LIVE

Κορωνοϊός

Σχολεία: Πώς θα αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες λόγω καταλήψεων και κορωνοϊού

katalipsi-sxoleio

Καταλήψεις και κορωνοϊός προβληματίζουν το υπουργείο Παιδείας - Η εικόνα στην Αττική

Προβληματισμός επικρατεί για τις δύο λίστες με τα κλειστά σχολεία, τη μία λόγω καταλήψεων και την άλλη λόγω κορωνοϊού.

Στα υπό κατάληψη σχολεία έχει ξεκινήσει διάλογος μέσω των διευθυντών με μαθητές αλλά και γονείς προκειμένου να σταματήσουν οι καταλήψεις και να περιορισθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες αλλά και οι υγεινομικές συνέπειες από τη μη τήρηση μέτρων κατά του κορωνοϊού.

Στα κλειστά σχολεία λόγω της πανδημίας ο προβληματισμός επικεντρώνεται στο ότι η πλειονότητα βρίσκεται στην Αττική. Συνολικά σε 152 σχολεία επιβλήθηκε απαγόρευση λειτουργίας, τμήματος ή ολόκληρης της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με την λίστα που ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, αργά χθες το βράδυ. Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς , 93 από τα σχολεία στα οποία έχουν εντοπιστεί κρούσματα κορωνοΙού είναι στην Αττική και αυτό όπως είπε είναι ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην πρωτεύουσα.

Στην Αττική βρίσκονται και τα περισσότερα υπό κατάληψη σχολεία - περί τα 250 -  από τα περισσότερα από 600 που είναι κατηλειμμένα σύμφωνα με το συντονιστικό των μαθητών. Ακολουθούν σχολεία σε Θεσσαλονίκη και Αχαΐα. Αύριο, Πέμπτη, οι μαθητές έχουν ανακοινώσει συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας και σε άλλες πόλεις .

Μετά το κύμα καταλήψεων ξεκίνησε και η συζήτηση για την αναπλήρωση ωρών στους μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων, καθώς, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι εναλλακτικες ύστερα από 15 ημέρες χαμένων ωρών διδασκαλίας είναι η περικοπή περιπάτων και εκδρομών και και μάθημα σε αργίες προκειμένου να μην παραταθεί το διδακτικό έτος.

«Στο βαθμό που υπάρχει θέμα απώλειας ωρών, προφανώς τίθεται και θέμα αναπλήρωσής τους. Να είμαστε ξεκάθαροι: δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία. Εδώ είμαστε να συζητήσουμε, εδώ είμαστε να απαντήσουμε, αλλά τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά» είπε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως  

Ερχονται οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής

Εκπαιδευτικοί θα αναλάβουν τον ρόλο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής όπως ορίζει απόφαση που Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, που καθορίζει το καθηκοντολόγιο και τα προσόντα επιλογής τους.

Το έργο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής περιλαμβάνει:

- Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.

- Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση, η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

- Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής αντιμετωπίζει τα ζητήματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα και τη σχολική κοινότητα που εκτείνονται και στην κοινωνία, μέσα από οργανωμένες κοινωνικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, επιδιώκει να στηρίξει και να βελτιώσει τους εκπαιδευτικούς και τους κοινωνικούς μηχανισμούς, αναλαμβάνοντας ένα έργο προληπτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα στην αντιμετώπιση και καταπολέμηση πολλών κοινωνικών και παιδαγωγικών προβλημάτων, που ανακύπτουν στη σχολική τάξη, στη ζωή της σχολικής και ευρύτερης κοινότητας και επηρεάζουν τη ζωή των μαθητών.

Τα καθήκοντα του Συμβούλου

Κύριες αρμοδιότητες και καθήκοντα του Συμβούλου Σχολικής Ζωής είναι: Η συμβουλευτική καθοδήγηση, η ενημέρωση και η υποστήριξη μαθητών, γονέων και κηδεμόνων σε θέματα παιδαγωγικής, αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διευθέτηση κρίσεων, η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, και η διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών.

- Η ενθάρρυνση και η ενίσχυση της επικοινωνίας του σχολείου με την οικογένεια και την ευρύτερη κοινότητα. - Η υποστήριξη μέσα από κοινωνικοπαιδαγωγικά προ- γράμματα, μεθόδους και πρακτικές για τη δημιουργική σύνδεση σχολείου, οικογένειας και κοινότητας και την συνεργασία τους, με στόχο τη διαχείριση κρίσεων, δηλαδή την πρόληψη κάθε τύπου αντικοινωνικών συμπεριφορών, την ενίσχυση μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές ή συναισθηματικές δυσκολίες, την υποστήριξη αυτών καιτων οικογενειών τους κ.ά.

Ειδήσεις σήμερα:

Αλεξάνδρα Παναγιώταρου – Αριστομένης Γιαννόπουλος: Το botox σκοτώνει… τον γάμο

Roland Garros, Μουνάρ - Τσιτσιπάς 2-3: Ολική επαναφορά και πρόκριση στον 2ο γύρο - Δείτε βίντεο

Σβετλάνα Τιχανόβσκαγια: Η γυναίκα πίσω από τον ξαφνικό έρωτα του Μακρόν για την Λευκορωσία
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (12)

κατριν

25 μαθητές στο σχολείο του παιδιού μου σε μια μικρή τάξη και ακόμη δεν έχουν έρθει τα βιβλία τους ούτε οι καθηγητές τους...παιδιά της Ελλάδας ενωθείτε κ όλοι μαζί πείτε ναι στην κατάληψη

Παντελής Βατ.

Περίπατοι, εορτές, αργίες Πάσχα, παράταση διδακτικού χρόνου είναι η σειρά και φτάνει να καλύψει τουλάχιστον ένα μήνα. Ας μην "ανησυχούν' οι "ενδιαφερόμενοι".

Θυμάμαι

Οι γονείς τους την δεκαετία του '90 κάνανε κατάληψη για το σχήμα της τυρόπιτας , αν θα είναι στρογγυλή ή τετράγωνη.

ΤΕΛΑΜΩΝ

Η ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ,ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ..ΑΠΛΩΣ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΝΟΗΤΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΟΥΝ..

έλεος

Από την στιγμή που η κατάληψη θεωρείται σαν κάτι φυσιολογικό, έχει χαθεί η μπάλα. Μεγαλύτερη μπούρδα δεν υπάρχει: για κάποιο λόγο αυτός που αποφάσισε να μην παρακολουθήσει το μάθημα έχει μεγαλύτερη εξουσία και δικαιώματα από αυτόν που αποφάσισε πως θέλει να παρακολουθήσει το μάθημα. Αυτός που αποφάσισε να μην παρακολουθήσει το μάθημα έχει δικαίωμα να επιβάλει την απόφαση του σε όλους χωρίς συνέπειες. Γονείς των λαμπρών αυτών αυριανών άχρηστων μελών της κοινωνίας, τραβάτε μάθετε για την αντισύλληψη - αν και είναι πλέον αργά.

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

Ψήφιση νόμου που θα επιβάλλει οι χαμένες ώρες να αναπληρώνονται τα Σαββατοκύριακα και τις εορτές και τότε θα δούμε πόσοι μαθητές και υποκινητές δάσκαλοι θα συνεχίσουν αυτό το τζερτζελέ και την υποκίνηση του εκπαιδευτικού χάους... Για κάντε το και θα τότε θα δούμε πόσα απίδια χωράει ο σάκος και πόσο ''σοβαρά'' είναι τα ''αιτήματά'' τους....

Nick

Για το υποκινητές δάσκαλοι δεν ισχύει. Μην πετάς τη μπάλα στην εξέδρα.

δεξιος εκπαιδευτικος

ΤΟ ΑΧΤΥΠΗΤΟ ΔΙΔΥΜΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΕΙ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ..........ΚΥΡΙΑΚΟ ΔΙΩΞΕ ΤΙΣ....ΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΕΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ................ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ.........

Αλήθειες

Απορώ πως βάλανε υπουργό κάποια που όχι απλά δεν έχει καμία σχέση με τη δημόσια παιδεία, αλλά δεν έχει και καμία διάθεση να μάθει. Πως θα αναπληρωθούν οι ώρες κα Υπουργέ; Εκδρομές και γιορτές έχουν ήδη κοπεί, παράταση δεν παίζει λόγο πανελληνίων, πες μας τι θα κάνεις, θα ανοίξεις τα σχολεία Σάββατα, Χριστούγεννα και Πάσχα; Και πιστεύεις ότι δεν θα τα ξανακλείσουν οι μαθητές;

@Αλήθειες

Σανό ταίζoυν φίλε, τι ψάχνεις να βρεις. Λογική σε δήλωση υπουργού;

Κλείστε τα επιτέλους.

Νότια προάστια-Αττικής: Παιδιά με μύξες, παιδιά με ξερόβηχα και κανείς δεν ενδιαφέρεται. Θέλετε να γεμίσουμε ορφανά?

ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΦΑΣΚΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΦΑΣΚΟΥΝ! ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΒΑΖΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΥΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΩΣΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΣΚΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΩΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΦΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης