LIVE

Κορωνοϊός

Πανελλαδικές 2020: Βατά τα θέματα σε Αρχαία και Μαθηματικά - Δύσκολα τα Μαθηματικά του παλαιού συστήματος

panelladikes54

Δείτε τις απαντήσεις στα Μαθηματικά και τα Αρχαία Ελληνικά - Τα θέματα και οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών

Με εξαίρεση τα θέματα των Μαθηματικών του παλαιού συστήματος, που χαρακτηρίζονται από μεγάλο βαθμό δυσκολίας, οι υποψήφιοι αντιμετώπισαν βατά θέματα στα Αρχαία Ελληνικά και χωρίς ακραία ζητούμενα στα Μαθηματικά του νέου συστήματος.

Βατά και αναμενόμενα τα θέματα των Αρχαίων

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών με το νέο σύστημα, το διδαγμένο κείμενο στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι ήταν από την «Πολιτεία» του Πλάτωνα. «Θεωρείται από τα αναμενόμενα, καθώς προέρχεται από τα κείμενα που περιλήφθηκαν στη νέα ύλη», σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Αθανάσιος Σταυριανόπουλος, φιλόλογος, καθηγητής του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου. Τα θέματα σε γενικές γραμμές, όπως ανέφερε, ήταν εύκολα και κατανοητά.

Δείτε  ΕΔΩ  τις απαντήσεις στα Μαθηματικά για τους υποψηφίους με το νέο σύστημα από την ΟΕΦΕ

Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις στα Αρχαία για τους υποψηφίους με το νέο σύστημα από την ΟΕΦΕ

Στις ερμηνευτικές ερωτήσεις, οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι θα μπορέσουν να ανταποκριθούν πλήρως. Ως προς το παράλληλο κείμενο, ο κ. Σταυριανόπουλος το χαρακτήρισε «κατανοητό». «Δίνει, παράλληλα, τη δυνατότητα σε όσους έχουν προετοιμαστεί πολύ καλά, να ανταποκριθούν στο έπακρο», τόνισε και πρόσθεσε ότι στην τελευταία ερώτηση θα κρίνει εν μέρει τις διακυμάνσεις των βαθμολογιών.

Το διδαγμένο κείμενο, στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι που δίνουν με το παλαιό σύστημα, χαρακτηρίζεται «εξίσου αναμενόμενο». Πρόκειται για απόσπασμα από τα «Ηθικά Νικομάχεια» του Αριστοτέλη. Οι ερωτήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι ήταν εύκολες και σαφείς, κατά τον κ. Σταυριανόπουλο.

Επιπλέον, το παράλληλο κείμενο, στο οποίο εξετάστηκαν ήταν ο «Πρωταγόρας» του Πλάτωνα. «Είναι από τα αναμενόμενα κείμενα και από τα πιο δημοφιλή», σημείωσε ο κ. Σταυριανόπουλος, «ενώ η ερώτηση για τη διαφορά αντίληψης, σχετικά με τη διδασκαλία της ηθικής αρετής, μεταξύ του Πρωταγόρα και των Ηθικών Νικομαχείων ήταν ξεκάθαρη».

Το άγνωστο κείμενο, στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι, ήταν κοινό και για όσους εξετάζονται με το νέο σύστημα και για όσους εξετάζονται με το παλαιό. Πρόκειται για απόσπασμα του έργου «Πόροι ή περί προσόδων», του Ξενοφώντα, στο συνδέει την οικονομική ευημερία της Αθήνας με τα αγαθά της ειρήνης. «Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μέτριας δυσκολίας, έως και εύκολο», σημείωσε ο κ. Σταριανόπουλος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Aπουσίαζαν λεξιλογικές ερωτήσεις, ενώ ήταν ξεκάθαρο το τμήμα, το οποίο έπρεπε να μεταφράσουν οι υποψήφιοι». Η ερμηνευτική ερώτηση, αν και δεν προερχόταν από το κομμάτι του κειμένου που μετέφρασαν οι υποψήφιοι, ήταν ωστόσο εύκολο να εξαχθεί η απάντησή της.

Όπως επεσήμανε ο κ. Σταυριανόπουλος, ο καλά προετοιμασμένος υποψήφιος θα μπορέσει να γράψει πολύ καλά.

Μαθηματικά: Κλιμακούμενης δυσκολίας τα θέματα του νέου συστήματος, με ιδιαίτερες δυσκολίες του παλαιού

Καλά δομημένα θέματα
, κλιμακούμενης δυσκολίας αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στα Μαθηματικά με το νέο σύστημα, σε αντίθεση με εκείνους που έδωσαν με το παλαιό, οι οποίοι είχαν να αντιμετωπίσουν θέματα με ιδιαίτερες δυσκολίες.

«Η καλή δομή στα θέματα του νέου συστήματος θα οδηγήσει σε καλύτερες βαθμολογίες, σε αντίθεση με εκείνα του παλαιού, που είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες και θα έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλές, ίσως και αρκετά χαμηλές βαθμολογίες»,
δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Νατάσσα Παναγιωτοπούλου, Μαθηματικός, καθηγήτρια επίσης στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου.

Πιο αναλυτικά, όσον αφορά τα θέματα του νέου συστήματος, η κ. Παναγιωτοπούλου τα χαρακτήρισε «όμορφα δομημένα, χωρίς ακραία ζητούμενα» και ανέφερε ότι κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης. «Υπήρχε κλιμακούμενη δυσκολία στα θέματα, με εφικτή τη βαθμολογία πάνω από τη βάση για τους μέτρια προετοιμασμένους μαθητές», σημείωσε.

Τα θέματα Β και Γ ήταν σε γενικές γραμμές διαχειρίσιμα και από μέτριους μαθητές, ενώ το θέμα Δ είχε αυξημένο δείκτη δυσκολίας. «Χρειαζόταν χρόνο για να το επιλύσει κανείς, αρκεί να ήταν καλά προετοιμασμένος», είπε.

Σχετικά με τα θέματα του παλαιού συστήματος, η κ. Παναγιωτοπούλου τόνισε ότι «υπήρχε μεγάλη απόκλιση στο βαθμό δυσκολίας, σε σχέση με τα θέματα του νέου συστήματος, στο βαθμό που «πολλοί απόφοιτοι ίσως μετανιώσουν που επέλεξαν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα».

Τα θέματα Γ και Δ θεωρούνται πολύ δύσκολα. Ειδικότερα, όπως είπε η κ. Παναγιωτοπούλου, «το Γ1 θέμα απαιτούσε γεωμετρικές γνώσεις από παλαιότερες τάξεις, κάτι που αναμένεται να έχει δυσκολέψει τους μαθητές. Το Δ θέμα ήταν ιδιαίτερης δυσκολίας. «Ήθελε πολύ χρόνο για να αντιληφθεί ο μαθητής τι ζητείται και πώς θα επιλύσει το θέμα», κατέληξε.

Σημειώνεται ότι για τους υποψηφίους που δίνουν με το παλαιό σύστημα, των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας, τα Μαθηματικά είναι μάθημα με συντελεστή βαρύτητας και θα επηρεάσει την τελική «αποκομιδή» μορίων.

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα για τα Αρχαία Ελληνικά με το νέο σύστημα

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα για τα Μαθηματικά με το νέο σύστημα

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα για τα Αρχαία Ελληνικά με το παλαιό σύστημα

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα για τα Μαθηματικά με το παλαιό σύστημα για τα ημερήσια

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα για τα Μαθηματικά με το παλαιό σύστημα για τα εσπερινά

Την Παρασκευή ακολουθεί η εξέταση στα μαθήματα της Βιολογίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας) και Κοινωνιολογίας (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών).

Συνολικά περίπου 100.000 υποψήφιοι διεκδικούν μία από τις 77.970 θέσεις, με την πλειονότητα να εξετάζεται με το αποκαλούμενο νέο σύστημα ενώ 7.752 υποψήφιοι δήλωσαν ότι επιθυμούν να εξετασθούν με το παλαιό σύστημα.

Το «παλαιό» είναι το σύστημα με το οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια κατά το σχολικό έτος 2018-19. Με αυτό το σύστημα, οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται στα Λατινικά, ενώ σε όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού υπάρχουν μαθήματα βαρύτητας με αυξημένο συντελεστή στον υπολογισμό των μορίων.

Το νέο σύστημα είναι η εφαρμογή για πρώτη φορά για το «σύστημα Γαβρόγλου», το οποίο προβλέπει την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας και την αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών με το μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Ειδήσεις σήμερα:

Μητσοτάκης: Γιατί προανήγγειλε κυβερνητικές αλλαγές από τα Ιεροσόλυμα

Κορωνοϊός: Γιατί βρέθηκε στο «κόκκινο» η Θράκη με έξαρση των κρουσμάτων

Επίθεση με βιτριόλι: Το κινητό τηλέφωνο αποκάλυψε την εμμονή της 35χρονης με την Ιωάννα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (2)

αυτό δεν είναι θέμα, είναι ΑΝΆΘΕΜΑ!!!!

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΝ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΙΣΩ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΗΤΑΝ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΑ,ΑΦΟΡΟΥΣΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ,ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΤΗΜΑ ΤΟΥΣ ΤΟΣΟ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης