Δημόσιο έσοδο τα λεφτά των εργολάβων!
Δημόσιο έσοδο τα λεφτά των εργολάβων!
Θα πληρώνονται στον οικείο δήμο και θα προκαλούν στους ανυπάκουους προβλήματα με τις εφορίες
UPD:
36
ΣΧΟΛΙΑ
Σε δημόσιο έσοδο που εφόσον δεν εισπράττεται θα δημιουργεί προβλήματα με τις εφορείες, σχεδιάζει να μετατρέψει το υπουργείο Υποδομών τα χρήματα που «ρουφάει» το κίνημα κατά των διοδίων.
Θέλοντας να αντιμετωπίσει τη χασούρα από το ισχυρό ρεύμα που έχει δημιουργηθεί κατά των αυτοκινητοδρόμων σε όλη την χώρα, εξετάζεται να υπάρξει ειδική ρύθμιση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε για τα διόδια που δεν εισπράττονται να υπάρξουν πρόστιμα που θα καταβάλλονται στον οικείο δήμο. Η κυβέρνηση πηγαίνει άρον –άρον σε ρύθμιση υπό το βάρος των ισχυρών πιέσεων αλλά και διεκδικήσεων των εργολάβων για τα μπλοκαρισμένα σε όλη την επικράτεια, έργα.
Σε περίπτωση που το πρόστιμο δεν πληρωθεί τότε, ο πολίτης θα έχει κυρώσεις και προβλήματα στις συναλλαγές του καθώς δεν θα μπορεί να λάβει ούτε φορολογική ενημερότητα.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών η ρύθμιση αυτή πλήττει όλους τους χρήστες και κυρίως τις εταιρείες Μεταφορών που προκαλούν την μεγαλύτερη αιμορραγία εσόδων από τα διόδια, λόγω της τακτικής του τσάμπα.
Αντίστοιχα προβλήματα συναντά η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία κατασκευάζει το Μαλιακός –Κλειδί, όπου οι απώλειες από τους φορτηγατζήδες ξεπερνούν το 30%. Η εφαρμογή του μέτρου θεωρείται ότι μπορεί να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους 1 έως 2 μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα ρύθμιση αναμένεται να περάσει με τροπολογία στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών και έρχεται να προστεθεί σε εκείνη για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Θέλοντας να αντιμετωπίσει τη χασούρα από το ισχυρό ρεύμα που έχει δημιουργηθεί κατά των αυτοκινητοδρόμων σε όλη την χώρα, εξετάζεται να υπάρξει ειδική ρύθμιση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε για τα διόδια που δεν εισπράττονται να υπάρξουν πρόστιμα που θα καταβάλλονται στον οικείο δήμο. Η κυβέρνηση πηγαίνει άρον –άρον σε ρύθμιση υπό το βάρος των ισχυρών πιέσεων αλλά και διεκδικήσεων των εργολάβων για τα μπλοκαρισμένα σε όλη την επικράτεια, έργα.
Σε περίπτωση που το πρόστιμο δεν πληρωθεί τότε, ο πολίτης θα έχει κυρώσεις και προβλήματα στις συναλλαγές του καθώς δεν θα μπορεί να λάβει ούτε φορολογική ενημερότητα.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών η ρύθμιση αυτή πλήττει όλους τους χρήστες και κυρίως τις εταιρείες Μεταφορών που προκαλούν την μεγαλύτερη αιμορραγία εσόδων από τα διόδια, λόγω της τακτικής του τσάμπα.
Αντίστοιχα προβλήματα συναντά η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία κατασκευάζει το Μαλιακός –Κλειδί, όπου οι απώλειες από τους φορτηγατζήδες ξεπερνούν το 30%. Η εφαρμογή του μέτρου θεωρείται ότι μπορεί να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους 1 έως 2 μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα ρύθμιση αναμένεται να περάσει με τροπολογία στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών και έρχεται να προστεθεί σε εκείνη για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Για την λαθρεπιβίβαση στις αστικές συγκοινωνίες, όπως αποκάλυψε την Κυριακή το «Πρώτο Θέμα», η κυβέρνηση ετοιμάζει ξεχωριστή ρύθμιση η οποία θα προβλέπει την παρέμβαση της δικαιοσύνης σε όσους δεν πληρώνουν το πρόστιμο και θα επισείει ποινή φυλάκισης που θα φτάνει ακόμη και τους τρεις μήνες.
«Είμαστε ζημιογόνες εταιρείες»
Με εκτροχιασμούς χρονοδιαγραμμάτων έως και δύο χρόνια, νέους σταθμούς διοδίων που δεν θα κατασκευαστούν μόνο εάν βρεθούν από κάπου αλλού έσοδα και με βελτιωμένους ρυθμούς υλοποίησης τουλάχιστον σε ότι αφορά την παράδοση χώρων, κινούνται μέχρι στιγμής οι πέντε συμβάσεις παραχώρησης.
Το γεγονός των μεγάλων καθυστερήσεων απέδωσαν χθες σε κοινή συνέντευξη τύπου οι κοινοπραξίες των αυτοκινητοδρόμων στα «δεινά» των απαλλοτριώσεων, θέλοντας παράλληλα να περάσουν το μήνυμα ότι δεν «τσεπώνουν» τα λεφτά των διοδίων για να μοιραστούν κέρδη και ότι για κάθε ευρώ που εισπράττεται από τα διόδια επενδύονται 3 έως 10 φορές (ανάλογα με το έργο) παραπάνω χρήματα στην κατασκευή.
«Είμαστε ζημιογόνος εταιρεία» τόνισε ο κ. Ζιλ Γκοντάρ εκπρόσωπος της Vinci που συμμετέχει στην κατασκευή της Κορίνθου –Πατρών και δεν δίστασε να «χρεώσει» στην κυβέρνηση τα καπέλα στη βενζίνη που όπως είπε αναγκάζουν τους οδηγούς να γεμίζουν με 100 ευρώ το ρεζερβουάρ και να περιορίζουν τις μετακινήσεις, ανατρέποντας το χρηματοδοτικό μοντέλο των έργων.
Οι εταιρείες στο σύνολο τους, απέφυγαν να δώσουν λεπτομέρειες από την διαπραγμάτευση με την κυβέρνηση, προσπάθησαν να εξάρουν την συμβολή τους στην ανάπτυξη, επικαλούμενες τους χιλιάδες εργαζόμενους που απασχολούν αλλά και την μείωση στο χρόνο ταξιδιών που θα φέρει η ολοκλήρωση των έργων. Δεν απέκλεισαν μειώσεις διοδίων στο υπό κατασκευή δίκτυο αλλά αρνήθηκαν να αναφερθούν στις προτάσεις που έχουν επιβάλλει στο υπουργείο, λέγοντας ότι δεν θα «θα διαπραγματευτούν μέσω του τύπου»!
Η κυβέρνηση από την πλευρά της αναζητά τον τρόπο με τον οποίο θα επιδοτηθούν τα διόδια από τα μελλοντικά έσοδα του δημοσίου που θα ξεπεράσουν στα 30 χρόνια που είναι η διάρκεια των παραχωρήσεων τα 22 δισ. ευρώ ώστε να αποφευχθούν μελλοντικές αυξήσεις και να πέσουν οι σημερινές τιμές.
Όπως λένε αρμόδιες κυβερνητικές πηγές στόχος είναι να μην θιχτεί ο βασικός πυρήνας των συμβάσεων παραχώρησης αλλά να βρεθεί η φόρμουλα της «επιχορήγησης» των εργολάβων, κάτι που σύμφωνα με πληροφορίες συζητά το υπουργείο Οικονομικών και με την Τρόικα. Όμως το σταυρόλεξο αυτό είναι για πολύ δυνατούς λύτες και ακόμη οι περισσότερες «λέξεις» είναι άγνωστες!
«Είμαστε ζημιογόνες εταιρείες»
Με εκτροχιασμούς χρονοδιαγραμμάτων έως και δύο χρόνια, νέους σταθμούς διοδίων που δεν θα κατασκευαστούν μόνο εάν βρεθούν από κάπου αλλού έσοδα και με βελτιωμένους ρυθμούς υλοποίησης τουλάχιστον σε ότι αφορά την παράδοση χώρων, κινούνται μέχρι στιγμής οι πέντε συμβάσεις παραχώρησης.
Το γεγονός των μεγάλων καθυστερήσεων απέδωσαν χθες σε κοινή συνέντευξη τύπου οι κοινοπραξίες των αυτοκινητοδρόμων στα «δεινά» των απαλλοτριώσεων, θέλοντας παράλληλα να περάσουν το μήνυμα ότι δεν «τσεπώνουν» τα λεφτά των διοδίων για να μοιραστούν κέρδη και ότι για κάθε ευρώ που εισπράττεται από τα διόδια επενδύονται 3 έως 10 φορές (ανάλογα με το έργο) παραπάνω χρήματα στην κατασκευή.
«Είμαστε ζημιογόνος εταιρεία» τόνισε ο κ. Ζιλ Γκοντάρ εκπρόσωπος της Vinci που συμμετέχει στην κατασκευή της Κορίνθου –Πατρών και δεν δίστασε να «χρεώσει» στην κυβέρνηση τα καπέλα στη βενζίνη που όπως είπε αναγκάζουν τους οδηγούς να γεμίζουν με 100 ευρώ το ρεζερβουάρ και να περιορίζουν τις μετακινήσεις, ανατρέποντας το χρηματοδοτικό μοντέλο των έργων.
Οι εταιρείες στο σύνολο τους, απέφυγαν να δώσουν λεπτομέρειες από την διαπραγμάτευση με την κυβέρνηση, προσπάθησαν να εξάρουν την συμβολή τους στην ανάπτυξη, επικαλούμενες τους χιλιάδες εργαζόμενους που απασχολούν αλλά και την μείωση στο χρόνο ταξιδιών που θα φέρει η ολοκλήρωση των έργων. Δεν απέκλεισαν μειώσεις διοδίων στο υπό κατασκευή δίκτυο αλλά αρνήθηκαν να αναφερθούν στις προτάσεις που έχουν επιβάλλει στο υπουργείο, λέγοντας ότι δεν θα «θα διαπραγματευτούν μέσω του τύπου»!
Η κυβέρνηση από την πλευρά της αναζητά τον τρόπο με τον οποίο θα επιδοτηθούν τα διόδια από τα μελλοντικά έσοδα του δημοσίου που θα ξεπεράσουν στα 30 χρόνια που είναι η διάρκεια των παραχωρήσεων τα 22 δισ. ευρώ ώστε να αποφευχθούν μελλοντικές αυξήσεις και να πέσουν οι σημερινές τιμές.
Όπως λένε αρμόδιες κυβερνητικές πηγές στόχος είναι να μην θιχτεί ο βασικός πυρήνας των συμβάσεων παραχώρησης αλλά να βρεθεί η φόρμουλα της «επιχορήγησης» των εργολάβων, κάτι που σύμφωνα με πληροφορίες συζητά το υπουργείο Οικονομικών και με την Τρόικα. Όμως το σταυρόλεξο αυτό είναι για πολύ δυνατούς λύτες και ακόμη οι περισσότερες «λέξεις» είναι άγνωστες!
UPD:
36
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα