Euroferry Olympia: Τα κρίσιμα ερωτηματικά και οι παράξενες συμπτώσεις - «Πάγωσαν» οι έρευνες για αγνοουμένους

Euroferry Olympia: Τα κρίσιμα ερωτηματικά και οι παράξενες συμπτώσεις - «Πάγωσαν» οι έρευνες για αγνοουμένους

Πώς ξέσπασε η φωτιά; - Αναξιόπιστος ο κατάλογος των επιβατών, όπως αποδείχθηκε από τη διάσωση Αφγανού λαθρεπιβάτη - Στους 12 επισήμως οι αγνοούμενοι - Σε ασφαλές σημείο βόρεια της Κέρκυρας ρυμουλκείται το πλοίο

ploio-kerkyra-kapnos-arthro
Η αγωνία για την τύχη των 12 αγνοουμένων -αλλά και για την ασφάλεια των διασωστών που επιχειρούν υπό εξαιρετικά επικίνδυνες συνθήκες- είναι, οπωσδήποτε, το προεξάρχον και κυρίαρχο συναίσθημα. Ταυτόχρονα, όμως η πυρκαγιά στο Euroferry Olympia αποτελεί έναν συλλογικό εφιάλτη. Και ακριβώς επειδή είναι επαναλαμβανόμενος, αναπόφευκτα, εγείρει εξίσου πιεστικά με οποιαδήποτε άλλη σκέψη, τα κρίσιμα ερωτήματα περί των αιτίων.

Ενώ λοιπόν από το επιβατηγό/οχηματαγωγό έχουν απομακρυνθεί 278 επιβάτες, σώοι και σχετικώς αβλαβείς, στο φλεγόμενο πλεούμενο παραμένει ένας, επί της ουσίας απροσδιόριστος, αριθμός ανθρώπων. Οι έρευνες έχουν σταματήσει, αφού οι άνδρες της ΕΜΑΚ περιμένουν να πέσει η θερμοκρασία που έχει προκαλέσει το τεράστιο θερμικό φορτίο της πυρκαγιάς, προκειμένου να μπορέσουν να ανέβουν στο φλεγόμενο πλοίο και να επιχειρήσουν να εντοπίσουν τους αγνοούμενους επιβάτες.

Οι θερμοκρασίες πάνω στο πλοίο είναι απαγορευτικές, φτάνοντας χθες στους 600 και σήμερα στους 550 βαθμούς Κελσίου, κάτι που καθιστά πρακτικά αδύνατο, το να συνεχιστούν οι επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης.

Η μάχη πλέον, καθώς το πλοίο ρυμουλκείται σε ασφαλές σημείο βόρεια της Κέρκυρας, είναι να μην βυθιστεί το «Euroferry Olympia», αλλά και να σβήσει η φωτιά -κάτι που αναμένεται να πάρει μέρες, ενώ από το πρωί της Κυριακής αναμένεται επιδείνωση του καιρού στην περιοχή.

Κατάσβεση πλοίου Κέρκυρα


Κατάσβεση πλοίου Κέρκυρα (2)


Εκτός από τους διασώστες που είναι ακριβώς καταμετρημένοι και γνωστοί με τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς τους, πόσοι είναι άραγε στ' αλήθεια όσοι έχουν εγκλωβιστεί στα γκαράζ του Euroferry Olympia;

katasvesi__1_
katasvesi__2_


Πόσους ψάχνουν οι διασώστες και άρα στους πόσους ανευρεθέντες, ζωντανούς ή νεκρούς, θα εγκαταλείψουν την προσπάθεια; Πόσοι από τους αγνοούμενους δεν βρίσκονται καν στο καράβι, έχοντας, πιθανώς, προτιμήσει να διακινδυνεύσουν τον πνιγμό στη θάλασσα παρά το να καούν ζωντανοί ή να πάθουν ασφυξία από τον καπνό και τις δηλητηριώδεις αναθυμιάσεις;

Διάσωση στο φλεγόμενο πλοίο
Κλείσιμο


Είναι πολύ πιθανόν ότι στους 12 θα πρέπει να προστεθούν λαθρεπιβάτες, αγνώστου πλήθους -και, φυσικά, εντελώς ανώνυμοι. Η διάσωση ενός ανθρώπου από το Αφγανιστάν ο οποίος ταξίδευε κρυφά με το Euroferry Olympia αποτελεί απόδειξη ότι ο πραγματικός κατάλογος των επιβατών είναι αναξιόπιστος. Κατά λογική συνέπεια, το ίδιο ισχύει και για τον κατάλογο των αγνοουμένων.

Η πυρκαγιά στο Euroferry Olympia επανέφερε, σχεδόν ενστικτωδώς, τις φριχτές αναμνήσεις από το Norman Atlantic. Αναμφίβολα, ακόμη και στα μάτια ενός μη ειδικού, τα δύο περιστατικά εμφανίζουν ομοιότητες. Πέρα από τις τεχνικές λεπτομέρειες, όπως πχ η λειτουργική ετοιμότητα του συστήματος αυτόματης πυρόσβεσης σε αμφότερα τα σκάφη ή το τι ακριβώς σημαίνει η παρατήρηση των ελεγκτών του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα περί ελλιπούς «βιβλιαρίου επιχειρησιακής πυρασφάλειας (Fire safety operational booklet)», είναι κατ' αρχάς πασιφανές ότι ο έλεγχος επιβατών είναι ανεπαρκής.

IMG_7367
IMG_7365


Οι υπεύθυνοι δεν γνωρίζουν πόσους ανθρώπους μεταφέρουν. Άρα, δεν γνωρίζουν ούτε τι κάνουν όσοι κρύβονται, ακριβώς επειδή επιβιβάστηκαν λάθρα στο πλοίο. Τα δύο περιστατικά συνέβησαν στη διάρκεια του χειμώνα και η φωτιά ξεκίνησε από τα διαμερίσματα των οχημάτων. Θα ήταν ρατσιστικό το να υποτεθεί ότι σε αμφότερες τις περιπτώσεις κάποιοι, σαφέστατα δύστυχοι και κατατρεγμένοι, πλην αντικειμενικά παράτυποι μετανάστες προσπάθησαν να προστατευτούν από το δριμύ κρύο του γκαράζ ανάβοντας, ενδεχομένως, φωτιά για να ζεσταθούν;

Μια υποψία αυτού του τύπου έχει να κάνει με τις συνθήκες μεταφοράς, όχι με την καταγωγή των ανθρώπων. Και έχει να κάνει επίσης με το αναμφίλεκτο γεγονός ότι στους παράτυπους μετανάστες, ακριβώς λόγω της δεινής κατάστασης στην οποία βρίσκονται, δεν υπάρχει καταγεγραμμένη εμπειρία. Οι νεκροί και αγνοούμενοι, η όλη καταστροφή στο Norman Atlantic, κατά πάσα βεβαιότητα δεν έχει αποτυπωθεί στη μνήμη των διερχόμενων μεταναστών. Ως εκ τούτου δεν λειτουργεί αποτρεπτικά για την επανάληψή της.

Ωστόσο, ακόμη και εάν μέσα στην άγνοια και την απελπισία τους ήταν λαθρεπιβάτες αυτοί που, ακούσια, ξεκίνησαν την πυρκαγιά, οι αρμόδιοι για τη διενέργεια των ελέγχων δεν απαλλάσσονται της εγκληματικής αμέλειας.

Εικόνα απο το πλοίο 3


Αποτελεί κοινό μυστικό -και επιβεβαιώθηκε για άλλη μία φορά από τις μαρτυρίες επαγγελματιών οδηγών- ότι στα δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας το πλήρωμα συχνά κάνει τα στραβά μάτια και επιτρέπει την παραμονή επιβατών στο γκαράζ εν ώρα πλου. Γνωρίζοντας και οι ίδιοι οι ναυτικοί ότι οι «ξενοδοχειακές» εγκαταστάσεις των πλοίων στις συγκεκριμένες γραμμές δεν είναι πάντα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Οπότε, ακόμη και οι καθ' όλα νόμιμοι επιβάτες που συνειδητά αποφεύγουν τις καμπίνες του πλοίου προτιμώντας εκείνες των μεγάλων φορτηγών ή των τροχόσπιτων, μπορεί να μπουν στον πειρασμό να ανάψουν καμινέτο για να ζεστάνουν φαγητό, να καπνίσουν ή να κάνουν οτιδήποτε άλλο απερίσκεπτο και θανάσιμα επικίνδυνο.

Βεβαίως, ουδείς μπορεί να αποκλείσει την πρόκληση πυρκαγιάς εξαιτίας σπινθήρα που προκαλείται από την τριβή μεταλλικών επιφανειών κατά τους κλυδωνισμούς του πλοίου. Τα οχήματα φορτώνονται με την ελάχιστη δυνατή απόσταση μεταξύ τους και, ιδιαίτερα οι νταλίκες, καταλήγουν να εφάπτονται στα πλαϊνά τοιχώματα του χώρου στάθμευσης. Όσο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω των τεχνολογικών ιδιαιτεροτήτων τους, προς το παρόν παραμένει ασαφές το πόσο ευάλωτα είναι στην αυτο-ανάφλεξη.

Πέραν των προηγουμένων, υπάρχουν οι καταγγελίες και το ιστορικό αντίστοιχων περιστατικών -και μάλιστα στην ίδια πλοιοκτήτρια εταιρεία, την ιταλική Grimaldi Lines. Σύμφωνα με το μητρώο των ναυτικών ατυχημάτων, η πυρκαγιά στο Euroferry Olympia είναι η 4η για το στόλο της Grimaldi τα τελευταία χρόνια. Προηγήθηκαν φωτιές εν πλω, στο οχηματαγωγό Repubblica di Roma τον Απρίλιο του 2014, στο επιβατηγό Cruise Ausonia τον Οκτώβριο του 2018, στο Ο/Γ Grande America τον Μάρτιο του 2019 και τον Μάιο του ίδιου έτους στο επίσης Ο/Γ Grande Europa. Για το τελευταίο, μάλιστα, έγιναν ακόμη και συλλήψεις μελών του πληρώματος, με την κατηγορία του εμπρησμού. Οι ύποπτοι δολιοφθοράς αφέθηκαν ελεύθεροι, αφού το δικαστήριο επέβαλε πρόστιμα σε ορισμένους εξ αυτών.

Για τα ως άνω περιστατικά δεν υπάρχει καμία απόδειξη ή ένδειξη, έστω, ότι συνδέονται μεταξύ τους. Είναι πιθανόν ότι οι 4 πυρκαγιές συνέβηκαν συμπτωματικά σε πλοία της συγκεκριμένης εταιρείας.

PHOTO-2022-02-19-11-01-05


Ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ

Από την άλλη, υπάρχει η οργίλη ανακοίνωση εκ μέρους της ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτικών Εμπορικού Ναυτικού), η οποία χαρακτηρίζει την πυρκαγιά στο Euroferry Olympia ως «επαναλαμβανόμενο έγκλημα». Στο κείμενο τονίζεται ότι «η τραγωδία που εξελίσσεται από τα ξημερώματα της Παρασκευής με την πυρκαγιά στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο 'Euroferry Olympia' του Ιταλού μεγαλοεφοπλιστή Emanuele Grimaldi, συνιστά επανάληψη του ίδιου φρικιαστικού - εγκληματικού έργου που έγινε στην ίδια περιοχή το 2014 με το πλοίο 'Norman Atlantic'.

Σε εκείνο το πλοίο επίσημα έχασαν την ζωή τους 11 άνθρωποι, κηρύχθηκαν οριστικά αγνοούμενοι 16 και επιπλέον 6 μετανάστες που δεν ταξίδευαν με εισιτήρια.

Από τα στοιχεία τα οποία έχουν δημοσιοποιηθεί μέχρι στιγμής (η ναυτιλιακή εταιρεία ακόμη δεν έχει αξιωθεί έως και τώρα να δώσει τον κατάλογο των επιβαινόντων) προκύπτει ότι υπάρχουν 11 αγνοούμενοι και οι δύο οι οποίοι εγκλωβίστηκαν στο γκαράζ!

Επίσης προληπτικά έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο της Κέρκυρας 22 Έλληνες (15 επιβάτες και 7 από το πλήρωμα) που ταξίδευαν με το πλοίο.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, τόσο μέσα από το πλοίο όσο και από σχετικές δηλώσεις επιβατών και οδηγών προκύπτουν τα παρακάτω:

- Παράνομα, κατά εξοργιστική παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας, υπήρχαν οδηγοί οι οποίοι κοιμόντουσαν μέσα στα αυτοκίνητά τους στον χώρο του γκαράζ. Οι μόνοι που δεν έχουν ευθύνη για αυτό είναι οι εργαζόμενοι οδηγοί, η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στις κάκιστες συνθήκες ενδιαίτησης (καμπίνες), στα πανάκριβα εισιτήρια, χωρίς να παραγνωρίζεται και το γεγονός ότι πολλές φορές δεν υπάρχει επάρκεια στις καμπίνες...

- Με το πλοίο επίσης ταξίδευαν χωρίς εισιτήριο μικρός αριθμός μεταναστών, οι οποίοι στην απόγνωσή τους να βρουν διέξοδο για τις χώρες που έχουν προορισμό, είχαν μπει στο πλοίο και βρίσκονταν σε φορτηγά οχήματα. Η ρατσιστική πολιτική της Ε.Ε δεν είναι μόνο υπεύθυνη και υπόλογη για τους χιλιάδες νεκρούς στη Μεσόγειο και το Αιγαίο αλλά και για την σημερινή τραγωδία του Euroferry Olympia!

Ενώ το πλοίο φέρεται ότι επιθεωρήθηκε από τις αρμόδιες αρχές στις 24/1/2022, διαπιστώνεται ότι δεν λειτούργησε το σύστημα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, δεν υπήρχε το διαθέσιμο προσωπικό για τον διαρκή έλεγχο στα γκαράζ, ενώ τα αυτοκίνητα δεν τηρούσαν τις προβλεπόμενες μεταξύ τους αποστάσεις!

Επίσης στο συγκεκριμένο πλοίο ο αριθμός του πληρώματος απέχει παρασάγγας από τις πραγματικές ανάγκες, με αποτέλεσμα η ανεπάρκεια στον αριθμό των Ναυτεργατών να επιφέρει δραματικό και τραγικό αποτέλεσμα στην ασφάλεια των επιβατών, του πληρώματος και του ίδιου του πλοίου. Πάνω στην μείωση του Ναυτεργατικού κόστους και των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών οι εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις Ελλάδας - Ιταλίας χτίζουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των εφοπλιστών. Αυτή η πολιτική, σε συνδυασμό με τους ανεπαρκείς ελέγχους στην τήρηση όλων των κανόνων για την ασφάλεια των πλοίων, ήταν και είναι εγκληματική!!!

Απαιτούμε να γίνει διεξοδικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες για την πραγματική κατάσταση του πλοίου και όχι από αυτούς που υπέγραψαν και νομιμοποίησαν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου!

Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας για τον άδικο χαμό επιβατών και μεταναστών που έγιναν θυσία στο βωμό του εφοπλιστικού κέρδους. Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ».

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παρακάμπτεται το γεγονός ότι, κατ' αρχήν, η διαλεύκανση των δυστυχημάτων υπάγεται στην αποκλειστική αρμοδιότητα των ειδικών πραγματογνωμόνων. Συνεπώς, κάθε απόπειρα «διερεύνησης» εκ του μακρόθεν ή, ακόμη χειρότερα, απόδοσης ευθυνών, είναι αθέμιτη και επιζήμια. Όσο και εάν η απόλυτη αμεροληψία είναι μια θεωρητική αφαίρεση, η νηφάλια παράθεση και εξέταση των γεγονότων αποτελεί τη μόνη επιλογή από όσες έχουν στη διάθεσή τους οι μη ειδήμονες, συμπεριλαμβανομένων και ημών, των δημοσιογράφων.

Ειδήσεις σήμερα

Ουκρανική κρίση: Κρεσέντο παραβιάσεων της εκεχειρίας Ουκρανίας-Ρωσίας με πάνω από 650 εκρήξεις

Θάνατος τριών παιδιών στην Πάτρα: Συνεχίζεται το θρίλερ, αναζητούνται απαντήσεις στο «Σύνδρομο Μινχάουζεν»

Τα ραντεβού Μητσοτάκη-Αμερικανών στο Μόναχο, «πρόβα» για τον Λευκό Οίκο
Κλείσιμο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης