Συνέχεια διαλόγου για τα φορτηγά μετά τις γιορτές
Συνέχεια διαλόγου για τα φορτηγά μετά τις γιορτές
Προσωρινή ανακωχή μετά τη συνάντηση με Βορίδη. Τυπικά, οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν την προσεχή Πέμπτη, που είναι προγραμματισμένη η πανελλαδική γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας φορτηγών και βυτιοφόρων.
Προσωρινή ανακωχή και συνέχιση διαλόγου αμέσως μετά τα Χριστούγεννα αποφάσισε ο κλάδος φορτηγών και βυτιοφόρων στην συνάντηση που έγινε την Τρίτη το μεσημέρι με τον υπουργό Υποδομών κ. Μάκη Βορίδη.
Μολονότι ο υπουργός απέφυγε να δεσμευτεί σε ουσιαστικές αλλαγές από τη μνημονιακή επιταγή για το πλήρες άνοιγμα του επαγγέλματος από 1/1/2012, τις αμέσως προσεχείς μέρες θα συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας, προκειμένου να αναλυθούν όλοι οι παράμετροι των μέτρων πριν από την ψήφιση της τροπολογίας, που προγραμματίζεται να συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), κ. Πέτρο Σκουλικίδη, τυπικά οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν την προσεχή Πέμπτη, που είναι προγραμματισμένη η πανελλαδική γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας φορτηγών και βυτιοφόρων.
Ωστόσο, οι τόνοι είναι χαμηλοί, αφού προτεραιότητα δίνεται στο διάλογο, αν και τα περιθώρια αλλαγών είναι μηδαμινά.
Ο κλάδος πάντως έχει προτείνει στο υπουργείο να υπάρξει ένας είδος αναπροσαρμογής των μέτρων Ρέππα, ώστε το κόστος της ειδικής εισφοράς για τα φορτηγά να καθοριστεί στα 5.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και στα 500 ευρώ για κάθε επόμενο.
Παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί το τίμημα, με το οποίο θα αποκτώνται οι νέες άδειες, ωστόσο υπολογίζεται να είναι πολύ χαμηλό (συν/πλην στα επίπεδα των 1.500 ευρώ), όταν μέχρι τώρα οι άδειες κόστιζαν από 40.000 ευρώ για τα μικρά νομαρχιακά φορτηγά έως 300.000 ευρώ για τα βυτιοφόρα.
Μολονότι ο υπουργός απέφυγε να δεσμευτεί σε ουσιαστικές αλλαγές από τη μνημονιακή επιταγή για το πλήρες άνοιγμα του επαγγέλματος από 1/1/2012, τις αμέσως προσεχείς μέρες θα συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας, προκειμένου να αναλυθούν όλοι οι παράμετροι των μέτρων πριν από την ψήφιση της τροπολογίας, που προγραμματίζεται να συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), κ. Πέτρο Σκουλικίδη, τυπικά οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν την προσεχή Πέμπτη, που είναι προγραμματισμένη η πανελλαδική γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας φορτηγών και βυτιοφόρων.
Ωστόσο, οι τόνοι είναι χαμηλοί, αφού προτεραιότητα δίνεται στο διάλογο, αν και τα περιθώρια αλλαγών είναι μηδαμινά.
Ο κλάδος πάντως έχει προτείνει στο υπουργείο να υπάρξει ένας είδος αναπροσαρμογής των μέτρων Ρέππα, ώστε το κόστος της ειδικής εισφοράς για τα φορτηγά να καθοριστεί στα 5.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και στα 500 ευρώ για κάθε επόμενο.
Παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί το τίμημα, με το οποίο θα αποκτώνται οι νέες άδειες, ωστόσο υπολογίζεται να είναι πολύ χαμηλό (συν/πλην στα επίπεδα των 1.500 ευρώ), όταν μέχρι τώρα οι άδειες κόστιζαν από 40.000 ευρώ για τα μικρά νομαρχιακά φορτηγά έως 300.000 ευρώ για τα βυτιοφόρα.
Ο κλάδος βρίσκεται σε απόγνωση, αφενός λόγω της απαξίωσης της άυλης αξίας των αδειών, αφετέρου από τη μείωση του μεταφορικού έργου που οδηγεί, σύμφωνα με τον κ. Σκουλικίδη, στην κατάθεση των δικαιωμάτων των αδειών από πολλούς επαγγελματίες.
«Αν ανοίξει η αγορά με το βίαιο τρόπο που σχεδιάζεται, τότε θα χάσουμε και τα λιγοστά μεροκάματα» δηλώνει στο protothema.gr o πρόεδρος της ΠΣΧΕΜ, προσθέτοντας ότι ο κλάδος έχει να αντιμετωπίσει τις παράνομες μεταφορές από ιδιωτικής χρήσης οχήματα (μπαζάδικα κ.ά.), αλλά και από βουλγαρικά φορτηγά που αλωνίζουν στη χώρα μας και προσφέρουν χαμηλές τιμές μεταφορικών.
Όπως εξηγεί όμως, το κόστος οχημάτων αυτών που είναι ελληνικών συμφερόντων, είναι πολύ χαμηλό, καθώς ένας Βούλγαρος οδηγός κοστίζει 250 ευρώ, ενώ ένας Έλληνας, μαζί με τις εργοδοτικές εισφορές, από 2.500 έως 3.000 ευρώ!
«Αν ανοίξει η αγορά με το βίαιο τρόπο που σχεδιάζεται, τότε θα χάσουμε και τα λιγοστά μεροκάματα» δηλώνει στο protothema.gr o πρόεδρος της ΠΣΧΕΜ, προσθέτοντας ότι ο κλάδος έχει να αντιμετωπίσει τις παράνομες μεταφορές από ιδιωτικής χρήσης οχήματα (μπαζάδικα κ.ά.), αλλά και από βουλγαρικά φορτηγά που αλωνίζουν στη χώρα μας και προσφέρουν χαμηλές τιμές μεταφορικών.
Όπως εξηγεί όμως, το κόστος οχημάτων αυτών που είναι ελληνικών συμφερόντων, είναι πολύ χαμηλό, καθώς ένας Βούλγαρος οδηγός κοστίζει 250 ευρώ, ενώ ένας Έλληνας, μαζί με τις εργοδοτικές εισφορές, από 2.500 έως 3.000 ευρώ!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα