτίου Αιγαίου (προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ), συν άλλα έξι σε τέσσερα νησιά του Βορείου Αιγαίου (120 εκατ.). Επιπλέον στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων, τρέχουν τρία έργα στην Ικαρία και άλλο ένα στη Σαντορίνη.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ να αναλάβει το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης
Την πεποίθηση ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ «δεν πρέπει να κλείσει» κι ότι ακόμη κι αν αποφασιστεί να παραχωρηθεί ένα κομμάτι της, αυτό «θα πρέπει να γίνει με βάση το συμφέρον της πατρίδας και όχι τού ιδιώτη», εξέφρασε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κ. Μακεδονίας, Τάσος Κονακλίδης. Επανέλαβε την πρόταση του φορέα για το «πέρασμα» του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης στην Εγνατία Οδό ΑΕ, με τη συμβουλευτική υποστήριξη της Αττικό Μετρό ΑΕ, άποψη που συμμερίσθηκε και η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ασημίνα Ξηροτύρη.
Από την πλευρά του, ο παρευρισκόμενος εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου, που «τρέχει» την υπόθεση των προσφυγών στο ΣτΕ και την ΕΕ, επισήμανε ότι η προσφυγή για τα διόδια στους κάθετους άξονες εδράζεται στη συγχρηματοδότηση του έργου με κοινοτικά κονδύλια, αφού υπάρχει δέσμευση από πλευράς της Ελλάδας περί μη μεταβολής των θεμελιωδών όρων, με τους οποίους γίνεται η χρηματοδότηση. Κατά συνέπεια, εφόσον η επιβολή διοδίων προχωρήσει, δεν αποκλείεται να ζητηθούν ακόμη και επιστροφές επιδοτήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Θεσμικό ρόλο στην εποπτεία των έργων σε Μαλιακό και Ε65 πρέπει να έχει η Εγνατία Οδός
Θεσμικά κατοχυρωμένο ρόλο στην εποπτεία των δύο έργων (Μαλιακός-Κλειδί και Ε65) θα πρέπει να έχει η Εγνατία Οδός, καθώς μεταξύ άλλων, η αρμόδια δημόσια υπηρεσία είναι δύσκολο να διαχειριστεί άμεσα τους 2.700 φακέλους, που έφτασαν σε αυτή, μετά την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων από την εταιρεία, όπως σημείωσε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Πάρις Σαββαΐδης.
Επισήμανε ότι η εταιρεία έχει αξιόλογη δραστηριότητα, μεταξύ άλλων στο εξωτερικό (Σερβία, Ρουμανία και Αλβανία), αλλά και στα νησιά, όπου, σημειωτέον, έχει την ευθύνη ωρίμανσης/υλοποίησης 33 έργων σε 26 νησιά του Νοτίου Αιγαίου (προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ), συν άλλα έξι σε τέσσερα νησιά του Βορείου Αιγαίου (120 εκατ.). Επιπλέον στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων, τρέχουν τρία έργα στην Ικαρία και άλλο ένα στη Σαντορίνη.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ να αναλάβει το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης
Την πεποίθηση ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ «δεν πρέπει να κλείσει» κι ότι ακόμη κι αν αποφασιστεί να παραχωρηθεί ένα κομμάτι της, αυτό «θα πρέπει να γίνει με βάση το συμφέρον της πατρίδας και όχι τού ιδιώτη», εξέφρασε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κ. Μακεδονίας, Τάσος Κονακλίδης. Επανέλαβε την πρόταση του φορέα για το «πέρασμα» του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης στην Εγνατία Οδό ΑΕ, με τη συμβουλευτική υποστήριξη της Αττικό Μετρό ΑΕ, άποψη που συμμερίσθηκε και η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ασημίνα Ξηροτύρη.
Από την πλευρά του, ο παρευρισκόμενος εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου, που «τρέχει» την υπόθεση των προσφυγών στο ΣτΕ και την ΕΕ, επισήμανε ότι η προσφυγή για τα διόδια στους κάθετους άξονες εδράζεται στη συγχρηματοδότηση του έργου με κοινοτικά κονδύλια, αφού υπάρχει δέσμευση από πλευράς της Ελλάδας περί μη μεταβολής των θεμελιωδών όρων, με τους οποίους γίνεται η χρηματοδότηση. Κατά συνέπεια, εφόσον η επιβολή διοδίων προχωρήσει, δεν αποκλείεται να ζητηθούν ακόμη και επιστροφές επιδοτήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα