Τάσεις στο e-Commerce στη meta-Covid εποχή

Τάσεις στο e-Commerce στη meta-Covid εποχή

Η αναζήτηση της χαμηλότερης τιμής εξακολουθεί να παραμένει o βασικότερος λόγος που επιλέγει κάποιος το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ σημαντική είναι και η συνολική εμπειρία αγορών

ecom1
Sponsored Content

Του Αλέξανδρου Ρούστα, Γενικού Διευθυντή www.you.gr

Διανύουμε τη δεύτερη χρονιά μετά την πλήρη άρση όλων των μέτρων, που επιβλήθηκαν στη λιανική για τον περιορισμό της πανδημίας, και η επόμενη μέρα για το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται πλέον πιο καθαρά. Μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων οι online πωλήσεις μειώθηκαν σημαντικά. Αυτό ήταν φυσιολογικό και αναμενόμενο, αφού πλέον το ηλεκτρονικό έπαψε να είναι το μοναδικό κανάλι πωλήσεων. Στη νέα πραγματικότητα, οι καταναλωτές έχουν επιλέξει ένα υβριδικό μοντέλο, αξιοποιώντας για τις αγορές τους τα οφέλη που κάθε κανάλι προσφέρει.

To e-Commerce ήρθε για να μείνει

Παρά τη μετά covid υποχώρηση, το ηλεκτρονικό εμπόριο ισορρόπησε σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα διείσδυσης στην αγορά σε σχέση με την προ covid εποχή, διπλασιάζοντας πρακτικά το μερίδιό του.  Υπολογίζεται ότι σήμερα γύρω στο 12-14% των συνολικών λιανικών πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών πραγματοποιούνται online, από 6-7% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό προηγουμένως. Το ποσοστό αυτό διαφέρει από κλάδο σε κλάδο. Για παράδειγμα εκτιμάται ότι πλησιάζει το 20% στα Smartphones, ενώ είναι μικρότερο από  10% σε βαριά και ογκώδη αντικείμενα.

ROUSTAS_5
Αλέξανδρος Ρούστας, Γενικός Διευθυντής www.you.gr

Η αξιοπιστία και η ποιότητα κερδίζει έδαφος

Στο νέο κύκλο ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, από τη νέα πλέον υψηλότερη βάση, φαίνεται ότι επωφελούνται περισσότερο οι μεγαλύτεροι και πιο αξιόπιστοι οργανισμοί, όπως τα μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα (ελληνικά και μη),  οι omni channel retailers και τα marketplaces.

Σε αναζήτηση τιμής, αλλά και ευκολίας 

Η αναζήτηση της χαμηλότερης τιμής εξακολουθεί να παραμένει o βασικότερος λόγος που επιλέγει κάποιος το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ταυτόχρονα όμως παρατηρείται γρήγορη ανάπτυξη παραμέτρων που σχετίζονται με την εμπειρία του πελάτη, όπως η ευκολία στην αγορά, η ποικιλία προϊόντων, η εύκολη σύγκριση, η ταχύτητα και η ευκολία στην παράδοση, οι τρόποι πληρωμής κλπ.

Tα lockers κερδίζουν έδαφος

Ειδικά στην παράδοση όπως επιβεβαιώνουν τα δεδομένα, η ταχύτερη αναπτυσσόμενη μέθοδος είναι οι θυρίδες (lockers)  διότι λύνουν προβλήματα που έχουν σχέση και με την ευκολία του πελάτη αλλά και με το κόστος όλης της αλυσίδας logistics. Αντίθετα φαίνεται ότι λύσεις τύπου αυθημερόν παράδοση, μάλλον ατονούν σε σχέση με το αρχικό hype (εξαιρούνται ειδικού τύπου κλάδοι όπως τρόφιμα κλπ.).

Νέα προϊόντα στο e-καλάθι

Τις online αγορές, επιλέγουν πλέον οι καταναλωτές και για νέες κατηγορίες προϊόντων, που παραδοσιακά δεν προτιμούσαν, όπως για αγορές επίπλων, λευκών συσκευών, κλιματισμού, DIY κλπ. Καθώς η πλειοψηφία των προϊόντων των κατηγοριών αυτών έχουν μεγάλο βάρος, απαιτείται η χρήση παραδοσιακών μεταφορικών εταιρειών για την αποστολή τους. Συχνά δε ο μεταφορέας καλείται να αποσύρει προς ανακύκλωση μία παλαιότερη συσκευή. Εδώ φαίνεται να υπάρχει σημαντικό πεδίο βελτίωσης, καθώς αφενός οι εταιρείες courier δεν αναλαμβάνουν το βαρύ μεταφορικό έργο, αφετέρου οι μεταφορικές εταιρείες δεν έχουν αναπτύξει τους μηχανισμούς και τους αυτοματισμούς για να υποστηρίξουν την άριστη ενημέρωση και ικανοποίηση του πελάτη.

Νέοι τρόποι πληρωμής

Εμφανίζονται επίσης συνεχώς νέοι τρόποι πληρωμής και χρηματοδότησης όλο και φιλικότεροι στον καταναλωτή. Έτσι έχουμε περάσει από την εποχή του paypal στην εποχή του apple pay και google pay και από τα γραμμάτια στο «Buy Now Pay Later» και στην άτοκη τραπεζική χρηματοδότηση που εγκρίνεται ηλεκτρονικά εντός 5λέπτου.

Συμπερασματικά

Η μεγάλη εικόνα είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο προχωράει με σταθερούς ρυθμούς στην ενηλικίωσή του προσφέροντας βελτιωμένες εμπειρίες για του πελάτες, από μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους εμπόρους, σε όλο και μεγαλύτερο εύρος προϊόντων.

you_gr

Με την αξιοπιστία του Ομίλου Quest

To www.you.gr, το ηλεκτρονικό κατάστημα του Ομίλου Quest, είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον αξιόπιστα online καταστήματα της χώρας, με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας στην αγορά και δεκάδες χιλιάδες ικανοποιημένους πελάτες.  Συμμετέχει σε όλες τις παραπάνω τάσεις διατηρώντας τον χαρακτήρα και την κουλτούρα του, που συνίσταται στα εξής:

1. Μεγάλη ποικιλία προϊόντων με έμφαση σε προϊόντα τεχνολογίας, τα οποία πλαισιώνονται από μία ευρύτερη γκάμα έξυπνων προϊόντων που διευκολύνουν τον σύγχρονο τρόπο ζωής (από αεροφριτέζες, έως ηλεκτρικά πατίνια και από ρομποτικές σκούπες, έως BBQ ψησταριές).
2. Ανταγωνιστικές τιμές.
3. Συνεργασία με τα μεγάλα brands, ώστε να διατίθενται γνήσια προϊόντα και να δίνονται όλες οι απαραίτητες εγγυήσεις και  aftersales υποστήριξη στους καταναλωτές.
4. Έμφαση στην Εμπειρία Πελάτη, σε όλα τα στάδια της αγοράς
5. Έμφαση στην Εμπειρία Πελάτη, σε όλα τα στάδια της αγοράς
a. Φιλική πλοήγηση στο site.
b. 
Όλοι οι τρόποι παράδοσης (στο σπίτι, σε pick up point, σε locker, express κλπ).
c. Ποικιλία τρόπων πληρωμής και χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων και μικροδανείων έντοκων ή κατά περιόδους και άτοκων.
d. Υπηρεσίες εγκατάστασης και απεγκατάστασης συσκευών, ανακύκλωσης κλπ.
e. Τηλεφωνική εξυπηρέτηση.
6. Με την Εγγύηση Ποιότητας και αξιοπιστίας του Ομίλου Quest, ενός από τους μεγαλύτερους Ομίλους τεχνολογίας της χώρας, με περισσότερα από 40 χρόνια ενασχόλησης με το εμπόριο και την τεχνολογία,  εισηγμένο στο ελληνικό χρηματιστήριο για πάνω από 20 χρόνια και συνολικό κύκλο εργασιών που ξεπερνά το  1δις. ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης