Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: «Αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη» η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης

Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: «Αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη» η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης

Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Ο Αναστάσιος Δέδες τόνισε ότι υπήρχε «μεγάλο ρίσκο» με την κίνηση του μοιραίου τρένου

trena-drone-tempi
Σε ανάλυση των πληροφοριών για τις συνθήκες του δυστυχήματος από τη σύγκρουση τρένων στη Λάρισα προχώρησε ο πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, Αναστάσιος Δέδες, ο οποίος χαρακτήρισε «αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη» την εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης στο επιβατικό τρένο να αλλάξει γραμμή και να βρεθεί στην «κάθοδο» όπου εκινείτο ήδη η εμπορευματική αμαξοστοιχία.

«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων» είπε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ προσθέτοντας ότι «το τρένο έχει ξεκινήσει από Αθήνα, έφτασε στη Λάρισα και από εκεί και πέρα άλλαξε γραμμή κατόπιν εντολής του σταθμάρχη προς τον κλειδούχο και πήγε στη γραμμή η οποία ήταν η γραμμή καθόδου. Αυτή η ενέργεια η οποία έγινε ήταν για μένα εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη, καθόσον δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης η οποία υπήρχε στην κάθοδο».

Glomex Player(40599w16ki4e70hs, v-cquytdhlofkp)


Ο ίδιος «έδειξε» τις απομαγνητοφωνήσεις ως το στοιχείο-κλειδί για τα αίτια της τραγωδίας. Όπως είπε είναι «δεδομένο ότι το τραίνο ακολουθούσε λανθασμένη διαδρομή είτε από πρόβλημα που υπήρχε στην γραμμή ανόδου λόγω ρεύματος ή λόγω οποιοδήποτε άλλης αιτίας. Το τρένο, την στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε να ανεβαίνει προς τα πάνω, έπρεπε να έχει σήματα στο δρόμο από τα οποία ο μηχανοδηγός να βλέπει εάν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι».

Ο κ. Δέδες επισήμανε, επίσης, τη μη λειτουργία των φαναριών τα οποία γίνονται είτε πορτοκαλί είτε κόκκινα όταν υπάρχει πρόβλημα: «Τα φανάρια ήταν εκτός λειτουργίας, διότι το σύστημα δεν λειτουργούσε. Δεν είχε αναβαθμιστεί και τεθεί σε λειτουργία, με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να επαφίενται στις εντολές των σταθμαρχών και να κινούνται στα τυφλά».

Βάσει των στοιχείων αυτών «υπήρχε ρίσκο τεράστιο» με την κίνηση του τρένου intercity 62 καθώς, όπως περιέγραψε, «έδωσαν εντολή στον μηχανοδηγό να κινηθεί. Ο μηχανοδηγός έφυγε, δεν είχε σήμανση μπροστά του και κινείτο στα τυφλά. Το ίδιο και ο αντίθετα ερχόμενος διότι δεν δούλευε ούτε η άλλη πλευρά».

Ειδήσεις σήμερα:

Live Update: Λεπτό προς λεπτό οι εξελίξεις για τη φονική σύγκρουση τρένων στη Λάρισα

Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που έφερε την τραγωδία

Συλλυπητήριο τηλεφώνημα Τσαβούσογλου σε Δένδια για την τραγωδία στα Τέμπη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης