Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Στον πάτο οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων λόγω ύφεσης
Στον πάτο οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων λόγω ύφεσης
Τα αποτελέσματα της μελέτης της Icap Group, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως η αγορά καινούργιων οχημάτων, όλων των κατηγοριών, παρουσιάζει μια διαχρονική πτωτική πορεία...
Τα αποτελέσματα της μελέτης της Icap Group, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως η αγορά καινούργιων οχημάτων, όλων των κατηγοριών, παρουσιάζει μια διαχρονική πτωτική πορεία, από το 2008 μέχρι σήμερα. Αυτό που προκαλεί ανησυχία είναι πως ο ρυθμός της πτώσης, γίνεται εντονότερος με το πέρασμα των χρόνων.
Όσον αφορά τη συνολική εγχώρια αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, παρουσίασε διακυμάνσεις την περίοδο 2000-2008, εμφανίζοντας τη μέγιστη τιμή της το 2004. Αντίθετα, από το 2008 ξεκινά η πτωτική πορεία η οποία έφτασε το 4,6% ενώ το 2009 ο ρυθμός μείωσης ήταν αρκετά υψηλότερος (πτώση 18,7%). Για τους εννέα πρώτους μήνες του 2010, καταγράφεται μείωση των νέων επιβατικών αυτοκινήτων 32% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Επισημαίνεται ότι τα επιβατικά καλύπτουν το 92% περίπου των συνολικών ταξινομήσεων.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της μελέτης, η αγορά του αυτοκινήτου έχει πληγεί από την οικονομική ύφεση που επικρατεί στη χώρα μας. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) η αγορά επιβατικού αυτοκινήτου το πρώτο εννεάμηνο του 2010 καταγράφει πτώση 43,4%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων εννεάμηνων των ετών 2004-2009.
Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι η συνολική εγχώρια αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων προβλέπεται ότι θα κινηθεί καθοδικά και το 2011. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι μόνο αν δοθούν κίνητρα και ληφθούν μέτρα τόνωσης της ζήτησης από την πολιτεία, η αγορά αυτοκινήτου θα παρουσιάσει σημάδια ανάκαμψης. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται χαρακτηρίζονται από την, μεταξύ τους, ανομοιογένεια ως προς τα οικονομικά μεγέθη και την έκταση των δικτύων πωλήσεων. Ορισμένες από τις επιχειρήσεις του κλάδου αντιπροσωπεύουν περισσότερα από ένα εργοστάσια του εξωτερικού, σε κάποιες δε περιπτώσεις αυτό συμβαίνει όταν τα συγκεκριμένα εργοστάσια ανήκουν στον ίδιο όμιλο.
Ορισμένες αντιπροσωπείες οχημάτων αποτελούν θυγατρικές των αντίστοιχων κατασκευαστών του εξωτερικού. Άλλες, ανήκουν σε ομίλους ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα του ιδιωτικού και επαγγελματικού αυτοκινήτου. Οι περισσότερες από τις εισαγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου διατηρούν εξουσιοδοτημένα πανελλαδικά δίκτυα κάθετων μονάδων εξυπηρέτησης, σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε τοπικής αγοράς και εναρμονισμένα με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων. Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 38 εταιρειών που έχουν δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία τη διετία 2008-2009, προκύπτουν τα εξής. Οι συνολικές πωλήσεις 38 εταιρειών του κλάδου μειώθηκαν το 2009/2008 κατά 18,3%. Με ελαφρώς μικρότερο ρυθμό (16,9%) μειώθηκε και το συνολικό μικτό κέρδος. Οι χρηματοοικονομικές δαπάνες παρουσίασαν σημαντική μείωση κατά 32,7%, ενώ και τα λοιπά λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 14,3%. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σημαντικά κατά 33% το 2009/08 ενώ τα κέρδη ΕBITDA μειώθηκαν κατά 16,6% την ίδια περίοδο.
Όσον αφορά τη συνολική εγχώρια αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, παρουσίασε διακυμάνσεις την περίοδο 2000-2008, εμφανίζοντας τη μέγιστη τιμή της το 2004. Αντίθετα, από το 2008 ξεκινά η πτωτική πορεία η οποία έφτασε το 4,6% ενώ το 2009 ο ρυθμός μείωσης ήταν αρκετά υψηλότερος (πτώση 18,7%). Για τους εννέα πρώτους μήνες του 2010, καταγράφεται μείωση των νέων επιβατικών αυτοκινήτων 32% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Επισημαίνεται ότι τα επιβατικά καλύπτουν το 92% περίπου των συνολικών ταξινομήσεων.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της μελέτης, η αγορά του αυτοκινήτου έχει πληγεί από την οικονομική ύφεση που επικρατεί στη χώρα μας. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) η αγορά επιβατικού αυτοκινήτου το πρώτο εννεάμηνο του 2010 καταγράφει πτώση 43,4%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων εννεάμηνων των ετών 2004-2009.
Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι η συνολική εγχώρια αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων προβλέπεται ότι θα κινηθεί καθοδικά και το 2011. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι μόνο αν δοθούν κίνητρα και ληφθούν μέτρα τόνωσης της ζήτησης από την πολιτεία, η αγορά αυτοκινήτου θα παρουσιάσει σημάδια ανάκαμψης. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται χαρακτηρίζονται από την, μεταξύ τους, ανομοιογένεια ως προς τα οικονομικά μεγέθη και την έκταση των δικτύων πωλήσεων. Ορισμένες από τις επιχειρήσεις του κλάδου αντιπροσωπεύουν περισσότερα από ένα εργοστάσια του εξωτερικού, σε κάποιες δε περιπτώσεις αυτό συμβαίνει όταν τα συγκεκριμένα εργοστάσια ανήκουν στον ίδιο όμιλο.
Ορισμένες αντιπροσωπείες οχημάτων αποτελούν θυγατρικές των αντίστοιχων κατασκευαστών του εξωτερικού. Άλλες, ανήκουν σε ομίλους ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα του ιδιωτικού και επαγγελματικού αυτοκινήτου. Οι περισσότερες από τις εισαγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου διατηρούν εξουσιοδοτημένα πανελλαδικά δίκτυα κάθετων μονάδων εξυπηρέτησης, σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε τοπικής αγοράς και εναρμονισμένα με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων. Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 38 εταιρειών που έχουν δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία τη διετία 2008-2009, προκύπτουν τα εξής. Οι συνολικές πωλήσεις 38 εταιρειών του κλάδου μειώθηκαν το 2009/2008 κατά 18,3%. Με ελαφρώς μικρότερο ρυθμό (16,9%) μειώθηκε και το συνολικό μικτό κέρδος. Οι χρηματοοικονομικές δαπάνες παρουσίασαν σημαντική μείωση κατά 32,7%, ενώ και τα λοιπά λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 14,3%. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σημαντικά κατά 33% το 2009/08 ενώ τα κέρδη ΕBITDA μειώθηκαν κατά 16,6% την ίδια περίοδο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα