Θεσσαλονίκη: Ο πόνος της Μικρασιατικής καταστροφής σε ένα τρίπτυχο graffiti για τα 100 χρόνια από το 1922

Θεσσαλονίκη: Ο πόνος της Μικρασιατικής καταστροφής σε ένα τρίπτυχο graffiti για τα 100 χρόνια από το 1922

Οι στιγμές της καταστροφής με... φουτουριστική ματιά - Θα κοσμεί τον εκθεσιακό χώρο της 86ης ΔΕΘ - Δημιουργός ο Ορέστης Παπαγεωργίου, που υπογράφει ως «Sandman»

ΔΕΘ_-_part_1_2
Ένα τρίπτυχο graffiti 27 τετραγωνικών μέτρων εστιασμένο στη συμπλήρωση των 100 ετών από το 1922 θα περιμένει τους επισκέπτες της 86ης ΔΕΘ. Το καλλιτεχνικό δημιούργημα που βρίσκεται αυτές τις μέρες στη φάση της ολοκλήρωσης, θα τοποθετηθεί σε κεντρικό σημείο του εκθεσιακού κέντρου και σε περίοπτη θέση, έχει εικόνες που παραπέμπουν στη Μικρασιατική Καταστροφή.

"Το ταξίδι στις στιγμές εκείνες γίνεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Κεντρικά στην εικόνα κυριαρχεί μια φιγούρα που συμβολίζει τον θρήνο ενώ στις άλλες δύο πλευρές του τριπτύχου, αριστερά, το κοινό θα δει μια εικόνα όπου κυριαρχεί η αίσθηση του γκρίζου και δεξιά, πρωταγωνιστεί το χρώμα αφού η ζωή πρέπει να συνεχιστεί... Σε κάθε περίπτωση ο στόχος είναι να ταξιδέψει με την καρδιά του το κοινό έναν αιώνα πίσω", εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104.9FM» ο Ορέστης Παπαγεωργίου, ο Θεσσαλονικιός καλλιτέχνης που υπογράφει με το "Sandman" τις δημιουργίες του.

ΔΕΘ_-_part_1


"Χρειάστηκε σκληρή δουλειά ώστε να ολοκληρωθεί αυτό το πρότζεκτ όπως και ένα ακόμη στην Καλαμαριά. Είναι δύο σχέδια σχετικά με τη Μικρασιατική Καταστροφή που πιστεύω πως συνδυάζουν την ιστορία με το δικό μου 3D στυλ-υπογραφή", προσέθεσε ο καλλιτέχνης graffiti.

ΔΕΘ_-_part_2_3


Για τις δημιουργίες του, αυτές που θα δει το κοινό στη ΔΕΘ εξηγεί πως όλα ξεκίνησαν από την ύπαρξη τριών ξύλινων πάνελ 3Χ3 μέτρων μέσα στον εκθεσιακό χώρο. "Η ύπαρξη των επιφανειών αυτών ήταν η αιτία. Από εκεί 'ξεκίνησε' η έμπνευση, έγιναν ένας καμβάς όπου προσάρμοσα μια ιδέα που είχα για το ΕΠΑΛ Καλαμαριάς και έτσι προέκυψε αυτό που θα δει ο κόσμος και, ελπίζω, θα αγαπήσει", εξήγησε ο "Sandman" ,ευχαριστώντας τις επιμελήτριες της έκθεσης Μελίνα Παπαδοπούλου και Ειρήνη Τζανοπούλου που πρότειναν τη δημιουργία του graffiti στα ξύλινα πάνελ. Για το έργο χρειάστηκαν 40 ώρες βαφής ενώ το τελικό αποτέλεσμα που αυτές τις ημέρες «κεντάει» με τις τελευταίες λεπτομέρειες ο Ορέστης Παπαγεωργίου θα μεταφερθεί μέσα στο περίπτερο 6 της ΔΕΘ, τις επόμενες ημέρες.

ΔΕΘ_-_part_3


Κλείσιμο
Στην Καλαμαριά το άλλο graffiti με το ίδιο θέμα που "χάρη σε τρισδιάστατα στοιχεία που ενσωματώνει συνδυάζει την φουτουριστική ματιά με τις στιγμές της καταστροφής", έχει ολοκληρωθεί ήδη από τον Θεσσαλονικιό καλλιτέχνη. Η εικόνα δημιουργήθηκε στο ΕΠΑΛ Καλαμαριάς μετά από συνεννόηση με την διευθύντρια του ημερήσιου λυκείου, Κλεαρέτη Σεϊτανίδου και τον διευθυντή του εσπερινού ΕΠΑΛ Νικόλαο Γεράκη κι όπως ανέφερε ο "Sandman" χρειάστηκαν «100 ώρες δουλειάς για να τελειοποιηθεί».

ΕΠΑΛ_Καλαμαριας


Το συγκεκριμένο graffiti έχει διαστάσεις 9 x 4 μέτρα και 3D στυλ "με το κεντρικό του στοιχείο να παραπέμπει σε ένα πολεμικό πλοίο των ξένων δυνάμεων, που παρακολουθούσαν άπραγες την καταστροφή", εξηγεί ο καλλιτέχνης και τονίζει πως και το σχολείο με τους μαθητές αλλά και οι κάτοικοι της περιοχές έχουν καλωσορίσει με ένθερμο τρόπο την δημιουργία που στολίζει πια τη γειτονιά τους στην ανατολική Θεσσαλονίκη.

Ειδήσεις σήμερα

Ρωσία: Διπλό μπλόκο της Δύσης στα ταμεία του Πούτιν - Αντεπίθεση με «πάγωμα» του Nord Stream 1

Καλοκαιρινό ξέσπασμα της γρίπης: Πού οφείλεται, ποιοι μολύνονται, τι σηματοδοτεί για τον χειμώνα

Καιρός: Bροχές και καταιγίδες κυρίως στα βορειοανατολικά - Πότε αναμένεται εξασθένηση των φαινομένων
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης